Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Dijital Kültürİnovasyon Deyip Geçmeyin, İşte Ardındakiler

    İnovasyon Deyip Geçmeyin, İşte Ardındakiler

    İnovasyon deyip geçmeyin. Hepimizin diline yerleşmiş olan bu kelimenin altında onlarca belirleyici faktör var. Bu yazımda sizlere bu faktörleri aktarmaya çalıştım.

    Her şey dijital dönüşüme katkıda bulunuyor. İnovatif ürün ve yenlikler de bunun bir parçası.

    İnovasyon gücüyle fark yaratarak tüketicilerin kalbinde yer eden onlarca ürün var.

    Bu ürünlere olan ilgi pek çok faktörden etkilenerek kullanıcılar arasında adeta bir viral hale dönüşebiliyor. Öte yandan 2018’de çok tutulan bir ürün veya akım 2019’da kolayca unutulabiliyor. Bazen ise sürdürülebilir bir akımın ilk başlangıç noktasını oluşturabiliyor. İnovasyonun doğduğu topraklar da önemli. Bu açıdan her yıl açıklanan küresel inovasyon endeksi belirleyici.

    Şimdi gelin kelime anlamından yarattığı toplumsal değere, pazarlama alanında bulduğu kategoriden günlük hayatımızda kullandığımız örneklere dek inovasyonu birlikte inceleyelim.

     

    İnovasyon Nedir?

    TDK’ya göre “Yenileşim” olarak dilimize kazandırılan “İnovasyon” kısaca yaratıcı düşüncenin kullanılabilir ve teknik bir icada dönüştürülerek ticarileştirilmesi olarak özetlenebilir. Bir ürünün inovatif sayılması için toplumsal kabul edilebilirliği, sağladığı fayda da değer taşır.

     

     

    İnovasyon Örnekleri 

    İnovatif sayılan bir ürünün çekiciliğini etkileyen birkaç faktör var ve bunlar duygusal etkiden ürünün sağladığı faydaya kadar çeşitlilik sergiliyor.

    İnovatif bir ürünü çekici hale getiren nedir?

    Duygusal Etki: Tüketicilerde duygusal bir tepki ortaya çıkaran herhangi bir şey, onlarla otomatik olarak bağlantı kuruyor. İnsanlar stresli ya da kötü bir günün ardından, günlerini aydınlatacak bir şeye sahip olmak istiyor. Bir ürün bu duygusal serbest bırakmayı sağlayabildiğinde viral haline gelme ve çokça konuşulma ihtimali artıyor.

    Bu etkiye örnek olarak Kişisel Blender‘lar gösterilebilir. Yaratıcılığı tetikleyen tarifleri uygulama imkanı sunan, sağlıklı beslenmeyi hatırlatan ve taşınabilir yapısıyla pratiklik sağlayan bu küçük blender’lar hemen her eve girme başarısını gösterdi.

     

    Pratik Değer: Kullanışlı olan ve tüketiciler için bir problemi çözmeye veya daha üretken olmalarına yardımcı olacak bir ürünün onlar tarafından tavsiye edilme olasılığı daha yüksek oluyor. Pratik değer, bir ürünün dikkat çekmesinede yardımcı faktör. Çoğu zaman rakip markalar bir ürünün temel pratik değerine göre satışları artırmak ve müşterilere tam olarak istediklerini vermek için estetik dokunuşlar ekliyor. Bu özel dokunuş ilgi çekiciliği ve algıda seçiciliği artırıyor.

    İkisi bir arada bilgisayarlar bu kategoriye örnek olarak gösterilebilir. Bunlar, dokunmatik ekranla, anakart ve bataryayı bir arada bulunduran cihazlar ve kullanım alışkanlıklarını da temel olarak değiştiriyor.

     

    Sosyal Değer: Bir ürün tüketicinin imajını uygun ve sosyal eğrinin önüne taşıyacak şekilde tasarlandığında “sahip olma” güdüsünü tetikliyor. Bu özellik artı bir cazibe taşıyarak trend haline gelebiliyor.

    LG InstaView Door-in-Door buzdolabı buna örnek olarak gösterilebilir. Cama iki kez vurarak aydınlatabilen ve içeridekileri dolabın kapısını açmadan gösteren bu cihaz, evde olmasanız bile akıllı telefonunuzla buzdolabınızın içindekileri kontrol etme imkanı sunuyor.

     

    Görünürlük ve Tanınma: Yukarıdaki faktörlere bağlı olarak tüketiciler tarafından öne çıkarılan ve kolayca tanınabilen bir ürün de hızlıca bir arzu nesnesine dönüşebiliyor. Ezber bozan cep telefonları, oyunlar, küçük ev aletleri ve hatta mobil uygulamalar bu faktöre başlıca örnekler olarak gösterilebilir.

     

    En İnovatif Ülke Hangisi?

    İnovasyon etkisi sadece ürünlerle olmuyor, doğduğu topraklar da bu alana artı değer yaratıyor. İnovasyon haftası hemen her ülkede değişken tarihlerde kutlanırken, global olarak şubat ayının ikinci haftası anılıyor.

    Dünyada ülkelerin inovasyon performansı ile ilgili düzenli olarak yayınlanan önemli raporlar var. Cornell Üniversitesi ve INSEAD işbirliğinde hazırlanan Küresel İnovasyon Endeksi (KİE) bu raporlardan biri.

    Küresel İnovasyon Endeksi’ne göre Türkiye 126 ülke arasında;

    • 2014’de 54,
    • 2015’de 58,
    • 2016’da 42,
    • 2017’de 43
    • 2018’de 50. sırada yer alıyor.

    Türkiye’nin son dönemde yaptığı inovatif çalışmalarda yükselişte olan alan ise altyapı çalışmaları. Bu çalışmalar, bilgi ve iletişim teknolojilerine yapılan yatırımlar, elektrik, enerji, tedarik ve çevre altyapılarına yapılan yatırımlardan oluşuyor.

    En inovatif ülke sıralamasında İsviçre son 3 yıldır liderliği kimseye kaptırmıyor.

     

    İnovatif Ürünler; Fad mı, Trend mi, Büyüyen Pazar mı?

    İnovatif ürünlerin dahil olduğu üç temel kategori var. Her kategori, bir trend ürününün geleceğinin ne kadar süreceğini ortalama olarak belirliyor. Böylece ürünün pazardaki ömrü anlaşılabiliyor.

    Bazı ürünler kısa bir süre için çok büyük ilgi görüyor ve daha sonra aniden unutuluyor. Bunlar Fad olarak biliniyor.

    Diğer ürünler tüketicilerin hayatlarına girerek, bir ila dört yıl boyunca yer buluyor ve ardından unutuluyor. Bu ürünlere trend adını veriliyor.

    Daha önce gerçekten olmayan – örneği bulunmayan ürünler var. Bunlar olmadan bir hayat düşünemiyor, yaşamımız boyunca bu ürünleri kullanmaya ve yeniden satın almaya devam ediyoruz. Bu tür ürünler büyüyen pazarın birer parçası.

     

    Hepimizin diline yerleşen “İnovasyon” kelimesinin altında onlarca belirleyici faktör var. Bu yazımda sizlere bu faktörleri güncel örnekler eşliğinde aktarmaya çalıştım.

     

    2018 Yılının Gözde Teknolojik Ürünleri ile yakınlaşmaya ne dersiniz?

    2018 yılında satın aldığım ve evimde fark yaratan teknolojik ürünleri sizin için derlemiştim.

    2018 Yılının Gözde Teknolojik Ürünleri

     

    Fayda görmeniz dileğiyle.

     

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN