Sosyal Ticaret e-Ticareti Nasıl Dönüştürdü?  

0

Sosyal ticaret, e-ticareti dönüştürürken, pazar payı her geçen gün artıyor.

E-ticaret sektörünü bir dönüşüme sürükleyen sosyal ticaretin yolculuğunu ve güncel e-Ticaret verilerini sizin için bir araya getirdim.

En küçüğünden en büyüğüne perakende satışı destekleyen ve sosyal ticarete dair geliştirme ve yenilikler yine sosyal medya kanallarından geliyor.

 

Sosyal ticaret e-Ticareti nasıl dönüştürdü?  

Facebook, Instagram ve Twitter gibi sosyal ağlar, tüketicilerin giderek daha fazla çevrimiçi alışveriş yapmak ve markalarla bağlantı kurmak için yöneldiği alanları oluşturuyor. Son dönem yapılan araştırmalar, sosyal ticaretin en etkili e-ticaret pazarı olduğunu ortaya koyuyor.

Ancak tüm markalar, satış yapmanın bir aracı olarak sosyal ticaretin ve sosyal medyanın değeri ile ikna olmuyor. Sosyal mecralar ise markalarla satın alma fırsatlarına izin vermeye devam ediyor ve bu da doğrudan sosyal medya hesapları üzerinden ürün satışına izin veriyor.

 

Sosyal Ticaret Nedir?

  • Sosyal ticaret ilk olarak 2005 yılında Yahoo tarafından ortaya atılan bir cümleydi, ancak ilk temelleri 2008 yılında atıldı.
  • 2008 yılı, sosyal medya ve e-ticaretle ilgili öneri ve beklentilerin bir araya geldiği parlak bir yıldı. Sosyal medyanın bir pazarlama aracı olarak kullanılması ve marka bilincini artırmanın bir yolu olduğu yaygın olarak biliniyordu.
  • 2009 yılında ise yeni teknolojiler ortaya çıktı ve yaygın olarak kullanılmaya başlandı. Örneğin Twitter, akıllı telefonlar ve e-ticaret müşteri davranışını değiştirdi.
  • 2010 yılında ise sosyal ticaret, Facebook üzerinden ciddi karlar kazandırdı. Gün geçtikçe daha fazla marka müşterilere ulaşmak ve hedef pazarla bağlantı kurmak için sosyal medya platformlarına akın etti.
Sosyal Ticarete Sosyal Mecra Etkisi

Sosyal Ticaret ve Sosyal Mecraların Etkisi?

Facebook, geçtiğimiz yıl sitenin özel alışveriş bölümünü iyileştirmek ve mobil alışveriş deneyimini geliştirmek için daha fazla gelişme olacağını duyurmuştu. Günümüzde kullanıcılar, Facebook’tan ayrılmak zorunda kalmadan favori ürünlerini satın alabilecek duruma geldi.

Instagram, görüntü paylaşım platformunu tüm reklamverenlere açarak, kullanıcıların yayınları görüntülemelerine izin veren; ‘Şimdi Satın Alın’, ‘Şimdi Alışveriş Yap’ veya ‘Şimdi Yükle gibi düğmelere tıklanan yeni reklam biçimleriyle şekillenen platformunda bazı değişiklikler yaptı.

Twitter bu alanda bir yenilik geliştirmeyerek kan kaybı yaşıyor.

Snapchat ise e-ticaret platformunu bu yıl tanıtmayı planlıyor.

 

Sosyal Ticaret Beklentileri Karşılıyor mu?

Tüketiciler her ne kadar markaların sosyal medya hesaplarından gelen satış yönlendirmelerine umulduğu kadar ilgi göstermese bile, hala bu hesapları ilham almak ve bağlı kalmak için kullanıyorlar.

Genel olarak bakıldığında kullanıcılar, günlük alışveriş alışkanlıklarının bir parçası olarak sosyal mecraları ziyaret ederek, satın alma kararlarını etkileyecek yayınları, reklamları ve görüntüleri kaydederek arşivlerine ekliyor. Dolayısıyla, birçok kişi sosyal medya platformlarını yalnızca markaları takip etmek ve arkadaşlarıyla iletişim kurmanın yanında satın alma kararları almak için de etkili şekilde kullanıyor.

 

2019 Yılı E-Ticaret Verileri

We Are Social ve Hootsuite’in ortaklaşa düzenlediği “2019 Yılı Global Dijital Raporu” güncel  e-ticaret verileri hakkında fikir sahibi olmamızı kolaylaştırıyor.

Rapora göre; kullanıcıların %84’ü bir hizmet satın almadan önce İnternet üzerinden araştırma yapıyor.

E-ticaret alışverişlerinin %55i, mobil cihazlar üzeriden yapılıyor. Türkiye’de bu oran %50 seviyesinde gerçekleşiyor. Türkiye’de e-ticaret’e olan talep geçen yıla göre %5 oranında artış göstermiş. Talep artışı rekortmeni ise %14 ile Danimarka.

Global olarak e-ticaret alanında en fazla ilgi gören alanlara gelince;

  • Seyahat sektörü 750.7 Milyar Dolar. Bu alanda geçen yıla göre %11 oranında talep artışı var.
  • Güzellik ve kozmetik sektörü 524.9 Milyar Dolar. Bu alanda geçen yıla göre %17 oranında talep artışı var.
  • Elektronik eşya sektörü 392.6 Milyar Dolar. Bu alanda geçen yıla göre %11 oranında talep artışı var.
  • Oyuncak ve hobi ürünleri sektörü 386.2 Milyar Dolar. Bu alanda geçen yıla göre %15 oranında talep artışı var.
  • Yiyecek ve kişisel bakım ürünleri sektörü 209.5 Milyar Dolar. Bu alanda geçen yıla göre %15 oranında talep artışı var.
  • Mobilya sektörü 272.5 Milyar Dolar. Bu alanda geçen yıla göre %15 oranında talep artışı var.
  • Dijital müzik sektörü 12.05 Milyar Dolar. Bu alanda geçen yıla göre %4 oranında talep artışı var.
  • Video oyunları sektörü 70.56 Milyar Dolar. Bu alanda geçen yıla göre %6 oranında talep artışı var. Türkiye %42’lik bir oranla dünya ortalaması olan %18’in çok daha ilerisinde.

Mobil bankacılık penetrasyonuna bakıldığında ise %74’lük bir oranla Tayland ilk sırada yer alırken, %71 ile İsveç ikinci, %68 ile Türkiye ise üçüncü sırada yer alıyor. Japonya %24’lük oranı ile son sırada.

Sosyal medya alışveriş, ticaret ve teknolojiyi de dahil ettiği yapısıyla kapsayıcı okyanus gibi.

Değişen tüketici davranışlarının etkisi

E-ticaret sektörünü yönlendiren en etkili iki güç, artan tüketici talepleri ve değişen tüketici davranışları ile ilgili. Bu değişimde hiç kuşkusuz kapsayıcı bir rol üstlenen sosyal medyanın etkisi var. Tüketiciler artık daha talepkar, çeşitlilik ve avantajlar arıyorlar, dahil olma ihtiyaçları ise her geçen gün artıyor. Sosyal mecraların kullanım yaygınlığına bağlı olarak genişleyen iletişim kanalları, tüketicilerin birçok kanalı kullanarak ve her türlü bilgiye – her türlü alışveriş olanağına ulaşabilmesini mümkün kılıyor.

Sosyal medya alışveriş, ticaret ve teknolojiyi de dahil ettiği yapısıyla kapsayıcı okyanus gibi. Artan tüketici taleplerinin anlık olarak karşılanması, beklentilerin çözümü ve değişen tüketici davranışlarını – tüketicinin alışveriş yolculuğunu gözlemlemek konusunda temel bir kaynak sunuyor.

Tüketicileri dinlemek, olası sorun ve şikayetlere hızlı bir şekilde dönüş sağlamak, mevcut dünya koşullarına uygun içerikleri kullanmak, tüketicileri marka hikayesine dahil etmek güçlü bir sosyal medya varlığı ile mümkün. 2010’dan beri alternatif mecra gibi görülüp reklam harcamalarında yer bulan sosyal medya, e-ticaret satışı artıran bir güç olarak 2019 yılında da büyüyecek.

 

Yarının benzersiz iş modelleri

Sosyal medyanın etkisi ve teknolojinin evrimi, tüm perakende sektörünü mevcut müşterileri korumak ve rekabet avantajı elde etmek için benzersiz iş modelleri sunmaya zorluyor. Tüketicilere değer katan, sadakati artıran hizmet operasyonları ve pazarlama yaklaşımları ile yenilikçi bir model tasarlayabilen e-ticaret sitelerinin, “sosyal medyanın gücü“ ve her geçen gün büyüyen “sosyal kapsayıcılığı” ile onlarca adım öne geçebilir.

İnovasyon deyip geçmeyin. Hepimizin diline yerleşen olan bu kelimenin altında onlarca belirleyici faktör var. “İnovasyon Deyip Geçmeyin, İşte Ardındakiler” başlıklı yazımda, sizlere bu faktörleri aktarmaya çalıştım.

 

İnovasyon Deyip Geçmeyin, İşte Ardındakiler

 

 

Fayda görmeniz dileğiyle.

Cevap bırakın