Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 34

    Epson, geleceğin teknoloji çözümlerini şekillendirecek trendleri açıkladı

    0

    Epson, 2025’e yaklaşırken, çevre dostu tasarımlara, yapay zeka ve otomasyona öncelik vermeyi sürdürüyor. Hem görüntüleme hem de baskı çözümleri alanında inovatif yaklaşımlar geliştiren marka, önümüzdeki dönemde teknolojinin hızla geliştiği bir dünya öngörüyor.

    Epson olarak misyonlarının, çevreyi korurken yenilikçi çözümlerle sürdürülebilir bir geleceğe katkıda bulunmak olduğunun altını çizen Epson META-CW Asya Başkanı Neil Colquhoun, “Marka olarak müşterilerimizin ihtiyaçlarını anlamaya ve onların ihtiyaçlarına uygun çözümler geliştirmek için çalışıyor, bu stratejimiz paralelinde ürünler tasarlıyoruz.” diyor.

    Sürdürülebilir çözümlerin yaygınlaşması

    2025’te teknoloji dünyasını şekillendireceğini öngördükleri üç temel trendi açıklayan Neil Colquhoun, “Sürdürülebilirlik artık bir trendden daha fazlası haline geldi. Çevresel sorunlar arttıkça tüketiciler ve hükümetler sürdürülebilir çözümler geliştirmek için harekete geçti. Bu sorunlara çözüm sunma sorumluluğunun da bizim gibi şirketlere ait olduğuna inanıyoruz, dünyamıza fayda sağlayacak yeniliklere öncülük etmek konusunda kararlıyız. Epson olarak, 2025’te teknolojik gelişimin önemli bir kısmının sürdürülebilirliğe öncelik vereceğini düşünüyor, sektörün; enerji verimliliği, kaynak tasarrufu, atık azaltma ve geri dönüşüme odaklanacağını bekliyoruz. 

    Biz de sürdürülebilirliğe olan bağlılığımızın bir örneğini sunarak geleneksel kartuşlar yerine yeniden doldurulabilir mürekkep tanklarıyla tasarlanmış EcoTank yazıcı serimizi geliştirdik. Bu çözümümüz, kullanıcıların tanklarını mürekkep şişeleriyle doldurmasına olanak tanıyor ve bu çözüm atık maliyetlerini yüzde 90’a kadar azaltıyor. EcoTank, her yıl milyonlarca pound değerindeki plastiğin çöpe gitmesini önleyerek müşterilerimize sürdürülebilir ve uygun maliyetli bir seçenek sunuyor.” şeklinde konuştu.

    Yapay zeka ve otomasyonun entegrasyonu

    Yapay zeka ve otomasyonun dönüşümü hakkında da açıklamalarda bulunan Colquhoun, “2025’te bu alandaki teknolojilerin üretimden tüketim ürünlerine dek çeşitli sektörlere daha da çok entegre edildiğini göreceğiz. Yapay zeka ve otomasyonun müşteri deneyimlerini iyileştirerek, verimliliği artırarak ve hizmet standartlarını yükselterek endüstrileri yeniden şekillendirebileceğini düşünüyoruz. Tabi ki bu değişikliklerle birlikte yeni becerilere de ihtiyaç duyulacak. Reklam endüstrisi yapay zeka destekli çözümlere hızla entegre oluyor, çalışanların da bu teknolojilerle birlikte uyumlu bir şekilde projeler geliştirmek için becerilerini bu yönde geliştirmeleri gerekmekte.” dedi.

    Baskı ve görüntüleme teknolojilerin evrimi

    Kişiselleştirme ve kalitenin özellikle baskı ve görüntüleme çözümlerinde tüketici beklentilerinin temel unsurları haline geldiğini belirten Epson META-CW Asya Başkanı Neil Colquhoun, “Tüketiciler giderek daha fazla kişiye özel çözümler arıyor, bu da kişiselleştirilmiş baskı ve kişiye özel görüntüleme teknolojileri alanının büyümesini sağlıyor. İster bir ev sinemasına ihtiyacı olan bir aile, isterse de daha ilgi çekici, yaratıcı görsellere ihtiyaç duyan bir işletme olsun; yüksek kaliteli kişiselleştirilmiş teknolojiye olan talep artmaya devam ediyor. 

    Biz de Epson olarak, baskı sektöründe 2025’te daha yüksek kaliteli çözümlerin gelişimine devam ederken 3 boyutlu baskı alanında da büyük gelişimlerin yaşanacağını düşünüyoruz. Diğer yandan görüntüleme teknolojileri de önemli ölçüde gelişecek. Projektörler daha parlak, daha doğru renklere sahip görüntüler sunacak, hatta bu gelişim sanal ortamlardaki 3 boyutlu uygulamalara dek uzanacak. Bu gelişmeler, tüketicilerin kişisel projeler için üst düzey baskı, görüntüleme teknolojilerini keşfetmesini sağlayacak ve işletmelerin daha hızlı daha kaliteli ve özelleştirilebilir bir şekilde müşteri taleplerini karşılamasına etki edecek.” şeklinde sözlerini sürdürdü.

    Geleceğe bakış

    Teknoloji sektörünün sürdürülebilirlik, akıllı otomasyon ve görsel inovasyonun kesiştiği bir dönüm noktasında bulunduğunu belirten Neil Colquhoun, “2025’te dinamik şekilde değişen tüketici ihtiyaçlarına ve çevresel sorunlara duyarlı bir pazar öngörüyoruz. Teknolojinin potansiyeline ulaşması için sektördeki paydaşların bu eğilimlerle etkileşime girmesi, kapsayıcılığa ve sorumluluğa öncelik vermesi gerekiyor. 

    Epson olarak; zanaat, özen, yaratıcılık ve sürdürülebilirliğe olan bağlılığımıza dayanan geleceğe dönük bir yaklaşımın, teknolojinin herkese fayda sağladığı bir gelecek inşa etmek için gerekli olduğuna inanıyoruz.” açıklamasında bulundu.

    Yapay zeka ile içerik üretmek

    Yapay zeka ile benim gibi bir iş yapıyorsanız içerik üretmenize katkıda bulunabilir. İşte yaşadığım deneyim.

    Bu yazının yayına girdiği tarihten yaklaşık bir ay önce etrafımda birçok kişide görülen boğaz enfeksiyonu ve grip salgınına yakalandım. Bu hastalıkla beraber sesim de birkaç günlüğüne kısıldı.

    Böyle bir durumda normal bir insan dinlenir ve istirahat eder. Ancak benim gibi içerik üreticileri için ara vermek biraz lüks olabiliyor. Düzenli içerik ürettim sürecimin bir kısmı yazıyı bir kısmı ise videolu olanlardan meydana geliyor. Yazılı olanlarda sorun yok. Bir şekilde yazı yazabilirim. Fakat videolu içeriklerde sesimi kullandığım için burada bir sorun yaşadım.

    Bu noktada sosyal medyadaki videolarda çok gördüğüm yapay zeka seslendirme çözümlerini araştırmaya başladım. Bunlar arasında en mantıklı bulduğum çözüm Eleven Labs oldu. Bu çözümde birçok ses arasında seçim yapabildiğiniz gibi kendi sesinizi de klonlayabiliyorsunuz. Ben ilk seçeneği tercih ettim ve çok güzel bir ses buldum. Önce videom için bir metin hazırladım. Bu metini Eleven Labs üzerinde seslendirdim. Ses dosyasını indirdim ve kurgu programında ses ile görüntüleri birleştirdim. Ortaya çıkan sonucu aşağıda izleyebilirsiniz:

    Evet siz de izlediniz ve gördüğünüz gibi sonuç oldukça iyi. Tabi ki mükemmel değil ama günlük ihtiyacımı gördü ve sesimin kısık olduğu bir ortamda bana ciddi bir fayda sağladı.

    Peki tamamen yapay zeka kullanarak içerik üretilebilir mi?

    Bu sorunun yanıtı şimdilik hayır. İçerik üretmek ve belli kitlelere ulaşmak için sizi sevenlerin ve takip edenlerin bazı beklentileri var. İnsani yönünüzü görmek istiyorlar, samimiyetinizi, dünya görüşünüzü ve daha birçok detayı merak edip sizi onun için takip ediyorlar. Tamamen yapay zeka ile üretilen içeriklerde ise bu insani taraf olmuyor. Bu da (istisnalar hariç) yaygınlaşmalarının ve popülerleşmelerinin önüne geçiyor.

    Evet dünyada yapay zeka destekli içerik üreten çözümler var. Bunların yaygınlaşması ise pek mümkün değil. Zira insan faktörü hala çok önemli bir detay. Yoksa konu içerik üretmek değil.

    Bu yazımda yapay zeka desteği ile nasıl içerik ürettiğimi anlatmaya çalıştım. Size de tavsiyem bu ve benzeri çözümleri kullanarak içeriklerinize renk katmanız yönünde olur. Şunu unutmayın: ‘Yapay zeka işinizi elinizden almayacak, fakat yapay zekayı sizden iyi kullanan birileri alacak’.

    OPPO Reno11 FS: Fotoğrafları Yapay Zeka İle Düzenleyin

    Telefon üreticileri son dönemde hem cihaz performansları hem de çekilen fotoğrafların düzenlenerek yeni görüntülerin oluşturulması tarafında çözümler sunuyor. Reno 11 FS de bunlardan bir tanesi.

    Oppo Reno 11 FS, metal çerçeve ve plastik arka yüzey tasarımıyla geliyor. 7.69mm kalınlıktaki cihaz, 187 gram ağırlıkta.

    Bildiğiniz gibi genellikle Oppo ürünleri rakiplerine kıyasla daha ince ve hafif yapıda oluyor. Burada da aynı sevindirici tablo söz konusu.

    OPPO Reno11 FS

    Cihazın arka yüzeyine baktığımızda, çoklu kamera sisteminin neredeyse çıkıntısız tasarlandığını ve kamera halkasının etrafında da ışık sisteminin konumlandırıldığını görüyoruz.

    Açıkçası çıkıntısız kamera tasarımı beğenimizi kazandı. Çoğu telefonda çıkıntılı olduğu için özellikle sert yüzeylerde konumlandırırken ve kullanırken sıkıntılar yaşanabiliyor. Reno 11 FS ise bu noktada avantajlı.

    OPPO Reno11 FS

    Peki ışık sistemi nedir derseniz? Bunu ayarlara giderek özelleştirebiliyorsunuz. Oyun oynarken ya da müzik dinlerken bu ışık sistemi de senkronize bir şekilde çalışıyor.

    Bir nevi basit bir RGB aydınlatma gibi düşünebilirsiniz. Gelen bildirimler, aramalar ve şarj konusunda da bu sistemin devreye girdiğini ve her senaryo için farklı efektler sunabildiğini belirtelim.

    OPPO Reno11 FS

    Cihazımız IP64 su ve toz direnci sertifikasına sahip. Tabii yine de dikkatli kullanmakta yarar var. Öte yandan, kutuda koruyucu kılıf da geliyor. Hem bu kılıf, standart basit şeffaf kılıklardan farklı.

    Güzel bir rengi ve dokulu bir yüzeyi var. Basit değil ve gerçekten kaliteli bir ürün hissini yansıtabiliyor. Telefonu bu kılıfla kullanmanızı öneriyoruz.

    OPPO Reno11 FS

    120Hz tazeleme değeri

    Oppo Reno 11 FS, 6.67 inç ekrana sahip. Amoled teknolojisi üzerine inşa edilen ekran, 120Hz tazeleme değerine de sahip. Böylece kaliteli görsellere sahip oyunları ve yüksek çözünürlüklü video içerikleri deneyimlerken akıcı detaylarla karşılaşabiliyorsunuz.

    Ayrıca ekran, mavi ışık filtresi sayesinde göz konforu sağlıyor ve 2100nit parlaklık düzeyi sayesinde de dış mekân deneyimlerinde gayet iyi belirginlik sunabiliyor.

    Öte yandan ekran, ufak dokunuşlarla yol alabileceğiniz kadar hassas. Hatta nemli parlaklarla bile kolaylıkla kullanımlar gerçekleştirebiliyorsunuz.

    OPPO Reno11 FS

    4 sene boyunca sistem akıcılığı garantisi veriyor

    Ürünümüz Qualcomm’un Snapdragon 685 4G işlemcisiyle geliyor. Buna 8GB RAM ve 256GB dahili depolama eşlik ediyor. İstenirse 8GB sanal RAM özelliği aktifleştirilerek toplamda 16GB RAM değeri de elde edilebiliyor. Android 14 işletim sistemli cihazın kullanımı kolay, akıcı bir arayüzü var.

    OPPO Reno11 FS

    Yine bu cihazda Call of Duty gibi iyi grafiklere sahip bir oyunu orta grafik ayarlarında, akıcı detaylarla oynayabiliyorsunuz. Uzun süreli deneyimlerde aşırı ısınma faktörüyle karşılaşmadığımızı, hoparlör sisteminin de başarılı olduğunu söyleyebiliriz.

    Bazı cihazlar ilk günlerde iyi performanslar verir ama zamanla performans düşüşleri gözlenir. Oppo ise bu ürünün 4 sene boyunca tatmin edici performans göstereceğini bildiriyor.

    OPPO Reno11 FS

    Yapay zeka yardımıyla fotoğraflarınızı düzenleyin

    Oppo Reno 11 FS’nin arka tarafında 50+8+2MP’den oluşan çoklu kamera sistemi var.  Ön tarafta da 32MP selfie kamera var. Yapay zekâ destekli kamera sistemlerine alışığız zaten. Peki ya çekilen fotoğrafların yapay zekâ kullanılarak düzenlenmesi ve yeni fotoğraflar olarak sunulması? İşte bu yeni bir şey ve bunu Reno 11 FS’de de görebiliyoruz.

    OPPO Reno11 FS

    Diyelim ki bir fotoğraf çektiniz ve fotoğrafta olmasını istemediğiniz biri ya da bir obje var. Artık yapay zekâ yardımıyla bunları fotoğraftan silebiliyorsunuz. Elde edilen kalitenin tatmin edici olduğunu söyleyebiliriz.

    Bu arada, hem ön hem de arka kameralarla 1080p 30FPS videolar çekebiliyorsunuz. Açıkçası en azından arka kamerada 1080p 60FPS ve stabilizasyon özelliğinin olmasını isterdik.

    Oppo ürün ailesi hakkında detaylı bilgi ve satın almak için buraya tıklayın

    MediaMarkt’ta ‘Yeni Yıl Kampanyası’ başlıyor!

    Avrupa’nın bir numaralı tüketici elektroniği perakendecisi MediaMarkt, yeni yılı özel bir kampanyayla kutluyor.  16 Aralık’a dek sürecek olan Yeni Yıl Kampanyası kapsamında binlerce elektronik ürün; MediaMarkt mağazaları, mediamarkt.com.tr ve MediaMarkt mobil uygulamasında tüketicileri bekliyor. 

    Geniş ürün yelpazesiyle tüketicilere konforlu alışveriş keyfi sunan MediaMarkt, sevdiklerine yılbaşı hediyesi almak isteyenler için avantajlı bir kampanyaya imza atıyor. 16 Aralık’a kadar sürecek Yeni Yıl Kampanyası kapsamında kahve makinesinden oyun bilgisayarına, TV’den fotoğraf makinesine binlerce ürün MediaMarkt’ta tüketicileri bekliyor.

    MediaMarkt’ın Yeni Yıl Kampanyası kapsamında;

    • DELONGHI Ecam450.65S Eletta Otomatik Kahve Makinesi – 52.999 TL
    • EXPER OEM PC 6 Intel i3-12100F 16GB Ram 500GB M.2 SSD Asus RTX3050 6GB ASUS FSP 550W 80+ Gaming Masaüstü Bilgisayar – 16.799 TL
    • FUJIFILM Instax Mini 12 Bundle Box Anlık Fotoğraf Makinesi – 5.749 TL
    • PEAQ PQ55FMN25 55 inç 139 Ekran Dahili Uydu Alıcılı Smart WebOS 4K UHD LED TV – 17.999 TL
    • XIAOMI Smart Doorbell 3 Akıllı Kapı Zili – 3.999 TL’den satışa sunulacak.

    MediaMarkt’ın Yeni Yıl Kampanyası 16 Aralık’a kadar MediaMarkt’ın Türkiye genelindeki 101 mağazasında ve online alışveriş sitesi mediamarkt.com.tr’de geçerli olacak.

    Kampanya ile ilgili detaylara Yeni Yıl Kampanyası | MediaMarkt adresinden ulaşabilirsiniz.

    Şahane Kasım’da en çok tercih edilen ürünler belli oldu!

    0

    Avrupa’nın bir numaralı elektronik perakendecisi MediaMarkt, Şahane Kasım döneminde tüketicilerin en çok satın aldığı ürünleri açıkladı. Tüketiciler her yıl olduğu gibi bu yıl da akıllı telefonlara ilgi gösterirken, Scooter ve Drone da popüler ürünler arasında yer aldı. Satışlar ise bir önceki yılın Kasım ayına oranla yaklaşık %42 artış gösterdi.

    Geniş ürün yelpazesiyle teknolojiseverlere konforlu alışveriş keyfi sunan MediaMarkt, Şahane Kasım’ın sonuçlarını açıkladı. MediaMarkt, Şahane Kasım döneminde bir önceki yılın aynı dönemine oranla satışlarını yaklaşık yüzde 42 oranında artırdı. Yaklaşık 1.5 milyon ziyaretçinin alışveriş yaptığı Şahane Kasım’da İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve Antalya oldu. Alışveriş yapanların %33’ünü 25-35 yaş arası kesim oluştururken %28’ini 35-45 yaş arası, %18’ini 45-55 yaş arası, %14’ünü 18-25 yaş arası ve %7’sini de 55 yaş üzeri oluşturdu.

    Akıllı telefonlar zirveyi bu yıl da kaptırmadı

    Kasım ayı boyunca gerçekleştirdiği kampanyalarla tüketicilerin en çok ilgi gösterdiği ürünleri açıkladı. Her yıl olduğu gibi bu yıl da tüketicilerin bir numaralı tercihi akıllı telefonlar oldu. Apple iPhone 13 modeli en çok satılan model olurken bu modeli iPhone 15 ve Samsung’un S24 Ultra modeli takip etti. Tüketiciler akıllı telefonların en çok 128GB kapasiteye sahip modellerini tercih etti.

    Tüketicilerin akıllı telefonlardan sonra en çok tercih ettiği kategori temizliğe yönelik elektrikli ürünler oldu. Bu kategoride de Dyson en çok tercih edilen marka olurken, tüketiciler elektrikli süpürge, ıslak ve kuru temizleme özellikli kablosuz süpürge ve dikey şarjlı süpürgelere ilgi gösterdi. Robot süpürge kategorisinde ise Philips Homerun 7000 Serisiyle öne çıktı.

    Scooter ve Drone tüketicilerin ilgi odağı oldu

    Şahane Kasım döneminde tam otomatik kahve makinelerine olan ilgi geçtiğimiz yıllara kıyasla daha yüksek oranda bir artış gösterdi. Saç şekillendiriciler ve kazanlı ütüler ise kadınlar tarafından en çok tercih edilen ürün kategorileri oldu. Geçtiğimiz yıllardan farklı olarak da ise bu yıl ilk kez Scooter ve Drone kategorileri tüketiciler tarafından yoğun ilgi gördü.

    MediaMarkt, SMARTIES Europe’tan 4 ödülle döndü

    0

    Avrupa’nın bir numaralı elektronik perakendecisi MediaMarkt, online alışveriş deneyimini kişiselleştiren ‘‘House of AI’’ projesiyle SMARTIES Europe Ödülleri’nde 3 gümüş, 1 bronz ödülün sahibi oldu. 

    Geniş ürün yelpazesiyle teknolojiseverlere konforlu alışveriş keyfi sunan MediaMarkt, başarılı pazarlama projelerinin yarışarak ödüllendirildiği, Mobil Marketing Association (MMA) tarafından düzenlenen SMARTIES Ödülleri’nde, bronz ödülü ‘AI-Powered Audience Engagement’ kategorisinde, 3 gümüş ödülü ise ‘Web 3.0 Technologies Marketing’, ‘Innovative Use of AI in Advertising’ ve ‘Data Insights / Contextual Marketing’ kategorilerinde aldı.

    MediaMarkt’a 4 ödül getiren “House of AI” projesi kapsamındaki, GPT-4 altyapısına sahip Anne AI, Yeni Yıl Hediye AI ve Sevgililer Günü Hediye AI gibi GPT-4 destekli hediye bulucular, online alışveriş deneyimini iyileştiriyor. MediaMarkt’ın hediye ve ürün bulucuları sayesinde tüketiciler, arama sonuç sayfalarını tek tek incelemekle zaman kaybetmeden, MediaMarkt’ın geniş son teknoloji ürün yelpazesinde ihtiyaç duydukları spesifik ürünü en zahmetsiz şekilde bulabiliyor.

    Marvel Rivals inceleme

    Gündemin en çok konuşulan oyunları arasındaki yerini alan Marvel Rivals, oyuncuların favorileri arasına çoktan girdi ve sosyal medyayı esir aldı bile.

    Günümüzde özellikle oyuncuların multiplayer olarak birkaç dakika dünyasına dalıp rahatlamak istedikleri yapımlara hasret olduğu bu zamanlarda, Marvel Rivals aslında ilaç gibi geldi denilebilir.

    NetEase’in tamamen ücretsiz olarak piyasaya çıkardığı Marvel Rivals, adından da anlaşılacağı üzere 33 Marvel karakterini belirli roller altında kontrol etmenizi ve haritalarda size verilen görevleri yerine getirirken, aynı zamanda düşman takımı yenmenizi talep eder. Hikaye kısmı da var elbette bu oyunun. Sevgili Doctor Doom’u bilirsiniz, kendisinin çok boyutlu takıntısı, burayı da vuruyor ve diyor ki çok sayıda Marvel evrenini bir araya getireyim de şöyle güzel kaos çıksın ortaya. Durum böyle olunca “şimdilik” 33 karakterin buluştuğu bu evrende, karşılıklı 6’şar kişiden oluşan kapışmalar başlıyor ve herkesin tek bir amacı var: kazanmak.

    Türkçe dil desteği olan oyunda 6v6 olarak ilerleyen maçlar, maksimum 12 kişinin katılımıyla gerçekleşiyor. Ayrıca dereceli maçlar da oyunda yer alıyor. Yakın zamanda bu oyunun turnuvalarının daha da artacağını rahatlıkla söyleyebiliriz. 33 karakterin yer aldığı roller Vanguard (Öncü=tank), Duelist (Düellocu=saldırı) ve Strategists (Stratejist=destek) olarak üçe ayrılıyor. Vanguard, takımı ve hedefi korumaya odaklanan ve özellikle güçlü savunma yetenekleri sayesinde tank görevi gören karakterler. Duelist, hızlı saldırıları ve yüksek hasarları sayesinde DPS görevi gören karakterlerdir. Strategists ise takımın sağlıklarını maksimumda tutmaya çalışarak onlara aynı zamanda kalkan sağlayarak destek görevi gören karakterlerdir.

    Dengeleme kısmını artık takım arkadaşlarınızla iletişim halinde kalarak ayarlayabilir ve rakibin üzerinde ezici bir galibiyet isterseniz de belirli görevleri yapmanız beklenir. İşin daha güzel kısmı ise bazı karakterlerin kombinasyonları maçları daha eğlenceli şekle getiriyor. Hatta bu kombinasyonlar bazı karakter özelliklerini aktif edebiliyor. Mesela Jeff ve Luna Snow’un birbirlerine güçlendirme vermeleri gibi, bu sayede Jeff’in saldırılarında yavaşlatma özelliği aktif oluyor. Ya da Thor ve Storm’un aynı takımda olması elektrik hasarının artmasını sağlar, bu da Storm’a güzel bir avantaj verebilmektedir.

    Şu an oyundaki haritalar: Birnin T’Challa. Hall of Djalia (Djalia Salonu), Hell’s Heaven (Cehennem Cenneti), Royal Palace (Kraliyet Sarayı), Spider-Islands (Örümcek Adaları), Shin-Shibuya, Symbiotic Surface (Sembiyotik Yüzey), Warped Ninomaru (Ninomaru) ve Yggdrasill Path (Yggdrasill Yolu) olarak görülüyor. Bunlara elbette gelecekte yenileri gelecektir. Ayrıca oyunun kendisine ait Battle Pass’i de olduğunu düşünürsek, günlük ve haftalık görevler derken, oyun içi para kazanmak da oldukça kolay. Hatta Battle Pass’i satın almasanız bile sadece oyun içi görevleri yaparak, ücretsiz verilen bazı kostümleri ve etiketleri kuruş vermeden sahip olabiliyorsunuz.

    O bakımdan oyun, sizi para harcamaya asla zorlamıyor. Oyunda sizi bekleyen dört farklı PvP oyun modu var: Hakimiyet, Konvoy, Yakınsama ve Fetih. Hakimiyet moduna denk geldiğinizde bilmeniz gereken hedef noktayı ele geçirmektir. Takımınız gösterilen kontrol bölgesini işgal etmeli ve %100 ele geçirme gerçekleştirildikten sonra, o noktayı belli bir süre korumaya devam etmelidir. Zaferi garantilemenin yolu, o bölgeyi ele geçirmek ve bu mod üç raunttan oluşmaktadır. İki raundu alan maçı kazanır.

    Konvoy modunu Team Fortress’tan az çok hatırlayanlar vardır. Overwatch 2 de bunu Escort olarak kullanıyor hatta. Oynanış kısmında iki takım arasında ya arabayı hedefe götürmeye çalışan taraf, ya da bunu engellemeye çalışan taraf oluyorsunuz. Yakınsama modu, ilk iki modun ortaya karışık versiyonu aslında. Görev alanı üç bölüme ayrılır ve her birini güvence altına almanız gerekirken bir de ilerleme kaydetmeniz gerekir. Bu ilerlemelerde sırasıyla %33, %66 ve %100 puana ulaştığınızda her bölge güvence altına alınacaktır. Bir bölüm ele geçirildiğinde ilerleme kilitlenir, ancak henüz kaybetmiş veya kazanmış sayılmazsınız, bunun için tüm ilerlemeleri başarıyla yapmak veya karşı takımın bu ilerlemeleri yapmasını engellemek zorundasınız.

    Fetih modu, basit ve yeteneklerin havada uçuştuğu kaotik modlardan biri. Bunun için ayrı bir oyun modu açmanız lazım ve ölüm maçı olarak da düşünebilirsiniz aslında. Rakipleri eleme yerine, onlardan düşen jetonları topluyorsunuz, bu sayı 50’ye ulaşan takım kazanıyor. Aslında karakterlerinizi denemek ve yeteneklerini test etmek için mükemmel bir moddur.

    Bu modların içerisinde karakter seçimlerinizde elbette bir takım gibi olmanın önemini vurgulamaya gerek yok diye düşünüyoruz. Her ne kadar takım kombinasyonları işe yarasa da bir tankın olmadığı maçlarda kolayca ezilmeniz de mümkün. Dengeleme kısmı bu yüzden önemli, eğer amacınız kazanmakta elbette. Özellikle sesli iletişimin de olduğu oyunda, bu kısmı kullanmaktan da çekinmenize gerek yok. Doğru bir strateji ve takım çalışmasıyla, maçları kazanmak kolay. Özellikle yeni başladığınızda henüz harita bilginiz yetersiz olabilir, veya takım arkadaşlarınıza fazla güvenebilirsiniz, bu konuda stres yapmak yerine eğlenmenize de odaklanmanız önemli.

    Zaten işin içerisinde Marvel gibi bir isim var, görsellik bakımından oldukça başarılı ve müzikleri de her haritaya uyum sağlayan notlarla süslenmiş durumda. Oyunun potansiyelinin oldukça yüksek olması, gelecekte daha fazla karakterin de ortaya çıkacağının bir göstergesi. Elbette Overwatch 2 ile olan benzerliği gözden kaçmıyor. Fakat bu işi Overwatch tarafından daha iyi yaptığı kesin. Ayrıca Marvel Rivals’ın şu anki aktif oyuncu sayısı o kadar yüksek ki maçları aratma ve bulma hızı bir saniyeyi geçmiyor bile.

    Çok hızlı gelen maçların yanında da oldukça akıcı bir oynanışı var. Şu aralar oyunla alakalı tek sıkıntı eğer SSD’nize oyunu yüklemediyseniz kimi zaman kendiliğinden çat diye kapanabiliyor ve ufak tefek optimizasyon sorunlarının da doğmasına neden oluyor bu durum. Oyun boyutu an itibariyle yaklaşık 70GB ve bu boyuttaki bir oyun için performansı oldukça iyi. Oyun içerisinde birbirinden tatlı etkinlikler dönerken, karakterlere uygun kostümleri oyun içi parayla alabiliyorsunuz.

    Ayrıca cebinizden para çıkmasın istiyorsanız daha önce bahsettiğimiz gibi günlük ve haftalık görevlerin yanında ayrıca başarım puanlarınızla da açılabilen kostümler de var. Yani bir noktada kendinizi bir şekilde ödüllendirmeniz mümkün.

    Kısacası Marvel Rivals, tek başınıza veya arkadaşlarınızla doyasıya eğlenebileceğiniz tamamen ücretsiz olan, Türkçe dil desteğine sahip bir oyun. PlayStation 5, Xbox X ve S Serisi yanında PC platformunda da oynayabilirsiniz. Şaşılacak derecede fazla konsol oyuncusu da var. Birkaç güncelleme sonrası optimizasyon sorunları ve ani kapanma durumları ortadan kalkınca Marvel Rivals, muhtemelen takiplerini geride bırakıp uzun bir süre tahtından inmeyecek bir oyun olacaktır.

    Samsung Galaxy Ring akıllı yüzükle tanışın

    Samsung Galaxy Ring, 7/24 sağlık ve fitness takibi yapan akıllı bir yüzük. Gelişmiş sensörleriyle kalp atış hızı, aktivite, zindelik durumu, yürüyüş ve koşuları otomatik kaydediyor. Uyku ve horlama takibi yapabilen bu akıllı yüzük, gece boyunca cilt sıcaklığını ölçüyor. Kadınlar için döngü takibi yapabiliyor.

    Üründe kullanıcının zindelik durumunu uyku, aktivite, kalp atış hızı ve değişkenliğine göre dört ana başlık altında değerlendiren Galaxy AI destekli Enerji Skoru fonksiyonu var. Bu özellik, kullanıcının fiziksel durumu analiz ederek günlük tavsiyelerde bulunuyor. Cep telefonunuzdaki Samsung Health uygulaması üzerinden aktivite bilgilerinizi görebiliyorsunuz.

    3 gram ağırlığa sahip olan Ring, aynı zamanda şık bir aksesuar. Samsung Galaxy Ring, parmak hareketleriyle kontrol edilebiliyor. Kullanıcılar, Galaxy Ring takılıyken baş ve işaret parmaklarını iki kez sıkıştırarak uyandırma alarmını kapatabiliyor. Aynı el hareketiyle Galaxy akıllı telefonların kamerasını da kontrol etmek de mümkün.

    Samsung Galaxy Ring
    Samsung Galaxy Ring

    Titanyum kasayla gelen ve oldukça dayanıklı olan Samsung Galaxy Ring, su altında 100 metre derinliğe kadar kullanılabiliyor. Kablosuz şarj destekli şeffaf bir kutusu bulunan Ring, normal kullanımda 7 güne kadar pil ömrü sunuyor. Tabii, şarj ömrünün kullanım sıklığı ve kişisel aktivite durumuna göre değişkenlik gösterebileceğini unutmayın.

    “Bu akıllı yüzük çok küçük, kaybolur” diye endişelenmeyin. “Ring’imi Bul” özelliğiyle yerini kolayca bulabiliyorsunuz. Bu akıllı yüzük iPhone kullanıcılarına göre değil. Çünkü sadece Android telefonlarla kullanılabiliyor. Yakında iPhone desteği gelip gelmeyeceği ise belirsiz.

    Galaxy Ring, Titanyum Siyah, Titanyum Gümüş ve Titanyum Altın olmak üzere üç renk ve dokuz farklı boyut seçeneğiyle satılıyor. Yüzük ölçüsünü bilmeyen kullanıcılar, Samsung web sitesinden 499 TL değerindeki ölçü kitini şimdilik ücretsiz satın alabiliyor.

    Samsung Galaxy Ring
    Samsung Galaxy Ring

    Kutudan neler çıkıyor?

    • Samsung Galaxy Ring Akıllı Yüzük
    • Kablosuz şarj destekli şeffaf kutu
    • Garanti ve kullanıcı belgeleri

    Samsung Galaxy Ring akıllı yüzüğün satış koşulları hakkında buradan, MediaMarkt internet mağazasında satışa sunulan tüm Akıllı Yüzük Modelleri için buradan bilgi alabilirsiniz.

    Samsung Galaxy Ring videosunu aşağıdan izleyebilirsiniz.

    Eğer konuyla ilgili sorularınız olursa, sosyal medya hesaplarımdan bana ulaşabilirsiniz. Şimdilik hoşça kalın.

    Sosyal medyada beni takip edin: X, Instagram, YouTube, TikTok.


    MediaTrend’de yayınlanan diğer yazılarıma göz atmak ister misiniz?

    Eviniz ona emanet: Aqara Camera Hub G2H Pro

    TTEC Tempus akıllı saate gelin yakından bakalım

    Nikon Aculon A211 16×50 dürbün neler sunuyor?

    Netflix Dünyada Neyi Değiştirdi?

    0

    Netflix 2016’da dünya çapında genişlemeye başladığından beri, yayın hizmeti TV’den filme ve son zamanlarda canlı eğlence ve video oyunlarına kadar küresel eğlence için oyun kitabını yeniden yazdı.

    Hollywood eskiden dünya çapında hit olmuş dizi ve filmlerin çoğunu dünyaya ihraç ederdi. Netflix’in uluslararası TV ve film yatırımları sayesinde Güney Kore’nin “Squid Game” ve Fransa’nın “Lupin” gibi programları dünya çapında büyük izleyici kitleleri buldu. Shonda Rhimes’ın “Bridgerton”, Ryan Murphy’nin “Dahmer” ve Tim Burton’ın “Wednesday” gibi Netflix’in İngilizce orijinal yapımları da yayıncının dahili yayın izlenme rekorlarını kırdı. Netflix spor ve komedi gibi canlı programlara da el attı.

    Netflix, özellikle 2023 yazar ve oyuncu grevlerinin Hollywood prodüksiyonunu durdurması ve diğer yayıncıların kayıpları önlemek için geri çekilmesinden sonra, genel olarak yayın savaşlarının galibi ilan edildi. Diğer medya şirketleri bocalarken hisseleri bu yıl tüm zamanların en yüksek seviyesine ulaştı ve şifre paylaşımına getirdiği kısıtlama ve reklam destekli abonelik katmanı ile ilerleme kaydediyor. Nakit sıkıntısı çeken rakipleri, programlarını Netflix’e lisanslamaya geri döndü ve bu da yayıncının daha da baskın hale gelmesine yardımcı olabilir.

    Netflix’in küresel TV endüstrisi üzerindeki etkisi yadsınamaz. Yine de şimdi izleyici kitlesini büyütme potansiyeli, Amazon’un Prime Video’su ile reklam için rekabet etme yeteneği ve geleneksel TV ve filmden ziyade YouTube’a daha fazla ilgi duyan genç izleyicileri yakalama fırsatı hakkında yeni sorularla karşı karşıya.

    Netflix  Küresel TV Sektörünü Nasıl Atüst Etti?

    Netflix, uluslararası sahnede başarılı olmak için hem “Stranger Things” gibi ABD’deki kitlesel pazar programlarının hem de belirli pazarlardaki izleyicileri kazanabilecek yerel içeriklerin peşine düştü.

    Bu strateji, yayın hizmetinin müşteri tabanını 282 milyondan fazla küresel aboneye çıkarmasına yardımcı oldu. Bu ivme aynı zamanda Türkiye, Almanya, Meksika ve Hindistan gibi yerlerde prodüksiyonu yeniden canlandırdı.

    Şirket, son zamanlarda diğer yayıncılarla birlikte, yeni film şefi Dan Lin yönetiminde geniş izleyici kitlesine ulaşacak yayın ağı tipi şovların yanı sıra daha az sayıda, daha düşük bütçeli filmler aradı. Ayrıca spor ve komedi gibi canlı programlara da yöneldi. Mike Tyson ve Jake Paul arasında 15 Kasım’da gerçekleşen ve merakla beklenen dövüş yayın hatalarıyla dolu olsa da Netflix, 60 milyon haneye ulaşarak canlı programlar için büyük bir izleyici kitlesi elde edebileceğini gösterdi.

    Netflix Kendi Kurallarını Yıkıyor

    Hollywood’un tüm kurallarını yıktıktan ve eğlence sektörünü altüst ettikten sonra Netflix – ilk abone kaybından bu yana – şifre paylaşımı ve reklamcılık konusundaki tutumunu tersine çevirerek kendi kurallarını yıkıyor.

    Ayrıca 2023’te liderliğini değiştirerek Greg Peters’ı eş CEO’luğa yükseltti ve yeni gelir akışlarına geçişini Ted Sarandos ile birlikte yansıttı, kurucu ortak Reed Hastings ise icra başkanlığına geçti.

    Bu arada, TV başkanı Bela Bajaria, filmlerin kendisine bağlı olduğu baş içerik sorumlusu olarak atandı.

    Seçkin bir ekip Netflix’in en büyük kararlarının alınmasına yardımcı oluyor. Şirket içinde “Lstaff” – “L” liderlik anlamına geliyor- olarak bilinen bu grup, şirketin yöneticileri ile “Estaff” olarak adlandırılan başkan yardımcıları ve daha üst düzey yöneticilerden oluşan daha geniş bir yönetici kadrosu arasında yer alıyor.

    İşten Çıkarmalara Rağmen Büyümeye Devam Ediyor

    Daha geniş medya ve eğlence alanı ayı piyasasıyla boğuşurken Netflix son birkaç yıl içinde yüzlerce çalışanını işten çıkardı. Yine de Netflix, kurumsal kültürünün karşılaştığı bazı testlere rağmen son yıllarda çalışmak için cazip bir yer olmaya devam etti. İşe alımlar yavaşlamış olsa da, diğer ücretli yayıncılara karşı liderliğini korumak ve küresel genişlemesini hızlandırmak için hala çalışan alımı yapıyor.

    Netflix Reklam ve Oyun Sektörüne Giriyor

    Netflix, Disney ve Warner Bros. Discovery gibi geleneksel medya şirketleri ve birçoğu reklam satma ve canlı spor programları sunma konusunda daha ileride olan teknoloji oyuncuları Apple, Amazon ve YouTube ile TV izleyicileri arasında her zamankinden daha fazla rekabetle karşı karşıya.

    Rekabet Netflix’i gelişmeye devam etmeye zorluyor. Yavaşlayan abone büyümesiyle mücadele etmek için 2022’nin sonlarında daha ucuz, reklam destekli bir abonelik tanıttı ve Kasım ayında bu aboneliğin 70 milyon küresel kullanıcısı olduğunu iddia etti. 2021’de bir video oyunları işi kurmaya başladı ve “Squid Game” ve “Bridgerton” gibi dizilere bağlı ürünler ve deneyimler satıyor.

    Ancak reklam katmanı, reklamverenlerin talep ettiği ölçeği karşılamakta yavaş kaldı ve oyunları henüz yükselişe geçmedi. Bu yaz Netflix, oyun yönetimini değiştirdi ve sıradan oyunlara odaklanmak için ayrıntılı “Triple-A” oyunları geliştirmeye adanmış bir birimi kapattı. Netflix ayrıca birkaç düzine oyun çalışanını da işten çıkardı.

    Sonuç itibariyle Netflix yola çıktığı ilk günden bu yana epey yol aldı, ancak her şey pürüzsüz değil ve yaşanan sorunlar elbette var. Netflix’in bu hamleleri oyun ve eğlence sektörü için yeni dönemin kapılarını araladı ve şimdi akıllardaki soru şu: Sırada ne var?

    Nothing Phone (1) ve Phone (2a) Plus için Nothing OS 3.0 güncellemesi geldi!

    0

    Nothing, kullanıcılarının uzun süredir beklediği Nothing OS 3.0 güncellemesini Phone (1) ve Phone (2a) Plus modelleri için kullanıma sundu. Open Beta 1 olarak adlandırılan bu sürüm, yapay zeka destekli özellikler, kamera geliştirmeleri ve yepyeni özelleştirme seçenekleriyle dikkat çekiyor. İşte güncellemenin detayları…

    Yeni özellikler: Bağlantıda kalmanın eğlenceli yolu

    • Paylaşılan Widgetlar: Artık widgetlarınızı arkadaşlarınız ve ailenizle paylaşabilirsiniz. Bu widgetlar doğrudan ana ekranınızda görünebilir ve tepkilerle etkileşim kurabilirsiniz.
    • Akıllı Çekmece (Smart Drawer): Yapay zeka destekli bu özellik, uygulamalarınızı otomatik olarak kategorilere ayırarak daha düzenli bir deneyim sunuyor. Ayrıca, favori uygulamalarınızı uygulama çekmecesinin en üstüne sabitleyebilirsiniz.
    • Kilidi Ekranı Özelleştirme: Yeni kilit ekranı özelleştirme sayfası ile saat stilleri ve widget alanları genişletildi. Kilit ekranını uzun basarak veya özelleştirme menüsünden erişebilirsiniz.

    Kamera ve arayüz geliştirmeleri

    • Kamera: Kamera widget’ı ile daha hızlı kamera açılışı, HDR işleme sürelerinde azalma ve geliştirilmiş yakınlaştırma kaydırıcısı gibi iyileştirmeler sunuluyor. Ayrıca, geri sayım sonrası daha akıcı bir kullanıcı arayüzü vaat ediliyor.
    • Pop-up Görünümleri: Çoklu görev performansını artıran bu özellik sayesinde, gelen bildirimlerden ayrılmadan hızlıca bilgi alabilir ve pop-up pencereleri kolayca yeniden boyutlandırabilirsiniz.

    Görsel ve işlevsel dokunuşlar

    • Hızlı Ayarlar ve Widgetlar: Hızlı ayarlar menüsü optimize edildi ve widget kütüphanesi yenilendi. Ağ ve Bluetooth ayarlarında görsel iyileştirmeler yapıldı.
    • Yeni Animasyonlar: Parmak izi ve şarj işlemleri için Nothing’in imza nokta matris tasarımına uygun animasyonlar eklendi.
    • Depolama Optimizasyonu: Otomatik arşivleme özelliği ile uygulamalarınızı veya verilerinizi silmeden depolama alanınızı boşaltabilirsiniz.

    Nothing, güncellemeyi deneyimlemek isteyen ancak kararsız sürümlerden kaynaklanabilecek sorunlara karşı önlem almak isteyen kullanıcılar için Nothing OS 2.6’ya dönüş paketi de sundu. Ancak, bu işlemin beklenmeyen sorunlara yol açabileceğini belirttiği için geri dönüş önerilmiyor.

    Güncelleme, Beta sürümünde olmasına rağmen, hem performans hem de kullanıcı deneyimi açısından büyük yenilikler sunuyor. Peki siz bu güncelleme hakkında ne düşünüyorsunuz? Yorumlarınızı bizimle paylaşmayı unutmayın!