YouTube bir kez daha tartışma yarattı

0

Dünyanın en çok kullanılan video izleme platformlarndan YouTube, ilginç bir konuyla gündeme geldi. Kendisi de bir Google şirketi olmasına karşın, Google Chromebook reklamını spam olarak algıladı ve reklam bloke edildi. Reklamın yayınlanmama gerekçesi şöyle ifade edildi: “YouTube’un spam, sahtekarlık uygulamaları ve dolandırıcılık politikalarından birinin ihlali”

Otomatik kontrol sistemine takılan Chromebook reklamı, YouTube’un algoritmasına takılırken, söz konusu durum içerik oluşturucuların sıklıkla karşısına neden yokken çıkan filtrelemeyi gündeme taşıdı.

YouTube’ta içerik oluşturucuların, herhangi bir gereksinim olmasına karşın spam filtresine takılan reklamlar nedeniyle önemli ölçüde zarara uğradığı kaydediliyor. Diğer yandan gündem olan Chromebook reklamının, hatanın anlaşılmasının ardından yeniden yayınlanmaya başladığı belirtilirken, yüz binlerce içerik oluşturucunun bu tür bir durumda yapabileceği pek bir şey bulunmuyor. Bir reklam, spam olarak işaretlendiyse o şekilde kalarak yayınlanmıyor.

YouTube’daki hangi araçlarla oluşturulduğu tam olarak bilinmeyen spam filtresi algoritmasının, kendi şirketi Google’ın ürettiği içeriği bile spam olarak algılaması trajikomik bir durum olarak nitelendirildi. Algoritmanın makine öğrenme teknoloji ile birlikte geliştirildiği biliniyor, ancak tartışmalara neden olan sistemin sonuçları tartışmalara daha uzun süre devam edeceğe benziyor.

Cevap bırakın