2019 Sosyal Medya Trendleri ile yakınlaşmaya ne dersiniz?
2018 yılı verileri ışığında, 2019 yılına ışık tutacak Sosyal Medya Trendlerini yazımda bulabilirsiniz.
Hangi Mecra Yükselişte?
Facebook, Instagram, Twitter LinkedIn ve diğer sosyal platformlarda 3 milyardan fazla aktif kullanıcı var. Bu dünya nüfusunun neredeyse yarısına denk geliyor. Birçok işletme ise sosyal medyayı keşfetmeye devam ediyor. Hedef kitlenize ulaşmanın en etkili yolunu sunan sosyal mecralarda, etkili içerik stratejilerinin önemi her geçen gün daha da artıyor. Her zaman söylediğim gibi ister bireysel olsun ister ise kurumsal, hepimiz için en değerli mecra “hedef kitlenizin daha yoğun ve aktif bulunduğu sosyal mecradan” başkası değil.
2018’in üçüncü çeyreğini tamamladığımız şu günlerde, önümüzdeki yılda yoğunlaşmanız gereken Sosyal Medya Trendlerini aşağıda bulabilirsiniz.
2019 Sosyal Medya Trendleri
2018 yılı verileri ışığında derlediğim sosyal medya trendlerini şekillendiren 4 ana akım ve 4 destekçi etken bulunuyor.
Videolar hala yükselişte, canlı akış yükselen değer
Videoların yükselişi sürüyor. Cisco’ya göre, 2021’e kadar tüm tüketici internet trafiğinin %82’sinin video içeriklerden geleceği öngörülüyor. Canlı akış, tüm internet kullanımının %66’ını oluşturuyor ve bu oran gittikçe büyüyor. Platformlar üzerinden kullanıma hazır sunulan canlı yayın özelliği ek düzenlemelerle daha cazip hale geliyor.
Canlı akış, marka oluşturmaya da yardımcı etken. Tüketiciler video izlerken reklamlarla etkileşime geçiyorlar ancak reklamların daha az rahatsız edici olmasını istiyorlar. IAB’nin video izlenme trendlerini ölçmek üzere 21 ülkede 18 yaş üstü 4.200 kişi arasında yaptığı araştırmaya göre Türk kullanıcılar canlı akış izleme konusunda ilk sırada yer alıyor. Yine aynı araştırmaya göre Türkiye’de video reklam pazarı %50 büyüyerek 269,5 milyon TL olarak gerçekleşmişti.
İpucu: Stratejinizde video içeriklere yer vermeye başladıysanız, bu çalışmalarınızıcanlı akışlarla renklendirebilirsiniz. Ayda tek sefer gerçekleştireceğiniz planlı akışlar bile mevcut etkiyi değerlendirmenizi kolaylaştıracaktır.
Algoritmaları Arkasına Alan Micro influencer’lar
Influencer marketing’in düşüşe geçtiği, güvenilirlik ve inandırıcılık konusunda negatif etki yarattığı konuşula dursun, micro influencer’lar gücüne güç katmaya devam ediyor. Micro influencer’lar, mevcut algoritmalar sebebiyle markalar tarafından oluşturulan içerikten daha yüksek kullanıcı erişim ve etkileşimine sahip. Celebrity ve macro seviyesindeki influencer’lar “istisnalar hariç” hayranlarından çok uzak görünüyor ve bu yüzden izleyicilerinden yeterince empati alamıyorlar. Bununla birlikte, daha az takipçiye sahip micro seviyesindeki influencer’lar daha otantik ve ilişkilendirilebilir olarak algılanıyor.
İpucu: Çalışmayı düşündüğünüz micro influencer’ların sayısını kalabalık tutun ve bir önem listesi oluşturun. Özellikle promosyon kampanyalarında daha fazla kişiyle etkileşim kurmanıza yardımcı olabilecek bu kişiler ile duygusal bağ kurun ve beklentilerinizi net ifade edin. Lütfen unutmayın, influencer’lar ile çalışmak harikadır ama onların markanızla uyum sağlayan kişiler olması gerekir. Beraber çalışacağınız influencer’ları seçmeye başlamadan önce iyi bir influencer’da aradıklarınızı belirli bir sınır dahilinde listeleyin.
Hikayeler ve Geçici İçeriklerin Gücü
Hemen her mecrayı etkisi altına alan hikayeler – stories’e olan kullanıcı ilgisi artıyor. Instagram Hikayeleri kullanım yaygınlığı daha şimdiden günde 400 milyona tırmandı. Facebook ise kullanıcılarını daha aktif olmaları konusunda motive etmeye çalışıyor. Genel olarak kullanıcı eğilimi; hikayeler üzerinden bağlantıları kullanmak, detay sunmak, duygularını ifade etmek ve hatta zaman zaman ilgili kullanıcı gruplarına özel paylaşarak kişiselleştirmek yönünde ilerliyor. Bu akımın en büyük itici gücünü ise millenial kuşağı üstleniyor.
İpucu: Geçici içerik, bir ürün hattını bir şirketin iş akışlarının arkasındaki perde arkasına yansıtmasını sağlamak için birçok olanak sunuyor. İçeriğinizi kişiselleştirmek, rahat erişilebilir kılmak daima iyi bir fikir olarak parlayacak.
Instagram Stories konusunda kendinizi geliştirmek isterseniz “Instagram Stories Hakkında Pratik Bilgiler” başlıklı yazımı okumanızı öneririm.
Özel ve İlgili Hissettiren Canlı Sohbetler
Geçtiğimiz yıl birçok marka, potansiyel müşterilerinden gelen soruları ve istekleri yanıtlamak için Facebook Messenger chatbot’larını tasarladı. Bu tasarımlar ne kadar detaylı hazırlandıysa, çevrimiçi dönüşüm oranları da o denli yükseliş sağladı. Canlı sohbetler satışların ayrılmaz bir parçası haline geldi.
Müşteriler sohbet yoluyla bir marka ile etkileşim kurduklarında, satın alma işlemi yapmaları ve sadık müşteriler olma olasılıklarının 4,5 kat daha fazla. Kişiselleştirilmiş müşteri yolculukları, ziyaretçilerin kendilerini özel ve dikkat çekmeye değer hissetmelerini de sağlıyor.
İpucu: Sohbet botunuzu detaylı ve titizlikle kurgulamayı unutmayın. Chatbot’unuz her cihaz ve platformda sorunsuz çalışmalı ve verdiği yanıtlarla müşterilerinizi heyecanlandırıp, tekrar gelmesini sağlamalıdır.
Bu dört ana akımın “2019 Sosyal Medya Trendleri” açısından öne çıkacağını düşünüyorum. Sırada dört destekçi trend başlığım daha bulunuyor.
Artırılmış Gerçeklik
Kullanıcıların hikayeler özelinde kullandığı tavşan kulakların ve diğer efektlerin kapsamı genişliyor. Facebook yakın zamanda daha gelişmiş bir AR özelliği tanıtmıştı. Messenger üzerinde sunulan ve markalara özgü bu AR efektleri henüz genel kullanıma açık değil ama etkileşime etkisinin yoğun olacağı konuşuluyor. AR teknolojilerine tam bir geçiş için gideceğimiz yol elbette uzun, öte yandan yenilikçi çalışmalara başlamak için hazırlıklı olmakta da fayda var.
Sosyal Reklamlar
Facebook, bir yandan işletmeler için organik erişimi azaltmaya devam ediyor, diğer taraftan en hassas reklam hedefleme araçlarından bazılarına öncülük ediyor. Bu araçları denemek konusunda çekimser kalmayın. Kullanıcıların %53’ü daha fazla video içerik görmek istiyor, bu yüzden video reklamların sosyal medya stratejinize uyduğundan emin olun.
Topluluk Yönetimi
Yıllar içerisinde mecralar üzerinde topluluklar inşa ettik ancak zaman içerisinde bu toplulukları ihmal ettik. Belki biraz başa dönmek olacak ama internette gezinen kullanıcılar otomasyondan ve satışlarından bıkmış durumda. Tekrar gerçek deneyimler yaşamak ve etkileşim içerisinde olmak istiyorlar. Bu yüzden sadık ve ilgili bir topluluğun daha çok önemseneceğini düşünüyorum.
Küçük Gruplar, Büyük Etkiler
İnsanları topluluğunuza dahil etmenin birçok yolu var. WhatsApp, Twitter, Facebook, Instagram grubunuzun iletişimi için kullanabileceğiniz yapıları barındırıyor. Bu yöntemle yıl içerisinde değerlendirdiğiniz bazı geri bildirimler üzerinden “müşterilerinizin ilgisini çeken yaratıcı bir promosyon” oluşturmasını isteyebilirsiniz. Doğru oluşturulmuş küçük gruplar ummadığınız kadar büyük bir tetikleyici etkiye sebep olacaktır.
2019 Sosyal Medya Trendleri ile platformlarda gücünüze güç katmaya devam edin, topluluk yönetimine odaklanmayı ihmal etmeyin.
Fayda görmeniz dileğiyle.