Algoritmalar, güncellemeler ve yenilikler sosyal medya pazarlamasında karşılaşabileceğiniz zorlukları da beraberinde getiriyor.
Sosyal medya pazarlamasında, algoritmaların ve yeniliklerin hızlı değişimi, pazarlama stratejilerinin sürekli olarak güncellenmesini zorunlu kılıyor. Bu makalede, bu zorlukların üstesinden gelmek için alabileceğiniz önlemleri ve önerilerimi sizlerle paylaşıyorum.
Sosyal Medya Pazarlamasında Karşılaşabileceğiniz Zorluklar
Sosyal medyada gün geçmiyor ki bir yenilik duyurulmasın. Yapay zeka destekli algoritmalara gelen güncellemeler, duyurulan yenilikler derken iş planlamaları bir nebze zorlaşıyor. Hizmete sunulan yeni bir özellikle birlikte adaptasyon sorunu da yaşanabiliyor. Tüm bunlara ek, platformların geçici kapatılmaları alternatif senaryoların hazırlanmasını gerektiriyor. Tüm bu son dönem gelişmeler üzerine sosyal medya pazarlamasında karşılaşabileceğiniz zorlukları ve alabileceğiniz önlemleri derlemeye çalıştım.
Sosyal Medya Pazarlamasını Yeniden Düşünmek: Değişime Nasıl Ayak Uyduracağız?
Sosyal medyada başarılı olmak gittikçe zorlaşıyor. Günümüzde sosyal medya pazarlamasındaki en büyük zorluklardan biri, içeriklerin takipçilere ulaşmasını sağlamak ile ilgili. X platformunun algoritması hemen tüm kullanıcıların hedefinde. Erişimleri kıstıkça kısan X, paylaşımınız beğeni veya yeniden gönderim almazsa çok küçük bir kitleye gösterim yapıyor. Paylaşımların yorum alması değerli bulunuyor ancak bu yorumların negatif veya pozitif olmasına bakılmıyor. Hal böyle olunca işinize yarar bilgiye erişmek neredeyse imkânsız hale geliyor. İlgi çekebilecek gündem başlıkları spam kullanıcı kaynıyor, “sana özel” başlığı ile sunulan bölüm ise platformun aslında kullanıcısını tanımadığının açık bir göstergesi.
Sosyal medya devrimi öncesinde, geniş bir takipçi kitlesi oluşturmak, içeriğinizin geniş bir kitleye ulaşmasını sağlamak için yeterliydi. Ancak, karmaşık algoritmaların ve dikkat çekme rekabetinin artmasıyla birlikte bu durum değişti. Instagram ve TikTok ise artık her kullanıcının ilgisini çekecek genel içerikleri öne çıkarıyor. Doğal olarak geniş bir takipçi kitleniz olsa bile içeriğinizin onlara ulaşacağı garantisi bulunmuyor. Keşfet bölümünde veya ana akışınızda fazlaca vakit geçirdiğiniz paylaşımların yenileri ekranınıza daha sık düşüyor. Hal böyle olunca geçmişte etkili olan pazarlama stratejileri artık eskisi kadar etkili olamıyor.
Son dönemde karşılaşılan bir diğer büyük zorluk ise sosyal medya platformlarının kullanıcılarını kendi ekosistemlerinde tutma isteği ile ilgili. Sosyal medya pazarlamasının ilk günlerinde, kullanıcıları web sitenize veya blogunuza yönlendiren içerikler paylaşmak yaygındı. Ancak, son yıllarda bu yaklaşım, platformların algoritmalarını kullanıcıları daha uzun süre platformda tutacak içerikleri tercih edecek şekilde değiştirmesi nedeniyle daha az etkili hale geldi. Bu değişim, hpimizi platform dışında trafik ve dönüşüm sağlamanın etkili yollarını bulma konusunda zor durumda bırakıyor.
Sosyal Medya Pazarlama Stratejinizi Günümüze Nasıl Uyarlayabilirsiniz?
Değişimi kucaklamak, sosyal medya stratejinizi güncel tutmak anlamına geliyor. Değişen tüm bu manzarada rekabet içerisinde kalmak için aşağıdaki konuları dikkate almanızı öneriyorum:
Birincil İçerik Türünü Seçin: Dijital dünyada içerik, her daim kraldır ve iletişimin bel kemiğidir. Bağlantı kurmanın, duygu uyandırmanın ve marka bağlılığı oluşturmanın ana aracıdır. Yazılı içerik (blog yazıları ve makaleler), video içerik (canlı yayınlar ve önceden kaydedilmiş içerikler), podcast içerikler (sadece sesli içerik) ve görsel içerik (infografikler, karuseller veya sosyal medya grafikleri) olmak üzere dört ana içerik türü bulunur. Görsel içeriklere aşırı bağımlı kalmak tehlikelidir. Çünkü bunlar diğer içerik türlerine göre daha az aranabilir ve keşfedilebilir.
İçeriği Odağınıza Alın, Ardından Sosyal Medyada Paylaşın: Sosyal medya, yeni insanlara ulaşmak için güçlü bir araç olabilir ancak bu platformlara tamamen bağımlı olmak risklidir. Malumunuz üzere platformlar zaman zaman kapatılabilir. Bu tür dönemlerde alternatif platformlarda ilerlemek ve buradaki varlığınızı geliştirmeye yönelik strateji geliştirmek önemli bir değerdir. Algoritmaların kaprislerine tabi olmadan, kontrol edebileceğiniz kanallar (e-posta listeleri, bloglar, podcastler veya video serileri) aracılığıyla kendi kitlenizi oluşturmayı ihmal etmemelisiniz.
Rakiplerinizden Daha İyi Sosyal Medya İçeriği Oluşturun: Dikkat çekme yarışında, gerçekten öne çıkan sosyal içerik oluşturmak her zamankinden daha kıymetli hale geliyor. İçeriğinizin mevcut olanlardan üstün olması gerekiyor. Sadece bilgi ve istatistik paylaşımının ötesine geçerek; kendi hikayelerinizi, deneyimlerinizi ve içgörülerinizi ekleyerek içeriğinizi benzersiz hale getirebilirsiniz.
Tutarlılığınızı Koruyun: Tutarlılık, bir topluluk oluştururken ve hesabınızı büyütme yolunda hayati önem taşır. Düzenli olarak değerli içerik sunun ve bunu hem öngörülebilir hem de sürdürülebilir bir programda yapın. Bir hafta paylaşım bombardımanı yaparken diğer hafta yoğunluğu azaltmak ve sonrasında suskun kalmak tutarsızlığın düşmanıdır.
Her zaman söylediğim bir cümle ile önerilerimi tamamlıyorum. Her sosyal mecrada olan ama en az bir tanesinin uzmanı olun ve tüm fonksiyonlarını kullanın. Vakit ve nakit her zaman değerli olacak. Kaynaklar azalıyor, sosyal medya pazarlama çabalarınızın daha etkili olması için yol haritanızı da zaman zaman güncellemeniz gerekiyor.
2024 Yılı Sosyal Medya Trendleri
Sosyal medya dünyası sürekli değişiyor. Sosyal pazarlamacıların ve ekiplerin çalışma biçimleri de öyle. Dolayısıyla iyi analiz eden, denemekten korkmayan, yaratıcı ve güven veren, teknolojiyi doğru kullananların kazanacağı bir yıl geçiriyoruz. 2024 Yılı Sosyal Medya Trendleri ve yükselişe geçmesini beklediğimiz ana akımları hatırlamak isterseniz aşağıdaki makalemi okuyabilirsiniz.