Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerİnovasyonYapay Zeka ile Neden Bu Kadar İlgiliyiz?

    Yapay Zeka ile Neden Bu Kadar İlgiliyiz?

    Yapay zeka konusunda yapılan yeni çalışmalar kadar, gelecekte oluşabilecek kaotik durumlar da günlük konuşmalarımız arasında yer alıyor.

    Yapay zeka ile ilgili merak edilenler, güncel gelişmeler ve yapay zeka teknolojileri yazımda size bekliyor.

    Yapay Zeka Konusunda Heyecanlanmamızın Temel Sebepleri

    Yapay zeka şimdilik beynimizi bir süper bilgisayara dönüştürmeyecek. Renkleri görmemizi sağlamayacak, ya da bizi Demir Adam gibi bir biyonik süper kahramana dönüştürmeyecek. Genel olarak yapabilecekleri konusunda insanlardan daha ileri noktada olmasına rağmen insan ırkını yok etmeye eğilimli cyborglara evirilmeyecekler ya da işlerimizi elimizden almayacaklar.

     

     

    Yapay Zeka ile Neden Bu Kadar İlgiliyiz? 

    Yapay Zeka (AI) konusunu heyecan verici bulmamızın 3 temel sebebi var. Bunlar;

     

    1) Yapay Zekayı Hemen Kullanmaya Başlayabilirsiniz. 

    Bir teknolojiyi hemen kullanabiliyor olmak değerini hafife almak anlamına gelmemelidir, özellikle konu, kolay unutulan ve hala emekleme aşamasındaki Yapay Zeka’ya geldiğinde…

    Yapay Zeka teorisi ve uygulamaları arasında sıkça bulunan uyumsuzlukları anlamak için Elon Musk’ı düşünün. Wall Street Journal, Musk’ın insan beynini Yapay Zeka ile birleştirme fikrini hayata geçirdiği şirket olan Neuralink’i duyurduğunda, İnternet bunun insan ırkının geleceği açısından ne anlama geldiğini de tartışmaya başladı. Sağlıklı insanlar üzerinde beyin ameliyatı yapabilme bahsetmiyorum bile.

     

     

    Bir Wired makalesinde Musk ve girişimci arkadaşı Bryan Johnson’un beyin onarma girişimi şöyle açıklanmıştı:

    Musk ve Johnson, Silikon Vadisi nörobilim üzerine bir senaryo kurguluyorlar. Bu teknolojiyi gerçek anlamda inşa etmeden önce söz konusu iş hakkında konuşuyorlar. Bu ilgi çekici fakat korkutucu fikir için gündem oluşturuyorlar ve hiç kimsenin yapmadığı şekilde fikri paraya çeviriyorlar.

    Herhangi biri ne zaman AI’den bahsetse, akla ilk olarak çılgın fikirler gelir. Ve bu anlaşılabilir bir şeydir. İnsanların üstesinden gelebilen cyborglar ve süper bilgisayarlar tam anlamıyla film parçalarıdır. Ancak bu teknolojiler muhteşem ve hayat değiştirici potansiyele sahip olmasına rağmen ticari kullanıma izin şöyle dursun, pratik uygulamalardan senelerce uzaklıktadır (bir robotun bir zamanlar dünyanın en karmaşık masa oyunlarından olan “Go”da, dünya şampiyonu bir insanı yenmesine rağmen).

    Yine de yelpazenin diğer ucunda AI’nin daha az göze çarpan uygulamaları giderek günlük hayatımızın daha büyük bir parçası haline geliyor. Siri’den Alexa’ya ve hatta Tesla’ya kadar. Yapay Zeka uygulamaları aynı zamanda bir ürünün parçası olarak da kullanılıyor. Örneğin; Facebook’un fotoğraflardan arkadaşınızın yüzünü tanımlayabilmesi de AI teknolojisiyle geliştirdi, Amazon.com’un etkili reklam hedeflemesi de yapay zeka üzerinde kurgulanıyor.

     

    2) Yapay Zeka Hızla Benimseniyor, Bu Yüzden Es Geçmeyin.

    B2B pazarlaması ve daha genel anlamda talep üretimi, AI modasını hızlı bir şekilde yakalıyor. Akıllı analizler yapan chatbot’lara kadar uzanan birçok AI teknolojisi zaten işlerimizi nasıl geliştirdiğimizi gösteriyor. Yapay Zeka’nın bir formu olan makine öğrenimini kullanarak, geçmiş verilerinizden yararlanıp gelecekteki planlarınıza yönelik meseleleri kolayca anlayabilirsiniz.

    Birçok B2B işletmesi, yukarıda söz ettiğim temel AI araçlarını birkaç senedir kullanıyor ve bu trend artış göstermeye devam ediyor. B2B alanında hızlı değişimi benimsemenin bir sinyali olarak gördüğümüz “yanıltıcı reklam” anlamına gelen “hype” tek başına çok anlamlı gelmiyor. Elbette belirli fikirlerin değerini abartmak ya da çarpıtmak ters etki yapacaktır. Ancak, Gartner Hype Cycle’ın da en iyi şekilde gösterdiği gibi, bu birçok teknolojik ve teknik ilerlemenin bir yoludur.

     

    3) Yapay Zeka Teknolojisi Her Zaman Güçleniyor.

    AI teknolojisi ve B2B satış-pazarlaması için en heyecan verici şey, kuşkusuz gelecek olan yeni gelişmelerde gizli. Yapay Zeka teknolojisinin araştırılması ve geliştirilmesi önemli ölçüde teknoloji liderlerinin işbirliği ve rekabetinin karışımı ile ilerliyor.

    Geçen sene Apple tarafından alınan, bilinmezlerle dolu AI araştırmasını başlatma kararı, bu konu için harika örneklerden biri. Apple’ın kararı hem gelişmekte olan bu alana büyük bir destek sağladı, hem de rüzgarların yönünü belirten bir gösterge oldu: Apple, hızla gelişim gösteren rakipleri tarafından geride bırakılmanın riskini hissetmeseydi, böyle büyük bir adım atamazdı.

     

    Yapay Zeka Konusunda Son Gelişmeler. 

    Öyleyse gelecekte AI konusunda ne tür gelişmeler bekleyebiliriz?

    Elbette, henüz gerçekleşmeyen buluşları ve ilerlemeleri tahmin etmek imkansız. Ama bugüne odaklanırsak kolaylıkla anlaşılabilir bir şekilde en harika, en heyecan verici ihtimallerin; deep learning (derin öğrenme), daha gelişmiş, daha karmaşık makine öğrenimi biçimi alanlarında olacağı aşikar.

    B2B bazında deep learning kavramı benimsenmek için henüz erken dönemlerinde olsa da birçok gerçek uygulama da var. Mesela, pazarlama verileriniz üzerinde daha çok temel makine öğrenimi algoritması yürütmek, gelecekteki kampanyaları bilgilendirerek çok faydalı sonuçlar doğurabilir. Ama deep learning potansiyeli olan şeyleri bir adım ileriye de taşıyabilir. Sürekli deneyimlerinizden bir şeyler öğrenerek kendi algoritmalarınızı zamanla daha gelişmiş, daha doğru ve daha arıtılmış hale getirmelisiniz.

     

    Son Bir Söz: Veri

    AI pek çok uygulama için güçlü bir motor ise, onun yakıtı da veridir. Verilerin kalite ve nicelik olarak eksik olduğu ortamda, en iyi Yapay Zeka ürünü bile bir değer ortaya koyamaz.

     

    Fayda görmeniz dileğiyle.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN