Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 330

    Oyun oynarken dolandırıcıların tuzağına düşmeyin

    Dijital dünyanın en eğlenceli alanlarından biri çevrimiçi oyunlar. Her yaşa hitap eden online oyun dünyası aynı zamanda büyük bir ekonomi de oluşturuyor. Siber suçlular bu dünyada gelir elde etmek için tuzaklar kurup farklı dolandırıcılık yöntemleri kullanıyorlar. Siber güvenlik şirketi ESET bir oyuncunun hesaplarını kötü niyetli kişilerden korumak için kullanabileceği güvenlik ipuçlarını  paylaştı.

    Para avı

    Siber suçlular çevrimiçi oyunları, kullanıcı verilerini çalıp satarak ya da banka hesap bilgilerini vermeleri için oyuncuları kandırarak gelir elde etmenin bir yolu olarak kullanır. Bununla birlikte, fidye yazılımları, virüsler ve truva atları da hedef oyuncular belirlemek ve onlardan para almaya çalışmak için kullanılır. Bu konuda en önemli fırsat sanal paralar, dış görünüşler, silahlar ve buna benzer nesnelerdir. Zira birçok oyun geliştiricisi bunları değişik fiyatlara satar ve bazı dış görünüşler zor bulunduğu için yüzlerce dolar veya daha fazlasına satılabilir. Bir dolandırıcı,  çevrimiçi bir oyunda kolayca hesap oluşturabilir ve ardından söz konusu nesneleri satın almak için çalınan kredi kartı bilgilerini kullanabilir. Hesap tamamen dolduğunda ise hesabı ciddi ücretler karşılığında satabilir. Bazı hesaplar, sanal nesneleri gerçek para birimiyle değiştirerek binlerce dolara satılabilir.

    Kale saldırı altında

    Çevrimiçi oyunlar, kullanıcı hesap güvenliği için çeşitli düzeylerde koruma kullanır. Buna rağmen, elde edilecek oyuncunun birikmiş oyun içi puanı ya da parası, çevrimiçi oyun mağazalarında sahip olabileceği çeşitli lisanslar, telefon numaraları, adres, e-postalar ve finansal bilgiler gibi kişisel hesap verileri çok büyük değerde olabileceği için, hesap ele geçirme olayları yine de meydana gelir. Bunun için tek gereken şey zayıf bir paroladır. Böylece hesabınız ele geçirilebilir. Özellikle de daha güçlü parolalar seçmek veya daha güvenli olan parola yöneticisi kullanmak yerine her zaman aynı zayıf parolaları kullanmaya devam ediyorsanız. Tüm bunlara ek olarak, birçok oyunun ek kimlik doğrulama yöntemlerini kullanmaması veya sağlayıcının parolaları açığa çıkaran bir veri ihlaline maruz kalabilmesi sorunlarıyla da karşılaşılabilir.

    Dostça dolandırıcılık

    Çevrimiçi dünyada belki de daha az bilinen dolandırıcılıklardan biri, dostça dolandırıcılıktır.  Sadece Amerika Birleşik Devletleri’nde, e-ticaretle uğraşanlar 11,8 milyar dolara varan kayıp bildirmiştir. Bu durum mikro işlemler nedeniyle gün geçtikçe artan bir sorun haline gelmiştir. Bir çocuğun, örneğin bazı özel dış görünüş veya oyun içi para birimi almak için uygulama içi satın alma yaparak ebeveynlerinin kredi kartlarını kullanmasıyla dostane dolandırıcılık gerçekleşir. Ebeveynin bundan haberi olmayabilir ve banka hesaplarındaki harcamalara, banka veya oyun şirketine itiraz edebilir.

    En Çok Aboneye Sahip YouTuber’lar [2023]

    Tüm dünyada 2023 yılı Ağustos ayı itibarıyla en çok aboneye sahip YouTuber’ları sıraladık.

    Konuyu aşina olan herkes, en popüler YouTuber’larda son 2-3 yılda epeyce değişiklik olduğunu fark edecek. Örneğin PewDiePie birinciliğini kaybederek oldukça gerilere düşmekle kalmadı yeni abone de kazanmıyor.

    Abone sayıları genel olarak önemli ölçüde arttı…

    Değişimin ana nedenlerinden biri, yurtdışı kaynaklı kanallardaki muazzam büyüme. YouTube, son yıllarda özellikle Hindistan’da çok popüler. Peki globalde durum ne, en çok abone kimde? İşte yanıtlar…

    1. T-Series

    Abone – 245 milyon (Geçen yıla göre +30 milyon)

    Abone sayılarına göre YouTube’da 1 numara yarışı için T-Series, rakiplerini ezip geçmiş durumda. T-Series’in Hindistan’daki popülaritesi durmaksızın arttı ve bu durum, diğer kanallardan çok daha fazla içerik yayınlamasıyla birleştiğinde kanal açık bir şekilde en üst sırada.

    T-Series, Hindistan’ın en büyük müzik plak şirketi ve aynı zamanda önemli bir film yapımcısı. Şirket aslında 29 YouTube kanalı işletiyor, ancak T-Series, önde gelen platform durumunda. Müzik videolarının yanı sıra film fragmanları da gösteriyor ve içeriğinin çoğu Hindu dilinde.

    1. Jimmy Donaldson (MrBeast)

    Abone – 167 milyon ( geçen yıla göre +72 milyon)

    Jimmy Donaldson, diğer adıyla MrBeast, Amerikalı bir YouTuber, girişimci ve hayırsever. Geçen yıla göre en çok abone kazanan YouTuber aynı zamanda. Tam 72 milyon yeni aboneyle 5. Sıradan 2. Sıraya yükseldi.

    Kanalındaki Hakkında sekmesine bakarsanız, 20.000.000 ağaç dikmek için 20.000.000 dolar topladığını, hayır kurumlarına milyonlar verdiğini, 100’den fazla araba bağışladığını görürsünüz. Pahalı dublörlerin gösterildiği video türünün öncüsü olarak tanınıyor. Videoları arasında kazananı ödüllendiren pahalı meydan okuma (challenge) videoları var.

    Eğlenceli ve ‘faydalı’ bir Youtuber.

    1. Cocomelon

    Abone – 162 milyon (Geçen yıla göre +28 milyon)

    Cocomelon, hem geleneksel tekerlemelerin hem de orijinal çocuk şarkılarının 3D animasyon videoları ile yayınlandığı bir kanal. Genelde ikinci ve Amerika Birleşik Devletleri’nde en çok izlenen YouTube kanalı. Ayrıca en çok abonesi olan çocuk kanalı.

    Videolarında ağırlıklı olarak çocuklar, yetişkinler ve günlük yaşamda etkileşime girilen evcil hayvanlar yer alıyor.

    1. SET India

    Abone – 159 milyon (Geçen yıla göre +26 milyon)

    Hindistan pazarının YouTube için ne kadar önemli olduğunu gösteren SET India, en çok abone olunan kanallardan biri olarak T-Series’e katılıyor. SET, Sony Entertainment Television anlamına geliyor ve sahibi de Sony Pictures. Daha fazla ayrıntı vermek gerekirse SET, Hindistan’ın en popüler televizyon kanallarından biri ve bu destek artık YouTube kanallarına da yansıyor.

    1. Felix Arvid Ulf Kjellberg (PewDiePie)

    Abone – 111 milyon (Geçen yıla göre değişmedi)

    Felix uzun süre dünya çapında en popüler YouTuber ve birçok orijinal videonun yaratıcısı olarak hüküm sürdü. Gerçek bir süper-stardı ve kanalının 13. yıl dönümünü kısa süre önce kutladı.

    O ‘eksiksiz’ bir oyuncu ve kanalını farklı yapımları oynarken canlı videolarını yayınlamak için kullanıyor. Minecraft oynarken 51 milyon izlenmeye ulaşmıştı örneğin. Ayrıca bir ‘geyik’ inceleme dizisi var, bolca dalga geçiyor ve bazı vloglar da yapıyor. Videolarında daha fazla görüntüleme elde etmek için genellikle diğer ünlü YouTuber’larla iş birliği de yapıyor, ancak artık yerinde sayıyor. Geçen yıla göre abone sayısı değişmeyen ender YouTuber’lardan.

    1. Like Nastya

    Abone – 106 milyon (Geçen yıla göre +13 milyon)

    Like Nastya, son yıllarda popüler hale gelen çocuk YouTube kanallarından biri. Nastya, Like Nastya ve Stacy olarak da bilinen Genç Anastasia Radzinskaya, bir Rus Amerikan YouTuber’ı. 14 Ocak 2023’de 9 yaşına girdi. Başlangıçta kanal bir oyuncak kutusu açma kanalıydı, ancak daha sonra farklı ülkelerdeki eğlence parklarına yapılan ziyaretleri göstermeye başladı.

    Kanalını ailesiyle birlikte yönetiyor ve Rus olmasına rağmen (ve kanalına orada başladı), Amerika Birleşik Devletleri’nde Florida’ya taşındığını da belirtelim.

    1. WWE

    Abone – 96 milyon (Geçen yıla göre +8 milyon)

    WWE (World Wrestling Entertainment) uzun yıllardır televizyonda yayınlanan profesyonel güreş müsabakalarının YouTube kanalı. Bu tür güreşlerin çoğu gibi, WWE maçları da hikaye odaklı, senaryolu ve kısmen koreografisi yapılmış maçlar içeren eğlence tabanlı performans gösterileri şeklinde.

    Popüler YouTube kanalı, favori WWE Superstar’larından videolar, Raw, SmackDown, NXT gibi canlı şovlardan sahne arkası görüntüler ve Top 10, List This, WWE’s The Bump ve çok daha fazlası gibi orijinal şovlar içeriyor.

    1. Zee Music Company

    Abone – 96,8 milyon (Geçen yıla göre +13 milyon)

    Zee Music Company, çok sayıda Hintli izleyicinin YouTube’da yarattığı etkiyi gösteren başka bir Hintli şirket. Ağırlıklı olarak resmi Hint müzik videolarını YouTube kanalında paylaşıyor.

    Şirket, kısa sürede Bollywood’da önemli bir pazar payı elde etti. Ana rekabetini hem YouTube’da hem de bir bütün olarak Hint müzik pazarında T-Series ile ‘dişe diş, kana kan’ sürdürüyor.

    Not: YouTube abone sayılarında bu içeriği okuduğunuz gün itibarıyla değişim yaşanmış olabilir. Net bilgi için YouTuber’ların kanalına göz atabilirsiniz.

    Ferhat Verdi – Newtech

    Razer BlackWidow V4 %75 klavye ile tanışın

    0

    Eşsiz kişiselleştirme talep eden meraklı oyuncular için özel olarak tasarlanan BlackWidow V4 %75 klavye, yalnızca oyun özellikleriyle değil, aynı zamanda derin dokunma ve işitsel deneyimiyle de öne çıkan, çalışırken değiştirilebilir bir mekanik mucizedir.

    Oyuncular için lider küresel yaşam tarzı markası Razer™, çığır açan Razer BlackWidow V4 75% üzerindeki perdeyi kaldırıyor. Oyun hassasiyeti ve özelleştirmenin mükemmel uyumunu bünyesinde barındıran bu klavye, sağlam bir alüminyum yapıya, conta monteli plakaya, çalışırken değiştirilebilir soketlerle hazırlanmış tuşlara, yepyeni dokunsal mekanik anahtarlara ve kendi sınıfında kalıcı bir deneyim için canlı Razer Chroma™ RGB aydınlatmaya sahiptir.

    Razer’ın PC Oyun Bölümü Başkanı Barrie Ooi, “BlackWidow V4 %75, hem Razer’ın kendi topluluğunun taleplerini dinlemesinin hem de özelleştirmeyi oyunla sorunsuz bir şekilde birleştirmesinin sonucudur” dedi. “Çalışırken değiştirilebilir mimarisi, seçkin mekanik anahtarlarımız ve uyarlanabilir Chroma RGB aydınlatmamızla bir araya gelerek, oyuncuların ihtiyaçlarına gerçekten benzersiz bir klavye tasarlamalarını sağlıyor.”

    Razer’ın Yeni Nesil Razer Turuncu Dokunsal Mekanik Anahtarlarına Sahip Çalışırken Değiştirilebilir Başyapıt

    Hem siyah hem de beyaz renk gruplarıyla gelen Razer BlackWidow V4 75%, daha fazla kişiselleştirme için 3 veya 5 pimli anahtarlarla uyumluluk sunar. Yenilikçi soketli PCB tasarımı, kullanıcıların önceden yüklenmiş anahtarları kendi seçtikleri mekanik alternatiflerle sorunsuz bir şekilde değiştirmesini sağlayarak klavyelerinin hissi ve yanıt verebilirliği üzerinde mutlak hüküm sunar.

    MediaMarkt’tan CLUB üyelerine özel 2.500 TL’ye varan indirim

    MediaMarkt, 24 Ağustos’a kadar sürdüreceği kampanya ile CLUB üyelerine özel seçili ürünlerde geçerli 2.500 TL’ye varan indirim sunuyor.

    Geniş ürün yelpazesiyle teknolojiseverlere konforlu alışverişin keyfini sunan, Türkiye’nin en geniş satış alanına sahip elektronik perakendecisi MediaMarkt, çeşitli avantaj ve hizmetler sunduğu sadakat programı CLUB üyelerine özel kampanya başlattı. 24 Ağustos’a kadar devam edecek kampanya kapsamında birbirinden çeşitli ürünlerin yer aldığı sepetlerde tüketicilere 2.500 TL’ye varan indirimler sunulacak.

    MediaMarkt’ın CLUB üyelerine özel uygulayacağı kampanyada;

    • 5.000 TL ve üzeri alışverişlerde 200 TL,
    • 10.000 TL ve üzeri alışverişlerde 500 TL
    • 20.000 TL ve üzeri alışverişlerde 1.500 TL,
    • 35.000 TL ve üzeri alışverişlerde ise 2.500 TL indirim sağlanacak.

    Kampanya, MediaMarkt mağazalarında, mediamarkt.com.tr ya da MediaMarkt mobil uygulamasından 22-24 Ağustos 2023 tarihleri arasında yapılan alışverişlerde geçerli olacak.

    MediaMarkt CLUB’a üye olmak çok kolay

    Avantajlarla dolu yepyeni bir dünyanın kapılarını açan MediaMarkt CLUB’a üye olmak ise oldukça kolay. Teknolojiseverler MediaMarkt CLUB’a tüm MediaMarkt mağazalarından veya mediamarkt.com.tr/CLUBuyelik‘e tıklayarak hızlıca üye olabilirler.

    Bol Ekstralı Fiyat Performans Tableti! | HUAWEI MatePad 11.5 İnceleme

    HUAWEI MatePad 11.5, tablet ailesindeki diğer ürünlerden pek farklı tasarım dilini taşımıyor. Aksine çok fazla benzediğini söyleyebiliriz. 260.9 x 176.8 x 6.85 mm boyutlarına sahip olana tablet -yaklaşık olarak 499 gram ağırlığında. Böylece ince ve hafif formda olan tableti kolay bir şekilde taşıyabiliyor ve kullanabiliyorsunuz. Tek renk seçeneğiyle (Uzay Grisi) olmak üzere satın alabileceğiniz tabletin şık bir görünümde olduğunu söyleyelim.

    Ekran tarafına geldiğimizde ise 11.5 inç boyutunda bir ekran bizleri karşılarken bu ekran IPS LCD panel ile geliyor. Eşit boyutta tutulmuş ekran çerçeveleri, %86 ekran gövde oranını oluşturuyor. HUAWEI MatePad 11.5, 2.2K çözünürlüğe tekabül eden  2200 × 1440 piksel çözünürlük seviyesine sahip. Ayrıca bu ekran 120Hz ekran yenileme özelliğiyle geliyor. Yani görüntüler standart bir ekrana göre 2 kat daha akıcı. Tabletle çok vakit geçirenlerin göz sağlığını da düşünen HUAWEI iki farklı sertifika ile ekran özelliklerini zenginleştirmiş. Tüv Rheinland Düşük Mavi Işık Sertifikası ve Flicker-Free Sertifikası ile tableti daha uzun süreler kullanabiliyor, kullanırken göz sağlığınızı da korumuş oluyorsunuz.

    HUAWEI

    HUAWEI MatePad 11.5 modelinin kalbinde Snapdragon 7 Gen 1 işlemcisi yatıyor. Bu işlemci yeni nesil akıllı telefonlarda kullanılan orta üst seviye bir işlemci olarak dikkat çekiyor. Ayrıca Adreno 644 GPU birimi de bu işlemciye yardımcı oluyor. 8GB RAM ve 128GB depolama birimi olan tablet performans konusunda eksiksiz bir deneyim yaşatıyor. Özellikle büyük ekranda oyun oynamayı sevenler MatePad 11.5 modeli ile yüksek grafikli oyunları yüksek kare hızlarında oynayabilirler. HUAWEI tabletlerin bir diğer önemli noktası ise yazılımı. HarmonyOS 3.1 ile gelen MatePad 11.5, akıcı bir deneyim sunmasının yanında özelleştirilebilir olmasıyla da dikkat çekiyor. Eğer bir başka HUAWEI cihazınız (telefon, tablet, saat, kulaklık ve bilgisayar) varsa Super Device özelliğiyle aygıtlarınız arasında sorunsuz ve hızlı bir veri alışverişi gerçekleştirebiliyorsunuz. Bununla da kalmıyor, Super HUB özelliği sayesinde metin, resim, video veya müzikleri istediğiniz zaman SuperHub’a sürükleyebilir ve uygulamalar ya da cihazlar arasında kopyala/yapıştır yapabilirsiniz.

    HUAWEI

    HUAWEI, Google işbirliğinin sona ermesinden bu yana kendi arayüzü ve yazılımıyla devam ederken Google uygulamalarını da kullanmak isteyenlere ek çözüm sunuyor. GBox adlı eklentiyle, en popüler Google uygulamalarını kolayca kullanabiliyorsunuz. App Galllery üzerinden indireceğiniz bu eklentiye kendi gmail adresinizle giriş yapabilir, sadece Google uygulamaları değil, kullanmak istediğiniz uygulamaların APK versiyonunu indirip GBox içerisinden klonlayarak kolayca kullanabilirsiniz.

    HUAWEI

    HUAWEI, yaratıcılık konusunda da her zaman tüketiciyi düşünen markalardan birisi. Burada da karşımıza Akıllı klavyesi çıkıyor. Bu klavye tablet kullanımını bir adım daha öteye taşıyor. Kolay kullanımı, yumuşak tuşları ve pin konektörleri ile bağlantısı, MatePad 11.5 modelini tercih etmek için bir artı daha oluyor. Klavyeyi aynı dizüstü bilgisayarların klavyeleri gibi kullanmak da mümkün oluyor. Klavye üzerindeki FN ve CONTROL tuşlarıyla bilgisayarınızda kullandığınız kısa yolların birçoğunu kolayca kullanabiliyorsunuz.

    HUAWEI MatePad 11.5 modelinde iki adet kamera bulunuyor. Bunlardan birisi önde, birisi ise arka tarafta yer alıyor. Arka taraftaki 13MP kamerası genelde fotoğraf çekmek, belge taramak ve 4K çözünürlüğünde videolar çekmek için kullanılırken ön taraftaki 8MP 105 derecelik kamerasıyla beraber online toplantılar gerçekleştirebilir, görüntülü görüşmelerinizi yapabilirsiniz. Ön kameranın en önemli özelliği ise; Follow Cam. Bu özellik sayesinde kamera siz hareket etseniz dahi sizi sürekli odakta tutuyor, açı dışına çıkmanızı engelliyor.

    HUAWEI MatePad 11.5 modelinde 4 adet hoparlör yer alıyor. Bu hoparlörler yüksek ses çıkışına sahipken, sosyal medya ve dijital video servislerinde bir şeyler izlerken sürükleyici bir deneyim sağlıyor. HUAWEI Histen 8.1 özelliği sayesinde de sesleri özelleştirebiliyorsunuz. Bunun yanında 2 adet mikrofonu, görüntülü görüşmeler ve toplantılarda karşı tarafa net ses iletimini yapabiliyor.

    7700 mAh bataryası bulunan HUAWEI MatePad 11.5, yoğun kullanımda bile sizi yalnız bırakmıyor. Güçlü olmasının yanında verimli işlemcisi, güç harcamayan yazılımı sayesinde uzun süreler kullanabiliyorsunuz. 22.5W gücündeki şarj aletiyle hızlı şarj desteği olan tableti yoğun kullanımınızda 2 güne varan batarya ömrüyle rahatlıkla kullanabilirsiniz.

    WiFi 6 ve Bluetooth 5.2 güncel ağ bağlantıları sayesinde her zaman güncel ve hızlı bağlantı sağlayan tablete göz atmak ve MediaMarkt üzerinden satın almak isterseniz buradaki linke bakabilirsiniz.

    Microsoft Siber Sinyaller Raporu’nu yayımladı

    Microsoft’un Siber Sinyaller Raporu’nun beşincisi geçtiğimiz günlerde kamuoyu ile paylaşıldı. Raporda özellikle dünya kupası gibi büyük ölçekli spor müsabakalarının ve eğlence etkinliklerinin yüksek çalışan ve izleyici sayılarıyla yoğun bir veri havuzu oluşturarak siber saldırılara zemin hazırladığına dikkat çekildi.

    Microsoft, siber tehditlerle ilgili verileri ve araştırma sonuçlarını içeren ve her çeyrekte güncellediği Siber Sinyaller başlıklı raporunun beşincisini geçtiğimiz günlerde kamuoyu ile paylaştı. Raporda özellikle büyük ölçekli spor ve eğlence etkinliklerinin siber saldırılara zemin hazırladığına dikkat çekildi. Katar’da düzenlenen FIFA World Cup 2022 kapsamında 45’i aşkın organizasyona kritik altyapı desteği sunan ve Kasım-Aralık 2022 boyunca 634.4 milyon etkinliği analiz eden Microsoft, siber tehdit unsurlarının söz konusu etkinlikleri nasıl hedef haline getirdiklerine ilişkin veriler paylaştı.

    Raporda spor müsabakalarının ve konserlerin yapıldığı dev arenaların bilinen ve bilinmeyen birçok açıdan siber tehditlere açık mekanlar olduğu belirtiliyor. Satın alma noktalarındaki cihazlar, IT altyapıları ve kullanıcı cihazları gibi birçok unsur, siber saldırganların kritik işletme servislerini hedeflerine almasını kolaylaştırıyor. Büyük ölçekli her spor karşılaşması ya da eğlence organizasyonu birbirinden farklı riskler taşıyor; bu riskler etkinliğin büyüklüğüne ve lokasyonuna, katılımcı profiline ve etkinliği oluşturan diğer unsurlara göre değişiyor. Öte yandan organizasyonlarda yüksek sayıda çalışanın ve katılımcının bir arada olması ve kendi cihazlarında bulunan veri ve bilgi havuzunun büyüklüğü de saldırıya karşı savunmasız kalan sahayı genişletiyor. Raporda bu tür ortamların; fidye yazılım, iş e-maili, finans ve veri alanında açık yakalama konusunda uzmanlaşmış siber saldırganlar için son derece çekici olduğuna vurgu yapılıyor.

    Dyson Purifier Hot+Cool Autoreact Hava Temizleme Cihazı İncelemesi

    0

    Akıllı ve yenilikçi ev ürünlerine imza atan Dyson,hava temizleme konusunda yoğun bir şekilde çalışıyor. Temel olarak gelişmiş bir vantilatörü andıran bu ürün gamı, aynı zamanda gelişmiş bir filtre görevi görüyoruz. Dyson Purifier Cool Autoreact, ismindeki “pure” yani saflığın altını çizen bir ürün. Dolayısıyla bu ürünle hem serinlik hem de temizlik hedefine ulaşıyorsunuz.

    Dyson purifier
    Dyson Purifier iki bölümden oluşuyor. Üst tarafta ikonik pervanesiz tasarım, alt kısımda ise HEPA filtreler

     

    Dyson Purifier Cool Autoreact ile fütüristik tasarım

    Öncelikle ürünü elinize aldığınızda Dyson’ın gelişmiş teknolojisini hemen hissediyorsunuz. Zaten bu açıdan Dyson, el süpürgelerinden bu yana neredeyse her üründe kullanıcı deneyimini üste taşıyor. Zamansız ve fütüristik çizgilere sahip ürün beyaz ve gümüşten oluşan rengi ile yüksek bir albeniye sahip. Her ne kadar zevkler kişisel ve yoruma açık olsa da bu ürünü “çirkin” bulacak birini tanımıyorum. Kısaca, yaklaşık 1 metre boyunda ve döner tabana sahip olan ürün, yaşam alanınıza modern bir hava katacak.

    Gelişmiş ölçüm

    Dyson’ın adeta imzası haline gelen pervanesiz tasarım, bu ürünü tipik bir vantilatörden hemen ayırıyor. Çünkü evcil hayvan ve küçük çocuklar için daima risk olan pervanelerin olmaması ürünü daha güvenli hale getiriyor. Üst bölümde yer alan pervanesiz tasarım, onlarca hava deliğinden oluşuyor. Hemen altında ise silindir bir taban göreceksiniz. Burası kontrol mekanizması gibi bir yer. Filtreleri de yerleştirdiğimiz bu bölümde ürün, hava kalitesini gerçek zamanlı olarak takip ediyor. Autoreact ismi de buradan geliyor. Yani toz, polen gibi maddelerin yoğunluğuna göre cihaz tepki veriyor. Dahili sensörler bu konuda tam zamanlı çalışarak ölçüm yapıyor.

    Dyson Purifier
    Dyson kumanda için hoş bir yer bulmuş. Fakat kumandaya gözünüz gibi bakmanız gerekiyor. Çünkü onsuz yapabilecekleriniz inanılmaz sınırlı

    Kumandanıza iyi bakın!

    Tüm değerleri ürünün LCD ekranından kolaylıkla takip edebilirsiniz. Diğer seçeneğiniz ise manyetik olarak son derece şık ve işlevsel bir şekilde duran kumandayı kullanmak. Yalnız bu kumandaya biraz fazla mahkum olduğunuzu bilin. Çünkü ürün üzerinde sadece açma kapama tuşu bulunuyor. Buna karşın herhangi bir mobil uygulama desteği olmadığı için yönetim yapamıyorsunuz. Yani kumanda eliniz ayağınız!

    Filtreler hava kalitesini artırıyor

    Gelelim Dyson’ın filtresine… Dyson, HEPA H13 filtre kullanıyor. Bu filtre havadaki parçacıkların %99.95’ini filtreleyebiliyor. 0.1 mikron kadar küçük parçalardan bahsediyoruz. Saçımızın 50 mikron boyutunda olduğu düşünüldüğünde Dyson’ın marifetini daha iyi kavrıyoruz. Hatta Dyson’ın iddiasına göre COVID Tabii ki böyle bir ölçümü şahsen yapacak ekipmana sahip değilim. Ancak bu konuda bazı tartışmalar mevcut. Değerlerin daha farklı olması söz konusu olsa bile bence filtre sistemi hava kalitesini artıyor. Bu da nefes alma ve uyku anlarında önemli bir katkı sağlıyor. Elbette belirli periyodlarda bu filtrelerin değişmesi gerektiğinin altını çizelim.

    Özetleyecek olursak Dyson Purifier Cool Autoreact, neredeyse klima fiyatına sahip
    yüksek etiketli bir ürün. Buna karşın firmanın kullanıcıda sağladığı güven duygusu, markayı ve ürünü seçmenizi sağlıyor. Son olarak ses seviyesi olarak da iyileştirmeye giden Dyson, düşük fiyatlı ürünlere göre belirgin bir sessiz çalışma moduyla geliyor.

    Ürünü daha fazla inceleyip satın almak için bu adresi ziyaret edebilirsiniz.

     

    Apple, iPhone kullanıcılarına paralarını geri ödeyecek! İşte nedeni

    0

    Apple, hiç şüphesiz akıllı telefon dünyasının en büyük ismi konumunda. Öyle ki şirket, önemli bir kesime hitap ediyor. Ancak Apple’ın sektördeki politikaları zaman zaman eleştirilere, hatta soruşturmalara neden oldu. Görünen o ki Apple bu sefer köşeye sıkıştı.

    Apple batarya kısıtlaması nedeniyle 500 milyon dolara kadar ödeme yapacak

    Dönem dönem Apple’ın eskiyen modellerinde batarya kısıtlaması uyguladığı yönünde haberler ortaya çıktı. Öyle ki birçok kullanıcı bu nedenle 2018 yılında teknoloji devine toplu dava açtı. Apple batarya kısıtlaması nedeniyle 500 milyon dolara kadar ödeme yapmak zorunda kalacak.

    Toplu dava 2018’de açıldı. 2019’da Mahkeme, Apple’ın itirazını reddetti ve mahkeme süreci başladı. Yıllar süren dava sonucunda Apple, yaklaşık 100 milyon iPhone kullanıcısına minimum 310 milyon dolar ve 500 milyon dolara kadar nakit tazminat ödeyecek. Mahkemenin raporuna göre Apple batarya kısıtlaması, o dönemde iPhone 6, iPhone 6S ve iPhone 7 serilerine uygulandı.

    Aslında Apple bu durumdan uzun bir süredir rahatsız. Öyle ki şirket yazılım güncellemeleriyle batarya sağlığını korumak istiyor. Son olarak gelen beta güncellemesiyle iPhone modelleri şarj sırasında fazla ısındığında telefon bu uyarıyı vererek bataryayı korumak adına şarj işlemini askıya alıyor. Bu uyarı, telefonun güneş altında kalması ya da sıcak bir yerin üzerinde kalması sonucunda ortaya çıkabiliyor.

    Jabra Elite 4 İnceleme

    Kablosuz kulakiçi kulaklık konusunda başarılı ürünler üreten Jabra markasının Jabra Elite 4 modeli inceleme konuğumuz.

    Kablosuz bir kulaklık almak gündelik hayatımızda işleri hızlandırmak, biraz kafa dinlemek ve etrafımızdaki gürültüden uzaklaşmak adına neredeyse bir ihtiyaç diyebiliriz. Hem cep telefonunuzda, hem bilgisayarınızda daha iyi bir ses deneyimi sağlamak, bunu yaparken de kulaküstü büyük deri kulaklıklardan kurtulmak çalışma standartlarında bizleri rahatlatan değişimlerin başında geliyor.

    Daha hafif kulaklıklar ile saatler boyunca yorulmadan ve terlemeden çalışabilmek önemli bir konu. Bu noktada kulakiçi kulaklıkların önemini bir kez daha anlıyoruz. Hem kapalı mekanlarda hem de dışarıda kullanılabilen bu kulaklıklar ile daha iyi ve daha keyifli ses deneyimleri mümkün.

    Hem iş hem de sosyal hayatınızda yanınızda olmayı hedefleyerek geliştirilen Jabra Elite 4 ile farklı bir deneyim sizi bekliyor. Özel tasarımı ile kulağınızdan düşmeden gün boyunca hareketliliği sağlamayı amaçlayan Elite 4, konforlu yapısı ve yazılım olarak güçlü özellikleri ile öne çıkıyor.

    Jabra Elite 4’ün temel sloganı uyum. Sizin hayatınıza uyum sağlamak, farklı cihazlar arasında uyum sağlamak, işlerinize uyum sağlamak gibi özelleştirebildiğiniz her kişisel alışkanlığınızı ses konusunda Elite 4 ile yeniden yorumlayacaksınız.

    Jabra Elite 4, Bluetooth Multipoint, Fast Pair & Swift Pair ve ANC teknolojileri ile öne çıkıyor. İki Ayrı cihaza bağlantı ve cihazlar arasında sorunsuz geçiş özelliği sizi farklı konular arasında hızla götürüp getirmek için ideal.

    Özellikle çalıştığınız ortamda dış gürültülerden kendinizi kurtarmak, yaptığınız işe ya da dinlemek istediğiniz şeylere odaklanmak için ANC fazlasıyla iyi çalışıyor diyebilirim. Yoğun gürültülü, kalabalık insan topluluğu ile maç izlenen bir anda kafe ortamında denediğim ANC özelliği ile dışarıdan gelen tüm sesi bastırıp sessiz bir ortam oluşturabildim.

    Gündelik hayatımızda fark etmiyoruz ama klima gürültüsü, vantilatör sesi, sokak gürültüsü gibi doğal gibi görünen gürültüler sayesinde olduğundan daha fazla yorgun hale geliyor olabilirsiniz. ANC ciddi anlamda kafanızı dinlemek istediğinizde bile büyük bir rahatlık sunuyor.

    Kompakt ve konforlu olması ise bir başka artı noktası. Hafif olması, kulağınıza tam oturması ve uzun kullanım için özellikle hareketli halinizde kulağınızdan düşmeden kullanım için tasarlanmış olması muazzam bir detay. Vücudunuzun bir parçası gibi kulağınıza oturan Jabra Elite 4, birkaç deneme sonrasında en iyi performansı nasıl alacağınızı, kulağınıza nasıl yerleştireceğinizi hemen size öğretiyor.

    Daha önce kablosuz kulaklık kullandıysanız Jabra Elite 4 ile biraz daha farklı bir arama deneyimi yaşayabilirsiniz. 4 mikrofonlu arama teknolojisi sayesinde en temiz ve en net sesi yakalayarak karşıya ileten ürün sizin en iyi görüşmeleri gerçekleştirmeniz adına çalışıyor.

    Tüm bu teknolojileri birleştirdiğimizde Jabra Elite 4 şarj konusunda da oldukça iyi iş çıkartıyor diyebiliriz. Kulaklıkların 5.5 saat civarında kullanım süresi sunduğu, şarj birimi ile 22 saatlik bir kullanım süresine erişiliyor. ANC kapalıyken bu süre 28 saate kadar çıkabiliyor. 10 dakikalık bir şarj ile 1 saate kadar ulaşabilen bir kullanım süresi, size yoğun toplantılar ve koşuşturmalı bir gün içinde sürekli aktif kullanım sunmayı hedefliyor.

    Jabra Elite 4 teknik özelliklerinin gücü kadar renk konusunda da oldukça iddialı ve stilist seçimler sunuyor. Koyu gri, Lacivert, Lila ve Açık Bej rengi seçenekler arasından kendinize en uygun olanı seçebilirsiniz. Kutu içeriğinden kulaklarınızın boyutuna göre büyük, orta ve küçük silikon EarGel’ler çıkıyor. En iyi deneyimi yaşayabilmeniz adına oldukça önemli bir nokta, mutlaka bu denemeyi yapın. Kulaklıklar 4.6 gram ağırlığında. Şarj ünitesinin ağırlığı ise 33.4 gram. taşıması oldukça rahat. Bluetooth 5.2 sürümünü kullanan Jabra Elite 4, 10 metreye kadar çalışma mesafesi sunuyor.

    Yazılım tarafında Jabra Sound+ ile mobil cihazlarda ürünün tüm özelliklerine ulaşabiliyorsunuz. Ayrıca ortamlar oluşturma, müzik dinleme keyfinizi özelleştirebilme gibi farklı kazanımlar da mevcut. MySound kalibrasyonu ile sizin kulağınıza özel bir ayar seti oluşturularak tüm sesleri en iyi şekilde duymanız sağlanıyor.

    Son karar olarak baktığımızda uzun yıllar boyunca kullanabileceğiniz, donanımsal olarak sundukları ile sizi mutlu edebilecek, yazılım tarafında başarılı, uzun kullanım süresi ve farklı cihazlar arasında uyum olarak düşündüğünüzde ister Apple isterseniz de Android ekosistemi kullanıcısı olun fiyatına göre oldukça iyi bir tercih olarak Jabra Elite 4 tercihini yapabilirsiniz.

    Jabra Elite 4 ilginizi çekti ise buraya tıklayarak satın alabilirsiniz

    Telefon Alırken Nelere Dikkat Edilmeli? Hangi Kriterler Önemli?

    Akıllı telefon pazarında rekabet devam ederken fiyatlar da artmaya devam ediyor. Peki telefon alırken nelere deikkat etmek gerekiyor?

    Akıllı telefon pazarında fiyatlar artmaya devam ederken kullanıcolarıun da telefonlarını uzun süre kullanmaya başladılar. Zira ortaya çıkan verilere göre Türkiye’deki telefon değiştirme alışkabnlığı 36 aylara dayanmış durumda. İşte bundan dolayı da herkesin en iyi telefonu en iyi fiyata almaya çaloştıkları bir ortamdan geçiyoryuz. Tüm telefonları en iyi hizmet ve en güvenli satış ile bizlere sunan mediamarkt.com.tr ve MediaMarkt mağazaları bu konuda her zaman yanımızda. Peki telefon alırken hangi kriterlere dikkat etmek gerekiyor? En doğru telefonu nasıl alabiliriz? İşte bu soruların cevabını bulabileceğiniz bir video ile karşınoızdayız.

    Vlkan Manav ve TeknoBurada Genel Yayın Yönetmeni Mustafa Kılıç‘ın birlikte hazırladığı bu videoda akıllı telefon seçim rehberine ulaşabileceksiniz. Öncelikle telefon almadan önce yapmanız gereken şey bütçe belirlemesi olmalıdır. Zira bugün akıllı telefon pazarında artık orta segment telefonların bile 10 bin TL seviyelerinde olduğunu görüyoruz. Süper orta segment telefonlar ise 20 bin TL ve üzeri noktaya gelmiş durumda. Amiral gemisi telefonlar ise 35 bin TL üzerinde satılıyor. Peki bunların arasından nasıl seçim yapacağız? İşte bu video sizlere yardımcı olacaktır diye düşünüyıuz.

    Dilerseniz lafı daha fazla uzatmayalım ve gelin videoyu birlikte izleyelim…