Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerSosyal MedyaTikTok Takipçilerinizi Nasıl Artırırsınız?

    TikTok Takipçilerinizi Nasıl Artırırsınız?

    TikTok Takipçilerinizi Nasıl Artırırsınız? TikTok’ta takipçi sayınızı artırmanızı kolaylaştıracak fikir ve önerileri sizin için derledim.

    Aylık bir milyar aktif kullanıcısı ile 2022’nin ilk çeyreğinde dünya çapında en çok indirilen uygulama olan TikTok kullanım yaygınlığını sürdürüyor.  Özellikle İngiltere ve Amerika’da yükselişe geçen uygulamanın ortalama izlenme süresinin YouTube’u geride bırakması bile platformun güçlü bir kanal olduğunun altını çiziyor. 

    Uygulamada başarılı olmanın temel kıstaslarından biri olan kitlenizi geliştirmeye ve hesabınızı büyütmeye odaklandıysanız aşağıdaki ipuçları size hız kazandıracaktır.

     

    TikTok algoritması

    TikTok Takipçilerinizi Nasıl Artırırsınız?

    Herkesin TikTok yolculuğu farklıdır ve hesabınızdaki büyümeyi diğer hesaplarla karşılaştırmak motivasyonunuzu kırabilir. Daha fazla TikTok takipçisi kazanmak bir süreçtir. Tutarlı olmak, topluluğunuzla etkileşime girmek, mevcut trend akımlara dahil olmak ve hesabınıza gösterdiğiniz ilginizi süresini artırmak bu sürece katkı sağlar.

    Şimdi gelin, markanız için yeni müşteriler edinmenize ve hesabınızı büyütmenize hız kazandıracak etkenleri birlikte inceleyelim.

     

    Hedef kitlenizi belirleyin

    Diğer tüm sosyal mecralarda olduğu gibi TikTok’ta da takipçilerinizi büyütmenin ilk adımı hedef kitlenizi belirlemektir. İçerik yarattığınız kitleyle yakınlaşmak, paylaşımlarınıza ilgi gösteren kişilerin genel bir profilini çıkarmak hesabınızı büyütecek anahtar adımların en başında gelir.

    Hedef kitlenizi belirlerken aşağıdaki sorular üzerinden ilerleyebilirsiniz.

    • Kaç yaşındalar?
    • Nerede yaşıyorlar?
    • Nasıl bir kariyerleri var?
    • Medeni halleri nedir? (Evli, bekar, çocuklu)
    • Genel ilgi alanları nelerdir?

    Hedef kitlenizi belirledikten sonra bu kullanıcı tabanına hitap edebilecek içeriklerinizin listesini oluşturabilirsiniz. Profilinizin ana hedeflerini ve değerlerini tanımlamak daha ilgi çekici videolar üretmenizi ve takipçilerinizin ilgisini korumanızı kolaylaştıracaktır.  

     

    Hesabınızı geliştirin

    Feedinizi farklı içerik türleri ile çeşitlendirmek, hedef kitlenizin ilgisini çekebilecek farklı türlerdeki içeriklerle renklendirmek güçlü yönlenirinizi ortaya çıkarmaya ve daha fazla etkileşim almanıza da olanak tanır. Videolarınızda trend olarak müziklere yer vermek, topluluğunuz arasında popüler olan filtre ve efektlere yer vermek de işe yarayacaktır.

     

    Trendlerden beslenin

    TikTok, TikTok olmadan önce Musical.ly olarak bilinen bir uygulamaydı. Musical.ly’deki en popüler özelliklerden biri ise düetler idi. 2017 yılında şarkıcı Bruno Mars ile lanse edilen bu düetler, kullanıcıların bölünmüş ekran videolar aracılığıyla birlikte dans etmelerine ve şarkı söylemelerine olanak sağladı ve uygulamada hızla popüler bir trend haline geldi. Aslında biçimi biraz değişmiş olsa da, düetler platformda hala büyük bir ilgi görüyor. 

     

    Eğlenin ve eğlendirin

    Eğlenceli videolar TikTok’un demirbaşı olmayı sürdürüyor. Platform sürekli olarak herkesin katılabileceği TikTok challenge’ler ile dolu. Bu videolar zaten trend olduğundan, kitlenizin çoğu bu içeriği görmek isteyecektir. Bu trendlere katıldıktan sonra, TikTok’larınızı uygun hashtag’lerle etiketleyebilir, bu sayede videolarınızın başkaları tarafından görülme sayısını da artırabilirsiniz. 

    TikTok’ta yayınladığınız içerik türünde tutarlı olmak, sadık bir kitle oluşturmanızı kolaylaştırır, ancak yeni fikirleri denemeye de hazır olmalısınız. Ne kadar çok trend denerseniz, hedef kitleniz zamanında ve alakalı içerik yayınlamanız konusunda size o kadar güvenecektir. 

     

    tiktok press center

     

    İçeriklerinizi planlayın

    Hedef kitlenizi analiz ettiniz, trendleri incelediniz ve tam olarak yapmak istediğimiz içerik türleri konusunda karar verdiniz. Şimdi daha fazla takipçi kazanmak için düzenli ve planlı olmanın zamanıdır. Tüm bu yaratım süreci için haftalık bir zaman çizelgesi hazırlamak ve her video için yayım tarihi ve diğer detayları planlamak ile çalışmalarınıza devam edebilirisiniz.

    • Fikirlerinizi not almak
    • Videolarınız için ihtiyaç listesi çıkarmak
    • Çekim için mekan düşünmek
    • Düzenlemeler için zaman ayırmak
    • Her video için net bir çekim tarihi belirlemek
    • Çapraz paylaşımlar üzerinde düşünmek planlamalarınız arasında yer almalıdır.

    İçerik çizelgenizi doldurmaya başladığınızda, TikTok’larınızın Instagram gibi diğer platformlara çapraz gönderebileceğinizi de unutmayın. TikTok’unuzu Instagram makarası olarak tekrar kullanmamaya çalışın, çünkü bu takipçileriniz için tekrarlayıcı gelebilir. Bunun yerine, TikTok’unuzdan Instagram hikayelerinize bir pasaj olarak gönderin ve bağlantınızı ekleyin. Bu, kullanıcıları tam videoyu izleyebilecekleri TikTok’a gitmeye ikna edecek ve sizi takip etmeleri konusunda motive edecektir.

    Hedef kitlenizden gelen yorum veya soruları gözden geçirmeyi unutmayın. Topluluğunuzla etkileşim kurmak, sosyal medyada başarılı olmanın en önemli parçasıdır. Takipçilerinizin ne zaman en aktif olduğunu öğrenmek ve en iyi performans gösteren videolarınızın hangileri olduğunu öğrenmek için hesabınızı analiz etmeyi de unutmayın. Ne zaman ne yayınlayacağınızı bilmek, videolarınızın daha fazla görüntüleme, beğeni, paylaşım ve yorum almasına yardımcı olacaktır. Bu da TikTok’unuzun mevcut takipçileriniz dışındaki kişiler tarafından izlenme şansını arttırır.

     

    İşletmeler için TikTok

    Z kuşağı için eğlenceli bir video akışı uygulaması olarak başlayan yayın hayatına başlayan TikTok, aylık 1 milyardan fazla aktif kullanıcısı ile işletmelerin de sosyal medya stratejisinde önemli bir yer tutuyor. Bu yazımda ürünlerinizi tanıtmanızı kolaylaştıracak ve müşterilerinizle bağlantı kurmanıza yardımcı olacak bilgileri derlediğim “İşletmeler için TikTok” başlıklı yazımı da okumanızı öneririm.

    İşletmeler için TikTok

     

     

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN