Instagram istatistik özelliği, Instagram’da sizi takip eden ve sizinle etkileşim kuran kullanıcılar hakkında daha fazla bilgi edinmenizi sağlar.
Bu özelliği kullanarak paylaşımlarınız için daha doğru bir zamanlama yapabilir, basit bir analizle daha fazla kişiye ulaşabilirsiniz. Yazımda Instagram istatistik özelliğini avantaja çevirmek için kullanabileceğiniz yöntemlere değindim.
Instagram İstatistik Özelliği
En küçük parçasından en büyüğüne veri, günümüzde son derece popüler bir kavram haline geldi ve yeni bir devrin başlangıcı olarak yorumlanıyor. Büyük kurumlar için veri, günümüzde en değerli kurumsal varlıkların başında geliyor. Instagram hesabınızın erişim büyüklüğü ne olursa olsun, mevcut durumunuzu değerlendirmek için bu platformdaki verilerinizi inceleyerek avantaja dönüştürebilirsiniz.
Instagram istatistik özelliğini Kimler Kullanabilir?
Hesabınızın gizli olmasında bir sakınca görmüyorsanız siz de bu özelliği kullanabilirsiniz. İşletme Profilleri “Gizli Hesap” olarak ayarlanamaz ve bu özelliği kullara yaptığınız paylaşımlar genel izleyiciye açık hale gelir.
Instagram İstatistik Özelliğini kullanmak için “Profil” erkanınız üzerinden “Instagram İşletme Araçlarını Dene” bölümüne dokunmanız yeterlidir.
Instagram’da hesabınızı “İşletme Profiline” dönüştürdükten sonra Instagram İstatistiklerine erişebilirsiniz. Instagram İstatistiklerindeki veriler, hesabınızı İşletme Profiline dönüştürdüğünüz tarihten itibaren kaydedilir. Bu tarihten önceki verileri göremezsiniz.
Instagram istatistik özelliğinin avantajları
Instagramın bu özelliğini kullanarak kullanıcılarınızın cinsiyet, yaş aralığı, konum ve ilgi alanı gibi yol gösterici verilerine ulaşabilirsiniz. Ayrıca hedef kitlenizin en çok hangi gönderileri – hikayeleri gördüğünü ve en çok hangi gönderiler – hikayeler üzerinden sizinle etkileşime geçtiğiniz de görebilirsiniz.
Instagram İstatistik Özelliği üzerinden herhangi bir paylaşımınızın kaç kişiye eriştiğini, kaç kişiye gösterim yapıldığını, kaç kişi tarafından kayıt edildiğini, kaç kişi tarafından profilinizin ziyaret edildiğini anlık olarak takip edebilirsiniz.
Bu özelliği kullanmak için ana ekranınızın sağ üst tarafında bulunan grafik sembolüne dokunmanız yeterlidir.
Bu bölüme ulaştığınızda 6 grup halinde istatistikler ve buna bağrı veriler ekranınızda sıralanır.
Instagram İstatistik Grupları;
Genel istatistikler; (Takipçi sayıları ve son bir haftadaki hareketlilik. Gönderi sayıları son bir haftadaki hareketlilik) bu bölümde sıralanır.
Burada genel olarak hesabınızdaki büyümeyi gözlemleyebilir ve paylaşım sayınızı görebilirsiniz.
Detay istatistikler; ( Son bir haftalık gösterim, erişim, profil görüntülenme, web sitenizin tıklanma sayısı, telefon numaranız ve e-posta hesabınızın kullanım sayısı) bu bölümde yer alır.
Hesabınızdaki hareketliliği ölçümleyebileceğiniz bu veriler, pek çok faydalı detay içerir. Örneğin profilinizin görüntülenme sayısının artışı, sizden bahsedildiğinin ve sizi merak edenlerin sayısının artttığının bir göstergesidir. Gösterim ve erişim sayınızdaki düşüş ise paylaşım zamanlarınızın doğru hesaplanmadığının göstergesi olabilir. Bu istatistikleri düzenli olarak inceleyip yorumlayarak Instagram’daki etkinizi güçlendirebilirsiniz.
Takipçi istatistikleri; takipçilerinizin cinsiyeti, yaş aralığı ve yaşadıkları bölge hakkında verileri içerir. Bu bölümde takipçilerinizin genel olarak hangi gün ve saatlerde daha aktif olduğunu da öğrenebilirsiniz. Grafiklerde koyu renkli alanlar yüksek değerleri gösterir. Örneğin Çarşamba günü öğlen saatlerinde kullanıcılarınızın daha aktif olduğunu tespit ederseniz, bir sonraki hafta yapacağınız paylaşımları bu şekilde planlayarak erişiminizi katlayabilirsiniz.
Gönderi İstatistikleri üzerinden; Beğeni, Erişim, Etkileşim, Gösterim, Kaydedilen ve Yorum sayılarınızı filtreleyebilirsiniz. Bu filtreleme işlemini; bir haftalık, aylık, 3 aylık, 6 aylık, 1 yıllık ve 1 yıldan daha fazla olarak ayarlayabilirsiniz.
Seçtiğiniz fitre üzerinden, en fazla sayıya ulaşandan en düşüğe doğru bir sıralama ile karşılaşırsınız. Burada edindiğiniz bilgilere göre takipçilerinizin ne tür paylaşımlardan hoşlandığını, hangilerini faydalı bulup kayıt ettiklerini veya ilgi çekici bulmadıklarını görebilirsiniz. En çok beğenilen gönderilerinizi belirli aralıklarla paylaşmaktan çekinmeyin. İlgi çekici bulunmayan içeriklerinizi ise daha doğru bir zamanlama ile paylaşıp gerçek etkilerini gözlemleyebilirsiniz.
Hikaye istatistikleri;
Hikaye istatistikleri de tıpkı gönderi istatistikleri gibi pek çok değerli veriyi gözler önüne serer.
Burada izlemeniz gereken filtreler aşağıdaki işlevleri yerine getirir.
- Gösterimler – Hikayenizin izlenme sayısını gösterir.
- Erişim – Hikayenizi gören tekil hesapların sayısını gösterir.
- İleriye dönük dokunmalar – Hikayenizin bir sonraki kısmına geçme amaçlı dokunma sayısını gösterir.
- Geriye dönük dokunmalar – Hikayenizin bir önceki kısmına geçme amaçlı dokunma sayısını gösterir.
- Yanıtlar – İnsanların hikayenize gönderdiği mesajların sayısıdır.
- Kaydırarak atlama – Bir sonraki hesaba ait hikayeye geçmek için yapılan kaydırma sayısını gösterir.
- Çıkışlar – Kullanıcıların kendi akışlarına dönmek için hikayenizden çıkma sayısı sayısını gösterir.
Instagram istatistik özelliğini kullanırken;
- Gösterimlerin ve erişimin birbirinden farklı olduğunu aklınızda bulundurun.
- Bir kişi, gönderinizi 5 kez görebilir. Kişi her gördüğünde gösterim sayınız bir artar.
- Erişim, gönderinizi gören tekil kişilerin sayısına dayalıdır. Bir kişi gönderinizi birden fazla kez görse bile, her hesap sadece bir kez sayılır.
- Gönderinizde birden çok fotoğraf veya video olsa bile, o gönderide yalnızca bir fotoğraf veya video varmış gibi hesaplanır.
- Örneğin bir kişi, gönderinizdeki 10 fotoğraftan ilkini görse bile, gönderiniz yalnızca bir kere artar. Birisi birden çok fotoğraf veya videodan oluşan bir gönderi görsel bile, tüm gönderiniz tek bir gösterim sayısına ulaşır.
Tanıtım istatistiği üzerinden tanıtımını yaptığınız paylaşımlarınızın gösterim ve tıklanma sayılarını görebilirsiniz.
Instagram reklamları artık reklam oluşturma akışında herkes tarafından kullanılabiliyor. Instagram uygulamasından oluşturulan tanıtımlarda performans ölçümü olarak sadece gösterimler ve tıklamalar görülebiliyor. Instagram’da reklam yayınlamak için bir Facebook Sayfanız olması gerekir.
Bu istatistik üzerinden tanıtım yaptığınız paylaşımın web sitenizin tıklanma sayısını, tanıtımınızı gören kişi sayısını, gösterim ve etkileşim sayısını, hedef kitlenize erişimi ve kullandığınız bütçeyi görebilirsiniz.
Eğer bu özelliği kullanıp vazgeçmek isterseniz, istediğiniz zaman Instagram’daki İşletme Profilinizi tekrar kişisel profile dönüştürebilirsiniz.
Unutmayın, sadece işletme hesabına geçiş yaptıktan sonra paylaştığınız gönderi ve hikayelerin istatistiklerini görebilirsiniz. Doğru okuduğunuzda ve önlem aldığınızda bu veriler ummadığınız bir başarıyı beraberinde getirir. Instagram hesabınızı büyütmek ve daha fazla kişiye ulaşmak için bu özelliği kullanmaya üşenmeyin.
Instagram Hikayeleri konusunda kendinizi geliştirmeye ne dersiniz?
Instagram Stories Hakkında Pratik Bilgiler verdiğim yazıma aşağıdan ulaşabilirsiniz.
Fayda görmeniz dileğiyle.