Kurumsal sosyal ağ: Yammer

2

2012’de 1,2 milyar dolara Microsoft tarafından satın alınan kurumsal sosyal ağ Yammer, geçtiğimiz hafta bahsettiğim Microsoft’un Teams adlı çözümünün öncüsü. Takım çalışmasına yeni bir yaklaşım getirdiğinden söz ettiğim Microsoft Teams, tahmin edilebileceği gibi bu alanda tek çözüm değil. Bu yazıda, ‘kurumlar için Facebook’ mantığıyla çalışan Yammer’e yakından bakıyoruz. 

yammer

Microsoft’un verilerine göre, Fortune 500 listesindeki şirketlerin yüzde 85’i Yammer’ı kullanıyor. PayPal’ın kurucusu David Sacks tarafından 2008 yılında San Francisco’da kurulan ve 2012’de 1,2 milyar dolara Microsoft tarafından satın alınan Yammer, Forrester’ın 2016 Enterprise Collaboration Wave (Kurumsal İşbirliği Dalgası) raporunda lider olarak gösterilmişti. Yammer, Microsoft’un bir çok hizmeti gibi Office 365 ile entegre çalışıyor. Office 365 lisansı bulunan kuruluşlar Yammer’ın sunduğu komple iletişim ve birlikte çalışabilirlik ortamını personeline ücretsiz sunabiliyor.

yammer

Daha verimli bir iletişim ve çalışma ortamı

Kurumsal sosyal ağ Yammer sayesinde ister şirket, ister kâr amacı gütmeyen bir organizasyon olun, ekibinizi aradaki coğrafi lokasyon farklarını gözetmeden kolayca birlikte çalışabilir hale getirebilirsiniz. ‘Kurumlar için Facebook’ mantığıyla çalışan Yammer’ın sunduğu kurumsal sosyal ağ özellikleri, sesli ve videolu haberleşme ortamı ve ortaklaşa aynı belge üzerinde çalışabilme özellikleri sayesinde daha verimli bir çalışma ortamı elde edebilirsiniz.

yammer

Ağınızı kolayca yapılandırın ve yönetin

Office 365 üzerinden Yammer’ı etkinleştirdikten sonra, ağınızı kolayca yapılandırabilir ve ekibinizi yönetebilirsiniz. Bunun için Yammer, oldukça gelişmiş özelleştirme seçenekleri sunuyor. Hızla geri bildirim almak ve işbirliği yapmak için Office Online belgesinin içinden bir Yammer tartışması başlatabilir, Yammer ile güçlendirilen Delve ile Office Graph’i kullanarak iş arkadaşlarınızın neleri önemsediğini görebilirsiniz.

yammer

Microsoft çözümleri ekibinizin emrinde

Kurumsal sosyal ağ Yammer’da, doğrudan SharePoint, Delve, Skype Toplantısı Yayını ve daha fazlası üzerinden içerik paylaşıp ve bunlar üzerine tartışabilirsiniz. Office 365’teki etkileşimlerinize bağlı olarak kişiler ve gruplar hakkında akıllı öneriler alabilirsiniz. Yammer’da çalışmalarınız otomatik olarak kaydedilir ve bulut üzerinden sürekli senkronize edilir. Bu sayede başka sürümlerle kolayca karşılaştırarak dilediğiniz değişiklikleri tamamlayabilirsiniz.

yammer

Kolay kullanıcı yönetimi

Merkezi yönetim sayesinde bilgi işlem yöneticileri ve personeli ağ yönetimini fazla teknik bilgi gerektirmeden kolayca yapabilir. Yammer, Azure Active Directory ile eşitlenerek Office 365 uygulamalarında kullanıcı ekleme ve kaldırma işlemlerinin kolayca yapılmasına imkân tanır. Ağ yöneticileri, Office 365 İleti Merkezi’ne de erişebilir ve özellik dağıtımlarıyla hizmet güncelleştirmelerini hızla gerçekleştirebilir.

yammer

Yönetim araçları ve gelişmiş denetleme fonksiyonu

Ağ yapılandırması, gelişmiş kullanıcı yönetimi, ağ uyumluluğu, veri analizi gibi yönetim araçlarıyla, ağınızın denetimi sizin elinizde. Ağınızda uygulamaları yönetmek için fazla zaman harcamanıza gerek yok. SharePoint, Çoklu Oturum Açma, Active Directory Eşitlemesi gibi gelişmiş araçlarla tüm denetim sizin hayal gücünüze kalıyor.

yammer

Office 365 ve Yammer oturumu açmayı birleştirin

Birden çok oturum açma kimliğini ve parolayı anımsayıp yönetmek yerine kimlik bilgilerinden oluşan tek bir grubu yönetebilirsiniz. Bunun için, Office 365 ve Yammer oturum açma işlemlerinizi birleştirmeniz gerekir. Office 365’te oturum açıldığında, kullanıcılar Yammer’da Office 365 paketi gezinti çubuğundan da yararlanabilir. Böylece tüm Office 365 uygulamalarınıza tek bir yerden erişmek çok daha kolaylaşıyor.

yammer

Her birim ya da proje için grup kurabilirsiniz

Projeler, girişimler ve olaylar üzerinde şirketinizde istediğiniz kişiyle birlikte çalışmak için grup özelliğinden yararlanabilirsiniz. Gruplar özelliği, konuşmalar, dosyalar, güncelleştirmeler ve daha birçok malzeme için merkezi bir yer sağlayarak ekiplere ve topluluklara açık, esnek çalışma alanları sunuyor.

yammer

Öncelikli mesajlar için bildirimleri yapılandırın

Kurumsal sosyal ağ Yammer’da sizin için en önemli şeyleri görüntülemek, önceliklendirmek ve yönetmek için gelen kutunuzu kullanabilirsiniz. Bildirimler ve öncelik ayarları sayesinde, tüm gruplarınızda en önemli iletileri ve duyuruları kolayca takip edebilirsiniz.

yammer

Keşif akışıyla güncel bilgileri kaçırmayın

Yammer, sizinle ilgili olabilecek kişileri, bilgileri ve grupları öne çıkarıyor. Önemli konuları takip etmek için keşif akışı özelliğini kullanabilirsiniz. Keşif akışı, şirketinizde neler olup bittiği konusunda güncel bilgilere sahip olmanızı sağlar. Daha iyi kararlar verebilmeniz için kişiselleştirilmiş sonuçlar sunan daha akıllı bir arama sayesinde, başkalarının çalışmalarını bulup bunlardan yararlanabilirsiniz.

yammer

Office Graph ile aradıklarınızı hemen bulun

Yinelenen işlerin miktarını azaltmak üzere uzmanlar, konuşmalar ve dosyalar için arama yapabilirsiniz. Kurumsal sosyal ağ Yammer, Office Graph’i kullanarak ilgi alanlarınız ve şirketteki etkileşimleriniz temelinde kişiselleştirilmiş arama sonuçları sunuyor. Bu sayede size zaman kazandırıyor.

yammer

İş ortakları ve müşterilerle iletişimi sürdürün

Belirli bilgiler için grup konuşmalarına iş ortaklarını, müşterileri veya satıcıları ekleyebilirsiniz. Sürekli işbirliği için özel dış gruplar veya dış ağlar oluşturarak ilişki ağını ve topluluk bilincini güçlendirmek iyi bir yoldur. Microsoft‘un kurumsal sosyal ağı Yammer, size bunun için güçlü bir altyapı sunuyor. OneDrive veya DropBox gibi bulut depolama servislerinden yararlanarak dosyalarınızı ekip arkadaşlarınız ya da müşterilerinizle paylaşabilirsiniz.

yammer

Yammer, hangi platformlarda çalışıyor?

Kurumsal sosyal ağ Yammer’ı web arabirimine ek olarak, Mac ve Windows’ta masaüstü uygulamasından da kullanabilirsiniz. Ayrıca Android, iOS ve Windows Mobile uygulaması da mevcut. Yammer ile çalışmalarınızı hareket halinde de sorunsuz devam ettirebilirsiniz.

MediaTrend’de yayınlanan diğer yazılarıma göz atmak ister misiniz?

Microsoft Teams: Takım çalışmasında yeni yaklaşım

Facebook’un kurumsal çözümü: Workplace

Whatsapp Business hakkında her şey

Cevap bırakın