YouTube takipçilerinizi arttırmak istiyorsanız mutlaka kendinize göre geliştirmiş olduğunuz bazı yöntemler vardır. Aşağıda kendi geliştirdiğiniz yöntemler dışında genel kabul görmüş takipçi arttırma yöntemlerini maddeler halinde anlatacağım.
YouTube Takipçilerinizi Arttırın
Aşağıda anlatılanların tek bir amacı var: Organik takipçi sayınızı arttırmak. Öncelikle organik takipçinin ne olduğunu açıklayalım. Sizi takip eden hesapların sizinle etkileşim içinde olduğu yani doğal takipçilerdir. Organik takipçiler genel olarak sizinle iletişime geçerek yorum yazarlar, soru soralar veya beğeni yaparlar. Bunların hiç birini yapmayan ve hiçbir etkileşime geçmeyen hesaplar sadece birer sayı konumundadır hatta sahte hesap bile olabilirler.
Ekipmana Yatırım Yapın
Eğer YouTube’da özgün içerik üretmeyi planlıyorsanız kaliteli ekipmana yatırım yapmanızı öneririm. DSLR kamera, kablolu veya kablosuz yaka mikrofonu, aydınlatma ekipmanları ve montaj programları gibi araçlara yatırım yapmalısınız. Bu ekipmanlar kullanılarak çekilmiş ve profesyonel bir biçimde montajı yapılmış videolarınız fark yaratacaktır. Elbette bütün bunları bir cep telefonu kamerası ile de yapabilirsiniz ama önermiyorum.
Özgün İçerik Oluşturun
Çekeceğiniz video için konuları özenle ve insanların güncel ilgi alanlarını dikkate alacak şekilde hazırlayın Videoda neyi ne şekilde anlatacağınızı önceden kafanızda kurgulayın. İnsanlar videoyu çekerken keyif aldığınızı hissetsinler ve onları sıkmadan anlatın. Montaj yaparken de videonuzu konuyla ilgili fotoğraf ve videolarla konunun dışına çıkmadan daha ilginç hale getirin.
Video İçin Hazırlayacağınız Kapak Görseli Önemli
YouTube’a yükleyeceğiniz videonun kapak görseli dikkat çekici ve merak uyandırıcı olmalıdır. Arama yapılırken diğer videolardan kapak tasarımınız ayrışmalı ki videonuzu merak edip izlesinler. Video kapak görseliniz ne kadar ilgi çekerse videonuz o derecede fazla izlenecektir. Çok izlenen videoların kapak tasarımlarından ilham alabilirsiniz.
Video Başlıkları İlgi Çeksin
Kapak görselini ilgi çekici bir şekilde oluşturduktan sonra video başlığınızın da en az kapak görseli kadar ilgi çekmesi gerekir. Video başlıkları karşı tarafa güven veren ve aradığı konuya çözüm sunan başlıklardan oluşmalıdır.
Abone Olmaya İkna Edin
Videonuzun başında veya sonunda kanalınıza abone olmaya takipçilerinizi ikna edecek çağrıda bulunun. Onları zorlamadan “Abone Ol” tuşuna basmaya yönlendirin.
Video Açıklamaları Net ve Bilgilendirici Olmalı
Çektiğiniz video ile ilgili açıklamayı anahtar kelimeler kullanarak en kısa ve net bir biçimde yapın. Eğer çektiğiniz videonun bir açıklaması yoksa izlenme sayısının artışı konusunda sıkıntı yaşayabilirsiniz.
Sosyal Medya Hesaplarınızı Aktif Olarak Kullanın
YouTube’a yüklediğiniz her videoyu sahibi olduğunuz tüm sosyal medya hesaplarından paylaşın ki kanalınıza abone olmayan arkadaşlarınız da yaptığınız çalışmadan haberdar olsun. Hatta videonu paylaşabilecek durumda olan arkadaşlarınızdan da videonuzu paylaşmalarını rica edebilirsiniz.
Sık Aralıklarla İçerik Üretin
YouTube için üreteceğiniz içerikleri rutin olarak üretin. Ayda 2-3 defa yükleyeceğiniz videolar yerine haftada 2-3 defa video yüklemeye çalışın.
Takipçilerle Mutlaka Etkileşim İçinde Olun
Youtube videolarınıza yorum yapan tüm takipçilerinizle mutlaka iletişime geçerek cevap verin. Size bir takipçiniz soru sorduğunda ona makul süreler içinde cevap vermeyi ihmal etmeyin. Sorularına cevap alamayan takipçiler önemsenmediklerini düşünerek size bir tavır olarak takipten çıkabilirler. Unutmayın sadece belirli bir kalitede videolar üretirseniz kanalınız takipçi kazanmaya devam eder.
10 Dakikadan Uzun Videolar Çekmeye Gayret Edin
YouTube algoritması 10 dakikadan daha uzun videolara bir parça daha ayrıcalık sağlayarak ön plana çıkmasına yardımcı olur. O yüzden videolarınız 10 dakikanın altında olsa bile onları takipçileri sıkmadan 10 dakikanın üzerinde bir süreye taşımaya çalışın.