Daha büyük ve şık ikonlar, daha büyük fontlar, daha fazla beyaz alan ve sade tasarım, yeni Facebook’un kısaca özeti. Karanlık Mod seçeneği de eklenince kulağa hoş geliyor değil mi? Gelin Facebook’un yeni tasarımına yakından bakalım.
Dünya genelinde 2.5 milyardan fazla kullanıcıya sahip olan sosyal paylaşım platformu Facebook, yeni tasarımını kullanıma sundu. Facebook, 2019 yılındaki F8 konferansında platformda köklü bir tasarım değişikliğinin müjdesini vermişti. Şirket bugüne kadar 4 kez köklü tasarım değişikliğine gitti. Bu son tasarım değişikliği bu nedenle “FB5” olarak adlandırılıyor.
Daha büyük ikonlar ve fontlar
Şu anda belli bir kullanıcı kitlesi tarafından kullanılan ve üzerinde rötuşların devam ettiği tasarım, daha büyük ikonlar ve fontlarla daha ferah bir tema sunuyor. Yeni tasarım size hâlâ Facebook tarafından önerilmediyse hemen sağdaki menüden girerek, “Yeni Facebook’a Geçiş Yap”ı tıklayabilirsiniz. Eski tasarıma dönmek için yine sağ menüden, “Klasik Facebook’a Geçiş Yap”a tıklamanız yeterli.
Facebook’un yeni tasarımında çok kullanılan ikonların üst tarafa taşındığını görüyoruz. Bunlar, Ana Sayfa, Sayfalar, Watch, Marketplace ve Gruplar. Sağ sütunda yine arkadaş listesi ve doğum günü hatırlatmaları yer alıyor.
Karanlık Mod seçeneğiniz var
Sağ üst köşede ayrıca “Oluştur”, “Messenger”, “Bildirimler” ve “Hesap” ikonlarını görüyoruz. “Hesap” sekmesi içinde “Ayarlar ve Gizlilik”, “Yardım ve Destek” yer alırken, son dönemlerde kullanıcılar tarafından rağbet gören “Karanlık Mod” ayarı da burada bulunuyor. Sağ alt köşede ise “+” ikonu Messenger için hızlı mesaj oluşturmayı kolaylaştırıyor.
Kısa yolları özelleştirebilirsiniz
Sol sütunda ise yine Facebook’un içindeki tüm bölümlerin kısa yolları bulunuyor. Bu kısa yolları dilediğiniz gibi özelleştirebiliyorsunuz. Örneğin “Düzenle” bağlantısına tıklayarak çok kullandığınız sayfa ve grupları öne çıkarabilir, fazla kullanmadıklarınızı gizleyebilirsiniz.
Özel etkileşimler ve grupların kullanıcılar tarafından daha fazla tercih edildiğinden hareketle Facebook yeni dönemde, özel etkileşimler ve grupları daha fazla öne çıkarmayı planlıyor. Hatta Haber Akışının ikinci planda kalabileceği yorumları da yapılıyor.
Hikâyeler daha belirgin hale geliyor
Snapchat’ten Instagram’a kopyalanan Hikâyeler özelliği Facebook’a da gelmişti. Yeni tasarımda Hikâyeler, Ana Sayfanın hemen üzerinde yer alıyor. Hikâyelerin sağındaki oka tıklandığında ise tüm hikâyeler görüntüleniyor. Buraya giriş yapınca Facebook içinde Hikâyeler için özel bir sayfa oluşturulduğunu ve önemsendiğini görüyoruz.
Eski tasarıma dönme fırsatı var
Yeni tasarım ilk bakışta görsel olarak daha güzel gözükse de ikon ve fontların daha büyütülmüş olması ve daha fazla beyaz alan bırakılması nedeniyle, özellikle masaüstü bilgisayarlarda ekrana daha az içerik sığmasına neden oluyor. Bu durumu kullanışlı bulmadığım için bir iki günlük denemenin ardından eski tasarıma geri döndüm.
Sorularınız olursa yorumlara yazabilirsiniz
Bu yazıda Facebook’un yeni tasarımı hakkında bilgi vermeye çalıştım. Siz Facebook’un yeni tasarımını nasıl buldunuz? Görüşlerinizi yorum yazarak paylaşırsanız sevinirim. Şimdilik hoşça kalın.
Twitter’da beni takip edin: https://twitter.com/melihbayramdede
YouTube kanalıma abone olun: https://www.youtube.com/c/melihbayramdede
MediaTrend’de yayınlanan diğer yazılarıma göz atmak ister misiniz?