Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerSosyal MedyaHangi Sosyal Mecra Sizin için Uygun?

    Hangi Sosyal Mecra Sizin için Uygun?

    Hangi Sosyal Mecra Sizin için Uygun? Mevcut sosyal mecra tercihlerinizi gözden geçirmek ve sosyal mecralardaki son kullanıcı eğilimlerine yakınlaşmak isterseniz yazımda bolca fikir var.

    Hem bireyler hem de işletmeler için doğru sosyal mecrayı seçmek ve ana iletişimini seçtiği bu mecra üzerinde yoğunlaştırarak devam ettirmek büyük önem taşıyor.

     

    Dünyada sosyal medya kullanıcılarının sayısı 2,789,000,000

    Geçtiğimiz yıla oranla %21 büyüme var.

     

    Türkiye’de sosyal medya kullanıcılarının sayısı ise 48,000,000.

    Hangi Sosyal Mecra Sizin için Uygun?

    Malum trendler ve kullanıcı alışkanlıkları çok çabuk değişiyor. Bu değişime ayak uydurmak için bolca gözlem yapmanız ve mevcut durumunuzu değerlendirmeniz gerekiyor.

    Zaman her zamankinden daha kıymetli… Hem işetmeler hem de bireyler için zaman yönetimine odaklanmanın, kaynakları en faydalı olacak platforma kaydırmanın ve tercihleri gözden geçirilmesinin tam zamanı.

     

    Sosyal mecralarda bulunma amacınız ne?

    Sosyal medya mecralarındaki son durumu kontrol etmeden önce bu mecralarda bulunma amacınızı netleştirmekle işe başlayın.

    Marka bilinirliğinizi artırmak, hedef kitlenizi korumak veya genişletmek, tüketicilerinizle-takipçilerinizle etkileşim yaratmak, farkındalık oluşturmak, satışlarınızı artırmak… odaklanacağınız amaçlardan sadece bazıları. Sosyal mecralardaki rolünüzü belirlemek konusunda, belirleyeceğiniz bu temel amaçlar çok önemlidir.

     

    Aşağıdaki soruları yanıtlamanız “Hangi Sosyal Mecra Sizin için Uygun?” sorusunun karşılık bulacağı “doğru sosyal mecraya” odaklanmanıza katkı sağlayacaktır.

    1)  Vazgeçemeyeceğiniz içerik ve çalışma türleri hangisi?

    A) Kolay üretilen görsel içerikler, videolar ve minik klipler.

    B) Güncel konular, popüler kültüre yönelik çalışmalar.

    C) Hedef kitleyi eğiten ve ilham veren çalışmalar.

    D) Faaliyet gösterdiğim iş alanına ait çalışmalar.

     

    2) İçerik üretiminde yöneliminiz hangisi?

    A) Uzun içerik üretiminden uzaklaştım. Kısa içerikler ve yaratıcı çalışmaları tercih ediyorum.

    B) Mevcut eğilimlerin dışında çevremdeki bilgilere odaklandım.

    C) Alanımla ilgili içerik üretmekte bir sorun yaşamıyorum.

    D) Anahtar kelime üzerinden içerik üretimine odaklandım.

     

    3) Hedef kitleniz hangisi?

    A) Gençler ve kadınlar.

    B) Gençler ve popüler kültüre yatkın olanlar.

    C) Erkekler ve kadınlar tüm yaş grupları.

    D) İş odaklı yeni şeyler öğrenmekten hoşlanan kadınlar – erkekler.

     

    4) Video içerikler konusunda yaklaşımınız nedir?

    A) Sadece video içerik üretimine odaklandım.

    B) Video içerik üretmeyi düşünebilirim ama önce kendimi geliştirmek istiyorum.

    C) Video içerik üretiyorum.

    D) Video içerik üretimi bana uzak.

     

    5) Gerçek zamanlı pazarlama konusunda yaklaşımınız nasıl?

    A) İhtiyaç anında içerik üretebiliyorum. Çevrimiçi çalışmalar ilk tercihim.

    B) Aktif katılım gösteriyorum ve ağımı genişletmeyi seviyorum.

    C) Bunu yapmak isterim ancak vakit bulamıyorum.

    D) Ilımlıyım ama nasıl başlayacağımı bilemiyorum.

     

    6) Takipçilerinizle – hedef kitlenizle birebir iletişim kurmak konusunda neler yapıyorsunuz?

    A) İlişkilerimi olumlu tumaya çalışıyorum, eğlenceli ve ilginç bulabilecekleri konu başlıkları üzerinden iletişim kuruyorum.

    B) Alanımla ilgili her konuda fikir sahibi olmaya ve bunları paylaşmaya eğilimliyim.

    C) Alanımla ilgili her konuda fikir sahibiyim ama paylaştıklarım konusunda temkinliyim.

    D) Profesyonel bir bakış açım var ve mesafeliyim.

     

    7) Daha fazlasını gerçekleştirmek için sosyal hesaplarınızda neler yapmayı planlıyorsunuz? 

    A) İşletmemi tanıtmaya odaklandım, ürün satmak isteyebilirim.

    B) Bilgi paylaşımı ve anahtar kelime konusuna odaklandım.

    C) Markam veya ürünlerimle ilgili kullanıcıların neler düşündüğünü öğrenmek istiyorum.

    D) Temel olarak işletmemi tanıtmaya ve ürün satışına odaklandım.

     

    Şimdi cevaplarınızı değerlendirelim.

    Eğer A şıkkını daha fazla işaretlediyseniz sizin için doğru sosyal mecralar YouTube ve Instagram.

    Görsel ve video odaklı içerik üretimi konusunda kendinizi rahat hissediyorsanız YouTube ve Instagram’a odaklanmanızın tam zamanı.

    YouTube, Türkiye’deki en aktif sosyal medya platformu. YouTube’un aylık aktif kullanıcısı sayısı 1.5 milyar’ın üzerinde.

    Instagram, Türkiye’de en aktif sosyal medya platformları arasında üçüncü sırada. Instagram’ın kullanıcı sayısı 700 milyon.

    [youtube http://www.youtube.com/watch?v=Asas4ihWNTc]

    İpucu:

    YouTube’da günde 5 Milyara yakın video izleniyor ve her dakika ortalama 300 saatlik video yükleniyor. YouTube’da kilit noktası ise içerik planı ve optimizasyon.

    Instagram içerik paylaşımı 2,200 karakterle sınırlıdır. Başlığınızdan itibaren içeriğinizin daha fazla okunması için teşvik edici güçlü bir açılış cümlesi oluşturmayı unutmayın.

     

    Eğer B şıkkını daha fazla işaretlediyseniz sizin için doğru sosyal mecra Twitter.

    Hangi Sosyal Mecra Sizin için Uygun? Sorusuna cevaben anlık iletişim, popüler konular ve hızlı etkileşim konusunda kendinizi rahat hissediyorsanız Twitter’a odaklanmanızın tam zamanı.

    Twitter, Türkiye’de en aktif sosyal medya platformları arasında dördüncü sırada. Twitter’ın kullanıcı sayısı 328 Milyon.

    İpucu:

    Yapılan son dönem araştırma sonuçları, 140 karakteri daha da kısaltmanın pozitif etki yarattığını söylüyor. Twitter için ideal görüntü boyutunu (440*220 piksel) kullanmayı ve hashtag eklemeyi unutmayın.

    Eğer C şıkkını fazlaca işaretlediyseniz sizin için doğru sosyal mecra Facebook.

    Çok yönlü deneyim ve etkileşime açık olduğunuz, her gruba hitap etmek istediğinize göre Facebook’a odaklanmanızın tam zamanı.

    Facebook’un aylık kullanıcı sayısı 1,94 Milyar.

    Türkiye’de aktif Facebook kullanıcı sayısı ise 48 Milyon. Kullanıcıların %88’i mobilden erişim sağlıyor. Kullanıcıların %60’ı Facebook’u her gün kullanıyor.

    Facebook, Türkiye’de en aktif sosyal medya platformları arasında ikinci sırada.

     

    İpucu:

    Facebook’a günde ortalama 300 Milyon fotoğraf yükleniyor. Karakter sınırlaması ise 63.206. Yapılan son dönem araştırmalara göre açılış mesajınızı 80 karakterde tutmanız etkinizi arttırıyor. Facebook için ideal görüntü boyutu ise 1.200*630 piksel.

    Eğer D şıkkını fazlaca işaretlediyseniz sizin için doğru sosyal mecra Google Plus. Alternatifi ise LinkedIn.

    Hangi Sosyal Mecra Sizin için Uygun? Sorusuna cevaben işletmenizi – çalışmalarınızı tanıtmak, aramalarda öne çıkmak için öncelikle Google Plus’a odaklanmanızın tam zamanı.

    İpucu:

    Google’ın 2,2 Milyar kullanıcısının sadece %9’u bu platforma içerik gönderiyor. Google Plus kullanıcılarının %74’ü erkek, %26’sı ise kadın. Google Plus’tan daha fazla verim almak için sadece sayfanızdan paylaşım yapmakla yetinmeyin. Anahtar kelime ve ilgili alanlar üzerine de odaklanın.

     

    Türkiye’de 80.02 Milyon nüfusun 48 Milyonu İnternet kullanıcısı ve İnternet kullanıcılarının tümü en az bir sosyal mecranın aktif kullanıcısı. Nüfusun %89’u ise mobil. Zamanı etkili kullanma ve kaynaklarınızı tek ana mecra üzerine yoğunlaştırıp, diğer mecraları da destekleyici olarak kullanmanın tam zamanı.

     

    Fayda görmeniz dileğiyle.

     

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN