Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Dijital KültürWhatsapp Business hakkında her şey

    Whatsapp Business hakkında her şey

    WhatsApp’ın kurumsal alanda etkinliğini artırmak ve daha fazla seçenek sunmak isteyen şirket, WhatsApp Business adlı kurumsal çözümü geliştirdi. Bu yazıda halen test aşamasında olan ve kısıtlı bir kitle tarafından kullanılan WhatsApp Business’a detaylı olarak bakıyoruz.

    Haberleşme araçları arasında artık vazgeçilmez olan WhatsApp Messenger, sadece bireyler değil, kurumlar tarafından da yaygın şekilde kullanılıyor. Dünya genelinde bir milyardan fazla kullanıcısı bulunan WhatsApp, Facebook tarafından 2014 yılında 22 milyar dolara satın alınmıştı. Kurumsal alanda etkinliğini artırmak ve daha fazla seçenek sunmak isteyen şirket, WhatsApp Business (WhatsApp Kurumsal) adlı çözümü geliştirdi. Kurumsal sürüm, kurumlara bireysel sürümde olmayan avantajlar getiren bir seçenek olarak tasarlanıyor.

    Küçük işletmeler için ücretsiz WhatsApp Business gelebilir

    Whatsapp Operasyon Direktörü Matt Idema, küçük ve orta ölçekli şirketler için ücretsiz bir WhatsApp Kurumsal uygulaması bulunacağını, havayolları şirketleri, e-ticaret siteleri ve bankalar gibi küresel bir müşteri tabanına sahip geniş ölçekte çalışan daha büyük şirketlerdense ücret talep edileceğini açıkladı. Uygulama mağazalarından indirdiğimiz WhatsApp Messenger’ın içinde telefon bulunan bir logosu varken, WhatsApp Kurumsal’da ortasında ‘B’ harfi bulunan bir logo tercih edilmiş.

    WhatsApp Business

    Hem kişisel hem kurumsal hesap aynı cihazda

    WhatsApp Business, işletmelerin, müşterileriyle daha verimli iletişim kurmasını ve işlerini büyütmelerine yardımcı oluyor. WhatsApp Business, kişisel WhatsApp Messenger’dan ayrı bir uygulama olarak kullanıma sunuluyor. Kullanıcılar hem kişisel hem de kurumsal WhatsApp Business uygulamasını aynı anda farklı telefon numaraları ile tanımlayarak aynı cihazda kullanabiliyor.

    İş profili ve talimatları oluşturmakla başlayın

    Öncelikle müşterilerin sizi kolayca bulması ve temel iletişim bilgilerinize kolayca ulaşabilmesi için WhatsApp Business üzerinde bir iş profili oluşturmalısınız. Kurumunuzun adı, e-posta adresi, web sayfası adresi, sabit ya da mobil telefon numaranız, işletmenizin açık ya da kapalı olduğu saatler ile paylaşmak isteyeceğiniz diğer bilgilere profilinizde yer verebilirsiniz. Sonraki adım ise, “İş Mesaj Talimatları” oluşturmak. İşletmeniz açıkken ya da kapalıyken, müşteriden gelen mesajlara otomatik olarak nasıl cevaplar vereceğinizi belirlemek ve mesajlarınızı ona göre hazırlamalısınız.

    WhatsApp Business

    Müşterinize cep numaranızı vermek zorunda değilsiniz

    Bugüne kadar müşterileriyle WhatsApp Messenger’dan iletişim kuranlar, onlara bir mobil telefon numarası vermek zorundaydı. Büyük işletmelerde kuruma ait bir mobil telefon hattı bulunuyordu, ancak küçük işletmelerde, işletme sahibi kişisel hattını, müşterilerle iletişim için de kullanıyordu. Bu yenilikle birlikte aynı cihazda WhatsApp Messenger ve WhatsApp Business kurmak ve iş ve özel iletişimi ayrı ayrı uygulamalardan sürdürmek mümkün. En önemli bir diğer avantajsa, WhatsApp Business’ı sabit telefon numarası ile kullanabiliyor olmanız. Sabit telefonunuzu WhatsApp Business’a tanımlamak için, numara doğrulama seçeneğini, “Beni ara” olarak ayarlamalısınız.

    WhatsApp Web üzerinde daha fazla fonksiyon

    WhatsApp Kurumsal sürüm kullanarak, akıllı telefon ve tablet bilgisayardan müşterilerinizle iletişim kurabilirsiniz. Bunun yanında daha hızlı ve etkin iletişim için, WhatsApp Web fonksiyonundan yararlanarak, personelinizin bilgisayarlarındaki web tarayıcısı üzerinden de müşterilerinize cevap vermesini sağlayabilirsiniz. Uygulama ile müşterilerinizden gelen taleplere tek tek ya da grup sohbeti olarak cevap verebilirsiniz. Müşterilerinizle iletişiminizi sesli olarak da gerçekleştirebilirsiniz. WhatsApp, sesli çağrıları internet üzerinden taşıdığı ve çağrı ücreti gerektirmediği için bireysel kullanıcılar tarafından çok tercih ediliyor. WhatsApp Business uygulamasıyla, işletmelerin de sesli çağrıları bu platforma taşıyacağını söyleyebiliriz.

    WhatsApp Business

    Geçişten önce sohbet yedeğini almayı unutmayın

    Şirket son olarak önemli bir uyarıda bulunuyor. WhatsApp Messenger’dan kurumsal sürüme geçtikten sonra WhatsApp Messenger’a dönmek isterseniz sohbet yedeklemesi geri yüklenemiyor. Bu nedenle WhatsApp Messenger ve WhatsApp Business arasında geçiş yapma ihtimalini düşünerek, WhatsApp sohbet kayıtlarınızın her aşamada bilgisayarınıza yedeklemeyi unutmayın.

    WhatsApp Business’ın test süreci devam ediyor

    Şu anda uygulama kapalı bir pilot programla test ediliyor. Şimdilik sadece test kullanıcısı olarak başvuranlar, bu uygulamadan yararlanabiliyor. Eğer test kullanıcısı olmayı düşünüyorsanız, bu bağlantıdaki anketi doldurarak başvuruda bulunabilirsiniz. Şirket test kullanıcısı olmak için başvuranlara, bu hizmetten yararlanma garantisi vermediğini de özellikle hatırlatıyor.

    Twitter’da beni takip edin: https://twitter.com/melihbayramdede

    YouTube kanalıma abone olun: https://www.youtube.com/c/melihbayramdede

    Akıllı gözlük işletmelerde verimliliği nasıl artıyor?

    MediaTrend’de yayınlanan diğer yazılarıma göz atmak ister misiniz?

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN