Yaş ortalaması giderek yükselen Facebook, Kampüs uygulamasıyla üniversite gençliğini tekrar kazanmayı amaçlıyor. Şimdilik ABD’deki 30 üniversitede aktif edilen Facebook Kampüs’ün neler sunduğuna gelin yakından bakalım.
2004 yılında bir üniversite öğrencisinin projesi olarak doğan Facebook, şöhret kazanıp tüm dünyaya mal olduktan sonra yeniden üniversiteye dönmeye hazırlanıyor.
Bugün teknolojiyle az çok ilgilenen herkesin bildiği gibi, Facebook, Mark Zuckerberg’in bitirmeden ayrıldığı Harvard Üniversitesi’nde başlattığı bir projeydi.
“Köklerimize dönüyoruz” diye duyurdular
Zuckerberg’in o günkü hedefi, üniversite arkadaşlarının sosyalleştiği bir ağ oluşturmaktı. Bunda da başarılı oldu.
Şimdi nüfusu yaşlanan Facebook’u gençleştirmek için Kampüs adlı uygulama hayata geçirildi. Şirket projeyi, “Köklerimize dönüyoruz” diye duyurdu.
Facebook, Facebook’u yeniden keşfetti
“Facebook, Facebook’u yeniden keşfetti” yorumları da yapılan projenin Facebook’a ‘gençlik aşısı’ olması hedefleniyor.
Pilot proje kapsamında ABD’deki 30 üniversiteyle iş birliği yapıldı. Ancak talihsizlik o ki, bu 30 üniversite arasında, Zuckerberg’in Facebook’u kurduğu Harvard yer almıyor.
İlk şart bir Facebook hesabı
Kampüs’e erişmek için öğrencilerin öncelikle bir Facebook hesabı olması gerekiyor. Ardından facebook.com/campus adresine girilerek Kampüs profili oluşturulabiliyor.
Kampüs üyelerinin standart bir Facebook Haber Akışı’na ek olarak Facebook Kampüs Haber Akışları oluyor. İki haber akışı arasında geçiş yapılabiliyor.
Üniversite elektronik postası gerekiyor
Facebook Kampüs’e erişebilmek için öğrencilerin üniversite tarafından sağlanan “edu” uzantılı elektronik posta adreslerini kullanıp, mezuniyet yıllarını belirterek giriş yapmaları gerekiyor.
İsteğe bağlı olarak da ana dal, sınıf, memleket ve yan dal gibi diğer bilgiler girilebiliyor. Böylece bir Facebook Kampüs profili oluşturuluyor.
Paylaşımları sadece Kampüs’tekiler görüyor
Kampüs profili oluşturulduktan sonra öğrenciler, okullarına özgü kulüpleri ve etkinlikleri takip etme, sohbete katılma fırsatı yakalıyorlar.
Proje, öğrencilerin benzer ilgi alanlarını paylaşan sınıf arkadaşlarıyla bağlantı kurmalarını kolaylaştırırken, paylaşımları sadece kampüstekiler görebiliyor.
Okul bitince de iletişim sürecek
Facebook Kampüs, sadece öğrenciler için değil; mezuniyet sonrası da kullanıcıların birbirleriyle iletişimlerinin devam etmesi için tasarlanmış.
Kampüs’ün ana özelliklerine baktığımızda, “Kampüse Özel Haber Akışı”, “Kampüs dizini” ve “Yeni sohbet etme yolları” başlıklarının öne çıktığını görüyoruz.
Kampüse Özel Haber Akışı
“Kampüse Özel Haber Akışı”nda öğrenciler, üniversitelerine özel hazırlanan içeriklerle karşılaşıyor. Bu haber akışı içerisinde sınıf arkadaşları, gruplar ve etkinliklerden güncellemeleri görebiliyor.
Öğrenciler burada çalışma grupları oluşturabiliyor, sanal konserler planlayabiliyor ve üniversiteye özel gruplar ve etkinliklerden tavsiye isteyebiliyor.
Kampüs dizini
“Kampüs dizini”nde üyelere üniversitelerindeki kişileri bulmaları ve yeni insanlarla tanışmaları için kullanışlı bir altyapı sunuluyor.
Burada öğrenciler Facebook’un üniversiteye özel bir ağ olduğu ilk günlerde olduğu gibi, sınıf arkadaşlarını sınıfa, branş, yıl ve daha fazla detaya göre bulabiliyor.
Kampüs Sohbetleri
“Yeni sohbet etme yolları” olarak da Kampüs Sohbetleri adlı gerçek zamanlı sohbet odaları öne çıkıyor. Öğrenciler yurtları, kulüpleri veya Kampüs içinde parçası oldukları diğer gruplar için sohbet odaları oluşturabiliyorlar.
Kampüs’te üyelerin standart Facebook’ta olduğu gibi paylaşım yapabilecekleri kişisel profilleri bulunmuyor. Öğrenciler, Kampüs içindeki topluluklar, mesajlaşma ortamı ve gruplarda paylaşım yaparak sosyalleşebiliyor.
2,7 milyardan fazla aylık aktif kullanıcı
2020 yılının ikinci çeyreği itibarıyla 2,7 milyardan fazla aylık aktif kullanıcısı ile Facebook, dünya çapındaki en büyük sosyal ağ.
Facebook ayrıca WhatsApp, Instagram veya Messenger olmak üzere en çok kullanılan iletişim servislerinin sahibi konumunda.
Gençler Facebook’u tercih etmiyor
Ancak gençliğin Facebook’a olan ilgisi giderek azalıyor. Gençler daha çok YouTube, Snapchat ve Instagram gibi diğer sosyal ağları tercih ediyor.
Pew Araştırma Merkezi’nin 2018’de yaptığı bir araştırmaya göre, 13-17 yaşları arasındaki ABD kullanıcılarının yalnızca yüzde 51’i Facebook kullanıcısı.
Hedef yaş ortalamasını düşürmek
Facebook, Kampüs projesiyle, COVID-19 salgını nedeniyle okuldan uzakta kalan öğrencilerin iletişimlerimi sürdürmelerine yardımcı olmayı amaçladığını belirtse de projenin tek çıkış nedenin bu olmadığı açık.
Özetle; Facebook, son yıllarda platformdan uzaklaşan genç kitleyi yeniden kazanmak ve yaş ortalamasını düşürmek istiyor.
Twitter’da beni takip edin: https://twitter.com/melihbayramdede
YouTube kanalıma abone olun: https://www.youtube.com/c/melihbayramdede
MediaTrend’de yayınlanan diğer yazılarıma göz atmak ister misiniz?