Z kuşağında bot kullanımı çağrı merkezi aramalarını geçti

0

Z kuşağında chat kullanımının çağrı merkezi aramalarını geçtiği kaydedildi. İşte detaylar…

AloTech’in çağrı merkezi sektörünün nabzını tuttuğu “AloTech Bulut Kafası” etkinliklerinin 10’uncusu, “Çağrı Merkezlerinde Yapay Zeka Çözümleri: Chatbot & Voicebot” temasıyla düzenlendi. Aynı zamanda bu yılın ilk etkinliği olan webinar; AloTech Satış Direktörü Hüseyin Özkale’nin moderatörlüğünde, AloTech Yapay Zeka Laboratuvar Direktörü Murat Sağlam ve HepsiJET Müşteri Hizmetleri Müdürü Mustafa Genç’in katılımıyla gerçekleşti.

Özellikle Z kuşağındaki bot kullanımının çağrı merkezi aramalarını geçtiğini ifade eden AloTech Yapay Zeka Laboratuvar Direktörü Murat Sağlam, “Globalde yapılan bir araştırmaya göre 18-29 yaş arasındaki kullanıcıların yüzde 50’si son altı ay içerisinde çağrı merkezini telefonla aramadıklarını söylerken, yüzde 19’u yalnızca son birkaç gün içinde chat üzerinden etkileşime geçtiğini belirtiyor. Chat trafiği özellikle e-ticaret alanında çağrı trafiğini yakalamış hatta pek çok zaman öne geçmiş durumda. AloTech’in verileri de bunu gösteriyor” dedi.

Chat pazarındaki hızlı büyümeye dikkat çeken Sağlam şöyle devam etti; “2019 yılında 2,6 milyar dolar olan chat pazarının 2024 yılında 9,4 milyara ulaşacağı öngörülüyor. Yapay zeka destekli chatbot operasyonları pazarda giderek daha fazla ön plana çıkmaya başlayacak. Çünkü chatbot’lar kendi kendilerine öğrenme yetisini artırarak, çok daha fazla müşteri sorusunu kusursuz bir şekilde yanıtlayabilecek.” Sağlam ayrıca, yapay zekanın müşteri temsilcilerinin işini ellerinden almayacağını, tam aksine tekrarlayan işler yapay zeka tarafından yapılacağı için bu durumun müşteri temsilcilerinin verimliliğini ve memnuniyetini artıracağını vurguladı.

Cevap bırakın