Google Home Mini’den sürpriz başarı

0

Strategy Analytics adlı araştırma kuruluşu akıllı hoparlör pazarına ilişkin yeni bilgiler derledi. İşte detaylar…

Strategy Analytics tarafından gerçekleştirilen araştırmaya göre Google’ın Home Mini adlı akıllı hoparlörü, 2018 yılı ikinci çeyreğinde bulunduğu segmentte en çok satan model oldu.

Küresel satışların ele alındığı araştırmada elde edilen bulgular, pazarın yüzde 50’den fazlasının Google ve Amazon ürünleri tarafından domine edildiğini, Google Home Mini‘nin ise yüzde 20’lik pazar payıyla aslan payını aldığını gösteriyor.

Oranlar şöyle;

  • Google Home Mini % 20
  • Amazon Echo Dot % 18
  • Amazon Echo % 12
  • Alibaba Tmall Genie % 7
  • Google Home % 7

Rakamlar, piyasada akıllı hoparlör konusunda iki öncü markanın tercih edildiğini ortaya koyarken fiyat açısından mütevazı modellerin öne çıktığı dikkatlerden kaçmıyor. Zira tüketiciler, Google Home Mini gibi fiyat-performans odaklı bir ürünü yoğun ilgiyle karşılıyor.

Zirvedeki ürün 2,3 milyon adet sattı

Öte yandan Nisan-Haziran arası dönemde toplamda 11 milyon 700 bin ünite akıllı hoparlör satışı gerçekleştiği kaydediliyor. Bu rakamın 2,3 milyonu Google Home Mini, 2,2 milyonu ise Amazon Echo Dot satışı şeklinde. Alibaba’nın ürünü de Google Home gibi 800 bin adet satarak hatrı sayılır başarı elde etmeyi biliyor.

İpucu
Google Home Mini, geçtiğimiz yılın Ekim ayında tanıtılmıştı. Dolayısıyla kısa süre içerisinde güncellenmiş versiyonları tanıtılabilir.

Teknoloji dünyasına dair öne çıkan gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz…

Cevap bırakın