Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerSosyal MedyaInstagram içerik oluşturucu hesabı hakkında merak edilenler

    Instagram içerik oluşturucu hesabı hakkında merak edilenler

    Instagram içerik oluşturucu hesabı ile birlikte gelen ve farklı avantajlar sunan bazı harika özellikler ile yakınlaşmaya ne dersiniz?

    Instagram’ı yaratıcılığınızı paylaşmak ve işinizin etrafında bir takipçi kitlesi oluşturmak için kullanıyorsanız, genel kişisel hesap yerine Instagram içerik oluşturucu hesaba geçmeniz daha doğru olacaktır. Bu makalemde Instagram içerik oluşturucu hesabının özelliklerini,  kimler için daha uygun olduğunu ve diğer hesaplarla arasındaki farkları ve benzerlikleri anlatacağım.

     

    Instagram içerik oluşturucu hesabı hakkında merak edilenler

    İster içerik oluşturucu, ister sosyal medya pazarlamacısı olun, Instagram’da gerçekleşen sosyal ticaretin ve pazarlamanın tüm ayrıntıları ile birlikte güncel gelişmelerini  bilmeniz önemlidir. Instagram üç farklı hesap türü sunar. Kişisel Hesap, İşletme Hesabı ve İçerik Üretici olarak adlandırılan bu hesap türlerinin kendilerine has özellikleri ile sundukları farklı farklı avantajlar bulunur. Instagram içerik oluşturucusuysanız ve içerik paylaşmak için kişisel hesabınızı kullanıyorsanız, Instagram içerik oluşturucu hesabıyla birlikte gelen bazı harika özellikleri kaçırıyor olabilirsiniz.

     

    Instagram içerik oluşturucu hesabı nedir? 

    Instagram içerik oluşturucu hesapları, çevrimiçi içerik oluşturup paylaşarak geçimlerini sağlayan içerik oluşturucular için halka açık, profesyonel hesaplardır. 

     

    Instagram içerik oluşturucu hesabının özellikleri nelerdir? 

    Instagram içerik oluşturucu hesapları, kişisel hesapların ve işletme hesaplarının erişemeyeceği araçlara erişmenizi sağlar. Bu tür hesaplar diğer hesapların eriştiği özelliklerin yanında aşağıdaki erişimleri parmaklarınızın ucuna taşır. (Tramadol)

    • Takipçileriniz ve gönderilerinizin erişimi hakkında derinlemesine ölçümleri takip edebileceğiniz Profesyonel Gösterge Tablosu ve büyüme bilgileri. Buna, belirli bir süre boyunca içeriğinizi ve gösterimlerinizi gördükten sonra insanların yaptığı işlemler de dahildir. İçeriğinizin takipçi büyümesini nasıl etkilediğini izlemek için günlük takip ve takibi bırakma verilerini de görebilirsiniz.
    • Mesajlarınızı düzenleyebileceğiniz ve aldığınız bildirimleri kontrol edebileceğiniz ikincil bir gelen kutusuna sahip olabilirsiniz. İletileri birincil, genel ve istek gelen kutularına göre filtreleyebilirsiniz.
    • Instagram içerik oluşturucu hesabınızın biyografisi için; Influencer, blog yazarı, tanınmış kişi, sanatçı gibi kategori etiketleri. Instagram içerik oluşturucusu ve işletme hesabı gibi etiketler kullanabilirsiniz. 

     

    Instagram içerik oluşturucu hesabı kimler için daha uygundur? 

    Instagram’ı iş amacıyla kullanıyorsanız, içerik oluşturucu hesabının sizin için uygun olup olmadığını merak ediyor olabilirsiniz.

    • Genel olarak, Instagram içerik oluşturucu hesapları, influencerlar, içerik oluşturucular, tanınmış kişiler, fotoğrafçılar ve sanatçılar için en uygun olanıdır. 
    • Kişisel bir marka oluşturmaya odaklanıyorsanız ve doğrudan ürün satmıyorsanız veya gelişmiş analiz kullanmıyorsanız, Instagram içerik oluşturucu hesabı sizin için doğru bir tercih olacaktır.
    • Perakende işletmesi, marka, kamu hizmeti veya başka bir ticari kuruluş işletiyorsanız sizin için Instagram işletme hesabı daha uygun olacaktır.
    • Instagram işletme hesapları, içerik oluşturmak ve planlamak için üçüncü taraf uygulamaları da kullanabilir. Yüksek hacimli içerik oluşturuyorsanız veya içerik takviminizi önceden planlamak istiyorsanız bu tür bir uygulama kullanarak iş yükünüzü hafifletebilirsiniz.
    • Instagram işletme hesapları; iletişim düğmeleri, Instagram bilgileri ve reklam yayınlama yeteneği gibi özelliklere erişmenizi sağlar. Ayrıca organik trafik, reklam ilişkilendirmesi ve dönüşümlerle ilgili kitle analizlerini de görebilirsiniz.

    Hesap geçişi konusunda kararsızlık yaşıyorsanız, verilerinizi ve öngörülerinizi kaybetmeden içerik oluşturucu ve işletme hesapları arasında geçiş yapabilirsiniz. Hangisinin sizin için en uygun olduğunu görmek için her iki hesap türünü de test ederek tercihinizi belirleyebilirsiniz. 

     

    Instagram içerik oluşturucu hesabı nasıl oluşturulur? 

    Instagram’da içerik oluşturucu hesabına geçiş yapmak için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz. 

    • Profil sayfanıza gidin ve sağ üst köşedeki üç çizgiye dokunun.
    • Ayarlar’ı tıklayın.
    • Hesabınızı seçin.
    • En alta inerek, Profesyonel Hesaba Geç’i ve ardından Oluşturucu’yu tıklayın.
    • Zaten bir işletme hesabınız varsa, İçerik Oluşturucu Hesabına Geç’i seçmeniz yeterlidir.
    • Markanızı en iyi tanımlayan kategoriyi seçin.
    • Facebook sayfanıza (dilerseniz) bağlanın.
    • İletişim bilgilerini ekleyin ve bu bilgilerin profilinizde görüntülenip görüntülenmeyeceğini seçin.

     

    Instagram içerik oluşturucu hesabı nasıl kapatılır?

    Geçişten pişmanlık duyarsanız, işletme profilinize veya kişisel profilinize geri dönmek için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz. 

    • Profil sayfanıza gidin ve sağ üst köşedeki üç çizgiye dokunun.
    • Ayarlar’ı tıklayın.
    • Hesabınızı seçin.
    • Kişisel Hesaba Geç’e (veya Ticari Hesaba Geç) tıklayın.
    • Anahtarı onaylayın.

    Instagram, kişisel ve profesyonel profiller arasında her geçiş yaptığınızda içgörü verilerinizi siler. Verilerinizi kaybetmemek için geçiş yapmadan önce içgörü verilerinizi dışarıya aktarmayı unutmayın.

     

     

    Instagram içerik oluşturucu hesabının avantajları nelerdir? 

    Instagram içerik oluşturucu hesapları, kişisel hesaplara kıyasla yeni özellikler ve avantajlarla birlikte gelir. Bu avantajlar aşağıdaki şekilde özetlenebilir.

    Instagram’da Gönderi Planlayabilirsiniz

    İçerik Stüdyosu’nu kullanarak Instagram gönderilerini planlamak için:

    • İçerik Stüdyosu kontrol panelinizin sol üst köşesindeki yeşil Gönderi Oluştur düğmesini tıklayın.
    • İçeriğinizi yükleyin, başlığınızı yazın, eklemeniz gereken diğer hesapları ve bilgileri ekleyin.
    • Yayınlamaya hazır olduğunuzda, sağ alt köşedeki Yayınla’nın yanındaki açılır oka basın.

     

    Alışveriş Yapmaya Yönlendiren Gönderi Oluşturabilirsiniz

    Ürün satan veya tavsiyeler veren bir Instagram içerik üreticisi iseniz, bu hesap türü ile kolayca alışveriş yapılabilir gönderiler oluşturabilirsiniz. Sunulan bu özellik sayesinde, ürünün bir fotoğrafını yükleyip, (dilerseniz) marka hesabını ekleyip, ilgili ürünü etiketleyebilirsiniz. (Etiketleme yapmadan önce birlikte çalıştığınız markanın, ürünü etiketlemeniz için ürün kataloğuna erişmenize izin vermesi gerekir.) Böylece takipçileriniz, etiketinize tıkladığında daha fazla bilgi alabilecekleri veya Instagram’da satın alma yapabilecekleri bir ürün açıklama sayfasına yönlendirilirler. 

     

    Mesajlar için Gelen Kutularınızı Filtreleyebilirsiniz

    Aradığınız mesaj türlerini hızla bulmanızı sağlayan yeni filtreleme seçenekleri, bu tür hesaplar ile birlikte sunulan en önemli özelliklerden biri. Instagram içerik oluşturucu hesapları için DM gelen kutusu, standart kişisel ve hatta ticari hesap gelen kutunuzdan  farklı görünür.

    Mesaj kutunuzu daha efektif kullanmak için aşağıdaki şekilde filtreleyebilirsiniz. 

    • Birincil DM’ler – Bildirimlerin dahil olduğu mesajlar. 
    • Genel DM’ler – Bildirimlerin hariç olduğu mesajlar. 
    • İstekler DM’leri – Takip etmediğiniz kişilerden gelen, bildirim içermeyen mesajlar. 

    Gelen kutusu filtreleme özelliği sayesinde, “Kayıtlı Yanıt” aracıyla birden çok konuşmaya yanıt verebilir, sık sorulan sorulara hızlı bir şekilde geri dönüş yapabilirsiniz.

     

    Ücretli Ortaklık Etiketleri Kullanabilirsiniz

    Instagram içerik oluşturucu hesapları, gönderilerde ve Hikayelerde ücretli bir iş ortağını etiketlemenize olanak tanır. Böylelikle iş ortağı olarak kullandığınız marka, gönderiyle ilgili yaptığınız yorumları görebilecek duruma gelecektir. 

    Lütfen unutmayın! 

    Instagram içerik oluşturucu hesaplarına, işletme hesaplarından daha az harekete geçirici mesaj (Şimdi Alışveriş Yap, Daha Fazla Bilgi Al, Rezervasyon Yap… gibi) seçeneği sunulur. Bu sebeple ana hedefiniz trafik çekmek ise Instagram içerik oluşturucu hesabı sizin için doğru bir tercih olmayacaktır. 

     

    Instagram İçerik Stüdyosu ile gönderilerinizi planlamaya ve hesabınızı daha düzenli paylaşacağınız içeriklerle besleyerek büyütmeye ne dersiniz? 

    Facebook’un Instagram içerik stüdyosunu kullanıma sunmasıyla birlikte içerik planlaması ve Instagram profillerinin yönetimi daha basit bir hale geliyor. Platformun içerik planlama yeteneğine sahip olmasıyla birlikte, bu işte kullanılmak zorunda kalınan üçücü taraf çözümlere duyulan ihtiyaçta ortadan kalkıyor. Instagram Creator Studio’nun ne olduğuna, nasıl kullanıldığına ve üçüncü taraf çözümlere nasıl bir iyi bir alternatif oluşturduğuna gelin aşağıdaki makalemden bakalım.

    Instagram İçerik Stüdyosu Hakkında Merak Edilenler

     

     

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN