Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 122

    Serinleten Yaz Lezzetleri Rehberi

    Yaz mevsiminin keyfi serinleten içecekler ile çıkar.

    Yaz ayları ile birlikte soğuk, buzlu içecek trendi yeniden zirvede. Meyve, sebze odaklı içeceklerden soğuk, buzlu kahvelere, buzlu çaylara uzanan geniş ve lezzetli bir seçenek yelpazesi söz konusu. Bizler de damak çatlatan, aynı zamanda serinleten en iyi yaz içeceklerini sıraladık. 

    Leziz mi leziz mocktail’ler

    Mocktail, son yılların gözde içecek trendlerinden. 2024’ün ön plandaki eğilimi, sadece sağlıklı yaşam meraklıları için değil, alkole alternatif arayan ama onun damakta bıraktığına da son derece yakın şeyler isteyenlerin gözdesi. Mocktail nedir sorusuna verilen en net yanıt alkolsüz kokteyller olabilir. Tabii ki yanıtı çeşitli tarifleri genişletmek de mümkün.

    Mocktail tarifleri, gitgide popüler hale geliyor. Çünkü çokyönlü olduğu kadar heyecan verici argümanlar taşıyor. Alkollü içeceklere alternatif getirmenin yanı sıra lezzetli, ferah ve kendi mutfağının barmeni olmak isteyenler için en ideal adım mocktail tarifleri ile ilgilenmek. Üstelik bu tarifler hiç de zor değil; meyve suları, bitkiler, şuruplar ve gazlı içecekler ağırlıkta.

    Malzeme seçeneği son derece fazla, ayrıca özgürlük de tanıyor, zira oranları kendi ruh halinize ve damak tadınıza göre şekillendirebiliyorsunuz mocktail tarifleri söz konusu olduğunda. Mocktail sadece yaz aylarına hitap etmiyor bu arada, içeriğindeki buz oranını değiştirerek hatta sıfıra indirerek bu leziz içecekleri her mevsim yapabilirsiniz.

    Mocktail ekipmanları nelerdir sorusuna dair yanıtlar şöyle;

    • İyi bir bar kaşığı,
    • Kokteyl shaker,
    • Kokteyl bardakları,
    • Buz kıracağı,
    • Süzgeç,
    • Jigger – içecek için ölçek.

    Alkolsüz margarita ve mojito

    Haydi alkolsüz margarita yapalım.

    Malzemeler

    • Bir bardak limonata,
    • 2 yemek kaşığı yeni sıkılmış limon suyu,
    • 2 dilim salata,
    • Yarım çay kaşığı agave nektarı,
    • Süsleme için lime,
    • Az tuz.

    Tuzları tabağa dökelim. Bardağınızın ağzına limon dilimi sürün ve tabağa daldırın. Böylelikle bardağın ağız kısmı tuz ve limonla kaplı olsun. Limonata, limon suyu, salatalık dilimleri ve agave nektarı shaker’da karışsın. Salatalık içerde bütün olarak kalacak; bunları da kaşık yardımıyla ezin. Sonra buz ekleyip bir daha karıştırın ve ilk başta hazırladığınız bardağa aktarın. Bardağa lime takabilir, biraz daha buz ekleyebilirsiniz. İşte sağlıklı ve fresh karışımınız hazır.

    Sırada alkolsüz mojito var…

    Alkolsüz mojito için malzemeler şöyle;

    • Yarım bardak limon suyu,
    • Yarım fincan şurup,
    • Birkaç tane nane yaprağı,
    • 2 dilim limon kabuğu rendesi,
    • Buz,
    • 2 su bardağı maden suyu veya tonik
    • Süslemek için limon dilimleri ve nane dalları.

    Limon suyu, şurup, naneler ve limon kabuklarını shaker’de hafif ezin. Shaker yoksa sürahide de bunu yapabilirsiniz. Buz ve maden sularını ekleyip karıştırın ya da shake edin. İşte hepsi bu, geriye süslemek kaldı; bardağa döktüğünüz kokteyle ekstradan buz ve nane dalları, limon ekleyebilirsiniz. Dilerseniz lime da kullanabilirsiniz.

    Yağ yakıcı ‘yazlık’ smoothie

    Yağ yakıcı muhteşem smoothie hazırlamak için gerekli malzemeler;

    • Limon
    • Bir yemek kaşığı doğal sirke
    • Ispanak
    • Maydanoz
    • Zencefil
    • Yarım salatalık
    • Çekirdekleri alınmış ama kabuğu soyulmamış yarım yeşil elma.

    Tüm malzemelerimizi tek tüketimlik olacak şekilde ayarlayıp blenderdan geçirdikten  hemen sonra günün istediğiniz zamanında buz ekleyerek tüketebilirsiniz. Bu arada bir dipnot; detoks sularını sabahları ilk öğün olarak tüketmenin daha etkili olduğu yönünde çok sayıda araştırma var, bu bilgiyi de verelim.

    Fresh salatalık suyu

    Salatalık suyu içmek ve tüketmek nispeten yeni bir fenomen olsa da diğer meyve ve sebze suları gibi sağlığa faydalı besleyici maddelerin yüksek konsantrasyonlu bir kaynak olmasıyla öne çıkıyor. Salatalık suyu, uzun ve koyu yeşil bir sebze olan ve bilimsel adı Cucumis sativus olan salatalıklardan hazırlanır. Sarmaşık asma bitkisi, dünyanın birçok ülkesinde yetiştirilmekle birlikte, özellikle Çin’de yetiştirilmekte ve dağıtılmaktadır. Bununla birlikte, mutfaklara sıklıkla giren bu  değerli sebzeyi  sıkmak, bir çok sağlıklı besleyici maddenin konsantre bir biçime dönüşmesi için mükemmel bir seçenektir.

    Malzemeler:

    • 3 orta boy salatalık
    • 1 su bardağı su (gerekirse tutarlılığı arttırmak için)
    • Limon veya limon suyu (lezzet için istenirse)
    • Buz

    Biber veya patates soyucu ile salatalıklardan kabuğunu çıkarın. Salatalıkları uygun bir boyutta olacak şekilde dilimleyin ve doğrayın, ardından blendera ekleyin. Meyve suyunun dengeli olması için 1-2 dakika karıştırın. Harmanlanmış salatalıkları, elek veya tülbent kabına dökerek suyu bir kavanoz içine süzün. Salatalık lifini bir kaşıkla bastırın, mümkün olduğunca suyu sıkın. Gerekirse, limon veya limon suyu katarak biraz lezzet ekleyin. Saf salatalık suyunu soğutun ve buz ekleyerek servis edin ve tadını çıkarın.

    Ferah yeşil içecek

    Malzemeler:

    • 1-2 yeşil elma
    • 4 sap kereviz
    • 1 salatalık
    • 5 marul yaprağı
    • Yarım limonun suyu
    • ½ dilim ananas
    • Buz
    • Tatlı isteyenler tarçın ekleyebilir

    Eğer daha tatlı isterseniz elma miktarını arttırabilirsiniz. Hepsini blenderdan ya da mutfak robotundan geçirip hızlı bir şekilde tüketebilirsiniz. Buzdolabında bekletebilir, soğuk tüketebilirsiniz. Yaz günlerinde elmanın ve limonun verdiği ferahlık, sıcak aylarda alternatif bir içecek olarak tüketmenizi sağlayacaktır.

    Kırmızı meyve rüyası

    Malzemeler:

    • 1 narın ¼ kadar taneleri
    • 10 tane yaban mersini
    • Hindistan cevizi rendesi
    • 5 tane böğürtlen
    • 2 dilim limon
    • Taze zencefil
    • Buz

    Bu karışımın serinlettiği gibi cilt sağlığına faydalı, menopoz ve hamilelikte hormonları düzenleyici, yağ yakımına yardımcı olduğu gibi kronik enflamasyonla mücadele konusunda da faydalı olduğunu biliyor muydunuz? Yaban mersini ve böğürtlen de büyük bir antioksidan kaynağı olduğundan bu tarifimizi arınma detoksu arıyorsanız 1-2 gün tüketmeniz tavsiye edilir.

    Buzlu muz suyu

    Muz suyu, hazırlanması kolay meyve sularından biri ve muhtemelen kendisini hazırlamak için uğraştığınız vakitle dışarıdan alacağınız vakit arasında dağlar kadar fark yok.

    Malzemeler:

    • 3 orta boy muz
    • 1 çorba kaşığı bal
    • 5 su bardağı süt
    • 1 tutam tarçın (lezzet için tercihen)
    • Buz

    Tüm muzları soyun ve ekstra lifleri meyvenin kenarından çıkarın. Muzları parçalara ayırın. Muz parçalarını, süt ve balla birlikte 2-3 buz küpü ekleyerek blender’da ince bir kıvama gelene kadar 2-3 dakika karıştırın. Meyve suyu hala çok kalınsa, biraz daha süt ilave edin ve tekrar karıştırın. Servis edin ve tadını çıkarın.

    Sağlık dolu kereviz suyu

    Kereviz Suyu içmek, hayatınızın en heyecan verici sebze suyu deneyimi gibi görünmeyebilir(sizi anlıyoruz), ancak bu sağlıklı içecek değerli besinlerle dolu ve vücudunuz üzerinde çeşitli yararlı etkilere sahip…

    Kereviz Suyu ucuz ve yapması kolay bir içecek. Üstelik çeşitli varyasyonlar da geliştirebilirsiniz. Kereviz suyu kendiliğinden biraz tatsız olabilir, bu yüzden pek çok kişi elma, limon, bal ve çeşitli meyve veya sebzeleri lezzet katmak için eklemeyi sever.

    Malzemeler:

    • 4 kereviz sapı
    • 1 elma, özlü ve soyulmuş
    • 1 havuç (orta), soyulmuş
    • 1 tatlı kaşığı bal
    • Buz

    Sebzeleri iyice yıkayın. Kereviz, elma ve havucu bir blender’a ekleyin. Kıvamı düz olana kadar 2-3 dakika karıştırın. Buz ve bal ekleyerek karıştırmaya devam edin. Süzün ve servis yapın, afiyet olsun.

    Over Ice

    Malzemeler:

    • 40 ml espresso
    • 90 ml su
    • 3 adet buz

    Bardağa buz küplerini ekleyin. Kahveyi espresso olarak hazırlayın ve hepsi bu.

    Seaside Breeze – Nespresso için

    Malzemeler:

    • 1 kapsül – 40 ml Nespresso Coconut Flavour Over Ice kahve kapsülü
    • 10 ml | Lavanta Şurubu
    • 2 gr – 1/2 çay kaşığı Blue Butterfly Pea Flower (Mavi Çay) tozu
    • 3 adet – 30 gr Buz Küpleri

    Nespresso Barista Cihazına 120 ml, %1,5 yağlı inek sütünü dökün ve 1/2 çay kaşığı mavi çay tozunu ekleyin. İsteğe bağlı olarak mavi çay tozunu küçük boy tarif bardağına da ilave edebilirsiniz. Barista Cihazınızın kapağını kapatın, “Espresso on Ice Macchiato” tarifini seçin ve başlat düğmesine basın. View Recipe Small bardağına 3 adet buz küpü (her biri 30 gr) ekleyin ve 10 ml lavanta şurubu ilave edin. Espresso olarak hazırladığınız Coconut Flavour Over Ice kahvesini, içi buz dolu bardağın üzerine ekleyin. Karışımın üzerine Barista Cihazınız ile köpürttüğünüz soğuk sütü ve süt köpüğünü ilave edin, süsleme için birkaç adet yaban mersini ekleyin.

    Thermomix TM6

    Mutfakta mucizeler yaratmak için tek cihazda 20’den fazla mutfak aletinin yaptığı işi aynı anda yapan Thermomix TM6, mutfakta harikalar yaratmanız için tüm maharetlerini tek cihazda sergiliyor. Sürekli yenilenen fonksiyonlarından doğrama, karıştırma, çırpma, parçalayarak karıştırma gibi özellikleri sayesinde yaz aylarının en sevdiğiniz meyve ve sebzeleriyle sağlıklı ve bir o kadarda enerji deposu smoothie’leri keyifle hazırlayabilirsiniz.

    Arzum OKKA Rich Moka Pot

    Sıcak ya da soğuk sunduğu birçok moka kahvesi seçeneğinin yanı sıra klasik ya da sütlü Türk kahvesi de pişirilebilen Arzum OKKA Rich Moka Pot, süt köpürtme, süt ısıtma seçenekleri ile yazın serinletici tariflerinin yanı sıra kullanıcılarına sınırsız sayıda içecek hazırlama imkânı tanıyor. Moka dalganodan moka iced latte macchiatoya, moka iced cappuccino ve moka iced mochaya kadar buz gibi serinletici birçok içeceği hazırlamanıza imkan veren Arzum OKKA Rich Moka Pot, Türk kahvesi ile soğuk içecek denemek isteyenleri de yeni tariflere sürükleyecek.

    Vestel Mix&Go Blender

    Vestel’den uygun fiyatlı kişisel blender arayanlara pratik çözüm. Tek tuşla karıştırma özellikli blender, paslanmaz çelik bıçaklarının yanı sıra BPA içermeyen 2 adet şişe ile geliyor. İçine malzemeleri doldurun ve karıştırın, istediğiniz kıvamdaki içeceğiniz hazır. Kolay kullanıma sahip ürünün yıkaması da konforlu.

    Ferhat Verdi – Newtech

    vivo’nun uygun fiyatlı akıllı telefonu Y28 Türkiye’de satışa sunuluyor

    0

    vivo’nun bütçe dostu telefon arayanları sevindirecek yeni telefonu vivo Y28, Türkiye’deki tüketiciler ile resmen buluşuyor.

    Akıllı cihaz ve hizmetleri odağına alarak güçlü tasarıma sahip ürünler üreten teknoloji şirketi vivo, uygun fiyata sahip akıllı telefonlarından biri olan Y28 modelini resmen Türkiye’de satışa sunduğunu açıkladı.

    vivo Y28 ile pil ömründe yepyeni bir çağa adım atabilirsiniz, zira vivo’nun segmentinin en büyük 6.000mAh pil için 4 Yıl Pil Sağlığı garantisi de verdiği bu cihazda kullanılan yenilikçi mühendislik sayesinde pil kendini yeniliyor ve uzun süre kesintisiz güç sağlıyor. Sektörde 800 şarj-deşarj döngüsünden sonra pil kapasitesinin yüzde 80’nin altına düştüğü standarda karşı vivo Y28’de 1.600 şarj-deşarj döngüsünden sonra bile pil kapasitesi yüzde 80’nin altına düşmüyor.

    50MP HD Ana Kamera ve 2 MP Bokeh Kamera ile donatılan vivo Y28 ile her açıdan kristal netliğinde görüntüler yakalayabilirsiniz. Cihazın 90Hz yüksek parlaklığa sahip göz korumalı ekranı ile net görüntü deneyimini yaşayabilirsiniz. Bu sayede her hareket, ayrıntı ve renk yaşam bularak görsel şölen sunuyor ve bu da oyun, video izleme ve diğer eğlence deneyimlerinizi zenginleştiriyor.

    Hi-Res Ses Sertifikası da alan bu akıllı telefonda kullanılan Ses Alanı Genişletme Teknolojisi ile daha net bir ses deneyimi yaşayabiliyorsunuz. Çift hoparlör ve Audio Booster, filmlerdeki ses efektlerini en net şekilde vererek ve müziği ahenkle ileterek etkileyici bir ses deneyimi yaşatıyor.

    Samsung, Paris’te tanıttığı yeni cihaz serilerinin dünya genelindeki satış tarihlerini açıkladı

    0

    Samsung Electronics, yeni cihaz serilerinin dünya genelinde hangi tarihlerde satışa çıkacağını açıkladı. Yeni Samsung Galaxy Z Fold6, Z Flip6, Watch Ultra, Watch7 ve Buds3 Serisi, Galaxy AI dünyasını yeni sınırlarına ulaştırdı.  

    Samsung Electronics bugün Galaxy Z Fold6, Galaxy Z Flip6, Galaxy Watch Ultra, Galaxy Watch7 ve Galaxy Buds3 serisinin küresel satış tarihlerini duyurdu. Samsung Electronics Mobil Dünya Başkanı ve CEO’su TM Roh, “Bu ayın başlarında Paris’te tanıttığımız en yeni Galaxy cihazlarımızın tüketicilerde büyük bir heyecan yarattığını gördük. Galaxy AI’ın gücünü çok yönlü katlanabilir cihazlarımıza entegre ederek ve etki alanını ekosistem portföyümüze genişleterek, yapay zekanın potansiyelini dünya çapında milyonlarca kullanıcının parmaklarının ucuna getirme taahhüdümüzü sürdürüyoruz” dedi.

    Galaxy Z Fold6 ve Z Flip6 ile yeni ve çok yönlü yapay zeka deneyimleri

    Yeni Galaxy Z Fold6 ve Z Flip6, iletişimi, üretkenliği ve yaratıcılığı geliştiren benzersiz tasarımlarıyla Galaxy AI’ı bir sonraki seviyeye taşıdı. İletişim söz konusu olduğunda, özgün çift ekran tasarımından en iyi şekilde faydalanabilirsiniz.

    Galaxy AI ile güçlenen gelişmiş Galaxy ekosistemi

    Galaxy Watch serisine eklenen yeni özellikler, Samsung’un Galaxy AI platformu aracılığıyla sunulan dijital fitlik takibini ve günlük zindeliği geliştirme vizyonunun merkezinde yer alıyor. Galaxy Watch Ultra ve Galaxy Watch7, Çift frekanslı GPS sistemi kalabalık şehirlerden tozlu patikalara kadar her türlü dış ortamda egzersiz yaparken konumu her zamankinden daha hassas izliyor.

    Galaxy Buds3 serisi ise modern ve pratik bir stil yaratmak üzere şık ve yepyeni saplı tasarımla geliyor. Kanal Uçlu Galaxy Buds3 Pro ve Açık Uçlu Buds3, tercihleri ne olursa olsun herkese uygun bir kulaklık seçeneği sunuyor. Yeni Galaxy Buds3 Pro’nun ön sipariş ve lansman teslimleri, 31 Ağustos itibarıyla yapılacak.

    Galaxy Z Fold6, Galaxy Z Flip6, Galaxy Watch Ultra, Galaxy Watch7 ve Galaxy Buds3 serisinin genel satışı ise 24 Temmuz 2024 tarihinden itibaren tüm dünyada başladı.

    4K televizyon seçim rehberi

    0

    4K televizyon almak, son yıllarda ev eğlencesine yapılan en önemli yatırımlardan biri haline geldi. Ancak bir televizyon alırken sadece çözünürlüğe bakmak yeterli değil. Kullanım amacınıza göre ekran tazeleme hızı, parlaklık ve panel tipi gibi unsurlar da büyük önem taşıyor. Peki, hangi televizyon sizin için en iyisi? Gelin, kullanım amacınıza göre televizyon seçimini detaylandıralım.

    Günlük Kullanım İçin 4K Televizyonlar

    Eğer televizyonu ağırlıklı olarak haber izlemek, gündüz kuşağı programlarını takip etmek veya sosyal medya videoları izlemek için kullanıyorsanız, aşırı teknik özelliklere ihtiyacınız yok demektir. Bu tür kullanım için 60Hz tazeleme hızına sahip, uygun fiyatlı bir 4K televizyon yeterli olacaktır. Ayrıca, enerji verimliliği de günlük kullanımda önemli bir faktör… Özetle en ekonomik çözüme gidebilirsiniz.

    Netflix için Gereken Minimum İnternet Hızları - TurkNet Blog

    Film ve Dizi Tutkunları İçin 4K Televizyonlar

    Eğer televizyonu ağırlıklı olarak film ve dizi izlemek için kullanmayı planlıyorsanız, panel kalitesi ve HDR desteği ön plana çıkıyor. OLED veya QLED panel teknolojisine sahip televizyonlar, daha derin siyahlar ve canlı renkler sunuyor. Ayrıca, yüksek parlaklık ve kontrast oranı da sinema deneyimini evinize getirecektir. 4K çözünürlük, Netflix ve diğer streaming platformlarında en iyi sonucu almanızı sağlayacaktır.

    Netflix, televizyon tarafında da AV1 kullanmaya başladı - LOG

    Oyun Oynamak İçin 4K Televizyonlar

    Eğer bir oyuncuysanız, tazeleme hızı ve giriş gecikmesi (nput lag) gibi teknik özelliklere dikkat etmeniz gerekir. 120Hz veya daha yüksek tazeleme hızına sahip televizyonlar, özellikle hızlı tempolu oyunlarda daha akıcı bir deneyim sunar. Ayrıca, HDMI 2.1 bağlantı desteği olan televizyonlar yeni nesil oyun konsolları için en ideal seçim… Düşük giriş gecikmesi ise komutlarınızı hızlı bir şekilde ekrana yansıtarak rekabetçi oyunlarda avantaj sağlayacaktır. Bu kıstasa da dikkat edebilirsiniz.

    Living Room PC Gaming Setup - LG 86" 4K 120Hz Large NanoCell TV

    Sonuç olarak, 4K televizyon seçerken öncelikle kullanım amacınızı belirlemelisiniz. Günlük kullanım için daha uygun fiyatlı seçenekler yeterli olurken, film ve dizi izleyicileri ile oyuncular daha gelişmiş teknolojilere ihtiyaç duyabilir. Satın alacağınız televizyonun geleceğe yönelik teknolojilere sahip olması da, uzun süreli memnuniyet sağlayacaktır.

    MediaMarkt “Stokları Eritiyoruz” kampanyasına 2-8 Ağustos tarihleri arasında devam ediyor

    MediaMarkt’ın Stokları Eritiyoruz kampanyası 2-8 Ağustos tarihleri arasında devam ediyor. Kampanya kapsamında çeşitli kategorilerdeki ürünler tüketicilere sunuluyor. 

    Avrupa’nın bir numaralı tüketici elektroniği perakendecisi MediaMarkt’ın geleneksel “MediaMarkt‘ta Stokları Eritiyoruz” kampanyası devam ediyor. Bu kapsamda 2-8 Ağustos tarihleri arasında tabletten fotoğraf makinesine, elektrikli çaydanlıktan yağsız fritöze birçok ürün tüketicilerle buluşacak.

    MediaMarkt‘ta Stokları Eritiyoruz kampanyası kapsamında;

    • Apple 5. Nesil 10.9″ 256GB iPad Air Wi-Fi + Cellular Tablet – 26.997 TL,
    • FujıFilm Mini 12 Pastel Eko Bundle Box Anlık Fotoğraf Makinesi – 4699 TL,
    • Korkmaz A369 Demtez 1.7L 1600 W Elektrikli Çaydanlık Inox – 2699 TL,
    • Philips Premium XXL Yağsız Fritöz – 9699 TL,
    • Electrolux E4CB1-6ST Smoothie Blender’ı – 3899 TL’den satışa sunulacak.

    Kampanya, 2-8 Ağustos tarihleri arasında MediaMarkt’ın Türkiye genelindeki 99 mağazasında ve online alışveriş sitesi mediamarkt.com.tr’de geçerli olacak.

    Tüketiciler kampanyaya dair detaylara MediaMarkt-Stokları Eritiyoruz Kampanyası adresinden ulaşabilirler.

    MediaMarkt’ın Global Medya Ajansı Publicis Groupe oldu

    Avrupa’nın ve Türkiye’nin lider elektronik perakendecisi MediaMarktSaturn Grup, global marka dönüşüm yolculuğunda büyük bir adım attı. MediaMarkt‘ın Global Medya Ajansı Publicis Groupe oldu.

    MediaMarkt, Türkiye dahil tüm faaliyet gösterdiği ülkelerde medya planlama ve satın alma faaliyetlerini tek çatı altında topluyor. Bu stratejik hamlede MediaMarkt‘ın medya ajansı olarak Publicis Groupe ile anlaşmaya varıldı.

    Deneyim Elektroniği ile Marka Dönüşümü

    Ekim 2022’den bu yana, MediaMarkt “deneyim elektroniği” alanında yeniden konumlanarak müşterilere sunduğu elektronik deneyim ve hizmetleri ön plana çıkaran bir pazarlama dönüşümüne imza attı. Bu dönüşümün bir parçası olarak geliştirilen ve “MediaMarkt’la Tam Zamanı!” (Let’s Go!) sloganıyla tanıtılan ilk global iletişim kampanyası, tüm ülkelerde eş zamanlı olarak hayata geçirildi. Bu kampanya, markanın deneyim elektroniği alanındaki lider duruşunu pekiştirdi.

    Yeni Medya Ajansı ile Büyüyen Sinerji

    Bu pazarlama dönüşümünün bir sonraki adımı olarak, MediaMarktSaturn Grup, medya planlama ve satın alma faaliyetlerini Publicis Groupe ile tek çatı altında birleştirerek büyük bir sinerji yaratmayı hedefliyor. MediaMarktSaturn Grubu’nun Pazarlama ve Ticaretten Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi (CCMO) Michael Schuld, bu yeni adımla ilgili olarak, “Markamız, ‘Deneyim Elektroniği’ vizyonumuz çerçevesinde müşterilerimizin hayatını zenginleştirmek için var. Şimdi, medya alanında da bu vizyonu gerçekleştirmek ve mesajımızı en etkili şekilde müşterilerimize ulaştırmak adına bir sonraki adımı atıyoruz” dedi.

    Veri Destekli ve Kişiselleştirilmiş İletişim

    MediaMarktSaturn Grubu, Avrupa’da faaliyet gösterdiği tüm ülkelerde yaklaşık 8 ay süren ve 4 önemli ajansın katıldığı büyük bir konkur süreci yürüttü. Bu süreç, grubun bugüne kadarki en büyük uluslararası konkuru olarak tarihe geçti. Yeni medya ajansıyla birlikte, MediaMarktSaturn konvansiyonel ve dijital medya stratejilerini optimize etmeyi, verimliliği artırmayı ve veri destekli kişiselleştirilmiş iletişimle en son teknolojik yetenekleri geliştirmeyi amaçlıyor. Publicis Groupe ile yapılan bu anlaşma, küresel etkin medya yönetimi ile yerel taktiksel uygulamaların dengeli bir birleşimini sağlayacak.

    Verimli Bütçe Yönetimi ve Optimizasyon

    MediaMarktSaturn Grubu, yeni veri tabanlı platformu sayesinde medya bütçesinin daha verimli kullanımını ve kampanya performanslarının sürekli optimize edilmesini sağlayacak. Bu, MediaMarktSaturn’un Türkiye dahil 11 ülkede daha güçlü bir iletişim ve medya stratejisi oluşturmasına olanak tanıyacak. Yeni medya planlama ve satın alma ajansı, Ekim 2024 itibarıyla faaliyete geçecek ve toplamda üç haneli milyon Euro tutarında bir medya bütçesini yönetecek. Bu büyük adım, MediaMarkt‘ın marka bilinirliğini ve müşteri memnuniyetini artırma yolunda önemli bir kilometre taşı olacak.

    E-ticarette yaşanan kargo problemleri nasıl çözülür?

    Dijital dünyanın hızla geliştiği bir dönemde yaşıyoruz ve bu dönüşümle birlikte tüketim alışkanlıklarımız da köklü bir şekilde değişiyor. Artık alışverişi internet üzerinden yapıyor, ihtiyaçlarımızı birkaç tıklamayla karşılıyoruz. E-ticaret sektörü, bu talep artışıyla birlikte olağanüstü bir büyüme gösteriyor. Ancak bu hız ve kolaylık, bazı sorunları da beraberinde getiriyor. Özellikle, yanlış veya eksik adres bilgileri nedeniyle yaşanan kargo problemleri, hem tüketiciler hem de satıcılar için büyük bir sıkıntı kaynağı oluyor. Bu sorunlar, müşteri memnuniyetini olumsuz etkilerken, işletmelerin operasyonel maliyetlerini de artırıyor. Peki, bu kargo ve teslimat problemlerini nasıl çözebiliriz? Bu sorunun yanıtını bulmak için, Türkiye’nin önde gelen coğrafi bilgi sistemleri ve akıllı adres çözümleri sunan firması Başarsoft Yönetim Kurulu Başkanı Alim Küçükpehlivan ile görüştük.
    Başarsoft CEO'su Alim Küçükpehlivan

    Başarsoft CEO’su Alim Küçükpehlivan

    Alim bey, kargolarımız neden ulaşmıyor?

    E-ticaret sektörü büyük bir hızla büyüyor, ancak bu büyüme beraberinde bazı problemleri de getiriyor. Kargo ve teslimat sorunlarının en büyük kaynağı, adres bilgilerinin eksik veya hatalı girilmesidir. Geleneksel posta kodu sistemi bu problemleri çözmede yetersiz kalıyor çünkü adres bilgileri sürekli değişiyor ve bu değişikliklerin takibi zor olabiliyor.

    Hepimizin aklında kalan en ünlü adreslerden biri, rahmetli Barış Manço’nun “Adresi biliyorsunuz: Barış Manço Moda 81300 İstanbul.” cümlesidir. Yıllar boyunca bu adrese yazılan her mektup alıcısına ulaştı. Çözüm posta kodunda mıydı? Belki o yıllar için öyleydi, fakat büyük üstadın isminin yazması da yeterliydi, bu kesin. Bugün ise bir sipariş verirken adresimizi detaylıca yazıyoruz: il, ilçe, mahalle, sokak… Ancak yine de teslimat sorunları yaşıyoruz.

    Pandemi döneminde, PTT ve NVİ işbirliği ile bir adres kodlama sistemi hayatımıza girdi. Ancak bu sistem, 9 haneli kodların kişilerin ezberlemesini gerektiriyordu. Bu kodlar posta kodları ile ilişkilendirilemediği ve bir rakam hatası bile tolere edilemediği için baştan başarısızlığa mahkumdu.

    Bu problemleri çözmek için Başarsoft olarak ne gibi çözümler sunuyorsunuz?

    Başarsoft olarak, Geocoder adı verilen adres kodlama çözümleri sunuyoruz. Bu çözümler, adresin eksik veya hatalı girilmiş kısımlarını bulabiliyor ve doğru adresi tahmin edebiliyor. Geocoder sistemlerimiz, Türkiye’de sokak, cadde adları ve kapı numaraları gibi bilgileri düzenli olarak güncelleyen veritabanları üzerine oturan akıllı yazılımlardır. Bu sayede, kargo şirketleri adres doğruluğunu artırarak teslimat süreçlerini daha verimli hale getirebiliyor.

    Kargo adres bilgileri nasıl yazılır?
    Kargo adres bilgileri nasıl yazılır?

    E-ticaret siteleri kargoların sorunsuz ulaştırılması için neler yapmalı?

    E-ticaret sitelerinin de bu sürece katkıda bulunması gerekiyor. Kullanıcıların adres bilgilerini doğru ve hızlı bir şekilde girmelerini sağlamak için adres girişi ve doğrulama servislerini sistemlerine entegre etmeleri şart. Autocomplete özellikli adres girişi ve doğrulama servisleri, kullanıcıların uzun uzun vakit harcamadan en doğru adresi girmelerine yardımcı oluyor. Bu sayede, adres bilgileri daha en baştan doğru girilmiş oluyor ve kargo şirketlerinin işini kolaylaştırıyor.

    Peki e-ticaret ve kargo şirketleri arasındaki işbirliği nasıl geliştirilebilir?

    E-ticaret ve kargo şirketleri arasında ortak bir anahtar ile çalışılması sağlandığında, “adres eksik veya hatalı” gibi problemler tamamen ortadan kalkacaktır. E-ticaret siteleri, adres doğrulama servislerini entegre ederek doğru adres girişini sağlarken, kargo şirketleri de Geocoder sistemleri ile bu adreslerin doğruluğunu kontrol edebilir. Bu iş birliği, operasyon maliyetlerini düşürüp karşılıklı çıkarlar oluşturacaktır.

    E-ticaret siteleri için kargo entegrasyon hizmeti sağlıyor musunuz?

    Evet ilk örnek projemiz D&R ve KargomSende arasında gerçekleştirildi. D&R müşterilerinin adreslerini KargomSende’ye göndermek yerine, Basarsoft’un ürettiği bir akıllı kodu paylaşmakta, KargomSende ise gelen kodun karşılığına gelen koordinatı ve doğru adresi kullanmakta böylece adres tek seferde düzgün hale getiriliyor ve tüm süreçte kullanılıyor.

    Kargo takibi konusunda bir hizmetiniz var mı?

    Kargo şirketlerinin dağıtıma çıktığı andan itibaren kuryenin canlı takibi bile mümkün, fakat bunun uygulanmasının tercihi kargo şirketlerine ait. Bir çok kargo şirketi, şimdilik yaklaşık teslimat zaman aralığını vermeyi tercih ediyor ve bu konuda rotalama ve yaklaşık varış zamanı bilgilerini firmamızın servisleri üretiyor.

    E-ticaret lojistiği alanında çalışmalar yapıyor musunuz?

    E-Ticaret lojistiğinde Logiware adında bir depo yönetim yazılımımız var, ilk kullanıcısı Almanya’da, E-ticaret sitelerine hizmet veren bir depo oldu. Birlikte geliştirdiğimiz bu yazılımın genel pazara sunulması için çalışmalarımız devam ediyor.

    Anker Soundcore, pazar payında %161’lik artış açıkladı

    Anker, Anker Soundcore kategori markasıyla büyümeye devam ediyor.

    Anker, akıllı yaşam teknolojilerine getirdiği öncü yaklaşımlarla kullanıcılarının hayatını kolaylaştırmaya devam ediyor. Son teknolojiden yararlanılarak ses kalitesine yeni bir boyut kazandırmayı başaran Anker Soundcore kategori markası, kaliteli bir ses deneyimini rekabetçi bir fiyat performansıyla kullanıcılara buluşturmaya devam ediyor. Hi-Res, HearID, Aktif Gürültü Engelleyici, VoiceRadar, LDAC ve hızlı şarj gibi alanında uzman teknolojilerden yararlanılarak geliştirilen Anker Soundcore ürünleri, Türkiye’deki pazar payında büyük bir artış yaşayarak sektördeki güçlü konumunu daha da sağlamlaştırdı. 2023 Mayıs ayında %1.66 olan pazar payı, bu yıl %166’lık bir artışla %4.34’e yükseldi.

    “Müşterilerimizi yeni teknolojilerle buluşturmaya devam edeceğiz”

    Anker Soundcore kategori markasının başarısıyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Anker Türkiye, Yunanistan ve Orta Asya Ülke Müdürü Cem Bodur şunları söyledi: “Anker Soundcore olarak, tüketicilerimize en iyi ses deneyimlerini sunma hedefimize sadık kalarak, pazar payımızda %161’lik bir artışa imza attık. Bu büyüme, yenilikçi ürünlerimizin ve müşteri memnuniyetine odaklanan stratejilerimizin tüketiciler tarafından ne kadar benimsendiğini gösteriyor. Anker Soundcore kategori markamızla son teknolojiyi ve trendleri takip ederek kullanıcılarımızı yeni teknolojilerle buluşturmaya ve müşterilerimizin ihtiyaçlarına uygun çözümler geliştirmeye devam edeceğiz.”

    Samsung, Galaxy serisi için iki yeni güvenlik güncellemesi duyurdu

    0

    Bildiğiniz üzere Samsung, yeni gizlilik ve güvenlik özelliklerini tablet ve akıllı telefonlarına getirmeye devam ediyor. Son dönemlerde Knox ve Secure Folder uygulamalarını sık sık güncelleyerek kullanıcıların gizliliğini koruyan Samsung, iki yeni güvenlik güncellemesi daha sunuyor.

    Samsung, güvenliği bir üst seviyeye taşıyor

    Samsung, akıllı telefon ve tablet kullanıcıları için güvenlik ve gizlilik konusundaki çıtayı yükseltmeye devam ediyor. Geçtiğimiz yıllarda Knox ve Güvenli Klasör gibi çığır açan özelliklerle adından söz ettiren teknoloji devi, şimdi de iki yeni güvenlik özelliğini kullanıcılarına sunuyor: Quick Share Özel Paylaşım ve Samsung Cloud Gelişmiş Veri Koruma…

    Quick Share Özel Paylaşım, kullanıcılara dosya paylaşımında benzersiz bir kontrol imkanı sağlıyor. Bu mod sayesinde, paylaşılan dosyaların kimlerin görebileceğini ve ne kadar süreyle erişilebilir olacağını belirlemeniz mümkün olacak.

    Maksimum 20 dosya ve 200MB’a kadar veri paylaşımına izin veren bu özellik, paylaşılan içeriğin yalnızca okunabilir olmasını sağlayacak.

    Samsung Cloud Gelişmiş Veri Koruma özelliği, kullanıcıların yedekleme ve senkronizasyon verilerini uçtan uca şifreleme ile koruyor. Bu yenilik, verilerin yalnızca kullanıcının kendi Samsung cihazında (akıllı telefon, tablet) çözülebileceği anlamına geliyor. Böylece, sunucuda depolanan veriler ele geçirilse bile, üçüncü şahıslar tarafından hiçbir şekilde verilere erişilemiyor.

    Bu yeni özellikler, Samsung’un dijital güvenlik alanında ne kadar titiz çalıştığını gösterse de, Quick Share Özel Paylaşım’ın yalnızca Samsung cihazları arasında çalışması ve belirli dosya formatlarıyla sınırlı olması, kullanım alanını bir miktar daraltacak. Buna rağmen, özellikle hassas bilgilerin paylaşımında kullanıcılara büyük bir avantaj sağlaması bekleniyor.

    Valorant, PS5’te Xbox Series X’ten daha akıcı çalışıyor

    0

    Riot Games’in çevrimiçi FPS oyunu Valorant, son bir yıldan fazla süredir PC dünyasında fırtınalar estiriyor. Beşe beş takım savaşları sunan ve çıkışından bu yana devasa bir oyuncu kitlesine ulaşmayı başaran Valorant, konsol çıkarmasıyla da büyük bir sükse yaratmayı başardı.

    Valorant, konsollara güçlü bir giriş yaptı

    16 Temmuz 2024 tarihi, Valorant için yeni bir dönemin başlangıcı oldu. Çalkantılı bir kapalı beta sürecinin ardından, oyun açık beta olarak konsollar için erişime açıldı. Artık oyuncular herhangi bir kod gerekmeyecan verici deneyime katılabiliyorlar. Şu an için oyun hem PS5 hem de Xbox Series X için ABD, Kanada, Avrupa, Japonya ve Brezilya’da oynanabiliyor.

    Konsol versiyonunun en dikkat çekici özelliklerinden biri, platformlar arası oyun desteği. PlayStation kullanıcıları, Xbox’a sahip arkadaşlarıyla birlikte Valorant’ın keyfini çıkarabiliyor. Bu, konsol oyuncuları arasında rekabeti ve etkileşimi artıran bir özellik olmasının yanı sıra, PC oyuncularını işin içine katmayarak klavye – fare ikilisinin yaratacağı avantajı da arka plana atmış oluyor.

    Peki, oyuncular Valorant’ın konsol versiyonu hakkında ne düşünüyor? İlk izlenimler karışık. Bazı oyuncular, PlayStation 5’te oyunun Xbox Series X’e kıyasla daha akıcı çalıştığını iddia ediyor. Bu tür karşılaştırmalar, oyunun farklı konsollardaki performansını optimize etmek konusunda Riot Games için altın değerinde denebilir.

    Yeni dönemde oyun açık beta süreçlerini tamamlayıp tam sürüme eriştiğinde, daha fazla bölgede erişilebilir hale gelmesi ve belki de yeni özelliklerle zenginleşmesi bekleniyor. Bunun yanı sıra platformlar arasındaki performans ve kalite farkları da kapanacaktır.