Kısa süre önce dünyanın ilk 3 trilyon dolarlık şirketi ünvanının sahibi olan Apple, bu başarısını gün geçtikçe bir yenisiyle pekiştirmeye devam ediyor. Pazar payları ele alındığında Samsung’un ardından dünyanın en büyük ikinci akıllı telefon üreticisi konumunda bulunan şirket, son açıklanan verilere göre Çin pazarına da ağırlığını koymaya başladı.
Apple, Çin pazarında zirveye demir attı
Küresel endüstri analiz firması Counterpoint Research tarafından Çin pazarındaki durumları gözler önüne seren yeni bir rapor paylaşıldı. Bununla birlikte Apple, altı hafta üst üste Çin pazarının en büyük akıllı telefon üreticisi ünvanının sahibi oldu. Bildiğiniz üzere şirket, ara sıra en yakın takipçisi konumundaki Vivo tarafından zirveden indirilse de, geçtiğimiz yılın kasım ayından itibaren genellikle ülkede en çok satılan marka olmayı başardı.
Apple’ın son dönemde Çin’de böylesine büyük bir başarı elde etmesinin nedenlerini iPhone 13 serisinin ülkede satışa çıkması ve Huawei’nin yaptırımlar nedeni ile eski gücünü kaybederek pazar payının büyük bir çoğunluğunu rakibine kaptırması şeklinde açıklayabiliriz. Bu doğrultuda Apple’ın Çin’de en çok satılan modelleri ise yüzde 51 ile iPhone 13, yüzde 23 ile 13 Pro Max, yüzde 21 ile 13 Pro ve yüzde 5 ile 13 mini oldu.
Bu sonuçların ardından açıklamalarda bulunan Counterpoint Research Araştırma Direktörü Tom Kang, şu ifadeleri kullandı;
Apple’ın şimdiye kadar Çin’deki tek gerçek rakibi Huawei idi, ancak şirket şu anda ABD yaptırımları nedeniyle ciddi üretim sorunlarıyla karşı karşıya. Apple, diğer rakipler hem marka hem de kalite açısından kendisine yetişene kadar Çin’deki yüksek performansını sürdürmeye devam edecek.