Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 277

    Android Ortamlarda WhatsApp Üzerinden Ekran Paylaşma

    WhatsApp, günümüzde dünya genelinde en popüler mesajlaşma uygulamalarının başında geliyor. Uygulama, kullanıcıların birbirleriyle mesajlaşma, sesli ve görüntülü aramalar yapma, dosya paylaşma ve hatta ekran paylaşımına olanak tanıyor. Bu yazıda, Android Ortamlarda WhatsApp Üzerinden Ekran Paylaşma’nın nasıl yapıldığı kısaca anlatacağım.

    WhatsApp’ta Ekran Paylaşma Ne İşe Yarar?

    WhatsApp’ta ekran paylaşımı yapmak, iş arkadaşlarınızla veya ailenizle birlikte çalışırken veya uzaktan eğitim alırken oldukça faydalı olabiliyor. Bu özellik, birçok kullanıcının işlerini daha verimli hale getirmelerine yardımcı oluyor. Ekran paylaşımı ile iletişiminizi çeşitlendirip, bilgi paylaşabilir veya başkalarına uygulamaları kullanma konusunda rehberlik edebilirsiniz.

    WhatsApp’ta Ekran Nasıl Paylaşılır?

    WhatsApp’ta ekran paylaşımı özelliğine ‘Paylaş’ simgesine dokunarak erişebilirsiniz.

    1. WhatsApp’ı açın ve görüntülü görüşme yapmak istediğiniz kişiyi seçin.
    2. Görüntülü görüşme simgesine dokunun ve görüşmeyi başlatın.
    3. Görüşme sırasında ekran paylaşımı simgesine dokunun.
    4. Ekran paylaşımını başlatmak için “Başlat” düğmesine dokunun.
    5. Ekranınız paylaşılmaya başlayacak.

    Bu adımları takip ederek, WhatsApp video görüşmesi sırasında ekranınızı kolayca paylaşabilirsiniz. Özetle, Video görüşmesi sırasında, üzerinde ok bulunan bir akıllı telefona benzeyen yeni bir ekran paylaşma düğmesi göreceksiniz. Buna dokunduğunuzda, WhatsApp ile kaydetmeye veya yayınlamaya başlamak isteyip istemediğinizi soran bir açılır pencerenin yanı sıra WhatsApp’ın ekranınızdaki her şeyi görebileceğine dair bir uyarı göreceksiniz. Devam etmek için “Şimdi başlat”a dokunun; WhatsApp ekranınızın içeriğini diğer arayanlara aktaracaktır. Yayını iptal etmek için istediğiniz zaman “Paylaşımı durdur“a basabilirsiniz.

    WhatsApp’ta ekrandaki uygulamayı paylaşma

    WhatsApp’ta cihazdaki bir uygulamayı, çalışırken paylaşmak için öncelikle bir video görüşmesi başlatmanız gerekiyor. Görüşme sırasında, ekran paylaşımı simgesine dokunarak ekranınızı paylaşabilirsiniz. Paylaşmak istediğiniz uygulamayı veya tüm ekranı seçebilirsiniz. Ekranınızı paylaşırken profil resminizi görebilirsiniz. Paylaşımı durdurmak için, video görüşmesi sırasında durdurma simgesine dokunmanız yeterli olacaktır. Uygulamada belirli bir pencere paylaşıyorsanız, diğerleri onu göremeyeceğinden emin olmak için pencereyi küçültmemeniz gerektiğini unutmayın. Ekran paylaşımı simgesi, video kapalıysa kullanılamaz. Videoyu kapattığınızda, ekran paylaşımı düğmesi gri renkte olacaktır. Sesli aramalar gibi desteklenmeyen arama türleri için ekran paylaşımı düğmesi görünmez olacaktır. Bu nedenle, özellikle yeni kullanıcılar için ekran paylaşımı yaparken dikkatli olunmasını öneriyorum.

    X takip @salihertugrul

    MediaMarkt’ta ‘‘Şahane Cuma’’ Fırsatları Başladı! 

    Geniş ürün yelpazesiyle teknolojiseverlere konforlu alışverişin keyfini sunan MediaMarkt, aylardır beklenen ‘‘Şahane Cuma’’ fırsatlarını bugün başlatıyor. 27 Kasım’a kadar devam edecek kampanya kapsamında, binlerce farklı ürün cazip fiyatlarla tüketicilere sunulacak.

    Avrupa’nın açık ara en büyük elektronik perakendecisi MediaMarkt, tüketicilere “Şahane Cuma”ya özel fırsatlar sunuyor. Teknolojiseverlerin aylardır beklediği ‘‘Şahane Cuma’’ kampanyası kapsamında, dizüstü bilgisayardan LED TV’ye  tabletten  harici hard diske kadar birçok ürün çeşitli fırsatlarla satışa sunulacak.

    Kampanya kapsamında;

    • PEAQ PQ32DAL540 Ekran Dahili Uydu Alıcılı Smart LED TV 4.899 TL’den
    • Lenovo IP Gaming 3 15ARH7 Oyuncu Dizüstü Bilgisayar 22.899 TL’den
    • Huawei Matepad SE 4/64GB Tablet 3.899 TL’den
    • Seagate Expansion 2.5″ 5 TB Harici Hard Disk 3.199 TL’den satışa sunulacak.

    MediaMarkt’ın kampanyası 27 Kasım tarihine kadar Türkiye genelindeki 96 mağazasında, mediamarkt.com.tr’de ve mobil uygulamasında geçerli olacak.

    Tüketiciler kampanyaya dair detaylara MediaMarkt-Şahane Cuma Kampanyası  adresinden ulaşabilirler.

    MediaMarkt, 1 Numaralı Markalar Ödül Töreni’nde “En Beğenilen Teknoloji Perakendeciliği” Ödülünü Aldı!

    Geniş ürün yelpazesiyle teknolojiseverlere konforlu alışverişin keyfini sunan MediaMarkt, Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcılar Derneği’nin Akademetre iş birliğiyle düzenlediği “1 Numaralı Markalar Ödül Töreni”nde, “En Beğenilen Teknoloji Perakendeciliği” kategorisinde ödül kazandı. 

     

    Avrupa’nın açık ara bir numaralı elektronik perakendecisi MediaMarkt, Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcılar Derneği ile Akademetre’nin iş birliğiyle 14. kez düzenlenen “1 Numaralı Markalar Ödül Töreni”nde “En Beğenilen Teknoloji Perakendeciliği” kategorisinde ödül kazanarak, müşteri memnuniyetine verdiği önemi ve teknoloji perakendeciliği sektöründeki lider konumunu sürdürüyor.

     

    MediaMarkt, müşterilerine en yeni teknolojiyi sunma konusunda sürekli olarak yenilikler yapmaya ve ürün yelpazesini genişletmeye devam ediyor. Şirket, müşteri deneyimini iyileştirmek ve teknolojiye erişimi kolaylaştırmak için sürekli olarak çalışmalar yapıyor. 

     

    “En Beğenilen Teknoloji Perakendeciliği” ödülü, MediaMarkt‘ın sektördeki inovatif yaklaşımlarını ve müşteri odaklı hizmet anlayışını tescillendirdi.

     

    Instagram’ın yıldızı olmak isteyenlere! En iyi ön kameraya sahip akıllı telefonlar

    0
    Akıllı telefon pazarı sürekli bir sirkülasyon içerisinde. Her geçen gün yeni bir modelin satışa sunulduğu bu pazar bazı durumlarda kullanıcılarda kafa karışıklığına neden olabiliyor. Peki an itibariyle selfie performansına daha çok önem verenler için en uygun akıllı telefonlar hangileri? İşte DxOMark verilerine göre en iyi ön kameraya sahip akıllı telefonlar!

    En iyi ön kameraya sahip akıllı telefonlar – Kasım 2023

    DxOMark‘ın en iyi selfie performansı gösteren akıllı telefonlar listesinin zirvesinde iPhone 15 Pro Max bulunuyor. Toplamda 149 puan almayı başaran modelin ardından 145 puanla geçtiğimiz yıl piyasaya çıkan iPhone 14 Pro Max geliyor. Aynı puana sahip iPhone 14 Pro ise üçüncü sıradan kendine yer buldu.
    En iyi ön kameraya sahip akıllı telefonlar - Kasım 2023
    Listenin dördüncüsü Google Pixel 8 Pro ve beşincisi ise Huawei Mate 50 Pro. İki cihazın da ortalama selfie puanı 145 olarak ölçülüyor. Altıncı sıraya geldiğimizde iPhone 14 Plus karşımıza çıkıyor. 144 puanlı cihazın hemen ardından yedinci sırada aynı skora sahip iPhone 14 bizleri karşılıyor. Listenin devamındaki modeller ise Huawei P50 Pro, Google Pixel 7 Pro ve Huawei Mate 40 Pro. Tüm listeyi görmek için 2. sayfaya geçebilirsiniz.

    Apple’ın yeni araştırması pickleball’un sağlığa yararını öne çıkarıyor

    Apple Kalp ve Hareket Çalışması, tenisin ve gün geçtikçe daha fazla popülerlik kazanan pickleball’un genel sağlık üzerindeki yararlarını ortaya koyuyor.

    Apple Kalp ve Hareket Çalışması’nda yer alan araştırmacılar, dünya genelinde en hızlı büyüyen sporlardan biri olan pickleball ile ilgili yeni bilgiler paylaştı. Araştırmacılar, bu yeni sporun uzun bir geçmişe sahip tenise kıyasla ne gibi farklılıkları olduğunu ve genel sağlığı nasıl etkilediğini öğrenmek için verilere başvurdu.
    Apple Watch kullanılarak toplanan en büyük gözleme dayalı pickleball aktivitesi veri kümelerinden birini inceleyen araştırmacılar, pickleball ve tenis antrenmanı verilerinde her iki aktivitenin sağlığa yönelik potansiyel yararlarını öne çıkaran trendler olduğunu belirledi.

    Katılımcıların genellikle uzun süreli pickleball ve tenis antrenmanları yaptığı ve kaydedilen antrenmanlar sırasında en yüksek kalp atış hızının, tahmin edilen maksimum kalp atış hızının ortalama yüzde 70’ine ulaştığı gözlemlendi. Pickleball antrenmanlarının tenis antrenmanlarından biraz daha uzun sürdüğü, tenis antrenmanlarında ise yüksek yoğunluklu kalp atış hızı bölgelerinde geçirilen ortalama sürenin daha uzun olduğu ve daha yüksek bir ortalama en yüksek kalp atış hızına ulaşıldığı tespit edildi.

    Araştırmacılar, pickleball antrenmanlarının sayısının ilk kez tenis antrenmanlarından daha fazla olmasıyla birlikte pickleball antrenmanlarının popülerliğinde istikrarlı bir artış olduğunu da belirledi. Çalışma kapsamında kişi başına kaydedilen en fazla pickleball antrenmanıyla eyaletler arasında birinci sırayı Utah aldı. Araştırmada hem pickleball hem de tenis antrenmanlarının tüm yetişkin yaş grupları arasında popüler olduğu, erkekler arasında ise kadınlara göre daha yüksek popülerlik gösterdiği saptandı.

    Katılımcı davranışının Apple Watch’tan elde edilen aktivite ve sensör verileriyle birlikte gözlemlenmesi, araştırmacıların zaman içinde kalp sağlığını ve mobiliteyi etkileyen faktörler hakkında daha fazla bilgi edinmesine yardımcı oluyor.

    RONDO ile Tanışın: PUBG’nin yeni haritası RONDO 6 Aralık’ta geliyor

    Oyuncular, 6 Aralık’ta masaüstü bilgisayarlara, 14 Aralık’ta konsollara gelecek 27.1 güncellemesiyle RONDO’yu deneyimleyebilirler.

    Çevre Tasarım Tanıtımı, geleneksel estetik ile modern görsellerin büyüleyici bir birleşimini sunarak RONDO’nun özünü canlı bir şekilde yakalamayı başarıyor. İhtişam Şehri (The Ground of Honor) olarak da bilinen RONDO, 8×8’lik geniş bir harita ve PUBG: BATTLEGROUNDS’ın en geniş oynanabilir alana sahip haritası olma özelliğine sahip. Oyuncular, 6 Aralık’ta masaüstü bilgisayarlara, 14 Aralık’ta konsollara gelecek 27.1 güncellemesiyle RONDO’yu deneyimleyebilirler.

    RONDO’nun farklı bölgeleri, geleneksel çekicilik ile çağdaş görsellerin kusursuz bir karışımından ibaret. Haritanın güneybatısında oyuncuları göller ve bambu koruları gibi yeni ortamlar karşılaşırken, kuzeydoğuda uzanan bayırlar, farklı bir oynanış ambiyansı sunuyor. Göller ve ormanlarla çevrili Yu Lin, geçmişin izlerini taşıyan bir güzelliğe sahip. Geleneksel bir yerleşim bölgesinde yer alan Tin Long Garden, ihtişamı doğayla harmanlayan şelale ve kayalık dağlardan oluşmakta. Binaların ve nehirlerin bir arada bulunduğu Mey Ran’da ise suda geçen heyecan dolu çarpışmalar sizleri bekliyor.

    Bu geleneksel dokunun yanı sıra haritada modern bir şehir de yer almakta. Jadena City, yüksek gökdelenleri ve canlı neon tabelalarıyla yoğun şehir kapışmalarına ev sahipliği yapacak. NEOX Factory, araç test pisti ve bir NEOX aracı olan Blanc’ın yer aldığı fabrika bölgesi de dahil olmak üzere oyunculara benzersiz savaş senaryoları vadediyor. Ayrıca bu bölgede Rin Jiang, Jao Tin ve Stadyum gibi görsel açıdan farklı alanlar da keşfedilmeyi beklemekte.

    Kingston Dijital, SSD pazarındaki iddiasını sürdürüyor

    20 yıldır süren gelenek 2022’de de değişmedi. Kingston Digital, güçlü ürün portföyü ve benzersiz müşteri destek hizmetleri sayesinde SSD pazarında %28’lik pazar payı ile bir numaralı üçüncü parti kanal tedarikçisi oldu.

     

    Bellek ürün ve teknolojileri alanında dünya lideri olan Kingston Technology’nin flash bellek iştiraki Kingston Digital, TrendForce tarafından 2022’de SSD satışları alanında bir numaralı üçüncü parti kanal tedarikçisi olarak adlandırıldığını duyurdu. TrendForce rakamlarına göre 2022’de sevk edilen 114 milyon ünitenin yüzde 28’ini Kingston sağladı.

     

    En son verilere göre, küresel SSD pazarının arz ve talep dinamikleri 2022’de düzelmiş görünüyor. Bu 2021’de yaşanan entegre devre kıtlığı probleminin çözülmesinin sonucu. Buna rağmen küresel SSD sevkiyatları, 2022’de bir önceki yıla göre %10,7 azalarak 114 milyon adet oldu. Bununla birlikte, Kingston, 2022’de de SSD sevkiyat liderliğini sürdürerek güçlü bir avantaj elde etti ve 2021’e göre pazar payını artırdı. Pazardaki zorlu koşullara rağmen, entegre devre (yarıiletken olmayan) üreticisi üçüncü parti tedarikçi ilk beş firma, 2022’deki toplam sevkiyatın yaklaşık %60’ını gerçekleştirdi. İkinci sıradaki tedarikçinin toplam pazarın yalnızca yüzde 9’una sahip olduğu göz önüne alındığında Kingston’ın SSD üretimindeki açık ara liderliğini daha da pekiştirdiği görülüyor.

     

    Piyasa Koşullarındaki Değişime Etkili Bir Yanıt Verildi

     

    Dizüstü ve masaüstü bilgisayar sevkiyatlarının çeşitli sınırlamalarla karşılaştığı 2023’te küresel ekonomi zorluklarla boğuşmaya devam ediyor. Bu koşullarda modül üreticileri sevkiyatlarında kendilerini rekabetçi fiyatlarla konumlandırarak yüksek maliyetli envanter yüklerini stratejik bir biçimde yönettiler. Üçüncü çeyrek sona ererken, özellikle NAND Flash bellek tedarikçilerinin üretim kesintileri nedeniyle piyasa duyarlılığında hızlı bir dönüşüm yaşandı. Bu değişim özellikle SSD’lerin maliyet dinamiklerini etkiledi ve sonuç olarak düşük maliyetli envanterlere sahip modül üreticilerinin lehine bir değişime yol açtı.

     

    The Echollector güncellemesi, Immortals of Aveum’a yepyeni bir soluk getiriyor

    0

    Immortals of Aveum’un ücretsiz demosu, yeni güncelleme ile birlikte oyuncuları efsanevi bir dünyaya davet ediyor.

    Immortals of Aveum’un en büyük güncellemesi, The Echollector (1.0.6.0) adıyla bugün yayına girdi. Tamamıyla ücretsiz olarak sunulan güncelleme aynı zamanda beraberinde Xbox Series X|S, PlayStation 5 ve PC’de heyecan verici bir deneme sürümü* de getiriyor. Tüm platformlar için geçerli olan %50 indirimle, Immortals of Aveum’un dünyasına adım atmak için daha iyi bir şans olamaz!

    Ek olarak The Echollector güncellemesi, yepyeni oyun sonu içeriği “The Echollector”ın yanı sıra çok sayıda performans iyileştirmesi, düzeltmeler ve merakla beklenen New Game+ ve zorlu Grand Magnus zorluk seviyesi de dahil olmak üzere yeni içerikler sunuyor. Mevcut oyuncular, tamamlanacak dört oyun sonu Shatterfanes’in yanı sıra yepyeni bir boss savaşıyla, farklı bir ilerleme yolunu deneyimleyebilecekler.

    Bu güncelleme, tüm platformlarda devam eden optimizasyonlar sayesinde daha akıcı performansın yanı sıra, Immortals of Aveum’a aşağıdakiler de dahil olmak üzere bir dizi oyun içi içerik eklemesi getiriyor:

    Oyun Sonu İçeriği

    Aveum’u yozlaşmış Shatterfanes’ten kurtaran ve The Echollector olarak bilinen büyülü bir yapının, The Path’in gücünü emmesini engelleyen yeni oynanış içeriği “The Echollector”da Jak’ın macerasına devam edebileceksiniz.

    • Tamamlanacak dört yeni oyun sonu Shatterfanes: İlk üç Fane, The Echollector ile son boss dövüşüne giden Fane yolunu açıyor.

    • Efsanevi Yeşil Mühür dahil yeni Donanım ödülleri kazanma şansı.

    • Kadim bir Arystean varlığı olan Echollector’un hikayesini anlatan, keşfedilecek yeni bir Lore.

    Canon yeni akıllı telefon uygulamasıyla yeni yazılım güncellemelerini sunuyor

    Canon, yeni uygulaması Çoklu Kamera Kontrolü ile XF605 kamera ve Cinema EOS fotoğraf makineleri için ücretsiz ürün yazılımı güncellemesini kullanıma sunuyor. 

     Canon, iOS uyumlu uygulaması Çoklu Kamera Kontrolü’nü1 kullanıma sunuyor. XF605, EOS C70, EOS C300 Mark III ve EOS C500 Mark II modelleri ile uyumlu olan uygulama sayesinde kullanıcılar aynı anda dört adede kadar video kamera kolayca bağlayabiliyor, kumanda edebiliyor ve izleyebiliyor.

    Çekim esnasında dört video kameradan eş zamanlı olarak alınan görüntülerin minimum gecikmeyle erişilmesine olanak tanıyan uygulama; kullanıcı dostu arayüzü, optik zumlama, pozlama kontrolü, dokunmatik otomatik odaklama ve görüntü profilleri gibi birçok video kamera işlevinin de uzaktan kontrol edilmesini sağlıyor.

    Bununla birlikte son dakika haberlerini daha hızlı iletmek için yeni Toplu Transfer İşlevi kullanılarak, Canon’un Content Transfer Mobile uygulamasından2 FTP aracılığıyla uzun süreli kayıtlar küçük boyutlarla yüklenebiliyor. Daha önce Cinema EOS video kameralarında sunulan Canon 709 görüntü profili, kontrast ve renkte artışla doğrudan video kameradan çıkan çekimlerin iyileştirilmesi, dalga biçimi monitör, vektör kapsamı boyutu ve matlığı özelleştirme de XF605’teki diğer geliştirmeler arasında yer alıyor.

    EOS R5 C, EOS C70, ESO C300 Mark III ve EOS C500 Mark II Cinema kameraları artık en yeni Super 35mm Flex Zoom lensler, RF Yuvalı Cinema Prime lensler ve son teknoloji RF 24-105mm F2.8L IS USM Z lens ile genişletilmiş lens uyumluluğu taşıyor. Dijital tele dönüştürücü işlevi, lenslerin makine içi dijital büyütme ile daha da uzağa erişmesini sağlıyor.

    Canon, ayrıca XF605 kamera ve Cinema EOS video kameraları için ücretsiz ürün yazılımı güncellemesini de kullanıma sunuyor. XF605 profesyonel kamera artık Wi-Fi veya Ethernet ağları üzerinden yüksek kaliteli ve güvenilir video akışı sağlayan geliştirilmiş SRT IP akışı desteğinden faydalanıyor. Kullanıcılar hem Çoklu Kamera Kontrol uygulamasını hem de XF605/ Cinema EOS ürün yazılımı güncellemelerini Aralık 2023 itibarıyla gerçekleştirebilecek.

    Influencer olmak isteyenler için öneriler

    Günümüzde dijital pazarlama dünyası hızla evrim geçirirken, influencer marketinge olan ilgi de her geçen gün artıyor. Siz de markalarla iş birliği yapmak ve sosyal medyanın ihtişamlı dünyasında adınızı duyurmak istiyorsanız, influencer olmanın yollarını keşfetmeye hazır olun! Bu hafta influencer olmak isteyenler için bir rehber hazırladım. İşte, influencer olma yolunda size ışık tutacak öneriler ve dikkat edilmesi gereken en önemli konular!

    Influencer nedir?
    Influencer nedir?

    İnfluencer nedir?

    Influencer, takipçilerin satın alma kararlarını etkilemek için sosyal medya kanallarını kullanan bir kişidir. Başarılı influencer’lar genellikle sosyal medyada mecraya özel değerli içerikler sunarlar. Kendilerine has bir üslup ve çizgileri olur. Bilgi, eğlence veya eğitim içerikli paylaşımlarını, takipçilerinin dikkatini çekecek tarzda paylaşırlar. Aynı zamanda izleyici kitlesi ile ilişki kurma ve bağlı ve sadık bir takipçi kitlesi oluşturma yetenekleriyle de bilinirler.

    Aslında influencer olmak için kendine özgü bir tarz yaratmak ve sosyal medya algoritmalarına uygun olarak bu içerikleri paylaşmak gerekir. Keza İnfluencer olma ve bu kavramın içeriği sürekli olarak evrim geçirir; yeni sosyal medya uygulamaları ile her platform kendi influencerını yaratır.

    Influencer olarak sosyal medyada tanınmak isteyenler için önerim; uzman olduğunuz alanda kariyerinize olumlu etkisi olacak dijital içerikler üretebilir ya da dans ederek veya eğlenceli videolar çekerek influencer olma yolunda ilk adımı atabilirsiniz. Bu hamleyi yaptıktan sonra düzenli içerik üreterek, takipçi sayınızı arttırabilir, hatta milyonlarca izleyiciye ulaşabilirsiniz.

    Influencer’lar takipçi sayısı ve etki gücüne göre üçe ayrılır; makro, mikro ve nano influencer kavramları, influencer’ların izleyici kitlesinin boyutunu belirtmek için artık bir endüstri terminolojisine haline geldi. Peki bu kavramlar ne anlama geliyor? Hemen anlatayım: Makro influencer’lar 500 bin ila 1 milyon takipçiye sahip hesaplar, mikro influencer’lar 10 bin ila 50 bin takipçiye sahip hesaplar ve nano influencer’lar ise 10 bin takipçiye kadar olanlardır.

    Seyahat influencer
    Seyahat influencer

    Influencer olmak için ne gerekiyor?

    Günümüzde influencer olmak, yalnızca içerik üretmekle sınırlı kalmıyor; aynı zamanda teknolojiyle olan entegrasyon da büyük bir önem taşıyor. Sosyal medya dünyasında adınızı duyurmak ve takipçi kitlenizi genişletmek için trendleri yakından takip etmek, başarınızı artırmak adına kritik bir unsur haline geliyor.  Influencer ajansları ve markalar sosyal medyada yetenek avına çıkarak, her gün yeni isimler keşfediyorlar. Peki influencer olmak ve markalarla işbirliği yapabilmek için ne gerekiyor? İnfluencer olmak isteyenler için önerilerimi aşağıda aylaşıyorum:

    Sosyal medyayı anlamak: Sosyal medya platformlarını keşfedin ve izleyici kitlenizin hangi platformlarda bulunduğunu belirleyin. Her platformun dinamiklerini anlamak, stratejinizi oluşturmanıza yardımcı olacaktır.

    Niş bir alan belirlemek: İnfluencer olmak için bir niş bulun ve odaklanın. Takipçilerinize değerli bir içerik sunabilmek için belirli bir konuda uzmanlaşın.

    Kişisel marka oluşturmak: Kendinizi benzersiz kılan bir kişisel marka oluşturun. Profil fotoğrafınızdan biyografinize kadar her detay, marka imajınızı yansıtmalıdır.

    Kaliteli içerik üretme: Takipçilerinizin ilgisini çekmek ve bu ilgiyi canlı tutmak için kaliteli içerik üretin. Fotoğraf, video, reels, hikaye, yazı ve diğer içerik türlerini kullanarak çeşitlilik sağlayın.

    Hedef kitle oluşturma: Sosyal medya üzerinde bir takipçi kitlesi oluşturun. İnsanlarla etkileşimde bulunun, yorumlara yanıt verin ve takipçilerinizle etkileşim kurarak bağlılık oluşturun.

    İşbirlikleri ve networking: Diğer influencer’larla işbirlikleri yapın ve kendi networking ağınızı oluşturun. Bu yaklaşım,hedef kitlenizi genişletmek ve yeni fırsatlar yaratmak için önemlidir.

    Eğitim ve gelişime önem verin: Sosyal medya ve influencer pazarlama konusunda sürekli olarak kendinizi geliştirmeye çalışın ve trendleri takip ederek değişen algoritmalara göre içeriklerinizi planlayın. Bu alanlarda kendinizi geliştirerek rekabet avantajı elde edebilirsiniz.

    Veri ve teknik analizlerin kullanımı: Hedef kitlenize yönelik analizleri ve sosyal medya verilerini kullanarak stratejinizi optimize edin. Hangi içeriklerin daha etkili olduğunu anlamak, başarıyı artırmak için önemlidir.

    Hesabınızın profesyonel görünmesi: Hesabınızın profesyonel bir görünümü olması ve takipçilerinize güven vermesi oldukça öenmli bir konu. Takipçilerinizle samimi bir ilişki kurun ve güvenilir bir influencer imajı oluşturmaya özen gösterin.

    Yukarıda saymış olduğum detaylara dikkat ederek, siz de kendi influencer kariyerinizi inşa edebilir ve sosyal medya dünyasında tanınan biri haline gelebilirsiniz.

    influencer marka işbirliği
    influencer marka işbirliği

    İnfluencer olmak için bilmeniz gereken yasal yükümlülükler nelerdir?

    Dijital dünyada adınızı duyurmak istiyorsanız, influencer olmanın yasal sorumlulukları ihmal etmemeniz gerekiyor. Peki nelere dikkat etmeli, hangi konulardan kaçınmalısınız? Aşağıda influencer olmak için bilmeniz gereken yasal yükümlülükleri sıraladım:

    Reklam ve işbirlikleri: İşbirliği yapılacak marka, influencer’ın takipçi kitlesinin ihtiyaçlarına ve ilgi alanlarına hitap etmeli, kendi değerleriyle uyumlu olmalıdır. Bu, takipçilere daha doğal ve samimi bir etki bırakabilir.Ayrıca paylaşımlarınızda işbirlikleri ve sponsorluklar açıkça belirtilmelidir. Reklam içerikleri, hedef kitlenize açık bir şekilde tanıtılmalı, özellikle sağlık ürünlerinde örtülü reklamdan kaçınılmalıdır. İşbirliği yapılacak marka veya ürün, influencer’ın kendi içeriği ve takipçi kitlesiyle uyumlu olmalı, içerikte verilen bilgiler doğru ve şeffaf olmalıdır.

    Tüketici hakları: Sosyal medyada ürün incelemeleri ve tanıtımlarında doğru ve dürüst olunmalıdır. Şeffaf olarak ürün incelemeleri yapılıp, takipçileri yanıltıcı bilgiler sunmaktan kaçınılmalıdır. Influencer, tanıtım yapacağı ürünü denemeli ve kendi deneyimlerini paylaşmalıdır. Bu, içeriği daha gerçek ve güvenilir kılabilir. Ayrıca tanıtımı yapılacak ürün içeriklerinin sorgulanmalı; insan, hayvan ve çevreye zararı olmayan firmaların tanıtımları yapılmalıdır. Keza bu saydığım konulara dikkat edilmediğinde tüketici mağduriyetleri oluşabilir ve yanıltıcı reklam yaptıkları için influencer’lar yasal olarak sorumlu tutulabilirler.

    Telif hakları: Sosyal medya paylaşımlarınızda müzik, görsel içerikler ve diğer materyallerin telif haklarına saygı gösterilmelidir. Keza pek çok platformda 3 kez telif ihllali yaptığınızda hesabınızın kapanabileceğini unutmayın.

    Gizlilik ve kişisel veriler: Takipçilerinizle yapmış olduğunuz özel yazışmaları paylaşmamalı ve onların özel paylaşımlarını ifşa etmemelisiniz. Keza kişilerin kendi aralarında yaptıkları yazışmaların ifşası haberleşmenin gizliliğinin ihlali suçunu oluşturmaktadır.

    Çocuk hakları: Çocukları hedef alan içeriklerde özellikle dikkat etmeli, çocuğun mahremiyetine özen göstermelisiniz.

    İçerik standartları: Platformun kurallarına ve genel etik kurallara uygun içerikler oluşturulmalıdır. Ürün tanıtımı yaparken sağlık beyanı kapsamına giren ifadelerden uzak durulmalı, tanıtımı yapılan ürünün bir hastalığı tedavi ettiği veya iyileştirdiğine yönelik iddialarda bulunulmamalıdır. Yasal olmayan bahis, şans oyunları ve yasaklı ürünlerin tanıtımları yapılmamalıdır.

    Vergi ve yasal yükümlülükler: Sosyal medyadan marka işbirlikleri ve reklam modelleri sayesinde gelir elde ediyorsanız bu gelirin faturalandırılması ve vergisinin ödenmesi gerekir. Gelirin vergilendirilmesi konusunda bir muhasebeciden bilgi alabilir gelirinize göre şirketinizi kurabilirsiniz. Keza affilate programlarında da aynı şekilde gelirinizi faturalandırmanız gerekiyor.

    Marka ihlali: Sosyal medyada reklam yaparken başka markaların haklarına zarar vermemek için dikkatli olunmalı ve taklit ürünlerin reklamları yapılmamalıdır.