Facebook pazarlama stratejinizi geliştirmenin şimdi tam zamanı. Başarıya giden yolda gelişimin anahtarı stratejide gizlidir.
Facebook büyüyen bir platform ve yavaşlayacak gibi de durmuyor. Facebook’un şu an 1.86 milyarın üzerinde aktif kullanıcısı var ve bu rakam 2016 yılından olandan %17 daha fazla. Bundan dolayı eğer markanız, işiniz ya da şirketiniz ile sosyal medya pazarlamasında ciddi bir yere sahip olmak istiyorsanız, Facebook kanalını kullanmak sizin için kaçınılmaz bir hale geliyor. Bunun için bu yazımda size 2017 yılında sosyal medya pazarlamasına hakim olabilmeniz için ihtiyaç duyabileceğiniz 6 Facebook pazarlama stratejisinden bahsedeceğim.
Stratejileri sıralamaya başlamadan önce, yüm bunları yapabilmek için Facebook pazarlama stratejinizin size özel olması gerekiyor. Bunun için de Facebook pazarlama stratejilerinizi belirlerken sağlam adımlar atmalısınız. Facebook sosyal medya kanalları içerisinde hedef kitlenize en rahat ulaşabileceğiniz platformlardan birisi. Bu platform içinde sizin potansiyel müşterileriniz olma ihtimali olan bir okyanus dolusu insan bulunuyor. Fakat alan ve kitle bu kadar geniş olunca, doğru yeri ve doğru hamleyi yapmak daha da önemli bir hal alıyor. Sayacağım 6 adım, Facebook pazarlama stratejinizi oluşturmanız için gerekli olan oldukça önemli bilgileri içeriyor. Bunları kullanarak etkileyici bir plan yaratmaya başlayabilirsiniz.
1. En Büyük İhtiyaçlarınızı Etkileyecek Facebook Hedefleri Oluşturun
Pazarlama stratejileri ile ilgili okuduğunuz her şey, size pazarınıza özel hedefler geliştirmenizi tavsiye ediyor olmalı. Hemen her yerde bu durumdan bahsedilmesinin sebebi ise, hedefleri doğru belirlemenin sizin en büyük pazarlama ihtiyaçlarınız için temel bir ihtiyaç olmasından kaynaklanıyor. Eğer Facebook platformunu pazarlama ya da hali hazırda olan stratejinizi geliştirmek için kullanmak istiyorsanız bazı ihtiyaçlarınız var demektir. Bunun ilk adımı da gerçek dışı hedefler oluşturmamaktan geçiyor. Beğeni ya da takipçi sayısı gibi gerçek dışı hedefler yerine büyük resme odaklanmalısınız.
.
2. Facebook Demografik Bilgilerine İyi Çalışın
Demografik bilgilere başvurmak, sosyal medya kanalları üzerinden yapılan pazarlama taktiklerinin her biri için anahtar bir hamledir. Facebook’a baktığınızda neredeyse 1 milyar insanın ana sayfalarında gezindiğini görebilirsiniz. Burada önemli olan şey, bu kadar kişi arasında kimlere ulaşmaya çalışmanız ve bunun nasıl yapmanız gerektiğidir. Ek olarak, en son demografik bilgileri incelemek sosyal ağın kitlesindeki dalgalanmayı anlamak için de önemlidir. Burada sizin marka ya da işletmenize göre değişken olarak yaş, cinsiyet, lokasyon ve gelir gibi başlıklar üzerine inceleme yapabilir ve bir hedef kitle oluşturabilirsiniz.
.
3. Facebook İçeriğinizi Seçin ve Zamanlayın
Her sosyal medya ağı kendi sitilinde içeriklere sahip, ama Facebook bu konuda sınırları aşma eğilimi gösteriyor. En son güncellemeler ile gelen Facebook Hikayeler özelliği ile birlikte, canlı yayın, fotoğraflar ve videolar da işin içine girince, markanızın ya da işletmenizin içerik stratejisi için sayısız fırsat doğuruyor. Burada önemli olan işiniz için kullanacağınız içeriklerin kalitesi ve hedef kitlenizin sizden ne beklediğidir. Örneğin yanlış bir hamle olarak sürekli promosyonlardan bahsetmenin birçok yan etkisi bulunur ve bu durum kitlenize itici gelebilir. Bu nedenle içeriklerinizin kalitesi ve zamanlaması doğru olmalıdır.
.
4. Facebook Reklam Stratejinizi Belirleyin
Sosyal medya pazarlaması ile uğraşacaksanız, her zaman elde etmeyi beklediğiniz geri dönüşten çok daha fazla eforu sosyal medya stratejinizde sarf etmeniz gerekiyor. Kitlenizi arttırmak ve genişletmek, markanıza olan sadakati sağlamak bir gecede olabilecek bir şey değil. Bunu zamanla elde etmelisiniz. Bunun için de hızlandırıcı ve bir kısa yol olarak sosyal medya reklamları bulunuyor. Facebook aracılığı ile kullanabileceğiniz reklam kanalları, bu amacınıza ulaşmanız için iyi bir araç olacaktır. Fakat burada önemli olan, reklam stratejinizi markanıza ve ürünlerinize uygun şekilde geliştirmektir.
.
5. Her zaman İlk Etkileşime Geçenin Kitleniz Olmasını Beklemeyin
Sosyal medya kanalları içerikleri tartışmak, üretmek ve paylaşmak üzerine kurulmuş olan ağlar olduğunu hepimiz biliyoruz. Bir marka olarak, sosyal medya ağını oluşturan en basit fikri unutmamalısınız; iletişim ve etkileşim. Facebook üzerinde sahip olduğunuz kitle için bir topluluk olmaya çalışın. Bu konuda her ne kadar Twitter sosyal müşteri ilgilenme ağı ünvanına sahip olsa da, Facebook’un da bu özelliği olduğunu unutmayın. Bu nedenle takipçileriniz ile paylaştığınız içerikler üzerinden iletişime geçmelisiniz. Bunu yaparken de ilk adımı her zaman takipçilerinizin atmasını beklememelisiniz. Etkileşim için Facebook Messenger‘ı da tüm özellikleri ile kullanmayı ihmal etmeyin.
.
6. Facebook Pazarlama Stratejinizi İzleyin ve Analiz Edin
Son olarak başarılı bir Facebook pazarlama stratejisinin kapsamlı bir şekilde analiz edilmesi gerekir. Stratejinizi geliştirmeyi planlıyorsanız Facebook analitik araçlarından yardım alabilirisiniz. Doğru analiz etmek, bir sonraki adımınızı güçlendirir ve net bir yol haritası sunar.
.
Fayda görmeniz dileğiyle.