YouTube’un daha küçük içerik üreticilerini desteklemek ve topluluk etkileşimini teşvik etmek için bir Youtube Hype özelliği üzerinde çalıştığını biliyoruz. Bu özellik, izleyicilerin platformda en sevdikleri yeni videoları tanıtmalarını ve yeni yeteneklerin tanınması için daha fazla fırsat yaratmalarını sağlayacak.
Google’a ait popüler bir video akışı platformu olan YouTube’un, ‘Hype’ olarak adlandırılması beklenen yeni bir özelliği test ettiği biliyor. Yeni özellik, platformdaki küçük içerik oluşturucuların görünürlüğünü artırmayı amaçlıyor. Bu yeni deneysel özellik şu anda belirli ülkelerde mevcut ve izleyicilere en sevdikleri videoları tanıtma yolu sunacak.
İşte YouTube’daki ‘Hype özelliği’ hakkında bilmeniz gereken her şey ve nasıl çalıştığı.
Youtube Hype Nedir?
Youtube Hype , izleyicilerin videoları ‘hype’ lamasına olanak tanıyacak ve bu da videoların hafta boyunca diğer beğenilen içeriklerle birlikte görünme şansını artırmaya yardımcı olacak. Bunun, YouTube’un daha küçük içerik oluşturucularını destekleme ve onlara platformda daha fazla görünürlük sağlama yönündeki devam eden çabasının bir parçası olduğu söyleniyor.
Bu özelliğin duyurusu, topluluk merkezli yaklaşımını yansıtacak şekilde ‘İzleyicilerin favori içerik üreticilerini desteklemesinin yeni yolu’ başlığıyla duyuruldu.
Youtube Hype Nasıl Çalışacak?
Raporlara göre Hype, YouTube’un mevcut Beğen ve Paylaş özellikleri gibi çalışıyor. Bir video bir izleyici tarafından beğenildiğinde, YouTube’un erişimini ve keşif algoritmalarını etkilemiyor, bunun yerine videoyu yeni bir şekilde vurguluyor.
Heyecan yaratan videolar, YouTube’un ‘Keşfet’ bölümünde görünecek ve normal trend bölümünden ayrı bir ilgi odağı olacak. Çoğunlukla, yalnızca son yedi gün içinde yayınlanan videolar heyecan yaratmaya uygun olacak ve bu sayede özelliğin düzenli aralıklarla yeni içerikleri tanıtması sağlanacak.
Yeni Hype Özelliğinin Hedef Kitlesi
Youtube Hype özelliği, yeni ve daha küçük içerik oluşturucuların yeni kitleler tarafından keşfedilmesine yardımcı olmak için tasarlanmış. Yeni özellik, 500.000’den az abonesi olan ve topluluk yönergelerine daha fazla uyan bir YouTube Ortak Programı içerik oluşturucuları alt kümesiyle test ediliyor.
Daha küçük kanallara odaklanmanın amacı, rekabet alanını eşitlemek ve yeni içerik üreticilerine izleyici kitlelerini büyütmeleri için daha iyi bir şans vermek.
Bu Yeni Özelliğin Kullanılabilirliği
Şu anda YouTube’daki Hype özelliği, yazının yazıldığı sırada Brezilya, Türkiye ve Tayvan’da test ediliyor. YouTube, yeni özelliğin gelecekte ücretli bir hizmet olup olmayacağını henüz açıklamadı.
Şirket, diğer bölgelere de yaygınlaştırılacak özelliği belirlemek için ilk pazarlardan geri bildirimler topluyor.
Beklentiler ve Ek Özellikler
YouTube Hype özelliği, kullanıcının etkileşimini artırmaya yönelik daha geniş kapsamlı bir stratejinin parçası olup, platformda yayınlanan videolara daha fazla bağlam sağlıyor.
YouTube son zamanlarda, kullanıcıların videolara, izleyiciler için içeriği daha açık hale getirebilecek bağlamsal notlar eklemesini sağlayacak yeni bir özellik üzerinde deneyler yapıyor.
Türk Youtube Kullanıcıları Ne Düşünüyor?
YouTube Hype yukarıda belirttiğim gibi Türkiye’de de kullanıma sunulmuş durumda. İşin açıkçası oldukça fazla merak uyandırdığını da söyleyebiliriz. Hype butonu ile karşılaşan kullanıcılar, bu yeni özelliği deneyimleme şansı buluyor. Şimdilik bu konuda pek fazla etkileşim aldığımız söyleyemeyiz. Youtube tarafında da gelen bilgilerle ilgili yapılmış bir açıklama yok. YouTube’un yeni Hype özelliği, küçük içerik üreticileri için büyük bir fırsat sunuyor. Bunu biliyoruz ve Youtube’un bu özelliğinin bir devrim yaratacğı görüşündeyim.