Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerSosyal Medya2023 yılı Instagram Trendleri

    2023 yılı Instagram Trendleri

    Sizin için derlediğim 2023 yılı Instagram Trendleri ile stratejinizi yenilemeye ve rekabette öne çıkmaya ne dersiniz?

    Instagram’da 200 milyondan fazla işletme hesabı var. Bu kalabalık içerisinde markanızın öne çıkmasını sağlamak için bilgilerinizi sürekli taze tutmanız gerekiyor. Dikkat çekmenizi mümkün kılacak ve buna bağlı olarak büyümenize de katkı sunacak son dönem yükselişe geçen trendlere gelin birlikte bakalım.

     

    2023 yılı Instagram Trendleri

    2023’ün ilerleyen dönemde neler getireceğini kimse kesin olarak bilmese de, pazarın geçen yıl içinde nasıl geliştiğine dair sonuçlar net ve sosyal medyanın popülaritesi yükselmeyi sürdürüyor.

    Sosyal medyanın tüketicilerin hayatındaki önemi göz önüne alındığında pazarlamacılar ve işletmeler, hedef müşterileriyle bağlantı kurma umuduyla sosyal platformlara akın ediyor.

    Geçtiğimiz yıllarda gözlemlediğimiz, 2023 yılında da gücünü korumasını beklediğimiz üç başlığı hatırlatmak isterim.

     

    Kullanıcı tarafından oluşturulan içerik taçlanacak

    Kullanıcı tarafından oluşturulan içerik ücretsizdir ve markalı içerikten çok daha özgündür.

     

    Video içeriklerin hakimiyeti sürecek

    Video içerikler, en ilgi çekici içerik biçimlerinden biri olmaya devam ediyor. Yakın gelecekte videolar sosyal medyaya hakim olacak ve bunun farkında olmayan herkes zor zamanlar geçirecek. Uzun sürekli içerikler ise kısır döngüye girmiş durumda, etkileyici kısa biçimli videoların artık tüketicilerin tercihi olduğunu anlamak için Hikayeler ve Reels’in başarısına bakmak yeterli.

     

    Entegrasyonlar artacak

    Popüler sosyal medya platformlarında gördüğümüz entegrasyonlar kullanıcı tarafında ilgi görmeye devam ediyor. Facebook’un Metaverse’de etkileşimi teşvik etmek için dijital avatarları entegre etmesi ve karşılaşılan yolun ilgi bunun önemli bir örneği. İçerik oluşturucuların gelir elde etmesi için entegre edilen formlar ve geliştirmeler de bir diğer örnek olarak göze çarpıyor. Şimdiye dek yapılan geliştirmelerin diğer platformlar tarafından da benimsenmesi ve entegrasyonların artması beklenen diğer ana akım trendler arasında bulunuyor.

     

    Bu üç ana akımın dışında aşağıdaki trendleri izlemek konusunda vakit kaybetmemenizi öneririm.

     

     

    Instagram Reels gönderilerinin yükselişine kayıtsız kalmayın

    Instagram, 2022’de klasik fotoğraf paylaşımları yerine Instagram Rees’e öncelik vermeye başladı ve 2023’te içerik keşfine odaklanan son açıklamalara rağmen, platform kesinlikle bu tür içeriğe öncelik vermeye devam ediyor gibi görünüyor.

    Bu akımı test etmek için Instagram uygulamanızı açın ve ilk 10 ila 15 içerik arasında gezinerek ekranınızı kaydırın. Kaydırdıkça, paylaşım tarih ve saati bağımsız olarak ekranınıza gelen Reels gönderilerinin yoğunluğunu tespit edebilirsiniz. Bu ortak akımın Keşfet bölümünde de benzer yoğunlukta ilerlediğini göreceksiniz.

    Reels’i her gün yayınlamak ne kolay ne de stratejiniz için mantıklı olmayabilir, ancak bunları içerik takviminize daha sık ekleyerek bu akımdan faydalanabilirsiniz. Lütfen unutmayın, Instagram Reels gönderileri markanızın daha fazla erişim sağlamasına, takipçi sayınızı artırmasına ve uygulama ile alakalı kalmasına yardımcı olacaktır.

    Hikayelerinizi çıkartmalarla etkileşimli hale getirin

    Instagram’da hikaye yayınlamak, sizi daha önce takip eden kullanıcılar için, markanızın hep en tepede görünmesini sağlar.

    Bu özellik ayrıca Instagram’ın “Keşfet” özelliğinde; yakında takipçiniz olacak kişiler tarafından fark edilme ve içeriğinizin halihazırda sizi takip eden kullanıcıların arkadaşlarına gösterilme ihtimalini de artırır.

    Düzenli olarak gelen güncellemelerle birlikte hikaye çıkartmaları zenginleşiyor ve takipçilerinizin ilgisini çekerek, etkileşiminizi artırmanıza da katkı sunuyor. Örneğin “Seninkini Ekle” çıkartması ile takipçileriniz hikayenize medya ekleyerek biri dizi Instagram hikayesi oluşturmanıza olanak tanıyor. Bu sebeple yeni gelen çıkartmaları çekinmeden denemenizi ve kendinize en işlevsel bulduğunuz çıkarmaların bir listesini yapmanızı öneririm.

     

    Instagram’ın Markalı İçerik Araçları özelliğini kullanın

    Instagram’ın Markalı İçerik Araçları özelliği sayesinde ortak çalışanlar belirlemek ve ortak gönderiler oluşturmak yükselen bir başka trend.

    Instagram’ın geçen yıl kullanıcıların bir gönderiye “ortak çalışanları davet etmelerine” ve ayrıca ücretli ortaklıklarda markaları etiketlemelerine imkan tanıdığı bu özellik  her iki ilgili hesabın gösterilmesine ve gönderiyi her iki ortak çalışanın profilinde yayınlamasına olanak tanıyor. Ortaklık yapacağınız kişinin erişim ve etkileşimini de kontrol etmenizi sağlayan bu özelliği de deneme listenize alabilirsiniz.

    Bu özelliği kullanmak ve bir ortak çalışanı davet etmek için;

    • Instagram gönderinizi yayınlama butonuna dokunun, ardından insanları etiketleme seçeneğine ulaşın.
    • Bir etiket ekleyebileceğiniz veya bir ortak çalışanı davet edebileceğiniz bu pencerenin açıldığını göreceksiniz.
    • Gönderiniz üzerinde birlikte çalıştığınız kullanıcıyı seçtikten sonra yayınınızı yayınlayın.

    Ancak Instagram’ın, etiketi onaylayana kadar etiketi ekmeyeceğini veya ortak çalışanın profiline gönderi göndermeyeceğini unutmayın.

     

    Instagram kaydırmalı gönderiler (Carousel) ile takipçilerinizin dikkatini çekin

    Instagram kaydırmalı gönderiler, klasik gönderilerden daha fazla etkileşime sahiptir. Bu gönderiler tek bir paylaşımda en fazla 10 fotoğraf ve video içerebilir. Aynı zamanda kitlenizle aynı anda daha fazla içerik paylaşmak için çeşitli şekillerde kullanılabilirler. Tüm potansiyelinizi ortaya çıkarmak için bu formattaki gönderileri de denemenizde fayda var.

    Kaydırmalı gönderiler için aşağıdaki içeriklerinizi / konu başlıklarınızı bir arada sunabilirsiniz.

    • Ürün lansmanı
    • Farklı uzunluktaki görünüler ve kısa videolar
    • Öncesi / Sonrası çalışmaları
    • Müşteri görüşleri
    • Blog içerikleri
    • Çalışmalarınızın / işinizin perde arkası
    • Basın yansımaları

     

    2023’te Instagram pazarlama stratejilerinize dahil etmenizi önerdiğim bu yükselen değerlerin faydalı olmasını diliyorum.

    Lütfen unutmayın, Instagram’daki güncel trendleri takip etmek içeriğinizi tazeler ve hedef kitlenize yeni şeyler deneme cesaretine sahip olduğunuzu gösterir.

     

    Sosyal medya ile ilgili daha fazla okuma yapmak isterseniz “2023 Yılı Sosyal Medya Trendleri” konulu makalemi de incelemenizi öneririm. Aşağıdaki makalemde sizler için hem 2022 yılında öne çıkan başlıkları hem de 2023 yılında beklediğimiz yenilikleri derlemiştim.

     

    2023 Yılı Sosyal Medya Trendleri

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN