Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Dijital KültürSosyal Ticaretin Geleceği

    Sosyal Ticaretin Geleceği

    Sosyal ticaretin geleceği Facebook, Instagram ve TikTok gibi platformların popülaritesi ile birlikte muazzam bir potansiyel barındırıyor.

    Günümüzde her 10 işletmeden 8’i, 2024 yılına kadar sosyal medya platformları üzerinden ürün veya hizmet satmayı bekliyor. Facebook, Instagram ve TikTok gibi platformların popülaritesi ile birlikte muazzam bir potansiyeli olan sosyal ticaret, gücü eline alan kullanıcıların alışkanlıkları ve talepleri ile dönüşüyor. İlk defa 2005 yılında duyduğumuz Sosyal Ticaret, günlük alışveriş alışkanlıklarını da değiştiriyor.

     

     

    Sosyal medya, topluluklarımızla nasıl iletişim kurduğumuzu, öğrendiğimizi ve bağlantı kurduğumuzu ve şimdi nasıl alışveriş yaptığımızı yeniden tanımlıyor. Ticaret fiziksel topluluklardan sanal topluluklara geçerken, müşteri değerleri ve tercihleri ​​de onlarla birlikte geliyor. Sosyal alışverişin 2025 yılına kadar 1,2 trilyon dolarlık bir kanal haline gelmesi bekleniyor.

    Tüketiciler artık daha talepkâr, çeşitlilik ve avantajlar arıyorlar, dahil olma ihtiyaçları ise her geçen gün artıyor. Sosyal mecraların kullanım yaygınlığına bağlı olarak genişleyen iletişim kanalları ise tüketicilerin birçok kanalı kullanarak ve her türlü bilgiye – her türlü alışveriş olanağına ulaşabilmesini mümkün kılıyor. Sosyal medya müşterilerin alışveriş yaparken yaşıtları, markalar ve içerik oluşturucularla etkileşim kurarak sosyalleşebilecekleri dijital bir alışveriş merkezine dönüşüyor. Tıpkı fiziksel bir alışveriş merkezi gibi, göz atmak için ne kadar çok zaman harcarlarsa, satın alma olasılıkları da o kadar artıyor.

     

    Sosyal Ticaretin Geleceği

    Geçmişte markalar, marka bilinirliği oluşturmak ve potansiyel müşterileri yönlendirmek için sosyal medya platformlarını kullanırdı. Günümüzde ise markaların yalnızca pazarlamakla kalmayıp aynı zamanda doğrudan sosyal medya üzerinden satış yapması artık olağan hale geldi.

    Sosyal ticaret, Facebook, Instagram ve TikTok gibi görsel sosyal medya platformlarının popülaritesi ve bu platformlardaki dönüşümlerin kolaylığı nedeniyle muazzam bir potansiyel barındırıyor. Özellikle Facebook ve Instagram, artık markaların her bir görseldeki ürünleri etiketleyebileceği, tek tıklama ile anında alışveriş yapmak için kullanıcı dostu bağlantılar oluşturabileceği, alışveriş yapılabilir bir yapı sunuyor. Bu nedenle müşteriler, mobil cihazları aracılığıyla sosyal platformlarda en sevdikleri markaları tek bir yerde keşfederek alışveriş yapabilir hale geliyor. Instagram Mağazaları, koleksiyonların sergilenebileceği ve alışverişin kolaylaştırılabileceği özelleştirilebilir vitrinler oluşturmak için doğrudan işletmelerle birlikte çalışan bir sosyal medya platformunun en başarılı örneği.

    Günümüzde her 10 işletmeden 8’i, 2024 yılına kadar sosyal medya platformları üzerinden ürün veya hizmet satmayı bekliyor. Accenture’ın yayınladığı yeni bir rapor, sosyal ticaretin geleneksel e-ticaretten üç kat daha hızlı büyüyeceğini ve 2021’de dünya çapında 492 milyar dolardan 2025’te 1,2 trilyon dolara ulaşarak iki kattan fazla büyüyeceğini tahmin ediyor. Sosyal ticaretin geleceğini şekillendiren son dönem yönelimler arasında aşağıdaki başlıklar öne çıkıyor.

    • Birden fazla kişinin aynı anda bir ürüne ilgi göstermesi veya bir ürün satın almasına imkan tanıyan “Grup alışverişi“,
    • Mesaj uygulamaları veya sohbet botları aracılığıyla gerçek zamanlı olarak etkileşime girmeyi odağına alan “Sohbet ederek alışveriş“,
    • Alışveriş özellikli canlı reklam veya yayın akışı üzerinden satış yapabileceğiniz “Canlı yayında alışveriş“,
    • Bir ürünü gerçek hayattaki boyutu ile görüntülemek ve deneyimleme olanağı sunmak için artırılmış gerçeklik teknolojisini kullanan “AR ile alışveriş“.

     

    Sosyal Ticaretin lokomotifi sosyal mecralara gelince;

    Facebook

    Dünyada 1 milyon fazla satıcı Facebook Mağazaları’nı aktif olarak kullanıyor. WhatsApp ve Messenger gibi Meta uygulamaları ise satınalma yolculuğunu desteklemek ve belirli ürünlerle ilgili soruları yanıtlamak konusunda destek sağlıyor. 

    Instagram 

    Instagram’ın görsel içeriğe odaklanması perakende deneyimine katkıda bulunurken, tüketicilerin satınalma olasılığını da artırıyor. Platformun Instagram alışveriş özelliği ise tek bir kaydırma ile ürünlere ve satın alma işlemlerine ulaşılmasını mümkün kılıyor. 

    Pinterest

    Shopify entegrasyonu sayesinde milyonlarca satıcının ürün pinleri üzerinden satış yapmasını kolaylaştıran platform son dönemin yükselen değerlerinden. Sosyal ticareti geliştirmek için pinlerine AR yetenekleri ekleyen, Pinterest TV’ye alışveriş yapılabilir canlı yayın desteği getiren Pinterest, kusursuz müşteri deneyimi oluşturmayı hedefliyor. 

    TikTok 

    TikTok Alışveriş özelliğini kullanıma sunacağını açıklayan platform, TikTok kullanıcılarının uygulama içerisinde gördüğü ürünleri satın alma potansiyellerinin çok yüksek olduğunu açıkladı. Ürünleri viral hale getirmeye devam edecek bir strateji izleyen TikTok, uygulamanın bir parçası olarak kullanıcılarına da para kazandıracak.

    Twitter

    Sosyal ticaret söz konusu olduğunda en az popülerliğe sahip olan Twitter, sosyal dinleme konusundaki gücünü ve benzersizliğini koruyor. Diğer platformların izinden gitmemesine ve satınalma konusunda bir yenilik sunmamasına rağmen, tüm gelecek stratejilerinin merkezinde yer alarak konumunu güçlendiriyor. 

     

     

    Tüketicilere sosyal medya üzerinden ulaşmak için hiç bu kadar kolay olmamıştı!

    Sosyal medya alışveriş, ticaret ve teknolojiyi de dahil ettiği yapısıyla kapsayıcı okyanus gibi… Artan tüketici taleplerinin anlık olarak karşılanması, beklentilerin çözümü ve değişen tüketici davranışlarını – tüketicinin alışveriş yolculuğunu gözlemlemek konusunda temel bir kaynak sunuyor. Tüketicilere değer katan, sadakati artıran hizmet operasyonları ve pazarlama yaklaşımları ile yenilikçi bir model tasarlayabilen e-ticaret siteleri, “sosyal medyanın gücü“ ve her geçen gün büyüyen “sosyal kapsayıcılığı” ile onlarca adım öne geçecektir.

     

    İlk olarak 2005 yılında duyduğumuz Sosyal Ticarete dair daha fazla okuma yapmak isterseniz “Sosyal Ticaret e-Ticareti Nasıl Dönüştürdü?” başlıklı makalemi de okuyabilirsiniz.

     

    Sosyal Ticaret e-Ticareti Nasıl Dönüştürdü?  

     

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN