Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Dijital KültürZ kuşağının en sık kullandığı mobil uygulamalar

    Z kuşağının en sık kullandığı mobil uygulamalar

    Z kuşağı online dünyanın içine doğmuş bir nesil. Bu çocukların hayatının büyük bir kısmı dijitalde geçiyor. Dijital platformlarda vakit geçiriyorlar, müzik dinliyorlar, oyun oynuyorlar, sosyalleşiyorlar, öğreniyorlar. Mobil yaşayan Z kuşağının hayatında birçok uygulama var. Ve elbette uygulama dünyasındaki çeşitlilik nedeniyle sahip olunan sınırsız seçenekler bir platforma bağlanma zorunluluğunu ortadan kaldırıyor. Ancak Z kuşağının hayatında bazı uygulamalar var ki onlar için adeta vazgeçilmez. Bu haftaki yazımda Z kuşağının en çok kullandığı uygulamaları bir araya getirdim.

    En sevilen üçlü; Instagram, Snapchat ve YouTube
    Z kuşağının sosyal medyayı kullanmayı sevmesi şaşırtıcı değil. Sosyal medya, teknoloji ve iPhone’larla büyüyen ilk gerçek dijital nesil onlar. 13 ila 21 yaşındaki bu kuşağın çoğunun favorisi olan üçlü: Instagram, Snapchat ve YouTube. Güncel bir Business Insider anketinde, Z kuşağı en çok bu üç platformu kullandığını belirtti. Katılımcıların %25’inden fazlası bu üç uygulamayı her gün kullandıklarını dile getirdi. ABD’de yaşları 13 ile 21 arasında değişen bin 884 kişiyle yapılan Business Insider’ın anketine katılanların %51,29’u Snapchat’i her gün kullandıklarını ifade etti. Bu da Snapchat’in yeni nesil arasında hala çok popüler olduğu anlamına geliyor. Ankete katılanların %62,48’i her gün en az bir kere YouTube’a girdiklerini ifade etti. Instagram’ın ABD gençleri üzerinde hala bir etkisi var. Z kuşağının %64,59’u uygulamayı her gün kontrol ettiklerini söyledi.

    En popüler streaming platformu: Twitch
    Twitch, Z kuşağı tarafından en çok kullanılan uygulamaların başında geliyor. Online oyunların canlı yayınlandığı bir sosyal medya platformu olan Twitch’i dünyanın en iyi oyuncularının ve yayın yapmak isteyen kişilerin insanlarla iletişim kurduğu bir mecra olarak tanımlamak mümkün. Twitch kullanıcılarının yarısından fazlası 18 ile 34 yaşları arasında. Twitch, 2021’in ilk çeyreğinde, 13,6 milyon indirmeye ulaştığı 2020’nin ilk çeyreğine kıyasla %62 artışla 22 milyon defa indirildi. Twitch’in en büyük pazarı ABD. Uygulama 2021’inin ilk çeyreğinde ABD’li kullanıcılar tarafından 5 milyon defa indirildi. Twitch’in dünyadaki trafiğinin yüzde 23’ü ABD’den geliyor. Mart 2020’den Mart 2021’e kadar Twitch’in aylık aktif kullanıcıları yüzde 69 arttı. Haziran 2021 itibarıyla Twitch’te toplamda ortalama 114.400 eşzamanlı yayıncı ve her ay 9,5 milyon benzersiz içerik oluşturucu var.

    Z kuşağı için ister mobilden ister dizüstü bilgisayardan içerik odaklı etkileşim adeta bir hayat tarzı. Bu çocuklar sadece içerik tüketmiyor, aynı zamanda üretiyor. Twitch de aslında tam olarak bu ihtiyaca cevap veriyor ve bu yüzden bu kadar popüler. Twitch, COVID öncesi de Z kuşağı arasında çok popülerdi. Ancak pandemi ile evde geçirilen sürenin artması Twitch’e hem yeni kullanıcılar hem de çeşitlilik getirdi. Mart 2020’de, Twitch, günlük 22,7 milyon en yüksek aktif kullanıcıyla tüm zamanların rekorunu kırdı. YPulse’nin en son medya tüketim raporuna göre Z kuşağının yüzde 28’i Twitch kullanıyor. Canlı yayın platformu, genç tüketicilerin favori video yayın hizmetleri sıralamasında ilk tercihleri.

    En popüler sosyal medya uygulaması: TikTok
    TikTok, Z kuşağının en çok vakit geçirdiği uygulamalardan bir diğeri. Aylık 27 milyon kullanıcısının %69’u 13 ile 24 yaşları arasında. 150 ülkeden 1 milyardan fazla kullanıcıya ulaşan uygulamanın Eylül 2016’da yayın hayatına başladığını hatırlatmak isterim. TikTok, Twitter’ın 2016’da gözden çıkardığı Vine’a benzetebileceğimiz video odaklı bir sosyal medya platformu. Evde kısa videolar çekip kurgulayarak eğlenmeyi tek bir aplikasyonda sunan TikTok’un Z kuşağı arasında bağımlılık yaratan en önemli özelliği caps oluşturmak için optimize edilmiş olması. TikTok da Covid-19 sürecinde zirveyi gören uygulamalardan. McKinsey raporuna göre; Avrupa’nın birçok ülkesinde TikTok kullanımı bu dönemde yüzde 50 arttı. Gençlerin TikTok’u bu kadar sevmelerinin asıl bu platformu daha gerçek ve samimi bulmaları.

    En popüler Instagram hikaye düzenleme uygulaması: Unfold

    Hikaye paylaşımı olmadan bir hayat düşünülemez. Z kuşağı için hikaye paylaşmak platform bağımsız eğlenceli bir rutin. Instagram kullanıcıları, hikaye paylaşımında da yaratıcı olmak istiyorlar. Ancak Instagram’ın sunduğu seçenekler o kadar geniş değil. Unfold, sunduğu hazır şablonlar sayesinde Instagram için başarılı hikayeler hazırlamanıza olanak sağlayan ve şu sıralar gençler arasında çok popüler olan bir app. Uygulama, kullanıcılara birçok farklı yazı tipi ve düzenleme aracı sunuyor. Hem fotoğraf hem de videolar için kullanılabilen Unfold, oluşturduğunuz hikayeleri yüksek kalitede indirmenize de olanak tanıyor. Piyasadaki ücretsiz ve premium araçların bir sentezi olarak düşünebileceğiniz Unfold yalnızca Z kuşağı arasındaki en popüler uygulamalarından biri değil, aynı zamanda pazarlarındaki en çok satan uygulamalardan biri. Örneğin Canva, sosyal medya yöneticileri için çeşitli şablonlar ve araçlar sunarken, Unfold, daha tarz sahibi bir kullanıcı tabanına hitap ediyor. Equinox ve Tommy Hilfiger gibi büyük markaların yanı sıra Selena Gomez, Mariah Carey ve Kim Kardashian gibi ünlülerin de Unfold’u kullanıyor. Uygulama her ne kadar ücretsiz olarak karşınıza çıksa da mağaza seçeneğine giderek ücretli seçeneklere de sahip olabilirsiniz.

    İnternetin açılış sayfası: Reddit

    Reddit, bugün internetteki en kapsamlı forum. Amerika Birleşik Devletleri’ndeki en popüler yedinci site olan Reddit Z kuşağı için vazgeçilmez. Site, kullanıcıların haber veya görüş paylaşabilecekleri ve birbirlerinin gönderilerine yorum yapabilecekleri “alt dizinler” adı verilen geniş bir forum koleksiyonu içeriyor. Sitenin açılış sayfasında, periyodik olarak güncellenen çeşitli alt dizinlerden trend başlıklarını görüyorsunuz. Ek olarak, kullanıcılar uygulamanın arama çubuğu özelliğini kullanarak konuları ve alt dizinleri de arayabilirler. Reddit, Twitter kadar aktif aylık kullanıcıya sahip ve kullanıcıları, tweet kullanıcıları kadar ilgili ve tutkuludur. Siteyi kullanmak, Z kuşağına dünya çapındaki bir topluluğa bağlanma fırsatı sunuyor. Teknolojiye olan yatkınlığı ve çevrimiçi ilişkiler kurma konusundaki becerisi Reddit’i özellikle ABD’de Z kuşağının favori uygulamalarından biri yapıyor. Türkiye’de benzer rolü Ekşi Sözlük’ün üstlendiğini söylemek mümkün. Her ne kadar Reddit kadar kapsamlı olmasa da gündemi ve trendleri takip edebileceğiniz platform yıllardır aidiyeti yüksek bir yazar ve kullanıcı kitlesine sahip.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN