Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 339

    Fiyatının hakkını veren laptop! – MacBook Air 15.3 inceleme!

    0

    Apple’ın kullanıcılarına sunmak üzere bir dizi yeni işletim sistemi güncellemesi duyurduğu WWDDC 23’te iOS 17’den iPadOS 17’ye, macOS 14’ten watchOS 10’a kadar birçok güncelleme tanıtıldı. Bunların yanı sıra, Apple aynı zamanda 15.3 inçlik yeni bir MacBook Air modelini de görücüye çıkardı. İşte bu yeni MacBook Air’in özellikleri ve fiyatı.

    Yeni 15.3 inç MacBook Air inceleme!

    Yeni MacBook Air modeli, daha geniş bir ekranla dikkat çekiyor. Apple, geçtiğimiz yıl tanıttığı 13.6 inçlik MacBook Air’in daha büyük ekranlı bir sürümüne odaklandı. Bu yeni model, hem teknik özellikler hem de tasarım açısından önceki modele benzerlikler taşıyor.

    Bu dizüstü bilgisayar, M2 yongasını kullanıyor ve 8 çekirdekli bir CPU ile birlikte geliyor. Ayrıca, 10 çekirdeğe kadar yapılandırılabilen bir GPU da bulunuyor. Yüksek performanslı medya motoru, daha fazla 4K ve 8K ProRes video akışını desteklemekte. 18 saate kadar pil ömrü sunarak uzun süreli kullanım imkanı sağlıyor.

    MacBook Air 15.3, sadece 11,5 mm kalınlığında ve Apple’a göre dünyanın en ince 15 inçlik dizüstü bilgisayarı unvanını taşıyor. Ayrıca, sadece 1,49 kg ağırlığında olduğundan taşıması son derece kolay. Rakiplerine kıyasla yaklaşık %40 daha ince ve 0,22 kg daha hafif olduğu belirtiliyor.

    Bu yeni MacBook Air modelinde, önceki versiyonlarda olduğu gibi True Tone teknolojisi ve 500 nit parlaklık sunan Liquid Retina ekranı bulunuyor. Ekran, 1 milyar renk desteği sağlıyor ve 1080p FaceTime HD kamerası ile üçlü mikrofon dizilimi içermekte.

    Dizüstü bilgisayarın klavyesi, M2 Air modellerinde olduğu gibi tam boyutlu işlev tuşlarına sahip. Ayrıca, Touch ID özelliği sayesinde Mac’inizi tek dokunuşla kilidini açabilir, parolaları girebilir ve güvenli bir şekilde alışveriş yapabilirsiniz.

    Yeni MacBook Air’in bataryası, önce bahsedilen 18 saate kadar kullanım süresine sahip ve MagSafe 3 bağlantı noktasından şarj edilebiliyor. Ayrıca, iki adet Thunderbolt bağlantı noktası bulunuyor ve isterseniz 6K çözünürlüğe kadar bir ekranı bağlama olanağı sunuyor. Ürün ayrıca 8/16/24 GB RAM ve 256/512 GB veya 1/2 TB SSD seçenekleriyle sunuluyor.

    15.3 inç MacBook Air’in tasarımında, altı hoparlörlü bir ses sistemi yer alıyor; bu sistemin içinde iki tweeter ve force-cancelling özellikli iki grup woofer bulunmakta. Yeni hoparlörler, daha güçlü bir bas sesi sunuyor. Bununla birlikte, Dolby Atmos desteğiyle Uzamsal Ses özelliği, kullanıcılara üst düzey bir ses deneyimi sunmayı amaçlıyor.

    Trend Micro, NEOM McLaren Formula E takımının sponsoru oldu

    İş birliği inovasyona dayalı kültüre sahip olan, hıza ve ivmeye büyük önem veren iki markayı bir araya getiriyor.

    Dünyanın önde gelen siber güvenlik şirketlerinden Trend Micro, NEOM McLaren Formula E Takımı’nın Resmi İş Ortağı oldu. İnovasyona dayalı kültüre sahip olan, hıza ve ivmeye büyük önem veren iki markayı bir araya getiren bu çok yıllık iş birliği, ister elektrikli bir araç ister küresel bir işletme olsun, karmaşık ve sürekli değişen dinamik ortamların güvenliğini sağlama konusundaki kararlılıklarını ortaya koyuyor.

    NEOM McLaren Electric Racing Yönetici Direktörü ve NEOM McLaren Formula E Takımı Yöneticisi Ian James, Trend Micro’nun takımımızın bir parçası olmasından büyük heyecan duyuyorum. Dünyayı dolaşan bir takım olarak siber güvenlik bizim için kritik önem taşıyor. Bu iş birliği kapsamında Trend Micro ile birlikte operasyonlarımızı güvende tutmanın yollarını keşfedeceğiz. Büyük bir sinerjiye sahip iki marka olarak uzun yıllar süreceğine inandığım bu iş ortaklığımızın vereceği sonuçları sabırsızlıkla bekliyorum” dedi.

    Spor dünyasının en sofistike ortamları arasında yer alan yarış pistleri, siber tehditlerin beraberinde getirdiği iş risklerine karşı en hassas alanlardan birisidir. Ekosistem genelinde verilerin görünürlüğü ve bunların hızlı bir şekilde anlaşılıp kullanılabilmesi, özellikle yarış gibi zamana duyarlı ve büyük özen gösteren tüm ortamlarda kritik önem taşıyor.

    LG’den otonom servis robotu

    LG Electronics (LG), restoranlar da dahil olmak üzere servise ihtiyaç duyulan yerler için kullanışlı bir akıllı servis robotu olan en yeni LG CLOi ServeBot’u (model LDLTR30) tanıttı.

    Farklı zeminlerde sorunsuz çalışabilen, hızlı ve istikrarlı bir otonom sürüş sistemine ve gelişmiş özelliklere sahip LG CLOi ServeBot, güvenilir hizmet sunuyor. Yeni modelde, müşterilerin yollarını bulmalarına yardımcı olan ve personelin yönetim ve idari görevlere daha fazla zaman ayırmasını sağlayan bir kılavuz işlevi de bulunuyor.

    İlk olarak 2020’nin başlarında piyasaya sürülen LG CLOi ServeBot, insandan insana etkileşim olmadan hizmet sunmak için restoranlar, hastaneler ve ofis binaları gibi halka açık alanlarda kullanılmak üzere tasarlandı ve yüz yüze müşteri hizmetleri için optimize edildi. Ürün, en son sürüm ise, 6 tekerlek ve bağımsız süspansiyon ile geliştirilmiş sürüş performansı sunarak halı ve braille blokları dahil olmak üzere farklı zemin türlerinde dengeli çalışmaya olanak tanıyor. Ayrıca bir 3D kamera, bir ışık algılama ve menzil (LiDAR) sensörüne de sahip. Bu, CLOi ServeBot’un 5 milimetreye (0,2 inç) kadar eğimli yüzeyler üzerinde seyahat ederken bile, sulu yiyecekler de dahil olmak üzere içecek ve yemekleri güvenli bir şekilde taşımasını sağlıyor.

    Yeni LG CLOi ServeBot ayrıca artırılmış depolama kapasitesi ve esneklik sunuyor. Ana çekmece olarak kullanılabilen de dahil olmak üzere erişimi kolay dört rafı (21 x 17 inç) toplu olarak 40 kilograma (88 pound) kadar bir yükü yönetebiliyor. Yükseltilmiş LG CLOi ServeBot, üst cepleri ve bardak tutucuları ile daha fazla rahatlık sunuyor. Ürünün, peçete ve mutfak eşyaları gibi eşyaları saklamak için kullanılabilecek ek bir alt çekmecesi de bulunuyor. Ekstra çok yönlülük için LG CLOi ServeBot’un rafları çıkarılabiliyor ve 2,8 inç aralığında yukarı veya aşağı ayarlanabiliyor.

    TP-Link, WiFi 7 teknolojili EAP770 access point’i duyurdu

    TP-Link, WiFi 7 teknolojili EAP770 model erişim noktasını (access point) satışa sundu. WiFi 7 teknolojisi sayesinde daha yüksek WiFi hızı, daha geniş bant ve daha düşük gecikme ile ağ performansını ciddi oranda artıran EAP770, işletmeleri yeni nesil WiFi teknolojisine geçiriyor.
     
    TP-Link, WiFi 7 teknolojili modellerini Türkiye’de satışa sunmaya başladı. Şirket, kurumsal ağ çözümlerinde ilk WiFi 7’li model olan EAP770 erişim noktasını (access point) satışa sundu.  Kurumsal ağlara çağ atlatacak olan WiFi 7’li EAP770, sadece yüksek WiFi hızı değil ağ performansını artıran özelliklerle donatılmış durumda.
     
    TP-Link’in Omada serisi erişim noktalarından olan EAP770, üç bantlı ve toplamda 11 bin Mbps kablosuz hızlara ulaşabiliyor. WiFi 7 ile gelen 6 Ghz bandında 5760 Mbps, 5 Ghz bandında 4320 Mbps, 2.4 Ghz bandında ise 574 Mbps kablosuz hıza sahip olan ürün, yüksek WiFi hızı gereken işletmeler için uygun bir çözüm. Gelişmiş 6 GHz bandı ile kurumlara daha güvenli ve daha geniş bant sağlayan erişim noktası, 320 MHz’e kadar bant genişliğine sahip. Aynı anda çok sayıda cihaza mümkün olan en yüksek hızlarda bağlantı olanağı sunan EAP770, Omada Mesh teknolojisine sahip. Bu sayede kesintisiz bir Mesh WiFi ağı oluşturuyor.
     
    10G PoE++ bağlantı desteği olan cihaz, WiFi 7’nin tüm potansiyelini ortaya çıkarabiliyor. Çoklu bağlantı noktası ve çoklu RU ağ performansını artıran özellikler arasında.
     
    Tavana ya da duvara monte edilebilen erişim noktası, merkezi yönetim özelliğine sahip. Omada SDN bulut tabanlı yönetim desteği sayesinde ağa bağlı tüm erişim noktaları ve TP-Link marka diğer kurumsal ağ ürünleri tek bir yerden yönetilebiliyor. 
     
    Haziran ayında Türkiye’de satışa sunulacak olan EAP770 erişim noktası, WiFi 7, Omada Mesh ve Omada SDN gibi gelişmiş teknoloji ve kolay yönetim özellikleriyle kurumsal ağlarda yepyeni bir dönemi başlatıyor.

    MediaMarkt Pro ile ‘İşin Pro’su Sensin!’

    Çalışanlarının uzmanlık seviyesini bir üst seviyeye taşımak amacıyla eğitim programı MediaMarkt Pro’yu başlatan MediaMarkt, ‘İşin Pro’su Sensin’ sloganıyla çalışanların gelişimine hız katmayı hedefliyor. 

    Geniş ürün yelpazesiyle teknolojiseverlere konforlu alışverişin keyfini sunan, Türkiye’nin en geniş satış alanına sahip elektronik perakendecisi MediaMarkt, çalışanlarının uzmanlık seviyesini bir üst seviyeye taşımak amacıyla özelleştirilmiş eğitim programlarını başlattı. MediaMarkt’ın eğitim programı MediaMarkt Pro; Satış Okulu, Kategori Okulu, IT Okulu, İK Okulu, Finans Okulu ve Pazarlama Okulu gibi  farklı fonksiyonlara yönelik olarak hazırlanan fonksiyonel iş okullarından oluşuyor. Her bir fonksiyonel iş okulu, ilgili departmanın ihtiyaçlarına yönelik zengin içerikler ve çeşitli öğrenme yöntemleri ile şekillendiriliyor.

    MediaMarkt Türkiye İnsan Kaynakları Direktörü Seçil Namruk özel eğitim programıyla ilgili şu açıklamalarda bulunuyor: “Programımızın ana amacı, her departman için özel olarak oluşturulan eğitimlerle global gündemleri, güncel trendleri ve gelişim fırsatlarını takip etmek ve çalışanların bireysel gelişimini ve uzmanlık seviyesini artırmak. Grup müdüründen uzman yardımcısına kadar tüm pozisyonları eğitim programına entegre ederek eşit fırsatlar sunuyoruz. Her bir fonksiyonel iş okulu, kendi alanında uzmanlaşmaya yönelik fonksiyon bazlı içeriklerle destekleniyor. Eğitimler, ilgili ekibin isteği üzerine takvimlendiriliyor. Hem online hem de yüz yüze formatlarda sektörün başarılı eğitmenleri tarafından gerçekleştiriliyor ve katılımcılar, eğitimlerin sonunda sertifika kazanıyor. İlk olarak Satın Alma Okulu ile başladığımız MediaMarkt Pro İş Okullarına bu  yıl da Pazarlama Okulu’yla devam ettik. Önümüzdeki süreçte de Satış Okulu’nu da mağaza çalışanları için açmayı planlıyoruz.”

    MediaMarkt Pro’nun hedefi, ekip yöneticileri ile yapılan eğitim ihtiyaç analizi toplantıları ve çalışanlarla paylaşılan ihtiyaç analizi formundan elde edilen verilere dayanarak tüm departmanları desteklemek ve uzmanlığı geliştirmek. Bu sayede, hizalanmış ve bir bütün haline gelmiş ekiplerin oluşturulması amaçlanıyor.

    MediaMarkt, MediaMarkt Pro ile çalışanlarına sunduğu gelişim odaklı eğitim programlarıyla sektördeki konumunu güçlendiriyor ve İşin Pro’su olma yolunda çalışanlarını cesaretlendiriyor. Bu özelleştirilmiş eğitim programları sayesinde MediaMarkt, iş dünyasında öncü rolünü bir kez daha kanıtlıyor.

    WhatsApp şikayetleri yüzde 1001 arttı

    Bir çözüm platformu tarafından sağlanan verilere göre WhatsApp ile ilgili sadece bir haftada bin 69 şikayet gelirken, şikayet artış oranı yüzde 1001’e ulaştı.

    Hindistan, Endonezya ve diğer yabancı ülke kodlarına ait numaralardan arandıklarını ve mesajlar aldıklarını dile getiren kullanıcılar, uygulamanın bilgi güvenliği ve hizmet kalitesiyle ilgili sorun yaşadığını düşünüyor.

    Son günlerde birçok kullanıcı, yabancı alan kodlarıyla WhatsApp üzerinden mesaj gönderildiğini ya da arandığını belirtiyor. Yönetici hesabına sahip numaralar tarafından birden çok kez arandıklarını ve bazen de “Nasılsın?, Merhaba” ile başlayan mesajlar aldıklarını belirten kullanıcılar, kaygılarını dile getirdi.

    +91, +61, +59, +880 gibi alan kodlarına sahip numaralardan aranan ya da mesaj gönderilen kullanıcıların çözüm talebi Şikayetvar verilerine de yansıdı. Verilere göre, WhatsApp ile ilgili şikayetler bir önceki yılın ilk yedi ayı ile kıyaslandığında 2023’te yüzde 1001 arttı.

    Uygulamayla ilgili sadece bir haftada toplam bin 69 şikayet platforma ulaştı. Uygulamanın 2023’ün ilk yedi ayında aldığı şikayet sayısı ise 4 bin 409 oldu. Bilgi güvenliği kullanıcıların uygulamayla ilgili en çok şikayet ettiği konu olarak öne çıkarken, eksik ve kusurlu hizmet ikinci sırada yer alıyor.

    Yılın ikinci çeyreğine dair en son APT trendleri açıklandı

    Kaspersky’nin 2023’ün ikinci çeyreğine yönelik Gelişmiş Kalıcı Tehdit (APT) trendleri hakkındaki son raporunda araştırmacılar, yeni ve mevcut kampanyaların gelişimini masaya yatırdı.

    iOS için daha önce keşfedilmemiş kötü amaçlı yazılım platformunun kullanımını da içeren ve uzun süredir devam eden “Operation Triangulation” kampanyasının açığa çıkması bu dönemin önemli gelişmelerinden biri oldu. Uzmanlar ayrıca herkesin farkında olması gerektiğine inandıkları başka ilginç gelişmeler de yeni raporda paylaştılar.

    Raporda öne çıkan önemli noktalar şöyle:

    • Kaspersky, Asya-Pasifik bölgesinde faaliyet gösteren ve “Mysterious Elephant” (Gizemli Fil) olarak adlandırılan yeni bir tehdit aktörü ortaya çıkardı. Söz konusu tehdit aktörü son kampanyalarında kurbanın bilgisayarında dosya ve komut yürütebilen ve virüslü sistemde yürütülmek üzere uzak sunucudan dosya veya komut alabilen yeni arka kapı aileleri kullandı.
    • Tehdit aktörleri, Lazarus’un MATA çerçevesini yükseltmesi ve MATA kötü amaçlı yazılım ailesinin yeni bir varyantı olan MATAv5’i tanıtmasıyla tekniklerini sürekli olarak geliştirdiğini gösteriyor.
    • APT kampanyaları coğrafi olarak dağınık kalmaya devam ediyor. Saldırganlar saldırılarını Avrupa, Latin Amerika, Orta Doğu ve Asya’nın çeşitli bölgelerinde yoğunlaştırıyor. Sağlam bir jeopolitik zemine sahip olan siber casusluk, bu çabaların baskın bir gündemi olmaya devam ediyor.

    Kaspersky Global Araştırma ve Analiz Ekibi (GReAT) Güvenlik Araştırmaları Lideri David Emm, şunları söylüyor: “Bazı tehdit aktörleri sosyal mühendislik gibi bilindik taktiklere bağlı kalırken, diğerleri evrim geçirerek araç setlerini yeniliyor ve faaliyetlerini genişletiyor. Dahası, ‘Operation Triangulation’ kampanyasının arkasındakiler gibi yeni ve gelişmiş aktörler sürekli olarak sahaya çıkıyor…”

    Co-op shooter oyunu SYNCED’in ön kayıtları başladı

    0

    PC, PlayStation 5 ve Xbox Series X ile S için piyasaya çıkacak olan SYNCED’in ön kayıtları başladı.

    Level Infinite ve geliştirici ekip NExT Studios bugün, tüm dünyada bu yazın sonlarında piyasaya çıkacak ve oyuncuları teknolojik bir geleceğe götürecek olan ücretsiz çevrimiçi aksiyon oyunu SYNCED’in ön kayıtlarının başladığını duyurdu. SYNCED, PC’nin yanı sıra PlayStation 5 ve Xbox Series X|S için piyasaya çıkacak.

    Dünyamızda, yakın bir geleceği konu alan SYNCED’de nano teknoloji, medeniyetin belkemiğini oluşturuyor. Çöküş adı verilen bir felaketin ardından, insanlığa düşman olan nano makineler kendi varlıklarını devam ettirebilmek için insanları tüketerek onları ölümcül nano yaratıklara dönüştürüyorlar. Bu kıyamet senaryosunda oyuncular birer Koşucu rolünü üstlenerek, Meridyen’de nano enerji sağlayan değerli bir madde olan Nerva’nın peşine düşecekler.

    Co-op shooter türüne yeni bir soluk getiren SYNCED’de Koşucular sadece 3 kişilik takımlar kurmakla kalmıyor, alt ettikleri Üstün Nanoları, Yoldaş Nanolara dönüştürerek yüksek tempolu PvE ve PvP çatışmalarda onları stratejik olarak kontrol edilebilen silahlara da dönüştürebiliyorlar.

    SYNCED ayrıca klasik looter shooter’lardan da ögeler içeriyor: Koşucular PvE ve PvP karşılaşmalarda kaynak toplayarak karakterlerini geliştirebiliyor, bu sırada güçlü silahların ve oyun tarzlarına en uygun modların kilidini açabiliyorlar.

    Apex Legends: Resurrection’dan yeni oynanış fragmanı

    0

    Apex Legends oyuncularının favorilerinden Revenant, yepyeni yetenekler ve karanlık aurasıyla oyunda fırtına gibi esmek üzere hazır.

    Respawn Entertainment tarafından geliştirilen ve Electronic Arts (EA) tarafından yayınlanan Apex Legends’ın yeni sezonu Resurrection, aksiyon dolu bir oynanış fragmanıyla tanıtıldı. 8 Ağustos’ta tüm platformlar için ücretsiz olarak yayınlanacak olan Resurrection güncellemesi, Revenant’ın oyuna dönüşüne odaklanacak.

    Apex Legends: Resurrection’ın karanlık ve heyecan dolu oynanış fragmanı haberin devamında:

    Apex Legends: Resurrection Oynanış Fragmanı

    Yeni güncelleme ile birlikte oyuna yepyeni içerikler, ekipmanlar ve daha fazlası geliyor. Bunların bazıları ise şu şekilde sıralanıyor:

    • Yeni Pasif Yetenek – Assassin’s Instinct: Revenant sağlık puanı düşük olan oyuncuları görebilecek. Bunun yanında eğilerek daha hızlı yürüyebilecek ve duvarlara daha etkin bir biçimde tırmanabilecek.
    • Yeni Taktik – Shadow Pounce: Revenant önündeki mesafeyi hızla aşmak için ileri doğru atılabilecek.
    • Yeni Ultimate – Forged Shadows: Etrafında yoğun bir karanlık enerji üretebilecek olan Revenant, bu sayede aldığı hasarı bloklayabilecek ve bu sırada sağlığını da yenileyecek.

    MediaMarkt’ta Stokları Eritiyoruz Kampanyası Başladı!

    MediaMarkt, geleneksel olarak düzenlediği MediaMarkt‘ta Stokları Eritiyoruz kampanyasını başlattı. Dizüstü bilgisayardan kameraya, televizyondan küçük ev aletlerine kadar çok çeşitli kategorilerdeki ürünler avantajlı fiyat ve cazip ödeme koşullarıyla satışa çıkıyor.

     

    Geniş ürün yelpazesiyle teknolojiseverlere konforlu alışverişin keyfini sunan, Türkiye’nin en geniş satış alanına sahip elektronik perakendecisi MediaMarkt, farklı kategorilerdeki ürünleri kapsayan geleneksel MediaMarkt‘ta Stokları Eritiyoruz kampanyasını başlattı. MediaMarkt’ın cazip ödeme koşullarıyla birbirinden çeşitli ürün kategorilerinde farklı tarihlere kadar sürdüreceği kampanya, önümüzdeki günlerde farklı ürünlerle de çeşitlenerek devam edecek.

     

    Kampanyada 10 Ağustos’a kadar geçerli olacak ürünler kapsamında; 

    • Acer A315-59/ i5-1235U Laptop 14.497 TL’den 
    • Canon EOS 2000D BK 18 55 EU26 Dijital Reflex Kamera 14.997 TL’den
    • Onvo OV50500 WEBOS SS4 LED TV 8.997 TL’den satışa sunulacak.

     

    14 Ağustos’a kadar fırsatları devam edecek ürünler ve fiyatları ise şu şekilde;

    • Kenwood Prospero KHC29.A0SI Mutfak Şefi Standlı Mikser 5.497 TL
    • Xiaomi Mi Smart Air Fryer 3.5 LT Fritöz 2.697 TL
    • Korkmaz A359 Demkolik Çay Makinesi 1.397 TL

     

    MediaMarkt’ın kampanyası hem Türkiye genelindeki 94 mağazasında hem de online alışveriş sitesi mediamarkt.com.tr’de geçerli olacak.

     

    Tüketiciler kampanyaya dair detaylara MediaMarkt‘ta Stokları Eritiyoruz Kampanyası | MediaMarkt! adresinden ulaşabilirler.