YouTube, video izleme ve paylaşım denildiğinde akla ilk gelen mecralardan. Bu uçsuz bucaksız platformun gelir kaynaklarının başında ise reklamlar geliyor. Ancak konunun kullanıcı tarafından bakıldığında reklamların bazı yönlerden şikayetleri de beraberinde getirdiği biliniyor.
Örneğin videolarda 30 saniye gibi bir hayli uzun süre boyunca yayınlanan ve AdBlock kullananlar hariç ‘reklamı atla’ seçeneği de sunmayan reklamlar yoğun eleştiri alıyordu. İşte bu noktada YouTube nezdinde beklenen adım atıldı.
30 saniye süreli zorunlu reklamlar kaldırılıyor ama…
YouTube, önümüzdeki süre içinde 30 saniye süreli zorunlu reklam yayınlarını kaldıracak. Ancak yapılan açıklamad 30 saniyelik zorunlu reklamların ‘2018’den itibaren’ kesileceğinin belirtilmesi yüzleri güldürmeyen detay durumunda. Kullanıcı şikayetlerini değerlendirdiği anlaşılan YouTube, yine de yanıtı uzun bir süre sonra veriyor.
Kullanıcılar rahatsız
Günümüzde özellikle mobil kullanımda reklamların yoğunluğu dikkat çekiyor. Büyük şirketlerin reklam yayını konusunda gösterdikleri ilginin YouTube’un sahibi konumundaki Alphabet’in (Google’ın çatı şirketi) yüzünü güldürdüğüne şüphe yok, ancak kullanıcılar son derece rahatsız.
En nihayetinde ise YouTube, önümüzdeki süreçte reklam verenlerle kullanıcıların daha mutlu oldukları yapısal özellikleri sunacak gibi görünüyor.
Gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz…