Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerSosyal MedyaHızlı çıkış yapan Threads neden tutunamadı?

    Hızlı çıkış yapan Threads neden tutunamadı?

    Adı Threads ve ilk beş gününde 100 milyondan fazla kayıtlı kullanıcı toplayarak bir rekora imza attı. Elbette bunu, 1,8 milyar Instagram kullanıcısını bu kimlik bilgilerini kullanmaya ve takipçilerini Instagram’dan Threads’e aktarmaya davet ederek yaptı. Yani kolay oldu. Yine de kolay olması her zaman dikkat çekici olmuyor. Threads’in teknolojisi ya da içeriğiyle ilgili büyük bir yenilik yok ve sadece Twitter’ı andıran ismi farklı bir platform, o kadar.

    Öncelikle Threads’e Instagram’dan kullanıcı kitlesi geldiğinden Threads’i kullananların tam olarak bu yeni platformu nasıl kullanacakları da kafa karışıklığı yarattı. Instagram’da olduğu gibi sadece fotoğraf paylaşıp beğeni bekleyenlere de rastladık, hashtag kullanmaya çalışıp takipçi kazanmaya çalışan ama hashtag sisteminin henüz Threads’te bulunmadığını bilmeyenleri de gördük.

    Meta’nın CEO’su Mark Zuckerberg’in Twitter’ın elde ettiği – ya da daha doğru bir ifadeyle Elon Musk’ın Twitter’ı satın almak için büyük bir borç altına girmeden önce elde ettiği – gelirden pay almak istediği düşünülebilir. Ancak Twitter, en iyi günlerinde bile asla para kazanamadı.

    Dünyanın en büyük altı sosyal medya platformundan dördünde üç milyardan fazla kullanıcısı olan Meta’nın Twitter’ın olduğu alana girmesine pek de gerek yoktu. Ne de olsa Twitter hiçbir zaman dünyanın ilk on platformu arasına giremedi. Hiçbir zaman 250 milyondan fazla kullanıcıya sahip olmadı. Ve reklamları nasıl iyi satacağını asla çözemedi.

    Meta nasıl büyüyeceğini ve tıklanan reklamları nasıl yerleştireceğini iyi biliyor. Ancak Twitter’ın zayıflamasıyla birlikte şu anda yapabileceği tek şey, daha başarılı platformlarından elde ettiği geliri artırmak. Threads’in şirket için ne anlama geldiği belli değil. Ve bizim için ne anlama geldiğini düşünmek daha da şaşırtıcı.

    Threads’te hashtag olmadığını az önce söylemiştim. Meta’nın daha emekleme aşamasında olan bir platformda neden böyle önemli bir eksiklik bıraktığı da dikkat çekici.

    Instagram başkanı ve Threads kurucusu Adam Mosseri algoritmaların ciddi ya da siyasi içerikleri desteklemeyeceğini söylüyor. Threads hesabında “Kesinlikle nezakete ve burayı dostane bir yer yapmaya odaklanıyoruz” diye yazıyor. Belki de hashtag kullanımını aralarında örgütlenen grupların önüne geçmek için koymamış olabilirler. Meta gibi bir markanın böyle bir şeyi ‘unuttuğunu’ düşünmek saflık olur.

    Twitter bir dizi kötü kararla kendi kendini yiyor. Özellikle de Elon Musk’ın hamleleri bir marka daha ne kadar kötü yönetilir sorusunun en keskin cevabı gibi karşımızda duruyor. Birçok kişi Threads’i “Twitter katili” olarak ilan etse de, Twitter’ı asıl katleden uygulama Twitter’ın ta kendisi. Hatta yeni adıyla X.

    Threads, Twitter ile kıyaslandığında önemli bir değişim getirmiyor ve kullanıcıların burada hesap açıp zamanlarını harcamalarını gerektirecek bir motivasyon da yok. İlk günler Instagram’ın gücünden yararlanarak milyonlarca kullanıcıyı platforma kazandırmak da bir başarı değil işin aslı.

    Sensor Tower’a göre Threads’in günlük aktif kullanıcı sayısı 7 Temmuz’da 44 milyon iken şu anda 13 milyon civarında ve uygulamada geçirilen günlük ortalama süre de dört dakika. Sensor Tower’a göre Twitter’ın günlük aktif kullanıcı sayısı 200 milyon civarında ve platformda geçirilen ortalama süre 30 dakika.

    Bu rakamlar da Threads’in Twitter’ın açık ara gerisinde kaldığını net bir şekilde gösteriyor.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN