Dijital Asistanlar Neden Yükselişte

0

Dijital asistanlar yapay zekanın desteği ile edindiği becerilerini artıyor ve yükselen bir trend olmaya devam ediyor.

Bu yazımda dijital asistanların başarısının ardında yatan nedenleri ve sundukları fırsatları bir araya getirdim.

Dijital asistanlar, sanal asistanlar veya ses asistanları olarak da bilinir.

Sahiplerinin sesli komutlarını kullanarak internette arama yapma, basit görevleri tamamlama, diğer cihazlarla bağlantı kurma gibi işlevleri yerine getirirler. Bu işlevleri getirebilmek için aynı zamanda yapay zekayı kullanırlar. Yaygın kullanılan dijital asistanlar arasında; Alexa, Siri, Cortana ve Google Assistant bulunur.

Dijital asistanlar mobil cihazlarda aktif hale getirilebilir, aynı zamanda mobilden bağımsız akılı cihazlar üzerinden de işlevsel hale getirilebilirler.

 

Dijital Asistanlar Neden Yükselişte? 

İnovatif bir yenilik veya ürünler karşılaştığımızda genellikle sahip olduğu gücü anlarız ancak kapasite ve uygulama konusunda biraz şüpheli yaklaşırız.

Örnek olarak Chatbot’ları gösterebiliriz. Chatbot’lar hala oldukça yeni, hızla yaygınlaşması ise 20 yıl kadar önce e-postaların benimsenmesi ve kullanılması ile karşılaştırılıyor. Son bir yıl içerisinde küçük işletmeler bile kendi chatbot’larını aktif hale getirdi ve benimsedi. Chatbot’lar bir sonraki aşama olarak yapay zeka destekli geliştirilebilir yapılar sunmaya hazırlanıyor. Geliştirmelerin içine yapay zeka girdiğinde maliyet artıyor. Teknoloji kullanımı konusunda öncülük yapan finansal kurumların mobil uygulamaları, bu yeni yapılar üzerinden kurgulanmış chatbot’ları müşterilerine sunuyor. Turkcell, Yapı Kredi, İş Bankası, TEB, ING, Ziraat Bankası ilk aklıma gelen finansal kuruluşlar.

Dijital Asistanlar sadece hayata eğlence katmak için kullanılmıyor. Günlük hayatımızın önemli bir parçası haline gelen mobil cihaz üzerinden yapabileceğimiz işlerin ve aynı zamanda IoT cihazlarının kontrolünde de kullanılıyor.

 

Dijital asistanların geleceği

Dijital Asistanlarla Pazarlama

Büyük markalar, firmalarına dair detayları sesli asistanlarla nasıl etkileşim içinde olabileceklerini hızla keşfediyor ve bu kanala yapılan yatırımlar büyüyerek ediyor.

Dijital asistanlar en basit haliyle ortalama düzeyde alışveriş yapan kullanıcıların alışkanlıklarını ve kişiye dair genel bilgileri öğrenerek kullanıcı etkileşimini artırıyor.

Diğer tüm pazarlama kanallarında olduğu gibi, dijital asistanlar üzerinden müşteri kazanmanın anahtarı, müşterilerin yaşadığı satın alma yolculuğunun süreçlerini iyi anlamakta yatıyor. Temel süreçler ise tüketicinin dikkatini çekme, harekete geçmesini sağlama, ilgiyi canlı tutma ve satın alma arzusu yaratma üzerine gelişiyor.

Dijital asistanlar üzerinden yaratılabilecek mikro anların başarısı, zenginleşen anları analiz etmek ve buna bağlı olarak sonuç odaklı hareket etme şansı yaratmak, tüketicilerin temel bir tercih sebebi haline gelebilir.

 

Dijital Asistanlarda Anahtar Kelimelerin Etkisi

Dijital asistan aracılığıyla sorgulama yapılırken soru kelimeleri olduça yaygındır, Satın alma hunisi üzerinden baktığımızda, huni üstündeki geniş sorular – “nasıl” ve “ne” sorularıdır. Bu sorular genellikle fiyatları, yorumları, gösterimleri ve derinlemesine karşılaştırmaları arar. Dijital asistanlar sürekli öğrenen doğası sebebiyle bu aşamaları yakalayıp araştırarak en uygun cevabı iletir.

 

Yapay Zeka Desteği ile Artan Potansiyel

Dijital asistanların yapay zekanın desteği ile edindiği becerilerin artışı işletmeler için oldukça avantajlı olma potansiyeline sahip. Perakende sektöründe doğru kurgulanan bir dijital asistan uygulaması üzerinden müşteriler, ürünleri yalnızca birkaç kelimeyle basitleştirerek, yeniden sipariş vermeye teşvik edebilir. Aynı zamanda bir ürünün stokta olup olmadığını kontrol etmelerini de sağlayabilir. En güncel durum güncellemelerini ve varış zamanlarını duyurmak için konum-trafik yoğunluğu bilgilerini kullanılabilir, finansal işlemlerde müşterilere değişen oranlar hakkında güncel bilgiler verebilir. Kullanılan cihazın hoparlör işlevi medya için de uygun ise, podcast’leri bulma ve oynatma veya dergi özelliklerinin sesli sürümlerini dinleme fırsatı sunacaktır.

 

Dijital asistanlar basit görevleri tamamlar.

Dijital Asistanların Geleceği

Dijital asistanlar hızlı bir şekilde pazarlama alanı için önemli bir platform haline geliyor ve bu başlı başına ilginç fırsatları da beraberinde getiriyor. Burada unutulmaması gereken ise tüketicilerin daha fazla beklenti içerisine girebileceği ve bu beklentilerin karşılanamayabileceği ile ilgili. Omnichannel pazarlamada, dijital asistanları veya bütünleşik çalışan mobil uygulamaları görmezden gelmek mümkün değil. İleri görüşlü işletmeler, bu yeni teknolojinin avantajlarını akıllı hoparlörden akıllı televizyonlara, mobil cihazlardan IoT ve AI teknolojisi kullanan cihazlara ve ses sitemlerine dek sunan bir strateji geliştiriyorlar. Bu yönde geç atılmış bir adım, kayıpları beraberinde getirecektir.

 

Ses teknolojileri her geçen gün daha hızlı, daha akıllı ve daha işlevsel hale geliyor. Gençlerin yoğun ilgisi ile yükselen bu teknolojiyi aileler de benimsemiş durumda.

Ses teknolojileri konusunda güncel araştırmaları, beklentileri ve geleceğini yazımda bulabilirsiniz.

 

Ses Teknolojileri ve Geleceğimiz 

 

 

Fayda görmeniz dileğiyle.

Cevap bırakın