Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    GenelEn çok para harcanan mobil oyunlar belli oldu!

    En çok para harcanan mobil oyunlar belli oldu!

    Günlük hayatımızın önemli parçalarından akıllı telefonların popülerleşmesiyle mobil oyunlara olan ilgi de büyük ölçüde arttı. Eskiden sadece bilgisayar ve konsollarda deneyimlediğimiz oyunlar, gün geçtikçe daha da yetenekli hale bu küçük akıllı kutulara taşınmaya başladı. Böylelikle mobil oyun sektörü adında yeni bir tabir ortaya çıktı.

    Tüm bunlara bir de uygulama için satın alma konsepti eklenince, milyarlar dolarların döndüğü devasa bir sektör haline geldi. Peki hangi mobil oyuna ne kadar para harcandı diye hiç düşündünüz mü? Bu sorunun cevabı olarak mobil sektörün analizindeki en güçlü araçlardan biri olan ve sektördeki gelişmeleri yakından takip eden Sensor Tower, kasım ayının en çok hasılat elde eden oyunlarını derledi. İşte liste…

    En çok pil tüketen 30 uygulama belli oldu

    İşte kasım ayında en çok hasılat elde eden mobil oyunlar

    Her ay olduğu gibi Sensor Tower, kısa süre önce kasım ayının en çok indirilen oyunlarını takipçileriyle paylaştı. Paylaşılan listede zirvede sırada bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla gelirlerini yüzde 46 oranında artırmayı başararak 254 milyon doları cebine koyan PUBG: Mobile bulunuyor. Yapıma en çok para harcayan ülke  yüzde 66 ile Çin olurken, ikinci sırada yüzde 7.3 ile Türkiye, üçüncü sırada ise yüzde 6.8 ile ABD yer aldı.

    Kasım ayında en çok hasılat elde eden ikinci yapım ise Genshin Impact. Aynı şekilde gelirlerini 207 milyon dolar seviyelerine kadar çıkarmayı başaran mobil oyun, bir önceki yıla kıyasla yüzde 47’lik artış sağladı. Oyuna en çok para harcayan ülkeler ise doğal olarak yüzde 36 ile Çin ve yüzde 24 ile Japonya oldu.

    Küresel mobil oyun pazarı, Kasım 2021’de App Store ve Google Play’de oyuncu harcamalarından toplamda 7,1 milyar dolar elde etti. Geçtiğimiz yıla göre de yüzde 7’lik bir artış gösterdi. Aynı zamanda kasım ayında en çok para harcayan ülke, 2 milyar dolarla toplam harcamaların yüzde 29’unu oluşturan ABD oldu. İkinci sırada yüzde 20 ile Japonya, üçüncü sırada ise yüzde 18 oranıyla Google Play Store’un kullanılmadığı Çin yer aldı.

     

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN