Instagram takipçi sayısını artırmak istiyor, ancak bir türlü ilerleme kaydedemiyorsanız yeni algoritmaları göz önünde bulundurarak derlediğim, basit ve uygulanabilir 5 farklı stratejiyi yazımda bulabilirsiniz.
Instagram Takipçi Sayısını Artırmak İçin 5 Farklı Strateji
Takipçi sayısını artırmak; kitlenin katılımını artıracak ve farkındalık yaratarak web dönüşümleri gibi art arda gelen pozitif etkilere yol açacaktır.
Daha fazla Instagram takipçisine sahip olmak için uygulayabileceğiniz denenmiş ve gerçek stratejileri yazımda bulabilirsiniz.
1. Instagram Hikayelerini Atlamayın
İnstagram’da hikaye yayınlamak, sizi daha önce takip eden kullanıcılar için, markanızın hep en tepede görünmesini sağlar.
Bu özellik ayrıca Instagram’ın “Keşfet” özelliğinde; yakında takipçiniz olacak kişiler tarafından fark edilme ve içeriğinizin halihazırda sizi takip eden kullanıcıların arkadaşlarına gösterilme ihtimalini de hayli artırıyor.
2. Etkinlikleri ve Ortaklıkları Vurgulayın
Instagram’da mentionladığınız insan sayısı ne kadar fazla olursa, farkındalık yaratmak istediğiniz kişiler de (takipçiler) o kadar çoğalır. Peki markanız herhangi bir etkinlikte ya da ortaklıkta aktif mi? Vurgulamayı tercih edeceğiniz ya da sizin tarafınızdan ön plana çıkarılmaktan hoşnut olacak müşterileriniz var mı?
Markanızın, arkasında yatan kişiliğini ve özgünlüğünü ön plana çıkarmak için etkinlikleriniz ve ortaklıklarınızda mutlaka Instagram’ı kullanın. Instagram tamamıyla samimi ve kişisel bağlantılardan oluşur. Bu yüzden etkinliğinizi veya ortaklığınızı apaçık bir şekilde duyurmayın. Mesela “x zamanda x etkinliğimize gelin çünkü x konuşuyor olacak”.
Bunun yerine ilgi çekici bir hikaye anlatın. Ortaklarınızdan ve sizi ağırlayacak olan kişi ve mekanlardan markanızı ön plana çıkarmalarını ve etkinliğe paralellik teşkil edecek şekilde sizi gönderilerinde mümkün oldukça mentionlamalarını isteyin.
3. Etiketlemenin Tetikleyici Gücünden Faydalanın
Yayınlarınızda etiketlediğiniz kişi sayısı ne kadar fazla olursa, o kişilerin sizi takip etme olasılıkları da o kadar yüksek olur. İçeriğinizin bu markaları takip edenler için, “Keşfet” sekmesinde yer alması da o kadar muhtemeldir.
İşe yaramayan spam taktikleri – İçeriğin onlarla bir ilgisi yoksa, sırf dikkat çekmek için bir markayı ya da başka bir kullanıcıyı etiketlemeyin. Ama eğer elinizde işe yarayacağını düşündüğünüz bir etiket şansı varsa bunu hemen kullanın.
4. Doğru Hashtag’leri Kullanın
Doğru kişilerle etkileşime girmek için doğru hashtagleri kullanarak Instagram takipçisi tabanınızı genişletin.
Instagram takipçi sayısını artırmak için şu yöntemleri deneyin:
- Hedef kitlenizin hangi başlıkları ve trend hashtag’leri takip ettiğini öğrenme. Bunu hem Instagram hem de diğer sosyal ağlar ve forumlarda yapın. İşte burada da sosyal dinleme çözümü devreye giriyor.
- Hashtag türleri arasındaki farkı anlama. Bir Instagram “hashtag” stratejisinin anahtarı tahmin edeceğiniz gibi, Instagram’da hashtag’leri stratejik olarak kullanmak! Bu, kullandığınız hashtag’leri neden kullandığınızı bilmeniz gerektiği anlamına gelir. Örneğin; yeni bir kitle elde etmek için hashtag kullanıyorsanız, kullandığınız hashtag’ler markanızla alakalı farkındalık yaratan ve keşfetme odaklı hashtag’ler olmalıdır.
- Hashtagler’inizi kategorilere ayırın. Instagram’ın hashtag takip etme özelliğinin en yararlı özelliklerinden biri daha küçük, niş topluluklara ulaşabilmenizi sağlamasıdır.
- Örneğin; markanızın tencere sattığın varsayalım. Tencere satabileceğiniz çok geniş bir hedef kitle mevcut: Anneler, genç profesyoneller, genç profesyonel anneler, mutfak şefleri, vejetaryenler, et severler… Ve hepsi de markanızla ilgili farklı şeylere ilgi duyuyor ki bu da her bir hedef kitle için farklı hashtag anlamına geliyor.
- Sağlam bir Instagram hashtag stratejisinin oluşturulmasına ilişkin daha fazla rehberlik için bir etkileşim programı oluşturmayı ihmal etmeyin.
5. Bir Influencer Çalışması Planlayın
Hala bir influencer çalışması planlamadıysanız başlamanızın tam zamanıdır. Hedef kitlenize uygun influencerlar’ı seçmeye başlamadan önce iyi bir influencer’da aradıklarınızı belirli bir sınır dahilinde listelemeniz gerekir.
Örneğin; Instagram’ın niş kitlelerinin takip ettiği influencerlar kim?, Markanız ve içeriğinizle ilgilenebilecek kitlelere sahip influencerları nasıl tespit edebilirsiniz?
Influencer’lar ile çalışmak harikadır ama onların markanızla uyum sağlayan kişiler olması gerekir.
Influencer Kimdir?
- Takipçi sayısı 1000 – 250.000 arasında olmalıdır.
- Her gönderisi iyi etkileşim almalıdır.
- Influencer ve onların kitlesi sizin markanıza uyum göstermelidir.
Influencer Türleri Nelerdir?
Influencer’lar Celebrity değildir. Öne çıkan iki influencer türü bulunuyor.
Micro-influencer
Takipçi sayısı 10.000-100.000 arasıdır.
Power-middle influencer
Takipçi sayısı 100.000-250.000 arasıdır.
Bir influencer çalışması planlamak hiç de göründüğü kadar zor bir şey değil. Influencerlar ile sohbet etmek ve onlara ulaşmak sosyal medya platformlarını kullanabilirsiniz.
Bu yazımda size, değişen algoritmaları da göz önünde bulundurarak Instagram takipçilerinizi artırmak konusunda yardımcı olacak 5 işlevsel stratejiyi anlatmaya çalıştım. Lütfen üşenmeyin ve hesabınızı geliştirecek bu stratejileri denemeye başlayın.
Konuyla ilgili olarak “Instagram Hesabınızı Geliştirmenin Yolları” başlıklı yazımı da okumanızı öneririm.
Fayda görmeniz dileğiyle.