Facebook Ray-Ban Stories akıllı gözlük neler vadediyor?

0

Sosyal medya devi Facebook, dünyaca ünlü gözlük firması Ray-Ban ile işbirliği yaparak, akıllı gözlük kulvarına giriş yaptı. Bugüne kadar Google ve Snapchat gibi firmaların akıllı gözlük modellerini gördüğümüz pazarda Facebook neler vadediyor. Bu yazıda buna bakacağız.

Google’ın ‘Google Glass’ adlı akıllı gözlüğü, başlangıçta bireysel kullanıcıları hedef alan bir proje olarak yola çıktı. Ancak bireysel mahremiyet eleştirileri, bu gözlüğü kullananların belli mekânlara girişlerinin yasaklanması başta olmak üzere pek çok çekinceler projeye darbe vurdu. Bugün Google Glass bireysel pazarda yok. Ancak kurumsal alanda varlığını güçlü bir şekilde sürdürüyor. Bu konuyu, “Akıllı gözlük Google Glass yeniden doğdu” başlıklı yazımda ele almıştım. Google Glass, kurumsal alanda iddialı işlerin oyuncusu durumunda.

Bu işin öncüsü Snapchat

Akıllı gözlük pazarının iddialı oyuncularından Snapchat ise “gördüğünü paylaş” diye özetleyebileceğimiz Spectacles adlı gözlüğüyle varlığını sürdürüyor. Sosyal medya uygulaması Snapchat üzerinde paylaşmak için fotoğraf ve videolar çekmeyi temel alan, bu içeriklere Snapchat’in kendine has filtrelerini uygulama ve daha eğlenceli hale getirme avantajı sunan Snapchat Spectacles akıllı gözlük, hâlâ yola devam ediyor. Ancak yaygınlık açısından istenilen hedefe ulaştığını söylemek güç. Konuyla ilgili gelişmeleri, “Baktığınız her yeri Snapchat filtreleriyle görmeye ne dersiniz?” başlıklı yazımda size aktarmıştım.

Ray-Ban Stories

Facebook ve Ray-Ban birikiminin ürünü

Tüm bu gelişmelerin üzerine Facebook ve Ray-Ban ikilisini neler koyduğuna gelince… Ray-Ban Stories akıllı gözlük, daha çok Facebook üzerinde paylaşımı teşvik etmeyi amaçlıyor doğal olarak. Bunu da kullanıcıların akıllı telefonlarına yükleyeceği, Facebook View adlı bir uygulamayla destekliyor. Ray-Ban Stories akıllı gözlükle müzik dinleyebilir, telefon görüşmelerinizi kulaklığa ihtiyaç duymadan gerçekleştirebilir, fotoğraf ve video çekip, düzenledikten sonra paylaşabilirsiniz. Bunları yaparken sesli komut desteği de olması, bu akıllı gözlüğü daha cazip hale getiriyor.

Gizlilik endişeleri dikkate alınmış

Ray-Ban Stories akıllı gözlükte iki adet 5MP kamera bulunuyor. Bu kameralar gizlilik endişelerini gidermek için ilk bakışta karşıdan fark edilecek şekilde konumlandırılmış. Kameralar aktif olduğunda LED ışık yanıyor ve böylece görüş alanına girecek kişiler bireysel mahremiyet açısından bilgilendirilmiş oluyor. Ray-Ban Stories’in kameralarıyla gördüğünüz her şeyin fotoğrafını ve 30 saniyeye kadar videosunu çekebiliyorsunuz. Çektiğiniz fotoğraf ve videoları dilerseniz olduğu gibi, dilerseniz düzenledikten sonra paylaşabiliyorsunuz.

Çift 5MP kamera ve otomatik ışık dengesi

Bu akıllı gözlüğün çift 5MP kamerayla çektiği fotoğraf ve videolar tatmin edici seviyede. Doğal olarak çok yüksek kalitede fotoğraf ve videolar çekmesini beklememelisiniz. Ray-Ban Stories akıllı gözlüğün çektiği fotoğraflar 2592×1944 piksel, videolar ise saniyede 30 kare 1184×1184 piksel çözünürlükte. Bu standartlar, sosyal medya paylaşımları için şu an yeterli sayılabilir. Ray-Ban Stories akıllı gözlük, fotoğraf ve video çekiminde ortam ışığı ayarını otomatik yapıyor. Bu da sizin müdahalenize gerek bırakmadan tatmin edici sonuçlar elde edilmesini sağlıyor.

Ray-Ban Stories

Facebook ile sınırlı olmaması güzel

Android ve iOS platformu için telefonunuza indirebileceğiniz Facebook View uygulaması, Ray-Ban Stories ile çektiğiniz fotoğraf ve videolarınızı paylaşmanız için telefonunuzla senkronize ediyor. Bu aşamadan sonra içeriklerinizi Facebook’un yanı sıra Instagram, Twitter, Snapchat,  WhatsApp, Messenger, TikTok gibi diğer sosyal medya uygulamalarıyla da paylaşabilirsiniz. Dolayısıyla Ray-Ban Stories akıllı gözlük, Facebook paylaşımlarıyla sınırlı değil. Bu da onu daha cazip bir teknolojik oyuncak haline getiriyor.

Kablosuz kulaklığa gerek kalmıyor

Yerleşik olarak iki adet hoparlör ve üç adet mikrofonu bulunan Ray-Ban Stories akıllı gözlük, bu sayede yüksek kalitede telefon görüşmesi yapmaya imkân sağlıyor. Gözlük saplarının iç tarafına yerleştirilmiş hoparlörlerle kulaklık kullanmanıza gerek kalmıyor. Mikrofon sisteminin gürültü önleme teknolojisine sahip olması, sokaktaki seslerin görüşmenizi bastırmasını engelliyor. Ayrıca Facebook Assistant ile sesli komutlar vermek için de bu donanım kullanılıyor. Örneğin; sesli komutla fotoğraf ya da video çekebilirsiniz. Sesli komut kullanmak istemezseniz, gözlük sapı üzerindeki kayıt butonunu kullanabilirsiniz.

Ray-Ban Stories

Taşıma çantasından güç alıyor

Kullanmadığınız zamanlarda akıllı gözlüğü taşıma çantasında saklayabilirsiniz. Suni deri kaplı bu taşıma çantası, akıllı gözlüğünüzü korumakla kalmıyor aynı zamanlarda şarj ediyor. Bu sayede de akıllı gözlüğünüzü gün içinde daha uzun süre kullanma şansına sahip oluyorsunuz. Ev ya da ofisteyken akıllı gözlüğünüzü USB-C kabloyla şarj edebilirsiniz. Ray-Ban Stories akıllı gözlük, tek şarjla altı saate kadar kullanım ömrü vadediyor. Ancak bu süre kullanım şeklinize ve sıklığınıza göre farklılık gösterecektir. Örneğin uzun süre video çekerseniz, şarjınızın daha hızlı tükeneceğinizi hesaba katmalısınız.

3 farklı çerçeve ve 15 farklı renk seçeneği

Ray-Ban Stories akıllı gözlük, Round, Wayfarer ve Meteor adlı 3 farklı çerçeve ve 15 farklı renk seçeneğiyle satın alınabiliyor. Numaralı gözlük kullananlar, reçeteli olarak gözlüğü kendilerine göre uyarlatma şansına sahip. Bu yeni nesil akıllı gözlüğün ABD fiyatı 299 dolar. Türkiye’de ise resmi satışı henüz yok.

Sorularınız olursa yorumlardan bana ulaştırabilirsiniz

Bu yazıda Ray-Ban Stories akıllı gözlük hakkında bilgi vermeye çalıştım. Konuyla ilgili sorularınız olursa, aşağıdan yorum bırakarak bana ulaştırabilirsiniz. Şimdilik hoşça kalın.


MediaTrend’de yayınlanan diğer yazılarıma göz atmak ister misiniz?

Ev ve ofis kullanımı için ideal modem: ZYXEL VMG3625-T50B

Bildiğiniz fare tasarımlarını unutun: Logitech MX Vertical

Windows 11’e geçişte neler yaşadım

Cevap bırakın