Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Ana Sayfa Blog Sayfa 509

Rick Jackson Veeam’in Yeni CMO’su oldu

Eski VMware, Qlik ve Rackspace CMO’su, Modern Veri Koruma’da Pazar lideri  olma hedefine ulaşmasına katkı sunma üzere Veeam’e katıldı.

Modern Veri Koruma’nın sunduğu yedekleme, kurtarma ve veri yönetimi çözümlerinde öne çıkan Veeam Yazılım, Rick Jackson’ı CMO (Chief Marketing Officer) olarak atadığını duyurdu. 

Deneyimli pazarlama lideri Jackson, daha önce Qlik, Rackspace ve VMware’de baş pazarlama rolleri üstlenmişti. Jackson Bulut, Sanal, Fiziksel, Hibrit, Hizmet Olarak Yazılım (SaaS) ve Kubernetes ortamlarında Pazar lideri Modern Veri Koruma çözümleriyle marka tercihi olan ve ve sürekli büyümesini devam ettiren Veeam’in küresel pazarlama organizasyonuna liderlik edecek.

Kariyeri boyunca teknolojinin ön saflarında yer alan Jackson, küresel pazarlama organizasyonunu yönettiği ve şirketin uçtan uca bir veri ve analitik SaaS şirketine dönüşümüne liderlik eden ekibinin bir parçası olduğu Qlik’te sekiz yıl geçirdikten sonra Veeam’e katıldı. Jackson ayrıca, CMO olarak görev yaptığı VMware’de sanallaştırmadan bulut altyapısına dönüşüm sürecine katkı sundu ve Yazılım Tanımlı Veri Merkezi (SDDC) girişimini başlattı.  Jackson’ın Veeam ve Veeam’in pazar lideri ürünleriyle ilk tanıştığı yer VMware oldu. Jackson, California Eyalet Üniversitesi, Northridge’den bilgisayar bilimleri alanında lisans derecesine sahip.

“Gelişiminin bu noktasında Veeam’e katılmak heyecan verici” diyen Veeam CMO’su Rick Jackson, “İşletmelerin sahip olduğu en önemli varlık olan veriler tehdit altında ve kötü niyetli saldırılara ve plansız kesintilere karşı her zamankinden daha savunmasız. Veeam, tüm dünyada 450.000 kuruluşu koruyan güvenilir bir çözüm. Başarısı, mükemmel çalışanlarının, güçlü ortaklarının, sadık topluluklarının ve üstün ürünlerinin birleşiminden geliyor. Birinci sınıf bir organizasyonla ve son derece yetenekli ve yenilikçi bir pazarlama ekibiyle çalışmayı dört gözle bekliyorum.” şeklinde konuştu.

 

LG Yeni Nesil 6G THZ bant teknolojisinde lider

LG, 320 metreyi aşan bir mesafeden 6G THz verilerini kablosuz olarak iletip alabiliyor.

LG Electronics (LG), 155 ila 175 GHz frekans aralığında, dış mekanda 320 metre mesafede 6G terahertz (THz) verilerinin kablosuz iletimini ve alımını başarıyla test ederek, mobil ağ teknolojisindeki küresel liderliğini yeniden teyit etti.

7 Eylül’de Almanya’nın Berlin kentindeki Fraunhofer Heinrich Hertz Enstitüsü’nde (HHI) elde edilen ve dönüm noktası sayılan bu mesafe, 6G THz’i ticarileştirmeye yönelik önemli bir adımı temsil ediyor. Çünkü, kentsel alanlarda kullanılan baz istasyonlarının hücresel kapsama alanı için referans, dış mekanlarda yaklaşık 250 metre olarak kabul ediliyor. Aynı zamanda, LG’nin açık havada 100 metrelik bir mesafeye 6G THz veri aktarabileceğini kanıtladığı geçen yıl Ağustos ayından bu yana büyük bir sıçrama gerçekleştirdiğini de ortaya koyuyor.

Ultra geniş bant frekanslarından yararlanan 6G, nispeten kısa bir menzile sahip ve iletimden alıma kadar güç kaybı yaşayabiliyor. Bu sorunları çözmek için LG, Fraunhofer HHI ve Fraunhofer Uygulamalı Katı Hal Fiziği Enstitüsü (IAF) ile birlikte, iletim gücünü artırabilen bir güç amplifikatörü ve gelen sinyal kalitesini iyileştiren bir alıcı düşük gürültülü amplifikatörü geliştirdiler.

Son gösterimde kullanılan çok kanallı güç amplifikatörü, önceki denemede devreye alınan LG ve Fraunhofer HHI & IAF çözümüne oranla 5dBm’nin üzerinde bir artışla, 20dBm’den fazla çıkışa sahip ve alım sinyali için gürültü oluşumunu en aza indiren bir alıcı düşük gürültülü amplifikatör kullanıldı. Bu yeni teknolojiler, gelecekteki ticarileştirmeye giden yolu kolaylaştırmaya yardımcı olmak için gelecekteki IC (Entegre Devre) üretimi konusunda oldukça yetenekli olan LG’nin en son modül tasarımına entegre edildi.

Android telefonunuzun ekranını canlandıracak en iyi uygulamalar

Android telefonunuzla birlikte gelen standart duvar kağıtlarından bıktınız mı? O zaman telefonunuzun duvar kağıdını değiştirmenizin zamanı artık gelmiş demektir. Duvar kağıdını dilerseniz kendiniz de manuel olarak değiştirebilirsiniz. Örneğin Pixabay veya Pexels’e gibi ücretsiz stok görseller sunan web sitelerinden özel olarak tasarlanmış duvar kağıtlarını indirebilir ya da kendi çektiğiniz fotoğrafları duvar kağıdınız yapabilirsiniz. Telefonunuzla birlikte gelen duvar kağıtları yerine bunları kullanmak kendi zevkinize daha uygun olacaktır. Duvar kağıdını manuel olarak değiştirmeye üşeniyorsanız ya da site site görsel aramak istemiyorsanız önünüzde daha kolay bir seçenek var. Duvar kağıtları için özel olarak geliştirilen uygulamaları kullanmak. Duvar kağıdını kolayca değiştirmenizi hatta belirli sıklıkta değiştirmenizi sağlayan kullanımı kolay uygulamalar bulunuyor. Bu uygulamalar yalnızca duvar kağıdını kolayca değiştirmenize olanak tanımıyor, aynı zamanda seçebileceğiniz hareketsiz ya da hareketli birçok duvar kağıdı seçeneğini kendi bünyesinde barındırıyor. Telefonunuzun ekranını canlandıracak bu uygulamaları sizler için derlemeye çalıştık.

Abstruct

Listemizin ilk sırasında Android cihazınız için çok sayıda duvar kağıdı bulabileceğiniz bir uygulama olan Abstruct var. Duvar kağıtlarıyla birçok ödül alan sanatçı Hampus Alsson tarafından geliştirilen uygulamada 450’nin üzerinde 4K duvar kağıdı bulunuyor. Uygulama, dilerseniz seçtiğiniz duvar kağıtlarını belirli aralıklarla değiştirebiliyor.

Uygulamayı indirmek için: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.hampusolsson.abstruct

Resplash

Unsplash.com tarafından geliştirilen bu duvar kağıdı uygulamasında 1 milyonun üzerinde yüksek çözünürlüklü duvar kağıdı bulunuyor ve sürekli yeni görsellerle güncelleniyor. Bu uygulamada da seçilen duvar kağıtları belirlenen aralıklarla ya da rasgele değiştirilebiliyor. Uygulamayı ücretsiz olarak indirip kullanabiliyorsunuz. Uygulama birçok ücretsiz görseli bünyesinde barındırıyor.

Uygulamayı indirmek için: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.b_lam.resplash

Tapet Wallpapers

Listemizin üçüncü sırasında yüksek kaliteli duvar kağıtları oluşturmanıza olanak tanıyan bir uygulama olan Tapet Wallpapers var. Uygulama ile beğendiğiniz renkleri, şekilleri ve tasarımları kullanarak kendi duvar kağıtlarınızı oluşturuyorsunuz. Duvar kağıtları kullandığınız cihazın çözünürlüğüne göre otomatik olarak oluşturuluyor.

Uygulamayı indirmek için: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sharpregion.tapet

Duvar kağıtları

Listemizin dördüncü sırasında Google’ın kendi duvar kağıdı uygulaması var. Uygulamanın bünyesinde birçok duvar kağıdı bulunuyor. Uygulamanın her gün yeni duvar kağıdı belirleme gibi çeşitli özellikleri bulunuyor. Uygulamayı herhangi bir ücret ödemeden kullanabiliyorsunuz.

Uygulamayı indirmek için: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.wallpaper

Walli

Listemizin son sırasında son derece müthiş duvar kağıtları içeren bir uygulama olan Walli var. Tamamen sanatçılar tarafından özel olarak tasarlanan eşsiz duvar kağıtları içeren eşsiz bir koleksiyon içeriyor. Duvar kağıtları uygulamaya özel bir ekip tarafından değerlendirilerek ekleniyor. Bu nedenle uygulamada yer alan tüm duvar kağıtları gerçekten oldukça kaliteli. Uygulamayı ücretsiz olarak indirip kullanabiliyorsunuz. Uygulama içi satın alma seçenekleri mevcut.

Uygulamayı indirmek için: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.shanga.walli

EA SPORTS FIFA 23 soundtrack’inde en çok dinlenen şarkılar açıklandı

EA SPORTS FIFA 23 soundtrack’inde Türkiye’de ve dünyada bugüne kadar en çok dinlenen 5 şarkı ile En fazla FIFA temalı çalma listesi bulunan ülkeler açıklandı.

EA SPORTS FIFA 23 soundtrack’inde Türkiye’de en çok dinlenen şarkılar:

  • “Obsessed With You” – Central Cee
  • “Ojitos Lindos” – Bad Bunny, Bomba Estéreo
  • “Nail Tech” – Jack Harlow
  • “SAOKO” – ROSALÍA
  • “Fils de joie” – Stromae

EA SPORTS FIFA 23 soundtrack’inde dünya genelinde bugüne kadar en çok dinlenen 5 şarkı:

  • “Ojitos Lindos” by Bad Bunny and Bomba Estéreo
  • “Obsessed With You” by Central Cee
  • “SAOKO” by ROSALÍA
  • “Ahora y Siempre” by Linton, Quevedo
  • “Nail Tech” by Jack Harlow

En fazla FIFA temalı çalma listesi bulunan ilk 5 ülke:

  • İsveç
  • Norveç
  • Danimarka
  • Finlandiya
  • İspanya

Galaxy Z Fold 4 inceleme!

Samsung, Galaxy Z’nin ilk iki neslinin katlanabilir kategoriyi tanımladığını, üçüncü nesil Z Fold’un dayanıklılığı, çoklu görev ve S Pen yeteneklerini geliştirmeye odaklandığını, şimdi piyasaya sürülen dördüncü nesil Fold’un ise daha iyi bir ergonomi, üretkenlik ve kamera ile geldiğini vurguluyor.

Galaxy Z Fold 4 inceleme!

Samsung Galaxy Z Fold 4 özellikleri

  • Katlı Halde Boyut: 155.1 x 67.1 x 15.8 – 14.2 mm
  • Açık Halde Boyut: 155.1 x 130.1 x 6.3 mm
  • Ağırlık: 263 gram
  • Renk Seçenekleri: Siyah, Gri Yeşil, Bej
  • İşlemci: Qualcomm Snapdragon 8+ Gen 1 (4 nm) – 3.19 GHz – Adreno 670
  • Ekran: 7.6 inç – 1812×2176 piksel – Dinamik AMOLED 2X – 1200 nit – HDR10+
  • Kapak Ekranı: 6.2 inç – 904×2316 piksel – 120 Hz – Dinamik AMOLED 2X
  • Bellek / RAM: 12 GB
  • Depolama: 256 GB – 512 GB – 1 TB (UFS 3.1)
  • Bağlantı: Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6e, Bluetooth 5.2, USB-C 3.2
  • Batarya: 4400 mAh – 25W hızlı şarj – 15W kablosuz hızlı şarj
  • İşletim sistemi: Android 12, One UI 4.1 arayüzü
  • Diğer özellikler: Gorilla Glass Victus+ koruma, IPX8 sertifikası, Darbeye ve çiziklere karşı dayanıklı alüminyum çerçeve

Gri yeşil, siyah ve bej renk seçenekleri ile karşımıza çıkan Z Fold 4 katlı haldeyken 15.8 mm kalınlığa ulaşırken, ekran açıldığında kalınlık 6.3 mm seviyesine düşüyor. Bu önceki modele kıyasla teknik olarak katlı haldeyken 0.2 mm, açık haldeyken 9.3 mm daha ince bir yapı anlamına geliyor.

Ancak bu kalınlık farkını hissetmek pek mümkün değil. 263 gram ağırlığındaki telefonun boyutlarına tam olarak baktığımızda: katlı haldeyken 155.1 x 67.1 x 15.8 – 14.2 mm ve açık haldeyken 155.1 x 130.1 x 6.3 mm değerleri karşımıza çıkıyor.

7.6 inç büyüklüğündeki ekran 10.8:9 en boy oranına (önceki modelde 11,2:9’du) sahip ve 120 Hz yenileme hızı sunuyor. 1000 nitten fazla parlaklık ve 1812 x 2176 piksel çözünürlük ile karşımıza çıkan bu Dinamik AMOLED 2X ekranda, ekran altı kameranın bulunduğu bölgede piksel yoğunluğu artırıldı.

Önceki modelde olduğu gibi cihazda bir ekran daha bulunuyor. 6.2 inçlik bu ekran 904×2316 piksel çözünürlük sunuyor. Her iki ekranın da 120 Hz yenileme hızı sunması ve Gorilla Glass Victus+ ile korunması büyük bir artı.

IPX8 sertifikası sayesinde 30 dakika boyunca 1.5 metre suda kalmaya dayanıklı olan telefonun, Samsung tarafından yapılan testlerde 200 binden fazla katlanmaya dayandığı belirtiliyor.

Z Fold 4’ün arka tarafındaki üçlü kamera Galaxy S22 serisinden ödünç alınmış durumda. Yüzde 23 daha fazla ışık yakalayan 50 Megapiksel çözünürlüğündeki ana kamera, gelişmiş OIS ve EIS ile karşımıza çıkıyor. 10 megapiksel telefoto kamera sayesinde 3x optik yakınlaştırma, Space Zoom sayesinde ise 30x yakınlaştırma yapabiliyor. Ultra geniş açılı kamera yine 12 Megapiksel çözünürlük sunuyor.

Z Fold 3 modelinde üç adet 12 Megapiksel arka kamera yer alıyordu. Yani kamera tarafında ciddi bir iyileştirme yapıldığını söyleyebiliriz. Cihazın kapağında yer alan ön kamera 10 Megapiksel ve f/2.2 diyaframa sahip. Ekran altındaki kamera ise 4 Megapiksel çözünürlük ve f/1.8 diyafram sunuyor.

Arka kamera ile 4K çözünürlükte 60 FPS, ön kamera ile 30 FPS video kaydı gerçekleştirebiliyorsunuz.

Qualcomm Snapdragon 8+ Gen 1 işlemci sayesinde performans konusundaki soru işaretlerinin tamamını ortadan kaldıran telefon, 12 GB RAM‘e sahip. Depolama tarafında 256 GB ve 512 GB depolama seçenekleri sunulurken, bazı bölgelerde 1 TB seçeneği de bulunacak.

Batarya tarafında bir artış söz konusu değil. Yine 4400 mAh kapasiteli bir batarya kullanılıyor ve 25W hızlı şarj imkanı sunuluyor. Yaklaşık 30 dakika içerisinde yüzde 50 şarj seviyesine ulaşılabiliyor.

Daha iyi bir yazılım deneyimi için yoğun bir mesai harcayan Samsung, sevdiğiniz ve en son kullandığınız uygulamalara hızlıca erişebilmeniz için alt tarafta bir görev çubuğuna yer veriyor. Aynı anda üç uygulama bile kullanmanıza izin verilirken, Facebook gibi uygulamalar çoktan optimize edildi.

7.6 inçlik bu ekran için optimize edilen uygulamlar arasında YouTube, Netflix, Disney+ ve Microsoft Teams yer alıyor. Telefonu dizüstü bilgisayara benzer bir şekilde kullanmaya imkan tanıyan Flex modunun da yer aldığı telefon, daha gelişmiş S Pen özellikleri ile karşımıza çıktı.

Yenilikçi teknolojiler Expo Tech’te buluştu

0

“Yerli üretim, global ticaret” temasıyla düzenlenen Expo Tech – Ar-Ge Ür-Ge İnovasyon Sanayi ve Teknoloji Fuarı, dört gün boyunca yerli ve yabancı katılımcı ile ziyaretçileri ağırladı.

İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde İZFAŞ ve Ekaglobal Fuarcılık iş birliğiyle düzenlenen Expo Tech – Ar-Ge Ür-Ge İnovasyon Sanayi ve Teknoloji Fuarı’na otomotivden savunma sanayine, kimyadan gıdaya, enerjiden bilişime kadar tüm sektörlerdeki teknolojiyi kullanan üreticiler ile Ar-Ge merkezleri, üniversiteler katıldı.

Fuarda,  Ar-Ge merkezleri, tasarım merkezleri, kuluçka ve startup aşamasındaki firmalar ile teknoparklar ve organize sanayi bölgelerinde yer alan firmaların en inovatif ürünleri de sergilendi. 75 katılımcının yer aldığı fuarın, Afyon’dan Gaziantep’e, Ankara’dan İstanbul’a, Kayseri’den Tekirdağ’a kadar Türkiye’nin dört bir yanından ve Almanya’dan ABD’ye, Fransa’dan Tacikistan’a, Tunus’tan Venezuela’ya kadar toplam 17 ülkeden ziyaretçisi oldu.

Bir teknoloji buluşması noktası da olan Expo Tech, üretimin ve ticaretin kalbinin attığı uluslararası bir pazar yeri oldu. Yeni girişimci ve startuplara fırsatlar veren, yatırımcılara yeni kapılar açan, gençlerin teknoloji ile buluşma, kendilerini reel olarak ifade etme platformu da oldu. Fuar ile sektöründe lider sanayicilerin tedarikçilerle buluşarak iş gücünü büyütmesi ve üretimlerde yerlilik oranının artırılması da hedeflendi.

Fuar kapsamında; çok sayıda uzman ve akademisyenin katıldığı “Yeşil Mutabakat ve Temiz Enerji, Üretimde Yerlilik” konularında düzenlenen 12 panel, 10 konferans, 8 sektör toplantısı, yerli ve uluslararası firmalar ile yüz yüze iş görüşmeleri düzenlenirken startuplar için de melek yatırımcılarla buluşarak projelerini tanıtma fırsatı buldukları özel oturumlar gerçekleştirildi.

 

Facebook yerini kaptırmadı

Sosyal medya platformlarının aktif kullanıcı sayıları belli olurken, Facebook yine ilk sırada yer aldı. Böylelikle Facebook kullanıcı sayısının 2,91 milyar ile zirvede olduğu görüldü.

We Are Social verilerinden elde edilen bilgilere göre 2022 yılının ilk yarısında dünyada aktif Facebook kullanıcı sayısı 2,91 milyar olurken dünya çapındaki en büyük sosyal ağ olma özelliğini yine elinde bulundurduğu görüldü. Facebook, birkaç sene önce 2 milyar kullanıcı barajını geride bırakmış ve bu seviyenin ardından tabanındaki hızla büyüme yavaşlama evresine girmişti. Buna karşın rakipsiz şekilde sosyal medyada ilk sırada.

Diğer yandan Facebook’un gelirleri de yıldan yıla artıyor. 2021’i 120 milyar dolarlık yıllık gelirle kapatan platformun bu seneyi de 120-125 milyar dolar arasında bir gelirle tamamlaması bekleniyor.

Facebook’tan sonra sırasıyla en çok kullanılan sosyal medya platformları ise; Youtube 2,56 milyar, WhatsApp 2 milyar, Instagram 1.47 milyar, Wechat 1,26 milyar ve Tiktok 1 milyar olarak kayıtlara geçti. Telegram, Twitter ve Pinterest ise sıralamada ilk 10’a giremezken, kullanıcı sayıları Telegram 550 milyon, Pinterest 444 milyon, Twitter ise 436 milyon olarak saptandı.

Facebook, Instagram ve WhatsApp’in aynı çatı şirket bünyesinde bulunduğu biliniyor. Meta çatı şirketi bünyesinde bulunan 3 platformun toplam kullanıcı sayısının 7 milyara yaklaştığını görüyoruz. Bu yönüyle Meta için sosyal medyanın lider markası demek yanlış olmaz. Google’ın sahibi olduğu YouTube da kullanıcı sayısını artırmaya devam ediyor. Twitter’ın ise sıralamada hala ilk 10’a girememesi dikkat çekiyor.

Türkiye’de kripto madenciliği saldırıları ivme kazanıyor

2022’nin ikinci çeyreğinde Kaspersky çözümleri, madencilerde 40 bin 788 yeni modifikasyon tespit etti. Türkiye’deki Kaspersky Security Network verilerine göre 2022’nin ikinci çeyreğinde kripto madencilerinden etkilenen kurumsal kullanıcı sayısı bir önceki çeyreğe göre artma eğilimindeydi.

Kripto madenciliği, kullanıcıların kripto para işlemlerini doğrulamak ve çalışmalarının karşılığında kripto para kazanmak için bilgisayarları, verileri, kodları ve hesaplamaları kullandığı bir süreçtir. Kripto madenciliği son derece yüksek miktarda kaynak tüketir ve pahalı bir uğraştır. Bu nedenle siber suçlular, bu işi başkalarının makinelerinde yapmanın yollarını arıyor.

Saldırganlar, cihaz sahiplerinin bilgisi olmadan kripto para birimi oluşturmak için güvenliği ihlal edilmiş cihazları kullanıyor. Örneğin kullanıcılara bir şifreleme komut dosyası veya programı yerleştiren kodu çalıştıran bir bağlantıya tıklamalarını teşvik eden meşru görünümlü bir e-posta göndererek ellerindeki kaynakları çalabiliyorlar. Diğer bir yöntem, web sitesine bir komut dosyası veya birden çok web sitesine reklam enjekte etmek şeklinde gerçekleştiriliyor. Hedeflenen kullanıcı web sitesini ziyaret ettiğinde veya virüslü reklam tarayıcılarında belirdiğinde, komut dosyası otomatik olarak yürütülüyor. Kurbanların bilgisayarlarında hiçbir kod saklanmıyor.

2019’da başkalarının kaynaklarıyla gizlice kripto para madenciliği yapan sekiz ayrı uygulama Microsoft Store’dan kaldırıldı. 2018’de Los Angeles Times’ın Cinayet Raporu sayfasında kripto hırsızlığı kodu keşfedildi. Ayrıca 2018’de CoinHive madencisinin Google’ın DoubleClick platformu aracılığıyla YouTube reklamlarında yayınlandığı tespit edildi.

Kaspersky Türkiye verileri, kurumsal sektördeki kripto madenciliği yazılımlarından etkilenen bilgisayar sayısının 2022’nin ikinci çeyreğinde ilk çeyreğe kıyasla %11 arttığını gösteriyor. Bu dönemde saldırganların kurumsal segmentte kripto madencileri çalıştırma girişimi sayısı %22 arttı.

Yıldız futbolcu Son Heung-min Team ROG’a katıldı

ASUS, Team ROG komitesini güçlendirmek üzere Güney Koreli başarılı futbolcu Son Heung-min ile iş birliğine imza attı

ASUS’un günümüzün en popüler oyunlarında e-spor ekiplerini ve içerikleri yöneten organizasyonu Team ROG, büyümeye ve güçlenmeye devam ediyor. Dünyanın dört bir yanından amatör oyuncuların yanı sıra Alan Walker, Loserfruit, Nyjah Huston ve Karl-Anthony Towns gibi alanında en profesyonel isimlerin temsil ettiği Team ROG komitesine son olarak yıldız futbolcu Son Heung-min de katıldı.

16 yaşından beri profesyonel olarak futbol oynayan Güney Koreli Son, Premier Lig’de 2021/22 Altın Ayakkabı ödülünü kazanmasıyla adından oldukça söz ettirmişti.

ASUS, yaptığı açıklamada “ROG (Republic of Gamers) ekibi, dünyanın her yerinden, her kesimden ve birçok farklı alandan birçok yetenekli e-spor oyuncusunu bir araya getiriyor. ASUS ROG, bu kez Güney Koreli futbol yıldızı Son Heung-min’i bu büyüyen girişime davet etmekten gurur duyuyor. Son, futbol sahasında olduğu kadar sanal dünyada da rekabetçi bir oyuncu. ASUS’un ROG girişimiyle ortak bir noktada buluşan Son, her gün şampiyonluk için gösterdiğimiz çabayı sergiliyor. Team ROG’a hoş geldin Son! Bu sadece bir başlangıç” sözlerine yer verirken, Son duygularını şu sözlerle dile getirdi: “Ürünlerin kalitesinden çok etkilendiğim bu markaya elçi olarak katılmaktan gurur duyuyorum! ROG ile çalışmayı dört gözle bekliyorum ve gelecek projeler için heyecanlıyım.”

iPhone 14 Pro vs 14! Pro’ya gerek var mı?

0

Apple, uzun süredir beklenen ve bugün düzenlediği etkinlikte iPhone 14 ailesi, Apple Watch 8, SE 2, Ultra ve AirPods Pro 2022 modelini tanıttı. iPhone 14 Pro vs 14 kıyaslama videomuz sizlerle.

iPhone 14 Pro vs 14! Pro’ya gerek var mı?

Geçen yıl iPhone 13 serisine gücünü veren ve bu yıl yenilenen Apple A15 Bionic işlemcisi, bu yıl iPhone 14 ve iPhone 14 Plus modellerine gücünü veriyor. Geçtiğimiz yıl 128 GB depolama alanına sahip olan iPhone, bu yıl da 128 GB alanla geldi.

iPhone 14 teknik özellikleri

  • Ekran: 6,1 inç – 1170 x 2532 piksel – 460 PPI – Super Retina XDR OLED – Ön ve arka taraf Ceramic Shield – HDR desteği, 2.000.000:1 kontrast oranı, 800 nit maksimum parlaklık (tipik); 1200 nit maksimum parlaklık (HDR), Dolby Vision
  • İşlemci: Yenilenmiş Apple A15 Bionic
  • Depolama ve RAM: 128 GB, 256 GB ve 512 GB NVMe – 6 GB LPDDR4X RAM
  • Ana Kamera: 12 Megapiksel (geniş açı) f/1.6, Dual Pixel, PDAF, OIS, Akıllı HDR 5 – 12 Megapiksel, f/2.4 (ultra geniş açı), Dual Pixel PDAF, 120°, Sabit video çekimi
  • Ana Kamera Video: Saniyede 24, 25, 30 veya 60 kare 4K video kaydı – Saniyede 25, 30 veya 60 kare 1080p HD video kaydı – Saniyede 30 kare 720p HD video kaydı, Sinematik video stabilizasyonu (4K, 1080p ve 720p), 4K video kaydederken 8 Megapiksel fotoğraf çekme – Saniyede 120 veya 240 kare 1080p ağır çekim video desteği
  • Ön Kamera: 12 Megapiksel (geniş açı), f/2.2, Auto-HDR, Akıllı HDR 5, Gece Modu
  • Ön Kamera Video: Dolby Vision ile saniyede 60 kareye kadar 4K HDR video kaydı, 24-25-30-60 FPS @4K, 25-30-60 FPS @1080p – 120 FPS @1080p ağır çekim video desteği
  • Batarya: 3.279 mAh – 35W hızlı şarj, 15W MagSafe hızlı şarj, 7.5W Qi manyetik hızlı şarj
  • Bağlantı: Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6e, Bluetooth 5.0, NFC, GPS, Lightning
  • İşletim Sistemi: iOS 16

Yenilenen Apple A15 işlemcisi ile geçen yıldan daha güçlü

5 nm fabrikasyon süreci ile üretilen A15 Bionic işlemcisi, iPhone 14 ve iPhone 14 Plus ailesinin tüm üyelerine güç veriyor. 15 milyar transistörden oluşan işlemci, ikisi yüksek frekanslı olmak üzere 6 çekirdekten oluşuyor. Bununla birlikte cihazda 5G bağlantısı ve WiFi 6 teknolojisi yer alıyor.

Apple, rakiplerinden yüzde 50’ye kadar daha hızlı “bir akıllı telefondaki en hızlı işlemci” olduğunu, ayrıca grafiklerin rakiplerinden yüzde 30’a kadar daha hızlı olduğunu söyledi.

16 çekirdekli Neural Engine ile geliştirilmiş görüntü sinyal işlemcisi, A15 Bionic’i rakiplerinden ayırıyor. iPhone 14’ün bu versiyonu çoğu kullanıcının beğenisini kazanacak gibi görünüyor. Ayrıca bugüne kadar ortaya çıkan sızıntıların büyük bir bölümü de doğru çıktı.

iPhone 14 Pro özellikleri

Apple, sektörde faaliyet gösterdiği süre boyunca belki de ilk kez bir serideki modeller arasındaki teknik ve tasarımsal farklılıkları bu kadar belirginleştirdi. Zira iPhone 14 serisinde Pro ve Pro Max’in standart ve Plus modellerden farklı işlemcilerden güç aldığını ve tasarımsal açından da önemli farklılıklara sahip olduğunu söylemek mümkün.

iPhone 14 Pro özellikleri

  • Ekran: 6.1 inç – 460 ppi, 2796 x 1290 piksel çözünürlük, 120 Hz ProMotion, Dynamic Island, 2.000.000:1 kontrast
  • Boyut ve Ağırlık: 147,5 mm uzunluk, 71.5 mm, 7,85 mm – 206 gram
  • İşlemci: Apple A16 Bionic
  • Depolama: 128 / 256 / 512 GB / 1 TB dahili hafıza
  • Kamera: 48 Megapiksel ana kamera, f/1.78 diyafram, ikinci nesil optik görüntü sabitleme
  • 2. kamera: 12 Megapiksel ultra geniş açılı, f/2.2 diyafram, 120 derece görüş alanı
  • 3. kamera: 12 Megapiksel telefoto, f/2.8 diyafram, optik görüntü sabitleme – 3x optik yakınlaştırma
  • Arka kamera video: 4320p@24fps(8K), 2160p@60fps(4K), 1080p@60fps
  • Ağır çekim video: Saniyede 120 veya 240 kare 1080p ağır çekim video desteği
  • Ön kamera: 12 Megapiksel, f/1.9 diyafram, 4K 60 FPS video kaydı
  • Diğer özellikler: HDR10, Dolby Vision, HLG
  • İşletim Sistemi: iOS 16

Tasarım konusunda genellikle radikal değişikliklerden kaçınan Apple, bu yılki iPhone 14 serisiyle işleri büyük ölçüde değiştirdi. Zira iPhone 14 Pro, 2020’de tanıtılan iPhone 12 modellerinden bu yana hayatımızda olan keskin ve köşeli tasarımını korusa da ön tarafta önemli değişikliklerle geliyor.

Apple, 2017’de tanıtılan iPhone X ile kullanmaya başladığı çentik tasarımını iPhone 14 Pro itibariyle değiştirdi. Şirket, çentik konusunda sürekli kendisini tekrar ettiği için kullanıcıların hedefindeydi. Geçen yıl piyasaya sürülen iPhone 13 serisinde çentik küçülmesine rağmen bu eleştiriler dinmedi. Bu nedenle ABD’li şirket kritik bir karar aldı ve Pro’da çentiği tamamen ortadan kaldırarak Android telefonlardan alışık olduğumuz hap tasarımına geçti. Ancak oldukça farklı bir konseptle.

Apple’ın akıllı telefonda kullanmış olduğu yeni hap tasarımı, bugüne dek görmüş olduklarımızdan bir hayli farklı. Zira şirketin Dynamic Island yani Dinamik Ada olarak adlandırdığı yeni tasarım, kullanıcılara sadece selfie kamerası ve Face ID sensörlerini sunmakla kalmıyor, aynı zamanda müzik değiştirme, maç skorları ve FaceTime gibi birçok imkanı da sunuyor. Hatta tüm bunları yaparken boyutlarında değişikliklerin olduğunu da görüyoruz. Yani sabit bir tasarımdan ziyade daha çok kullanıcılarla etkileşim içerisinde bulunan bir akıllı hap tasarımından bahsediyoruz.