Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Dijital Kültürİşletmeler için TikTok

    İşletmeler için TikTok

    TikTok’un yükselişi sürüyor, “İşletmeler için TikTok” başlıklı yazımda başarıya götürecek onlarca ipucu sizi bekliyor.

    Z kuşağı için eğlenceli bir video akışı uygulaması olarak başlayan yayın hayatına başlayan TikTok, aylık 1 milyardan fazla aktif kullanıcısı ile işletmelerin de sosyal medya stratejisinde önemli bir yer tutuyor. Bu yazımda ürünlerinizi tanıtmanızı kolaylaştıracak ve müşterilerinizle bağlantı kurmanıza yardımcı olacak bilgileri derledim.

     

    İşletmeler için TikTok

    TikTok’un sadece meydan okumalar, şakalar ve dans videoları ile ilgili olduğunu düşünebilirsiniz. Bu tamamen yanlış olmasa da, kitleleri hedefleyen markalar için TikTok’un bir altın madeni olduğunu kabul etmelisiniz. TikTok’u işletmeniz için kullanmanın en önemli avantajlarından bazılarını aşağıda bulabilirsiniz:

    Marka bilinirliğini artırabilirsiniz: TikTok, markanız hakkındaki anahtar kelimeyi yaymanın birçok yolunu sunar. Influncer’larla çalışabilir, çeşitli reklam türleri yayınlayabilir ve markanızı öne çıkarmak için hashtag’ler ve markalı çıkartmalar gibi özellikleri kullanabilirsiniz. Eğlenceli ve benzersiz içerikler oluşturabilirseniz, videolarınızın viral olma potansiyeli de yüksektir.

    Ürünleriniz tanıtabilirsiniz: TikTok pazarlamasının en iyi yanı, görüntülerin pazarlama gibi hissetmemesidir. Kitlenizin güvendiği influncer’larla ortaklık kurmak, yararlı ve eğlenceli videolar oluşturmak ve bu tür sürdürülebilir çalışmalar üzerinden ürünlerinizi zorlama görünmeden tanıtmanın birçok yolunu bulabilirsiniz.

    Kitlenizi büyütebilirsiniz: TikTok’un 140’tan fazla ülkeye dağılmış milyonlarca kullanıcısı var. Uluslararası bir kitleye ulaşmak ve müşteri tabanınızı büyütmek için bu platformu kullanabilirsiniz.

    Yeni müşteriler çekebilirsiniz: TikTok, tamamen insani ve kişisel hissettiren özgün, ilgi çekici içerik oluşturmaya odaklı bir platformdur. Bu, hedef kitlenizle güçlü ilişkiler kurmanıza yardımcı olur ve birer müşteriye dönüşme şanslarını artırır. Ayrıca, doğru zamanda doğru trendlere dahil olabilirseniz yeni müşteriler de kazanabilirsiniz.

     

    TikTok’ta yükselmek için bunlara dikkat edin

    Uygulamayı açtığınızda ve telefon ekranınızda gezindiğinizde ilk fark ettiğiniz şey, platformdaki görünüşte sonsuz miktarda video içeriğidir. Bu içerik yoğunluğunda öne çıkmak için videolarınızın benzersiz, dikkat çekici ve hem kitleniz hem de markanızla alakalı olması gerekir.

    TikTok’u maksimum faydalı halde kullanmak için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz.

    • Benzersiz ve alakalı içerikler oluşturun
    • Ne kadar özgün olursanız, TikTok’ta o kadar başarılı olacağınızı unutmayın
    • Platformun hedef kitlesini ve doğasını göz önünde bulundurun
    • TikTok’ta kendi marka sesinizden ve değerlerinizden ödün vermeden bu kültüre nasıl uyum sağlayacağınızı öğrenin.
    • Aşırı resmi videolar oluşturmaktan kaçının
    • İşinizin insani yönünü gösterin
    • Trendlere dahil olmakta gecikmeyin. Trend olan hashtag’leri, müzikleri ve videoları sürekli gözden geçirin ve dahil olun.

     

     

    TikTok videolarınıza müzik ve efekt ekleyin

    TikTok, sosyal videolarınızı bir sonraki seviyeye taşımak, akılda kalıcı olmalarını sağlamak için trend müzikler ve yaratıcı efektler sunar. Platformda öne çıkmak müzik ve efektler yardımıyla daha kolaydır.

    Videolarınıza müzik veya efekt eklemek için; kayıt ekranınızın üst kısmındaki Ses Ekle’ye dokunun ve trendler, önerilenler ve türler gibi kategorilerdeki büyük bir ses klibi kitaplığına göz atın. Beğendiğiniz sesleri daha sonra kullanmak üzere Favoriler sekmesine kaydedebilirsiniz.

    Videonuzu kaydetmeden önce veya sonra (ayrıca önceden kaydedilmiş videolara) ses ekleyebilirsiniz. Videolarınıza ses eklemenin yanı sıra, kayıt ekranından bir dizi video düzenleme özelliğine de erişebilirsiniz.

    Uygulamak için;

    • Video uzunluğu belirleyin: 15 saniye, 60 saniye veya 3 dakika arasından seçim yapın.
    • Görüntüyü çevirin: Telefonunuzun ön ve arka kameraları arasında geçiş yapın.
    • Hızınızı ayarlayın: Videolarınızı hızlandırmak veya yavaşlatmak için kare hızını ayarlayın.
    • Filtreleri kullanın: Videolarınızın daha çekici görünmesi için renk veya kontrast filtreleri uygulayın.
    • Güzellik filtrelerine göz atın: Yüz özelliklerini değiştirmek için bir dizi güzellik filtresine erişin.
    • Zamanlayıcıyı ayarlayın: Belirli bir süre sonra kaydı otomatik olarak durdurun.
    • Yanıtları atlamayın: Kendi videolarınızda veya başka herhangi bir videoda yapılan yorumlara yanıt verin.
    • Flaş konusunda kararınızı verin: Telefonunuzun kamerasında flaşı etkinleştirin veya devre dışı bırakın.
    • Efektlere göz atın: Kaplamalar, yüz dönüştürme efektleri, arka plan değiştiriciler, ses değiştiriciler, etkileşimli efektler ve daha fazlasını ekleyin.
    • Şablon seçin: Göz alıcı içerikleri hızla oluşturmak için fotoğraflarınızı ve/veya videolarınızı bu önceden hazırlanmış şablonlara sürükleyip bırakın. Sesleri, efektleri ve metni daha sonra istediğiniz zaman düzenleyebilirsiniz.

    TikTok üzerinden tıpkı Instagram ve Snapchat’e benzer şekilde kendi markalı filtrelerinizi, efektlerinizi ve 3B nesnelerinizi de geliştirebilirsiniz. TikTok kullanıcıları daha sonra bu öğeleri kendi videolarında kullanarak, işletmeniz hakkındaki bilgileri yayma fırsatı bulurlar.

     

     

    TikTok’un içerik yayınlama özelliklerinden yararlanın

    TikTok, videolarınızı kaydetmek ve düzenlemenin yanında, paylaşmayı, optimize etmeyi ve düzenlemeyi de kolaylaştıran bir yapı sunar. Videolarınızın hak ettikleri ilgiyi görmesini sağlamak için platformun içerik yayınlama araçlarından yararlanabilirsiniz. İçerik yayınlama araçlarından maksimum fayda sağlamak için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz.

    • Açıklama yazın: TikTok açıklamalarınız 150 karakterle sınırlıdır, bu nedenle onları kısa, anlamlı ve ilginç tutun.
    • Hashtag’leri dahil edin: Doğru hashtag’leri eklemek, videolarınızın doğru kişilere ulaşmasında önemli bir etkendir. Trend olan hashtag’lerei gözden geçirin ve içeriğinizle ilgilenen hedeflenmiş kullanıcıları çekmek için kendi hashtag’lerinizi de kullanın.
    • Kullanıcıları etiketleyin: Başka bir marka, içerik oluşturucu veya etkileyici ile iş birliği yapıyorsanız, onları “@” sembolünü kullanarak açıklamanızda etiketleyin. Bu, kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği yeniden yayınlama ve orijinal içerik oluşturucuları paylaşım yapmak etmek konusunda da motivasyon etkisi sağlayacaktır.
    • Bağlantı ekleyin: Bir TikTok Business hesabınız varsa, profilinizi düzenleyerek ve Web Sitesi alanına bir URL ekleyerek biyografinize bir bağlantı ekleyebilirsiniz. Bu bağlantı özelliği ile videolarınızda, kullanıcılardan biyografinizdeki bağlantı aracılığıyla kaydolmalarını, ürünlere göz atmalarını veya satın alma yapmalarını isteyebilirsiniz.
    • Gizliliği ayarlayın: Videolarınızı yalnızca kendinize, takip ettiğiniz arkadaşlarınıza veya takipçilerinize veya herkese görünür yapabilirsiniz.
    • Düet özelliğini etkinleştirin: Kullanıcıların videolarınızla düetler oluşturmak için kullanmasına veya yanıt içeriği oluşturmak için videolarınızı kendi videolarıyla birleştirmesine izin verin.

     

     

    TikTok’ta ne zaman ve ne sıklıkta paylaşım yapacağınıza karar verin

    Tüm sosyal medya platformları için en önemli stratejilerden biri, kitlenizin kullanım alışkanlıklarına dikkat etmekle ilgilidir. Hangi saatlerde çevrimiçi oluyorlar? TikTok’u en çok haftanın hangi günlerinde kullanıyorlar? Videolarınızı en iyi zamanlarda yayınlamak için bu metrikleri sürekli olarak izlemek ve analiz etmek değerlidir. Business hesabına geçerek TikTok’un yerleşik analizine erişebilir, size yön verecek metrikleri izleyebilirsiniz.

     

     

    Kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği değerlendirin

    Kullanıcıların markanız için oluşturduğu içerikler (UGC) her zaman ve her platform için değerlidir. Yüksek performanslı içerik edinmenin ve paylaşmanın en kolay yolu kullanıcılarınızı içerik oluşturmaları konusunda sık sık cesaretlendirmek ile ilgilidir. Bir trendi başlatmak için bir influencer’lar ile iş birliği yapmak, markalı bir hashtag oluşturmak veya bir challenge başlatmak gibi çeşitli işlemler için TikTok takipçilerinizi teşvik edebilirsiniz.  Bu içeriği elbette izin alarak farklı şekillerde kendi sosyal medya profillerinizde paylaşabilir veya yeniden yayınlayabilirsiniz.

     

    TikTok Challenge (meydan okuma) oluşturun

    TikTok’un olmazsa olmazı challenge’ler hem markalar hem de kullanıcılar tarafından büyük bir ilgi görüyor. Bir meydan okumaya başlamadan önce, bunu neden yaptığınızı bilin ve aşağıdaki soruları kendinize sorun.

    • Hedefleriniz neler?
    • Marka bilinirliğine mi odaklanacaksınız?
    • Ürün için satışlarınızı artırmak mı istiyorsunuz?
    • Yaklaşan bir etkinliği mi tanıtmak istiyorsunuz?

    Hedefinizi tanımladıktan sonra, TikTok challenge’ınızı başlatmak ve tanıtmak için birkaç aşağıdaki yöntemleri göz önünde bulundurabilirsiniz.

    Katılımı teşvik etmek için bir sosyal medya yarışması başlatabilir, en iyi katılımcıya ödül vererek meydan okumanızı bir yarışmaya dönüştürebilirsiniz.

    Çalışmanızı yaymak için influencer’larla ortak olabilirsiniz. İnsanlar yarışmalara ara sıra katılabilse de, favori etkileyicilerinin katıldığını görürlerse motivasyonları artacaktır.

    Challenge’ların viral hale gelerek, hesabınızı büyütme potansiyeli çok yüksektir. Bununla birlikte, onu nasıl tanıtmayı seçtiğinize bağlı olarak maliyetli de olabilir.

     

     

    TikTok’ta reklam verin

    TikTok ağırlıklı olarak para kazanmaya odaklanmasa da işletmeler, takipçilerini artırmak için platformdaki içeriğin geri kalanıyla sorunsuz bir şekilde uyum sağlayan reklamlar yayınlayabilirler.

    TikTok’ta yayınlayabileceğiniz reklam türlerini aşağıda bulabilirsiniz.

    • Yayın içi reklamlar: Uygulama içerisinde, kullanıcının ekranları kaydırdığında tam ekran videolar olarak görünen yerel reklamlardır. Feed içi reklamlar yalnızca 60 saniyeye kadar olabilir ve açılış sayfalarına veya uygulama mağazası girişlerine bağlantı verebilir.
    • Marka devralmaları: Bunlar, kullanıcılar TikTok uygulamasını açar açmaz görünen reklamlardır. Marka devralma reklamları 3 saniyelik fotoğraf veya 3,5 saniyelik videolar olabilir ve feed içi reklamlardan daha maliyetlidir. Bir reklamveren, ilgi alan başına günde sadece bir marka devralma reklamı yayınlayabilir.
    • TopVew (üstten görünüm) reklamları: Bu reklamlar, marka devralmalarının geliştirilmiş versiyonlarıdır ve doğal olarak çok daha maliyetlidir. Bu videolar 5-60 saniye uzunluğunda olabilir ve kullanıcılar beğenerek, yorum yaparak ve paylaşarak etkileşime geçebilir.

     

    TikTok influencer’ları ile iş birliği yapın

    TikTok’ta milyonlarca takipçisi olan mega influencer’lardan birkaç bin hayrana sahip nano influencer’lara kadar her seviyeden etkileyici isme ulaşabilirsiniz. Bu isimlerle çalışmak, güvendikleri biri aracılığıyla ulaşarak yeni kitleler çekmenize ve güvenilir bir marka imajı oluşturmanıza da yardımcı olacaktır.

    Influencer’ları ile iş birliği yapmadan önce;

    • Marka sesiniz ile uyumlu influencer’ları araştırın ve yakın izlemeye geçin.
    • Hedeflerinizi netleştirin. Net hedefler olmadan ortaklık yapmak, her iki taraf için de kaynak israfına sebep olacaktır.
    • Sonuçları ölçün ve analiz edin. Pazarlama kampanyalarınızın performansını hem yürütme aşamasında hem de sonrasında takip etmeyi ihmal etmeyin.

     

    Ve son olarak çalışmalarınızı sürdürülebilir kılın.

     

    2022 Yılı Sosyal Medya Trendleri 

    2022 Yılı Sosyal Medya Trendleri ve yükselişe geçmesini beklediğimiz akımlar netleşti.

    Aşağıdaki makalede sizler için hem 2021 yılında öne çıkan başlıkları hem de 2022 yılında beklediğimiz yenilikleri derledim.

    2022 Yılı Sosyal Medya Trendleri

     

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN