Pandemi döneminde uzaktan çalışma ve toplantıların vazgeçilmezi haline gelen Zoom uygulaması, yeni özelliklerle gelişmeye devam ediyor.
Hatırlatmak gerekirse; Zoom’un ücretsiz “Basic” planı bulunuyor. Bunun yanı sıra ücretli planlar, “Profesyonel”, “İşletme”, “Business Plus” ve “Enterprise” satın alınabiliyor.
Ücretsiz planla maksimum 100 katılımcıyla 40 dakikaya kadar toplantılar yapmak mümkün. Bu plana “Temel Beyaz Tahta”, “Ekip Sohbeti”, “E-posta”, “Takvim”, “Clips Basic” ve “Notes” özellikleri dahil.
Gelişmiş özellikler ücretli
Ücretli planlara geçildikçe, yapabileceklerinizin niteliği ve kalitesi artıyor, doğal olarak. Örneğin bir toplantının uzunluğu ihtiyaç duyarsanız, 30 saate kadar sürebiliyor.
Katılımcı sayısı “Profesyonel” planda 100, “İşletme” ve “Business Plus” planda 300, “Enterprise” planda 1000 kişiyle sınırlı.
Başlangıçta sesli ve görüntülü görüşme özelliklerinden ibaret olan Zoom, günümüzde yapay zekâ teknolojileriyle güç kazandı.
Yapay zekâ ile desteklendi
Yeni “Zoom AI Companion” adlı özellik, platforma entegre edilmiş bir yapay zekâ asistanının yardımıyla günlük görevlerinizi yönetmenizi kolaylaştırıyor.
Ücretli planlarda bulunan bu özellikle, toplantı kayıtlarında canlı yayın sırasında veya sonrasında arama yapabilir, yapay zekâdan özet isteyebilirsiniz.
Eğer bir toplantıya geç kaldıysanız, siz katılana kadar geçen süreçte neler konuşulduğunu yapay zekâdan özetlemesini talep edebilirsiniz.
Zoom özetlesin ve sen paylaş
Gerektiğinde toplantı notlarını “Ekip Sohbetleri” veya “E-Postalar” aracılığıyla ekip arkadaşlarınızla kolayca paylaşabilirsiniz.
Geçtiğimiz günlerde katıldığım Microsoft’un Copilot basın toplantısında, bu özelliklerin Microsoft 365 ofis yazılım paketine de geldiğini öğrenmiştim.
Dolayısıyla çalışma ortamında yapay zekânın gücünden yararlanmak için, her platform kendisine düşeni hızla yapmaya devam ediyor.
Microsoft ekosistemiyle uyumlu
Bunlara ilâve olarak, Zoom’un ücretli planlarında Microsoft’la uyumlu çalışan “Takvim Planlayıcısı” özelliği bulunuyor.
“Takvim Planlayıcısı”, kolay rezerve için toplantı alanlarının paylaşılmasını sağlıyor. Bu özellik, “Zoom Meetings”, “Zoom Mail” ve “Calendar”, “Google” ve “Microsoft 365” ile uyumlu çalışıyor.
Ayrıca, Microsoft yazılım ekosistemiyle çalışan şirketler için, Skype for Business (Lync) birlikte çalışabilme desteği mevcut.
PBX santrale gerek kalmıyor
Kurumsal özellikleri zenginleşen Zoom’da, “Enterprise” planda bulunan “Zoom Phone” özelliği dikkat çekici.
“Zoom Phone”, şirketler için tam donanımlı bir PBX (Private Branch Exchange) santralin görevini üstleniyor.
Bu özellikle şirket çalışanları arasındaki dahili aramalar ile dışarıya yapılan aramalar, başka bir santral uygulamasına gerek kalmadan tek bir platformdan yönetilebiliyor.
Gerçek zamanlı altyazı çevirisi
Zoom’un “Enterprise” planında, gerçek zamanlı altyazı çeviri teknolojisi bulunuyor. Bu da çok dilli toplantılarda katılımcıların iletişimini sorunsuz hale getiriyor.
Çalışma hayatının en önemli merkezlerinden olan e-posta ve takvim fonksiyonlarının, Zoom içinden yönetilebiliyor olması çok iyi.
Microsoft 365 ya da Google Mail entegrasyonu sayesinde, gerekli ayarlamaları yapıp, gerekli izinleri verdikten sonra, e-posta ve takvim içerikleri Zoom ekranınıza yansıyor.
Vazgeçilmez hale geldi
Bu entegrasyon tek uygulama içerisinden kurum içi ve dışı iletişiminizi sürdürmeniz, ekip arkadaşlarınız ve müşterilerinizle bağlantıda kalmanız anlamına geliyor.
Özetle Zoom, hem bireysel hem de kurumsal iletişim ve birlikte çalışma ortamı olarak yeterli altyapıyı sunan bir platform.
Özellikle uzaktan ya da hibrit çalışma kültürünü benimseyen global şirketler için Zoom, vazgeçilmez bir yazılımı çözümü haline gelmiş durumda.
X (Twitter) üzerinde beni takip edin: https://x.com/melihbayramdede
YouTube kanalıma abone olun: https://www.youtube.com/c/melihbayramdede
MediaTrend’de yayınlanan diğer yazılarıma göz atmak ister misiniz?