Instagram Hesabınızı Geliştirmenin Yolları

2

Instagram hesabınızı geliştirmek ve takipçi sayınızı arttırmak ister misiniz?

Instagram hesabınızı geliştirmenin yolları konusunda verdiğim öneriler yazımda sizi bekliyor.

Instagram’da bazı detayları göz önüne alarak takipçi sayınızı artırabilir ve hali hazırda sizi takip eden kişilerden aldığınız etkileşim sayısını üst seviyelere çekebilirsiniz. Instagram hesabınızı geliştirmek için kullanabileceğiniz öneriler aşağıda.

 

?stanbul, Turkey - January 23, 2015: Woman hands holding an Apple iPhone 5s and taking photos of a dessert and coffee cup with Instagram application. iPhone is a touchscreen smart phone produced by Apple Inc.

Instagram Hesabınızı Geliştirin! 

.

Dikkat Çekici Bir Biyografi Hazırlayın.

300 milyonu aşkın kullanıcının fotoğraf, video ve hikaye paylaşımı yaptıkları, son dönemin en popüler sosyal mecralarından Instagram’daki profilinizi geliştirmek için ilk olarak dikkat çekici bir biyografi hazırlamakla işe başlayın.

Yapılan araştırmalara göre, İnternet ortamında bir kişinin hakkınızda fikir sahibi olması yalnızca saniyenin yüzde yirmisi kadar zaman alıyor. Durum böyle olunca, biyografi gibi küçük ama göze çarpan detayları dikkat çekici ve etkileyici kılmak sizi bir adım öne taşıyacaktır.

Biyografinizde kısa ama vurucu bir metne, sizi ya da markanızı yansıtacak emojilere yer vermeyi ihmal etmeyin. Instagram’da link paylaşmanın mümkün olduğu ender alanlardan biri biyografi bölümüdür. Web siteniz veya blogunuz var ise bu bölümde ilgili linke yer vermeniz katkı sağlayacaktır.

.

İstikrarlı Bir Paylaşım Politikası Belirleyin.

Instagram hesabınızdan paylaşım yaparken tutarlı ve istikrarlı bir politika belirlemeye çalışın. Bir dönem günde 20 paylaşım yapıp, bir dönem 10 günde bir paylaşım yaparsanız takipçileriniz bundan hoşlanmayabilir.

Günlük ideal paylaşım sayısı hesabınızın türü ve sektöre göre değişiklik gösterse de, gün içerisinde ortalama 2-3 paylaşım yaparak sayfanızı daha değerli hale getirebilirsiniz.

.

Analizi İhmal Etmeyin.

Instagram hesabınızı geliştirmenin en kritik yolu takipçilerinizi ve onların sayfanız üzerindeki alışkanlıklarını başarılı bir şekilde analiz etmekten geçiyor. Bunun için bazı analiz araçlarını kullanıp takipçi profilinizi belirleyebilir (en çok hangi yaş aralığı sizi takip ediyor, daha çok hangi cinsiyete hitap ediyorsunuz, takipçileriniz hangi saat aralıklarında Instagram’da aktif oluyor…) ve paylaşımlarınızı buna göre yapabilirsiniz. Diğer taraftan en çok yorum ve beğeni alan paylaşımlarınızı tekrar inceleyip, bu paylaşımlardan yola çıkarak yapacağınız yeni paylaşımlar hakkında fikir sahibi de olabilirsiniz.

Young woman taking a outdoors self portrait (selfie) with smart phone

Instagram Hikayeler’i Aktif ve Etkili Kullanmaya Çalışın.

Snapchat’in popüler ve çok sevilen “hikayeler” (stories) özelliği Instagram’a geleli bir seneyi buldu. Bu özellik sayesinde Instagram önemli bir ivme yakaladı ve hem kişisel hesaplar hem işletme hesapları ciddi anlamda hikayeler bölümünü kullanmaya başladı. 24 saat sonra kaybolan içerikleri paylaşmaya yarayan Instagram Hikayeler’i siz de aktif bir şekilde kullanarak takipçilerinize farklı bir yoldan ve çeşitlilik sunarak ulaşabilirsiniz.

Instagram Hikayeler üzerinden günde 1 ya da 2 paylaşım yaparak doğal, takipçileri bıktırmayan, etkili bir içerik politikası belirleyebilirsiniz.

.

Instagram’daki Paylaşımlarınızı Diğer Mecralarda da Yayınlayın.

Instagram’ın dışında Facebook ve Twitter gibi diğer sosyal platformlarda da hesabınız varsa Instagram’da yapmış olduğunuz paylaşımların bu mecralarda da yayınlayarak daha çok kişiye hitap edebilir, diğer mecralardaki takipçilerinizi Instagram hesabına yönlendirebilirsiniz.

Son dönemde yapılan araştırmalar, Instagram üzerinden Facebook’ta paylaşılmak üzere yönlendirilen görsellerin, doğrudan Facebook vasıtasıyla paylaşılan görsellere nazaran daha fazla etkileşim aldığını göstermektedir.

.

Yorumları Yanıtsız Bırakmamaya Çalışın.

Instagram hesabı üzerinden yaptığınız paylaşımlara gelen yorumlara olabildiğince yanıt vermeniz takipçilerinizin sayfanıza olan sadakatini artıracaktır. Paylaşım hakkında sert bir eleştiri yapılmış olsa bile, uygun bir dil kullanarak yoruma yanıt vermek takipçinizin fikrinin değişmesini sağlayabilir. Yorumlarına yanıt alan birçok takipçi kendini daha değerli hissedecek ve tekrar yorum yapmak konusunda motive olacaktır.

.

Boomerang’a Duyarsız Kalmayın.

GIF türevi hareketli görseller hazırlamanızı sağlayan Boomerang, kayıt altına alınan görüntüyü ileri ve geri oynatarak eğlenceli ve farklı bir deneyim sunuyor. Son zamanların en popüler görsel tiplerinden olan Boomerang’ı kullanarak etkileşiminizi arttırabilirsiniz.

 

Instagram Reklamlarından Faydalanın.

İşletme hesabına sahipseniz Instagram’a reklam vererek içeriklerinizi takipçileriniz haricinde belirlediğiniz hedef kitlenin görmesini sağlayabilir ve hedef kitle içerisindeki kullanıcıların dikkatini çekebilirsiniz.

.

Hashtag Kullanın.

Instagram’da görsellere ekleyeceğiniz hashtagler etkileşim oranının artmasına ve içeriklerin daha çok kişi tarafından görülmesine olumlu bir katkı sağlar. Instagram’da kullanıcıların yeni hesaplar keşfetmesine de katkı sağlayan hashtagleri görsellerinizle uyumlu şekilde ve sayısı çok fazla olmamak koşuluyla kullanarak hesabınızı daha güçlü hale getirebilirsiniz.

.

Aklınızda bulunsun!

Bir paylaşımda en fazla 30 hashtag kullanabilirsiniz. 30 hashtag’i bir arada kullanmak paylaşımınızı çok fazla insana ulaştırabilir, öte yandan sizi ilgi meraklısı olarakta gösterebilir. Bu sebeple evrensel bir değer olan 5 hashtag’den fazla kullanmamanız paylaşımınızı daha cazip kılar.

Mesleki amaçlı kullanacaksanız 5 hashtag’i bir cümle içinde yedirip, yorum olarak kalan 25 hashtag’i görselinizin altında paylaşabilirsiniz. Bu yöntem daha fazla beğeni almanız konusunda size itici bir güç sağlar ve bir süre sonra yorum olarak eklediğiniz hashtagleri silerek paylaşımınızı olması gereken haline getirebilirsiniz.

.

Fayda görmeniz dileğiyle…

 

Cevap bırakın