Devir tasarruf devri. Artan benzin fiyatları hem ceplerimizi yakıyor hem de doğayı. Yeni yönetmelikler ve bilinçlenen sürücüler nedeniyle artık neredeyse her marka, hibrit ve elektrikli seçenekler üzerine yoğunlaşıyor. Bu yazımızda yıl içerisinde piyasaya çıkan hibrit araçları inceleyeceğiz.
Toyota Corolla Hibrit
Her modelinde hibrit seçeneği sunma sloganıyla yola çıkan Toyota, bu sene en çok satan modeli Corolla’nın hibrit modelini çıkardı. Aracı çok fazla anlatmaya gerek yok. 1.8 motor ve kaliteli iç tasarımla dikkat çeken Corolla, CHR sistemi üzerine inşa edilmiş. Aracın geniş bir iç hacmi, daha agresif bir tasarımı ve artırılmış iç mekan malzemesi bulunuyor. Ancak şunun altını çizmek gerekir ki ülkemizde bulunan fabrikası sayesinde tüm dünyada satılan hibrit Corolla modelinin (Toyota CHR’nin olduğu gibi) üretimini üstlenmek bizler için gurur verici bir gelişme. Vergi teşvik ve çeşitli indirimlerle satışta bulunan Corolla, özellikle tüketici farkındalığı yaratmak gibi bir misyona da sahip.
Honda Insight
Toyota’nın hibrit modellerdeki amiral gemisi Prius’a, Honda’nın cevabı Insight ile geliyor. Prius’a göre daha spor bir görünümle gelen Insight 2019’da baştan aşağı yenilenmiş şekilde piyasada yer alacak. Oldukça beğenilen yeni Civic’in daha lüks tarzı bir görünüme sahip Insight, 1.5 motor ile geliyor. Bu da aracın Prius ve Corolla gibi modellere göre vergi avantajıyla gelmesini sağlayacak. 100 km’de 4.3 litre benzin tüketme iddiasında olan Honda Insight’ı merakla bekliyoruz. Bu arada Honda, daha çok hibrit ve elektrikli model üretimine ağırlık verecek. Ülkemizdeki fabrikasını kapayacağını üzülerek öğrendiğimiz Honda, 2021 yılında klasik Civic üretimini de durduracak. Dileriz olumlu gelişmeler yaşar ve modernize edilmiş bir fabrika ve ekonomik koşullarla Honda ülkemizde istihdam sağlamaya devam eder.
Land Rover Range Rover P400e
2020 yılında tüm modellerini hibrit ve elektriğe çevirecek Jaguar Land Rover, en yoğun otomobil firmalarından biri. Lüks SUV segmentinde performans ve detayları birleştiren firma 398 beygir gücünde 2.0 motor ile geliyor. Araç 100 km hıza 6.4 saniyede çıkabiliyor. Özellikle elektrikli motor kısmına büyük bir geliştirme sağlayan firma, arazi koşullarında düşük hızlarda elektrikli motorun oldukça işlevsel olduğunun altını çiziyor. Hatta uygun koşullarda araç 50 km elektrikli menzile sahip.
Subaru XV
Kendi adına bir ilke imza atan Subaru, XV modeliyle hibrit piyasasına adım atıyor. Klasik benzinli motorun yanına iki adet elektrikli motor dahil eden Subaru bu sistemle dört çeker performansını artırmayı hedefliyor. Toplam 150 beygir ve 772 kilometrelik menzili ile oldukça çevreci bir araç olan Subaru’nun ülkemizde ne zaman satışa sunulacağını merakla bekliyoruz. Sadece hibrit modele özgü Plazma Yeşil İnci isimli bir renk seçeneği de bulunan aracı ABD piyasasında Crosstrek ismiyle araştırabilirsiniz.
Porsche Panamera 4 E-Hybrid
Lüks ve düşük emisyon değerlerine sahip bir spor otomobil de Porsche’dan geliyor. 100 km hıza 4.6 saniyede çıkan araç 462 beygir/340 kW güç değerlerine sahip. Mühendislerin yoğun çalışması sonucu Porsche’dan beklenen tüm atik sürüş deneyimi, elektrikli motora da sahip bu modele aktarılmış durumda. Özellikle klasik otomobil hissini sevenlerin biraz mekanik bulabildiği elektrikli motor sürüş hissi gibi bir bahane bu modelde minimuma iniyor. Tabii bu cümleler kişiye göre değişen yargılar. Asıl gerçekler ise aracın 2 milyon liranın üzerinde olması ve 2.9 motorla geldiği için yüksek yıllık vergisi. Bu modelle birlikte artık vergilendirmenin motor hacmine göre değil emisyon değerlerine göre yapılması gerektiğini bir kez daha görüyoruz.
Eğer hibrit otomobiller ilginizi çekiyor ve yakın geçmişle kıyaslama yapmak istiyorsanız, ülkemizde satışı bulunan modeller üzerine olan bu yazımız da ilginizi çekebilir.