Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerSosyal MedyaReels içerikleriniz için yaratıcı fikirler

    Reels içerikleriniz için yaratıcı fikirler

    Instagram Reels içerikleri gönderilerden ve hikayelerden daha hızlı bir şekilde hesabınızı büyütmenizi sağlar.

    Reels içerikleri, kullanıcıların yaratıcı, ilgi çekici video içeriği oluşturmalarının en kolay yolu haline geldi ve hızla benimsendi.

    Daha fazla etkileşim almak, kullanıcıların keşfet sayfasına düşmek, dikkat çekmek, yeni kullanıcılar edinmek isteyen kişilerin ve markaların favorisi haline geldi. Bu makalemde Reels içerikleriniz için kullanabileceğiniz yaratıcı fikirleri derlemeye çalıştım. Reels içeriklerini / videolarını nasıl hazırlayabileceğinizi ve çalışmalarınızı hazırlarken dikkat etmeniz gereken başlıkları da aşağıda bulabilirsiniz.

     

    Reels içerikleri nasıl yapılır?

    Reels, 15 ila 90 saniye sürebilen kısa biçimli videolara verilen addır. Bir Reels videosu (içeriği) çekmek için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz:

    • Ana sayfanıza gidin ve ekranınızın sağ üst köşesindeki “+” düğmesine tıklayıp, sola kaydırın. Telefon ekranınıza gelen seçeneklerden “Reel”i seçin.
    • Kayda basın ve sol tarafta yer alan Reel’inize dahil etmek istediğiniz özellikleri (müzik – filtre – zamanlama – hız) seçin.
    • İçeriğinizi tek parça olarak veya daha önce çektiğiniz videolardan klipler yükleyerek oluşturabilirsiniz.

     

    İlk Reel çalışmanıza hazırsanız aşağıdaki başlıkları da göz önünde bulundurmanızı tavsiye ederim.

    • Reels içerikleri çekmeden önce prova yapmayı ve planlamayı ihmal etmeyin.
    • Merak uyandıran, kısa ve etkili bir başlık seçin.
    • Videolar arası geçişlerde seçtiğiniz efektleri ya da müzikleri mutlaka kontrol edin.
    • Kullanacağınız müzikleri görüntülerinizin temposuna uygun seçin.
    • Videonuzun ilk 2 saniyesinin ilgi çekici olmasını önemseyin.
    • Geçiş görüntülerinize dikkat çekici bilgi notları ekleyin.
    • Videolarınıza uyumluluk gösteren hashtagler’i de kullanmayı ihmal etmeyin.
    • Lütfen unutmayın, gün içerisinde çektiğiniz görüntü veya aktivitelerden kısa görüntülere müzik ya da efekt ekleyerek eğlenceli Reels videoları haline getirebilirsiniz.
    • Çekeceğiniz videoların çözünürlüklerinin yüksek, ışığın dengeli olmasına da dikkat edin.

     

     

    Reels içerikleriniz için yaratıcı fikirler

    Instagram her zaman dinamik, sürekli dönüşen bir platform olmuştur. Bu özelliği kullanıcıları da aynı tempoda değişime ve dönüşüme zorlar. Böylesi dinamik bir platformda Reels içerikleri oluşturmak, kitlenizi ve içeriğinizde ne görmek istediklerini anlamak konusunda yardımcı  olacaktır.  Uygulamada bulunan farklı araçları ve biçimleri denemekten çekinmemenizi önerir, Reels içerikleriniz için kullanabileceğiniz aşağıdaki fikirleri vakit kaybetmeden denemeninizi tavsiye ederim.

    Kendinizi, hikayenizi ve ekibinizi tanıtın

    Marka olarak sadece bir logodan ibaret olmadığınızı göstermekten çekinmeyin. Kullanıcılar sevdikleri markaların arkasında olanları, marka değerlerini bilmek isteyebilir. Bu sebeple kuruluş hikayeniz, müşterilerinize yaklaşımınız, genel ürün gamınızı anlatan Reels içerikleri bu tür kullanıcıları mutlu edecek içerikler oluşturabilirsiniz. Benzer şekilde ekip üyelerinizi de bu çalışmaya dahil ederek tanıtım videolarınızı çeşitlendirebilirsiniz.

    Öncesi ve Sonrası videoları çekin

    Geçirdiğiniz dönüşümü veya çalışmanızın etkisini bir öncesi sonrası videosu paylaşarak göstermeyi ihmal etmeyin. Bu, ne kadar büyük veya küçük olursa olsun becerilerinizi, bir görevi başarmak için harcadığınız çabayı ve etkisini sergilemenizi kolaylaştıracaktır. Yaratıcı içerik oluşturmak için Reels’in hızlandırılmış çekim gibi özelliklerinden yararlanmayı unutmayın.

     

    Sorular sorun veya gelen soruları yanıtlayın

    Instagram Reels, soruları ve yorumları ayrı bir Reel ile yanıtlamanıza olanak tanıyan bir özelliğe sahiptir. Bu nedenle, kullanıcılarınızdan gelen soruları fazladan bir çabaya girmeden yanıtlayabilir, kullanıcılarınızı daha fazla soru sormaya teşvik edebilirsiniz. Benzer şekilde kullanıcılarınıza / takipçilerinize soru sormak veya görüş almak için de Reels içeriklerini kullanabilirsiniz.

     

    Kutu açma videoları hazırlayın

    Kutu açma videoları her zaman ilgi çeker ve dikkatle izlenir. Bu tür videoları ister siz hazırlayın ister ise marka temsilcilerine bu tür Reels videoları çekmeleri konusunda motive edin. Bu

     

    Projenizin İpuçlarını paylaşın

    Müşterilerinize & Kullanıcılarınızla en son projeniz veya ürününüz hakkında kısa tüyolar paylaşmaya ne dersiniz? Kitlenize projenizi oluşturma sürecini göstermek ve onlara üzerinde çalıştığınız şeye içeriden bir bakış vermek hoşlarına gidecektir.

     

    Bir gününüzü nasıl geçirdiğinizi özetleyin

    Günlük olarak ne yaptığınıza yakından bakılmasını sağlayan yaşam vlogları hala popülerliğini sürdürüyor. Gün içerisinde karşılaştığınız deneyimleri, ilgi çekici süreçleri anlatmak yerine göstermeyi tercih edenlerdenseniz Reels içerikleri ile harikalar yaratabilirsiniz.

     

    Nasıl yapılır videoları oluşturun

    Nasıl yapılır videoları, uzmanlık veya ilgi alanınızı sergilemek ve hedef kitlenizle bir bağlantı noktası oluşturmak için harika bir yol sunar.

    Bu videoları oluşturmak için pratik bilgi ve kısa bir ön hazırlık yeterlidir. 90 saniye süresince hiç ummadığınız kadar etkileşim yaratacak içerikler hazırlayabilirsiniz.

     

    Uzman tavsiyesi paylaşın

    İster bir marka ister ise bir kullanıcı olun, uzman olduğunuz alanı sahiplenin. Sizin için çokta önemli olmayan bir tüyo/ipucu başkalarına yol gösterici olabilir. Bu sebeple uzmanlık alanınıza ait tavsiye verebileceğiniz konu başlıkları üzerinde düşünün ve genel kullanıcının ilgisini çekeceğini düşündüğünüz tavsiyelerinizi reel yardımıyla derleyin.

     

    Detay videolar hazırlayın

    Yaratıcı süreçlerinizin veya işinizi yürütmenizin perde arkasındaki anlarını es geçmeyin. Hedef kitlenize yaptığınız işin detaylarını göstermek, sizi ve işletmenizi daha iyi tanımalarına yardımcı olacak kısa videolara da stratejinizde mutlaka yer verin.

     

    Projenizi tanıtın

    En son projenizi veya ürününüzü tanıtmak için Reels içerikleri oluşturabilirsiniz. Hedef kitlenize projenizi oluşturma süreçlerinizi göstermek ve onlara üzerinde çalıştığınız şeye dair içeriden bir bakış vermek hoşlarına gidecektir.

     

    İçerik oluşturucularla iş birliği yapın

    Başkalarıyla iş birliği yapmak, yeni bir kitleye ulaşmanın ve her zamankinden farklı veya yeni bir içerik biçimi keşfetmenin harika bir yoludur. Reels; içerik oluşturucular, influencer’lar  veya marka temsilcileriniz ile ortaklaşa çalışabilecek ilgi çekici içeriklerin oluşturulmasına da imkan tanır.

     

    Kampanyalarınızı duyurun

    Ürün ve hizmetlerinizin sağladığı faydaların yanı sıra sağladıkları dönüşümler hakkında da kullanıcılarınızı bilgilendirmeyi ihmal etmeyin. Reels içerikleri kampanyalarınızı eğlenceli hale getirmenin en pratik yolunu size sunacaktır.

     

    2023 yılı Instagram Trendleri

    Lütfen unutmayın, Reels’i her gün yayınlamak ne kolay ne de stratejiniz için mantıklı olmayabilir, ancak bunları içerik takviminize daha sık ekleyerek bu akımdan faydalanabilirsiniz. Instagram ile ilgili daha fazla okuma yapmak isterseniz “2023 yılı Instagram Trendleri” başlıklı makalemi okuyabilirsiniz.

     

    2023 yılı Instagram Trendleri

     

     

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN