Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 463

    Metaverse müşteri deneyimini nasıl dönüştürecek?

    Metaverse oyun dünyası2022’nin en çok konuşulan teknoloji trendlerinin başında metaverse geliyor. Yıl boyunca metaverse’de mağazada açan markalardan bu alana yatırım yapan dijital ajanslara hakkında birçok haber yapılan meta evrenin asıl yıkıcı etkilerinin 2023’de göreceğimiz kesin gibi. Metaverse’in küresel piyasa değeri 2022’de 47,48 milyar dolar iken, 2030 yılına kadar değerin 678,80 milyar dolara ulaşması bekleniyor.
    2022 aslında metaverse için bir anlamda fragmandı. Yıllardır konuştuğumuz blok zinciri, NFT, sanal gerçeklik, artırılmış gerçeklik gibi yenilikçi birçok teknolojin metaverse çatısı altında bir arada çalışınca neler yapabileceğini anlamaya çalıştık. Metaverse kavramının bu noktada tüm bu dijital dünyaları tek bir yerde toplayan, kapsayan ve birleştiren merkeziyetsiz online bir evren olduğu fikri aslında markalar için işin en heyecan verici yanı oldu. Çünkü bu yeni dünyanın markaların tüketicileri ile temas edeceği yepyeni kanallar açabileceği fikri müşteri deneyiminde bilinin tüm ezberlerin bozulacağına anlamına gelebilir.

    Müşterilere temas etmenin en yeni yolu
    Aslında gidişatta bize bu konuda sağlam içgörüler veriyor. Çünkü son birkaç yıldır müşteri deneyiminin merkezi, hızla avatarlar, yapay zeka, artırılmış ve sanal gerçeklik teknolojileriyle oluşturulan sanal dünyalara kayıyor. Bu sanal dünyaların merkezinde ise bundan sonraki süreçte şüphesiz metaverse olacak. Herkesin sosyalleşebileceği, eğlenebileceği ve çalışabileceği birleşik bir sanal toplum olarak kurgulanan metaverse evreni henüz gelişiminin ilk aşamalarını yaşarken, markalar meteverse’ü tüketicilere ulaşmanın yeni evreni olarak görüyor.

    Statista tarafından Mart 2022’de yapılan bir anket, çevrimiçi yetişkinlerin %36’sının Metaverse’i kullanmaya ilgi duyduğunu ve %12’sinin çok ilgilendiğini bildirdi. 2022 Statista anketi, erkeklerin kadınlara kıyasla meta evrene katılmaya daha fazla ilgi gösterdiğini ortaya koyuyor. ABD’deki erkeklerin yaklaşık %18’i bu yeni dijital alanla çok ilgilendiğini bildirirken, kadınların yalnızca %7’si metaverse ile ilgilendiğini bildirdi.

    Dış kaynak hizmet sağlayıcısı Teleperformance’ın Müşteri Deneyimi Araştırma Merkezi tarafından ABD’de metaverse konusunda müşteri tarafındaki farkındalığı ortaya koymak adına gerçekleştirilen araştırma tüketicilerin metaverse’e bakışı konusunda önemli veriler içeriyor. ABD’de “metaverse’ü daha önce duymuş olduğunu belirten” 15 yaş üst bin 448 katılımcı ile başlatılan araştırma X, Y ve Z kuşaklarının konuya yaklaşımını gözler önüne seriyor. Buna göre Y ve X kuşaklarının yüzde 80’i metaverse’ü daha önce duyduğunu ifade ederken, yine bu kitlenin yüzde 20’si bu teknolojiyi anladığını da ifade etmiş. Sadece yüzde 10’luk bir dilim ise metavserse’ü gerçek anlamda idrak ettiğini belirtmiş. Araştırmaya katılanların yüzde 67’si metaverse’ün geleceği değiştirme konusundaki etkilerine inancının tam olduğunu belirtirken, yüzde 18’i bu konuda kararsız. Katılımcıların yüzde 60’ı metaverse’e daha şüpheci yaklaşırken, insanın gerçeklikle bağını koparabileceğini düşünüyor. Bu grubun yarısı bu teknolojiyi insan ilişkilerinde bir sonraki adım olarak görüyor. Diğer yandan katılımcıların yüzde 50’si metaverse’ü güvenlik ve veri gizliliği açısından riskli buluyor.

    10 katılımcıdan 7’si metaverse’de deneyimler yaşamak istiyor
    Neredeyse 10 kişiden 7’si birden fazla dünya, yer veya platformdan oluşan bir metaverse hayal ederken, yine 10 katılımcıdan 7’si metaverse’de deneyimler yaşamak istiyor. Araştırmada, müşterilerin meta evren ile potansiyel etkileşimlerinin sorgulandığı bölümde katılımcıların bu teknolojiyi kullanabilecekleri 4 ana alan ise şöyle: Oyun oynamak, insanlarla iletişim kurmak, sosyalleşmek ve dijital varlık satın almak. Bununla birlikte katılımcıların yüzde 60’ı metaverse dünyasına katılabilmek için ilgili bir cihaz satın almayı planladığını belirtmiş. Metaverse ilişkili teknoloji terimleri içerisinde ise bu katılımcı grubunun en fazla aşina olduğu kavramlar kripto para ve sanal gerçeklik. Bununla birlikte katılımcıların yalnızca yüzde 8’i, metaverse ve sanal gerçeklik ilişkini anladığını belirtmiş. Bununla birlikte metaverse terimini duyanların yüzde 51’i bu teknolojinin henüz geliştirme aşamasında olduğunu düşünüyor.

    Markalar için hangi fırsatları beraberinde getiriyor?

    Araştırmalar tüketicinin mertaverse’e ilgini ortaya koyuyor. Markalar ise özellikle Z ve Y jenerasyonuna yaşatacakları deneyimler için bu yeni evreni büyük bir fırsat olarak görüyorlar. Globaldeki gelişmelere baktığımızda, Gucci, Adidas, Under Armour, Nike, Samsung, Nvidia gibi markalar hızlı bir şekilde Metaverse’de varlık göstermeye başladılar. Türkiye’den ise Turkcell, Vestel, Doğtaş, Sagra, Halkbank gibi köklü markalar metaverse için yatırımlara başlamış durumdalar. Markalar metavserse dünyasında deneyim alanları inşa ederek, NFT koleksiyonu yaratabilirler, sanal influencerlar ile kampanyalar yaratarak çeşitli etkinlikler düzenleyebilirler. Bu fırsatları değerlendiren markaların önümüzdeki yıllarda müşteri deneyimi tarafında rekabette ciddi avantajlar elde edeceğini söylemek yanlış olmaz.

    MIUI 14 güncellemesi alamayacak Xiaomi telefonlar

    0

    Xiaomi, akıllı telefonlar ve yazılımları üzerinde çalışmaya devam ediyor. Bir süre önce çıkan ve neredeyse bütün  telefonlarında kullanılan MIUI 13’ün hayal kırıklığı ile baş etmeye çalışan şirket, telafi amaçlı yeni versiyon üzerinde çalışıyor. MIUI 14 olarak isimlendirilecek bu sürüm, çok daha geniş kapsamlı olacak ve onlarca yenilik barındıracak. Ne yazık ki her telefon çalıştırmak için uygun özelliklere sahip olmadığı için pek çok cihaz sonsuza kadar eski sürümlere mahrum kalacak. Peki MIUI 14 güncellemesi alamayacak Xiaomi telefonlar hangileri?

    MIUI 14 güncellemesi almayacak Xiaomi, Redmi ve POCO telefonlar

    IUI 14, bu yılın 4. çeyreğinde kullanıma açılacak olan Android 13 işletim sisteminin üzerinde çalışacak. Bu nedenle sene sonunda yeni Xiaomi 13 serisi ile karşımıza çıkacak. Henüz pek çok detay gizemini korusa da şirket, uygun olmayan Xiaomi, Redmi ve POCO modellerini paylaştı.

    Xiaomi modelleri

    • Mi 9
    • Mi9 SE
    • MI 9 Lite
    • Mi 9 Pro
    • Mi 9T
    • Mi 9T Pro
    • Mi CC9
    • Mi CC9 Meitu

    Windows 11’de Diskte Nasıl Yer Açılır?

          Windows 11’de önbelleğin temizlenmesinden tutun da konum ve Microsoft Store bilgilerine kadar yapılacak temizlikle diskte yer açıldığını ve aynı zamanda bilgisayar performansında da iyileşmeler olduğunu göreceksiniz. Windows 11’de Diskte Nasıl Yer Açılır? başlıklı yazımda, özellikle önbellek temizleme ile cihazın diskinde nasıl yer açılabileceğinden bahsedeceğim.

    Windows 11’de Önbellek Temizleme

          Windows 11’e Windows 10’dan güncelleme ile geçiş yapıldığında kalan dosyalar, cihaza indirilen içerikler gibi geçici dosyalar, bir süre sonra diskte gereğinden fazla yer kaplamaya başlayabilir. Özellikle sabit diskte yer sıkıntısı yaşandığı durumda, geçici dosyaların temizlenmesi bir süre daha rahat nefes aldıracaktır. Bilgisayarda geçici dosyaların silinmesi cihaz performansına da olumlu yönde yansıyacaktır.

          Windows 11’de geçici dosyaları silmek oldukça kolaylaştırılmış durumda. Bilgisayardaki geçici ve diğer içerikleri silmek için klavyeden Windows tuşuna basıldığında gelen pencereden ” Ayarlar “ seçilerek ” sistem “ ekranına geçiş yapılmalıdır.

    Sistem ekranında ” Depolama “  imi seçildiğinde, yerel diskteki bütün uygulamaların diskte ne kadar yer kapladığını, e-postaların, geçici dosyaların ve masaüstündeki dosyaların kullandığı disk alanını  ayrıntılı  olarak  görebiliyorsunuz.

          Depolama penceresinde “ Geçici dosyalar” seçildiğinde karşılaşılan ekranda; indirilen dosyaların toplam boyutunu, geçici dosyaların, fotoğrafların, internet gezintisi ile oluşan geçici içeriklerin ve geri dönüşüm dosyaları gibi bileşenlerin bilgisayarda ne kadar  disk alan kullandığını görebiliyorsunuz.

         Bu ekranda, hangi içeriği temizlemek istiyorsanız başındaki tiki kaldırmanız yeterlidir. Bu bileşenlerin yukarısında bulunan “ Dosyaları kaldırın”  imine dokunulduğunda, seçili olan içerikler bilgisayardan kaldırılacaktır.  Bilgisayarda en fazla yer işgal eden içerikler genelde ” indirilenler ” kısmında bulunduğundan, geçici dosyaları silerken bu içerikler seçili olarak gelmezler. Kullanıcı isterse bu içerikleri de silerek, bilgisayarındaki boş disk alanını artırabilir.

    Windows 11’de Konum Önbellek Bilgileri nasıl temizlenir?

          Windows 11’de konum önbelleği, fiziksel konumunuzu izleyip kaydeden farklı bir önbellek türüdür.  Uygulamalar yanlış yerde olduğunuzu gösteriyor ve konum bilgilerinizin depolanması da gizlilik  konusunda sizde endişe yaratıyorsa, konum önbelleğinizi temizlemek yararlı olacaktır. Konum bilgisi sabit diskte çok fazla yer kaplamadığından, diskte yer açmak istediğinizde silinecekler arasında en sonda geldiğini de söylemeliyiz.

          Windows 11’de konum önbelleğini temizlemek için Ayarlar s > Gizlilik ve Güvenlik adımlarıyla devam edildiğinde gelinen ekrandan “Konum” seçilerek ” konum geçmişi” içeriğini tamamen silebilirsiniz.

     

    Windows 11’de Microsoft Store Önbelleği temizleme

          Microsoft Store önbelleği, Microsoft uygulamalarının daha hızlı yüklenmesine yardımcı olan bilgileri depolar. Microsoft mağazası ile ilgili yüklenme sorunları yaşıyorsanız bu önbelleği temizlemek sorunu çözecektir.

          Windows 11’de Microsoft Store önbelleğini temizlemek için klavyeden aynı anda Windows +R tuşlarına basıldığında gelen ” çalıştır “ penceresine, ” wsreset.exe ” yazılıp tamama basıldığında, siyah bir pencerenin açılıp bir süre sonra kapandığı görülecektir.

          Ekrana gelen siyah pencerenin kapanması, Microsoft Store servisi önbelleğinin temizlendiği anlamına gelir. Microsoft mağazası başlatıldığında temiz bir önbellek ile başlar. Uygulama önbelleğini yeniden oluşturulurken pencere başlangıçta beyaz olacaktır.

          Windows 11’de önbelleğin temizlenmesi sadece disk alanından tasarruf edilmesini sağlamaz, aynı zamanda bilgisayar performansına da olumlu yönde katkı sağlar.

          Twitter takip için @salihertugrul    YouTube kanalım

    OPPO’dan müziğe davet

    Yüksek kaliteli kablosuz kulaklık modellerini tüketicilerle buluşturan OPPO, yeni yılda da sevdikleriniz için birbirinden güzel hediye alternatifleri sunuyor.

    Dünyanın önde gelen lider akıllı ürün markası OPPO, 2023’e sayılı günler kala sevdikleriniz için birbirinden özel hediye alternatifleri sunuyor. OPPO’nun gerçek kablosuz kulaklık modelleri Enco Buds2, Enco X2 ve Enco Air2 müzikseverlere kablosuz bir deneyim yaşatmak için ideal hediye alternatifleri olarak dikkatleri üzerine çekiyor.

    Ritimli müzik sevenler için

    OPPO Enco Buds2 gerçek kablosuz kulaklıklar, kullanıcılarına derinlemesine ve yoğun baslar sunmak için 10 mm büyük titanyum sürücülerden güç alıyor. Enco Buds2 kulaklıklar, Bas Güçlendirme ve Net Vokaller’in de dahil olduğu birçok Enco Live stereo efektiyle hip-hop, rock veya pop gibi birçok tarzda sesleri iyileştirerek kusursuz bir dinleme keyfi sunuyor.

    Hi-Fi ses kalitesi isteyenlere

    Danimarka merkezli hoparlör üreticisi Dynaudio ile tasarlanan OPPO Enco X2, kullanıcının bulunduğu ortama bağlı olarak gürültü engelleme seviyesini anında değiştirebilen Aktif Gürültü Engelleme özelliğiyle dikkat çekiyor. Özel olarak tasarlanmış rüzgar geçirmez tel örgülere sahip OPPO Enco X2’nin kavisli tel örgülerin ön kısmındaki deliksiz yapı, sürtünme katsayısını etkili bir şekilde azaltıp sesin geçmesine izin verirken rüzgar sesini etkili bir şekilde engelliyor.

    Kapsamlı kulaklık deneyimi

    OPPO Enco Air2, gerçek kablosuz kulaklıklarda yeni bir kalite standardı belirliyor. Yeni kulak içi kulaklıklar, bir önceki modelden miras aldığı ikonik ve çok sevilen yarı saydam kutu kapağı tasarımını sürdürüyor.

    LG yeni ARTCOOL Gallery klimasını CES 2023’te tanıtacak

    LG’nin konutlara özel yeni kliması, şık tasarımı, kişiselleştirilmiş içeriği ve LG’nin ünlü DUAL İnvertörü ile zarif ve rahat bir yaşam alanı yaratıyor.

    LG Electronics (LG), en yeni ARTCOOL Gallery klimasını CES 2023’te tanıtmaya hazır. 27 inç LCD ekrana ve LG’nin yükseltilebilme seçeneğine sahip olan yeni model, her mevsime uygun kişiselleştirilmiş içerik sunmasının yanı sıra, LG ThinQ uygulamasını kullanarak odayı anında tazeliyor. Ayrıca LG’nin DUAL Inverter Compressor™ ve 3 yollu dolaylı hava akışı ile enerji tasarruflu soğutma ve ısıtma sağlamasının yanı sıra, AI Dry™ ile daha hijyenik bir performans sunuyor ve sezgisel bir mobil uygulama da dahil olmak üzere çeşitli kullanıcı dostu özellikleri  barındırıyor.

    Sade ama sofistike bir çerçeveyle çevrili parlak bir LCD ekranda özel içerik sunan ARTCOOL Gallery, gelişmiş bir LG klimadan çok çerçeveli bir sanat eserine bakıyormuş izlenimi veriyor. Kullanıcılar, ThinQ uygulamasını kullanarak, sayıları giderek artan muhteşem, durağan ve animasyonlu görüntüler arasından veya favori aile fotoğrafları arasından seçim yapabiliyor ve değişiklik istediklerinde yeni bir şey görüntüleyebiliyor. Yeni model, birlikte verilen akıllı uzaktan kumanda kullanılarak veya kullanıcıların ayarları ve işlevleri seçmesine, herhangi bir yerden gerçek zamanlı olarak cihazın durumunu izlemesine olanak tanıyan bir mobil uygulamaaracılığıyla kolayca yönetilebilir.

    Şirketin DUAL İnverter Kompresörü ile donatılan yeni ARTCOOL Gallery, geleneksel bir konut klimasından yüzde 70’e varan oranda daha az güç kullanıyor ve enerji açısından verimli soğutma sağlıyor.  Yeni modelin 3 yönlü hava akışı, mekana uygun dolaylı hava akışı sunuyor. LG’nin en son ARTCOOL Gallery serisi, rahat olduğu kadar huzurlu bir iç mekan ortamı yaratılmasına yardımcı oluyor. 20 desibellik düşük gürültü seviyelerinde çalışıyor ve kullanıcıları uyku esnasında rahatsız etmemek için uyku modunda gizli alt kanadını kapatıyor.

    Yeni Galaxy Watch5 serisi ile daha sağlıklı ve zinde bir yıla hazır mısın?

    Samsung, yeni yıla sağlıklı ve fit bir başlangıç yapmak isteyen herkes için sağlıklı yaşam vizyonunun zirvesi olan yeni Galaxy Watch5 serisini sunuyor. Samsung’un bugüne kadar geliştirdiği en fazla özelliğe sahip olan seri, gelişmiş yeni BioActive Sensörü sayesinde kandaki oksijen oranı, kan basıncı, kalp ritmi ve uyku takibi gibi birçok veriyi aynı anda ölçebiliyor.

    Yeni yıl heyecanının dört bir yanı sardığı şu günlerde Samsung, 2023’e daha sağlıklı ve zinde bir giriş yapmak isteyen herkes için Galaxy Watch5 serisi ile dijital sağlık ve zindeliği yeniden tanımlıyor.

    Serinin temelini oluşturan Samsung’un gelişmiş BioActive Sensörü, yeni nesil dijital sağlık sensörleri alanında öncü bir rol üstlenerek, kullanıcılara beden sağlığı hakkında daha fazla bilgi ve veri sağlıyor. Gelişmiş BioActive Sensör sayesinde kullanıcılar, üç ayrı sağlık sensörünü verimli bir şekilde birleştiren tek bir çip aracılığıyla genel sağlık ve zindelik durumunu daha iyi takip edebiliyor.

    Gelişmiş BioActive Sensörü ile yeni yılda sağlık hedeflerini belirlemek ve takip etmek çok kolay 

    Galaxy Watch5 serisi, kandaki oksijen oranı, kan basıncı, kalp ritmi ve uyku takibi gibi birçok veriyi aynı anda sunuyor. Vücut Kompozisyonu özelliği sayesinde, iskelet kası ve bazal metabolizma hızı ya da kilo ölçümünün ötesinde, kullanıcıların vücuduna ilişkin daha bütünsel veriler sunuyor. Kullanıcılar, böylece yeni yıla başlangıç yaparken, düzenli artırabilecekleri hedefler belirleyebilecek ve yönlendirmeye dayalı bir yaklaşımla, ne kadar ilerleme kaydettiklerini kolaylıkla takip edebilecekler..  Kan basıncı, kalp ritmi ve elektriksel aktiviteyi tespit edebilmenin yanı sıra, her zaman ve her yerde kalp sağlığına ilişkin daha derin bilgilere ulaşabilecekler.

    Galaxy Watch akıllı saatler, kullanıcılara spor merkezlerinde veya kliniklerde yapılan Biyoelektrik Empedans Analizi (BIA) ölçümlerini doğrudan bileklerindeki saatlerle yapabilmek imkanı da sunuyor. İskelet kasları, bazal metabolizma hızı, vücuttaki su oranı ve vücuttaki yağ yüzdesi gibi önemli ayrıntılar bilgilerine doğrudan ulaşmak mümkün oluyor.  Yeni yılda ister kilo almak ister kas kütlesini artırmak, ister metabolizmasını hızlandırmak olsun, Galaxy Watch5 ile yapılan BIA ölçümü sayesinde kontrol ve takip süreçleri kolaylaşıyor.

    Burçlara göre yılbaşı hediye önerileri

    Acısıyla tatlısıyla bir yılın daha sonuna geldik. Yeni bir yıla girmeye sadece 8 gün kaldı! Bu yıl ne kadar da çabuk geçti değil mi?! Peki 2023’e hazır mıyız? Yılbaşı programları yapıldı mı? Sevdiklerimize hangi hediyeleri alacağız? Kıymetli okuyucularım için MediaMarkt’tan en güzel yılbaşı hediyelerini seçtim. İşte yılbaşı hediye önerileri!

    Burçlara göre yılbaşı hediye önerileri

    Burçlara göre yılbaşı hediyesi seçerken, sevdiklerinizin burçlarına uygun özellikleri taşıyan hediyelere dikkat etmelisiniz. Örneğin, Koç burcu insanları genellikle yenilikleri ve heyecanı seven, enerjik ve hareketli kişilerdir. Onlar için iyi bir hediye seçimi, bir oyun konsolu, bir spor etkinliğine katılım bileti veya bir yüksek adrenalinli aktivite deneyimi olabilir. Aynı şekilde, Başak burcu insanları genellikle bilgi ve yenilikleri seven, düzenli ve planlı kişilerdir. Onlar için en iyi hediyeler yüksek performanslı elektrik süpürgeleri, temizlik için pratik ürünler ya da ofiste işlerini kolaylaştırabilecek teknolojiler olabilir. Benzer şekilde, Yengeç burcu insanları genellikle huzurlu ortamları seven, sağlıklı ve doğal şeyleri seven kişilerdir. Onlara da sağlıklı kahvaltı hazırlayabilecekleri blenderlar, hayatlarını kolaylaştırabilecek teknolojik ürünler iyi bir hediye alternatifi olabilir.

    Burçlara göre yılbaşı hediyesi seçerken, ilk olarak sevdiklerinizin burçlarını bilmeniz gerekir. Bu bilgiye genellikle astroloji siteleri veya astroloji uygulamalarından ulaşabilirsiniz. Daha sonra, sevdiklerinizin burç özelliklerine göre hediye seçiminizi yapabilirsiniz.

    Hangi burca ne hediye alınır?
    Hangi burca ne hediye alınır?

    Hangi burca, ne hediye alınır?

    Sevdiklerinizin burçlarını öğrenin: Öncelikle, sevdiklerinizin hangi burçta olduğunu öğrenmelisiniz. Bunun için, doğum tarihlerini bilmeniz gerekebilir.

    Bu önerilerden herhangi birini seçerek sevdiklerinize burçlarına uygun bir yılbaşı hediye verebilirsiniz. Önemli olan, sevdiklerinizin beğeneceği ve onlar için anlamlı olan bir hediye seçmektir.

    Koç burcu (21 Mart – 20 Nisan)

    Koç burcu insanları genellikle yenilikleri ve heyecanı seven, enerjik ve hareketli kişilerdir. Onlar için iyi bir hediye seçimi, bir oyun konsolu, bir spor etkinliğine katılım bileti veya bir yüksek adrenalinli aktivite deneyimi olabilir.

    Koç burcu insanları genellikle yenilikleri ve heyecanı seven, enerjik ve hareketli kişilerdir ve onlar için bir oyun konsolu, keyifli vakit geçirmeyi sağlayacaktır. Özelliklerine ve bütçelerine göre en uygun olanı seçebilirsiniz.

    Boğa burcu (21 Nisan – 21 Mayıs)

    Boğa burcu insanları genellikle huzur ve güvenlikten hoşlanan, rahatlatıcı ve güzel şeyleri seven kişilerdir. Onlar için güvenlik kamerası, masaj aleti, sesli kitap uygulaması üyeliği satın alabilirsiniz. Güzel kokulara da oldukça düşkünlerdir. Güzel kokulu yağlar ve buhurdanlık boğa burcunu oldukça mutlu edecektir.

     

    İkizler burcu (22 Mayıs – 21 Haziran)

    Sıra geldi benim burcuma… İtiraf etmek gerekirse, iyi kötü bütün özelliklerini bünyemde barındırıyorum öncelikle bunu söyleyeyim. Ancak dünyaya bir daha gelsem gene ikizler burcu kadını olmak isterdim. Yükselen burcum da yay. Bu borcun özelliklerini de tam olarak taşıyorum. İkizler burcunun çılgın ve havalı karakterini yay burcu dengeliyor diyebilirim.

    Gelelim ne tür hediyelerden hoşlandığıma… Karakter olarak öncelikle kendime değer verildiğini hissetmek benim için en büyük hediyedir. Sevdiklerimin özel günlerden bağımsız olarak beni düşünerek aldığı hediyeleri daha çok severim. Kocaman kırmızı gül buketleri, canlı çiçekler, yüksek teknolojili cihazlar ve hayatımı kolaylaştıracak fiyat performans ürünleri çok hoşuma gider. Ayrıca seyahat etmeye bayılırım ve tatildeyken hayatımı kolaylaştıracak, yürüttüğüm işleri rahatça takip edebilmemi sağlayacak teknolojiler benim için iyi bir hediye alternatifi olabilir.

    İkizler burcu insanları genellikle yenilikleri seven, hareketli ve konuşkan kişilerdir. Onlar için iyi bir hediye seçimi; akıllı telefon, laptop, müzik ve eğlence ürünleri ve günlük hayatlarını kolaylaştıracak klasik teknolojik aksesuarlar olabilir.

    Yengeç burcu (22 Haziran – 22 Temmuz)

    Yengeç burcu insanları genellikle huzurlu ortamları seven, sağlıklı ve doğal şeyleri seven kişilerdir. Onlar için iyi bir hediye seçimi sağlıklı yemekler hazırlayabilecekleri pratik mutfak ürünleri, masaj aletleri ve akıllı saatler olabilir.

    Yengeç burcu insanları genellikle düzeni seven kişilerdir ve onlar için bir akıllı saat, günlük hayatlarını düzenlemeyi ve takip etmeyi kolaylaştıracaktır. Özelliklerine ve bütçelerine göre en uygun olanı seçebilirsiniz.

    Aslan burcu (23 Temmuz – 22 Ağustos)

    Aslan burcu insanları genellikle ön plana çıkmak ve dikkat çekmekten hoşlanan, güzel ve lüks şeyleri seven kişilerdir. Onlar için iyi bir hediye seçimi, bir tasarım aksesuar, bir lüks parfüm veya bir sanat eseri olabilir.

    Başak burcu (23 Ağustos – 22 Eylül)

    Başak burcu insanları genellikle bilgi ve yenilikleri seven, düzenli ve planlı kişilerdir. Onlar için iyi bir hediye seçimi, düzenli ve temiz bir ortam oluşturmak için yüksek performanslı elektrik süpürgeleri olabilir. Çalışkanlığı ve titizliği ile tanınan Başak burçları; teknolojiyi sever, evde ve iş hayatında kullanabileceği fiyat performans ürünlerine bayılırlar.

    Aynı zamanda Başak burçları kişisel bakıma, süslenmeye ve gösterişe bayılırlar. Onlar için kişisel bakım ürünleri oldukça güzel bir hediye olabilir. Örneğin traş makinesi ve masaj aletleri oldukça güzel hediye alternatifleri olabilir.

    Terazi burcu (23 Eylül – 22 Ekim)

    Terazi burcu insanları genellikle adaleti ve uyumu sever, estetik ve güzel şeylere ilgisi vardır.

    Terazi burcu insanları genellikle uyumu seven kişilerdir ve onlar için bir akıllı ev cihazı, evlerinde uyumu ve konforu arttıracaktır. Örneğin, bir akıllı termostat, bir akıllı güvenlik sistemi veya bir akıllı ev otomasyon sistemi olabilir.

    2023 Yeni Yıl Hediyesi
    2023 Yeni Yıl Hediyesi

    Yeni yıla girerken yeni hedefler belirleyin

    Yeni bir yıla girerken, birçok insan yeni yılın kendine yeni hedefler koymayı ve değişiklikler yapmayı amaçlar. Bu nedenle, yeni bir yıla girerken aşağıdaki kararları almayı düşünebilirsiniz:

    Yeni yılınız için hedefler belirleyin: Yeni yılınız için kendinize birkaç hedef belirleyin. Bu hedefler, kendinizi geliştirmeyi, daha mutlu ve sağlıklı bir yaşam sürdürmeyi veya yeni bir beceri öğrenmeyi amaçlayabilir. Bu hedefleri belirlerken, gerçekçi olmalı ve ulaşılabilir olmalarına dikkat etmelisiniz.

    Yeni yılınız için bir plan yapın: Yeni yılınız için bir plan yapın. Bu plan, hedeflerinize ulaşmak için ne gibi adımlar atacağınızı ve ne zaman bunları gerçekleştireceğinizi belirler. Bu planı yaparken, gerçekçi olmalı ve ulaşılabilir adımlar belirlemelisiniz.

    Değişiklikler yapın: Yeni bir yıla girdiğinizde, hayatınızda değişiklikler yapmayı düşünebilirsiniz. Bu değişiklikler, kendinizi geliştirmeyi, daha mutlu ve sağlıklı bir yaşam sürdürmeyi veya yeni bir beceri öğrenmeyi amaçlayabilir. Değişiklikler yaparken, gerçekçi olmalı ve ulaşılabilir olmalarına dikkat etmelisiniz.

    Yeni bir yıla girerken, hedefler belirlemek, bir plan yapmak ve değişiklikler yapmak gibi kararlar alarak, kendinizi geliştirebilir ve hayatınızı daha iyi hale getirebilirsiniz. Bu kararları alırken, gerçekçi olmalı ve ulaşılabilir olmalarına dikkat etmelisiniz.

    Yeni yıla WhatsApp desteği olmadan girecek iOS ve Android telefonlar!

    0

    Meta çatısı altındaki dünyanın en popüler dijital haberleşme uygulaması WhatsApp, 2022 yılının sonunda birçok iOS ve Android akıllı telefona sağladığı desteği kesecek. Başka bir deyişle aşağıda listesini paylaştığımız cihazlar üzerinden artık WhatsApp kullanılamayacak. İşte WhatsApp desteği sonlanan tüm cihazlar…

    WhatsApp desteği sonlanan iOS ve Android cihazlar!

    Akıllı telefonlar eskidikçe üreticilerin sağladığı yazılım ve güvenlik desteği zayıflamaya başlar. İlk aldığınızda haftada veya ayda bir gelen güncellemeler zamanla yılda bir paylaşılmaya başlanır. Sonunda ise tamamen destek kesilir.

    WhatsApp desteği sonlanan cihazlar

    Benzer bir durum uygulamalar için de geçerli. Fakat bu konuda üreticilerden çok daha insaflı olduklarını belirtelim. Zira Apple veya Samsung’dan güncelleme almayı bırakan bir telefon en az birkaç yıl daha WhatsApp gibi uygulamaları kullanabiliyor.

    Fakat uygulama desteklerinin de bir sonu mevcut. İşte 31 Aralık 2022 itibariyle WhatsApp desteği sonlanan cihazlar:

    • iPhone 6S
    • iPhone SE
    • iPhone 6S Plus.
    • Huawei Ascend Mate
    • Huawei Ascend G740
    • Huawei Ascend D2.
    • Lenovo linha A820
    • Sony Xperia M
    • LG Optimus L3 II Dual
    • LG Optimus L5 Dual
    • LG Optimus L7 Dual,
    • LG Optimus F3
    • LG Optimus F5
    • LG Optimus F7
    • LG Optimus F3Q
    • LG Optimus Optimus L2 II
    • LG Optimus L3 II
    • LG Optimus L4 II
    • LG Optimus L5 II
    • LG Optimus L6
    • LG Optimus L7 II
    • LG Enact Lucid 2.
    • Samsung Galaxy Core
    • Samsung Galaxy Trend Lite
    • Samsung Galaxy Trend II
    • Samsung Galaxy Ace 2
    • Galaxy S3 mini
    • Galaxy X cover 2

    Siz WhatsApp desteği sonlanan cihazlar hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi yorumlarda bizlerle paylaşmayı unutmayın!

    Çalışanların %76’sı robotların siber saldırılara ortam oluşturabileceğini düşünüyor

    Robotlara güven eksikliğinin nedenlerinden biri robotların siber saldırılara ortam oluşturabileceği inancı; üstelik bu bakış açısı her 4 çalışandan 3’ü (%76) tarafından da destekleniyor…

    Çalışanlar, robotların bazı görevleri yerine getirmeye uygun olduğu ancak diğerlerine uygun olmadıkları düşüncesinde. Örneğin, çalışanların %89’u robotların temizlik yapmasına sıcak bakarken, %82’si de koli ve sipariş teslimi konusunda onlara güveniyor. Ancak, çalışanların yarısından daha azı, tehlikeli madde üretimini yönetmek gibi işlerde robotlara güven duyarken (%46), ameliyatlar için robotlara güven duyanlarda bu oran daha da düşüyor (%34). Bu endişeleri, tüm çalışanların yarısından fazlasının (%58), bir ekipman arızası veya siber saldırı nedeniyle robotların tanımlı görevlerinde başarısız olması durumunda, kimin sorumluluk taşıdığının belirsiz olduğuna işaret etmesiyle açıklayabiliriz. Çalışanların %50’si de robotların işlev bozukluğu durumunda insanlar için fiziksel tehdide neden olabileceğine inanıyor.

    Bu görevleri yerine getirirken robotlara güveniyor musunuz?

    “Günümüzde robotik, üretim süreçlerini yönetmek, el emeğinin yerini almak, verimliliği, hızı, kaliteyi ve performansı iyileştirmek için, endüstriyel kontrol sistemleri ve diğer bilgi teknolojileri ile birlikte kullanılıyor. Araştırmamız, robotların hangi görevleri yapmaya uygun olduğu konusunda çalışanların görüşlerinde bir bölünme olduğunu gösteriyor. Genel olarak çalışanlar, temizlik ve sipariş teslimi gibi vasıfsız görevleri yerine getirmek için robotlara hazır olsa da çoğunluk, yanlış yapıldığında finansal zarara veya insanlar için fiziksel bir tehdide dönüşebilecek robotlara, bu kritik işlemlerde güvenmeye hazır değil.” diyor Kaspersky Teknik Uzmanlık Müdürü Emad Haffar. “Kaspersky ICS CERT istatistiklerine göre, Ocak-Eylül 2022 döneminde Orta Doğu, Türkiye ve Afrika bölgesinde Kaspersky çözümleriyle korunan ICS bilgisayarlarının %38’inde kötü amaçlı nesneler engellendi. Devam eden dijitalleşme nedeniyle, farklı sektörlerde robotlara yönelik saldırıların artabileceğini tahmin ediyoruz.”

    Yapay zeka pazarlama teknolojilerini de şekillendiriyor

    Tüm dünyada bir anda fenomen haline gelen OpenAI’ın akıllı botu ChatGPT, kullanıcıların sorularına verdiği cevaplarla yapay zekanın ne kadar önemli gelişme kaydettiğini ortaya koydu.

    OpenAI’ın akıllı botu ChatGPT tüm dünyadan sayısız internet kullanıcısının sorularına mantıklı ve detaylı cevaplar vererek çok geniş bir kitlenin beğenisini kazandı. Hatta arama konusunda Google’ın bile ciddi bir rakibi olabileceği teknoloji dünyasında konuşulmaya başlandı. Konuyla ilgili SmartMessage’ın CEO’su Oğuz Küçükbarak “Yapay zeka her alanda ağırlığını artırmaya devam ediyor. Pazarlama teknolojileri alanında zaten uzun süredir iç içe olduğumuz bir yetenekten bahsediyoruz. Bot uygulamaları bunun sadece bir boyutu, akıllı segmentasyon, içerik üretimi, hiper-kişiselleştirme ve öngörü gibi sayısız pazarlama konseptinde yapay zekadan daha da artan bir hızla faydalanacağız” diye sözlerine devam ediyor.

    İçerikte yeni trend: Generative AI

    İçerik, pazarlamada günümüzün en önemli elementi. Yapay zekanın artık bu alanda da ciddi ilerleme kaydettiğini belirten Oğuz Küçükbarak sözlerini şöyle sürdürüyor: “Yakın zamanda hayranlık uyandıran yapay zeka tabanlı görsellerin yanı sıra metin tabanlı içerik üretiminde de “Generative AI”ın kayda değer sonuçlarını görmeye başladık. Tüm dünyada toplamda yaklaşık 11.000 adete ulaşmış pazarlama teknolojileri ürünü arasında bu grubun ağırlığı da kendini hissettirmeye başladı. Özellikle sektör duayenleri de önümüzdeki yıllara damga vuracak konseptler arasında Generative AI’ı ön plana çıkarıyor. Büyük ekip ya da kaynakları olmayan markalar için pazarlama alanında yapay zeka önemli bir destek gücü haline gelecek”.

    Müşteri deneyiminde daha etkin botların ayak sesleri
    Chatbot üretimi konusunda Türkiye’deki önde gelen firmalardan olan SmartMessage’ın CEO’su Oğuz Küçükbarak ChatGPT’nin performansının heyecan verici olduğunu da kaydediyor: “Özellikle müşteri deneyiminde akıllı bot belli bir süredir markaların önemli iletişim kanalları arasına girdi. Maliyetlerde avantaj sağlayan ve 7/24 müşteri iletişimini mümkün kılan botların sürekli öğrenen yapısı pazarlamacıların ve müşteri deneyimi uzmanlarının elini güçlendiriyor. ChatGPT ve benzeri uygulamaların popülerleşmesi tüm dünyada botla daha fazla bir kitlenin iletişim kurmasını sağlayacak ve bu yeni alışkanlığa cevap vermek için de daha fazla markanın botları aktif bir şekilde kullandığı gözlemleyeceğiz. Özetle birçok konuda olduğu gibi pazarlama teknolojilerinin geleceği de yapay zeka ile şekillenecek.