Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    GenelÇevreci teknoloji şirketleri

    Çevreci teknoloji şirketleri

    Teknoloji en çok enerji tüketen sektörlerin başında geliyor. Bilgisayar, cep telefonu gibi ürünleri satın aldığımızda bir karton kutuyla ya da bir ambalaja sarılı şekilde alıyoruz. Peki, bu sektörde faaliyet gösteren şirketler, geri dönüşümü sağlamak, çevreyi korumak ve elektrik tüketimini azaltmak için ne gibi çalışmalar yapıyorlar?

    1.4 milyar kg dönüşüm…
    Ürettikleri ürünlerin tüketiciye ulaşma aşamasında çevreyi korumaya dikkat eden şirketlerin başında HP geliyor. HP, ürünlerin ambalajlarını giderek küçülttü ve yeni ambalajlardaki geri dönüştürülmüş materyal kullanımını artırdı. Gezegen Ortaklığı Programı ile 73 ülkede sorumluluk odaklı ürün geri dönüşümü gerçekleştirdi. 1987’den bu yana ise 1.4 milyar kilogram dönüşüm yapıldı. Geri dönüştürülen kartuşlar ve diğer plastikleri kullanarak yeni mürekkep kartuşları üretme süreci olan kapalı devre geri dönüşüm ile 3 milyar şişe ve 40 milyar giysi askısından 2.5 milyardan fazla kartuş üretildi. Enerji tasarrufu da diğer önemli bir konu. 2010 yılından bu yana tedarikçi tesislerinde 380 milyon kilovat saatten fazla elektrik tasarrufu yapılmasına destek olan HP, toplamda 600 bin ton CO2 salınımını da önledi.

    13 milyon dolar tasarruf
    Çevreye önem veren bir diğer teknoloji şirketi de Dell. Dell son iki yıl içerisinde, ürün portföyünün enerji yoğunluğunu yüzde 23,2, sunucu portföyünün enerji yoğunluğunu ise yaklaşık yüzde 50 oranında düşürdü. 2012 yılında ürün satın alan müşterilerle kıyaslandığında, 2014 mali yılında ürün satın alan müşteriler, kullandıkları elektrik için 449 milyon dolar daha az ödeme yaptılar. Dell paketleme malzemelerinin yaklaşık yüzde 93’ü sürdürülebilir kaynaklardan, kolaylıkla geri dönüştürülebilecek şekilde üretildi. 2020 yılında bu rakamın yüzde 100 olması hedefleniyor. Bu sayede Dell, doğaya katkısının yanı sıra 13 milyon dolarlık tasarruf sağladı. 2015 yılında yaklaşık 6.4 milyon kilogramlık geri dönüştürülmüş plastik Dell ürünlerinde kullanılarak bir önceki yıla göre yüzde 20’lik artış elde edildi.

    1890 ton geri dönüştürülmüş atık…
    Sürdürülebilirlik alanında yaptığı çalışmalarla ‘dünyanın en sürdürülebilir 100 şirketi’ listesinde yer alan Lenovo, iş yapış biçimini Ar-Ge çalışmalarıyla destekliyor ve üretim için geliştirdiği çevre dostu yeni sistemleri evrensel olarak kullanılabilecek bir mantıkla planlıyor. Şirket, yeni geliştirdikleri ‘düşük ısılı lehim’ teknolojisi ile karbon salınımını yüzde 35 oranında azalttı. Bu sistemle 2018 yılı sonuna kadar yıllık 5 bin 956 metrik ton CO2 tasarrufu sağlanması planlanıyor. Bu değerin, CO2 salınımındaki karşılığı ise yılda 670 bin galon benzin tüketimine, yani ortalama bir arabanın 14 milyon mil (22 milyon 967 bin 639 km) boyunca harcayacağı yakıt miktarına denk geliyor. Bu veri, çevreci bir bakış açısıyla değerlendirildiğinde ise yılda 1890 ton geri dönüştürülmüş atıktan bahsediyoruz.

    2 milyar LED lamba…
    2020 yılına kadar toplam gelirlerinin yüzde 80’ini sürdürülebilir ürünlerden elde etmeyi hedefleyen Philips Aydınlatma, 2020 yılına dek 2 milyar LED lambası pazara sunma taahhüdü kapsamında 2016 yılında 628 milyon LED lambayı tüketiciyle buluşturdu. Pazar araştırmaları ve coğrafi veriler ışığında yapılan hesaplamaya göre atmosfere yayılan 15 bin kiloton CO2’in etkili biçimde önüne geçildi. Yenilenebilir enerji kullanımını yüzde 58’e kadar yükseltti ve 2007’ye göre karbon ayak izini yüzde 42 azalttı. Şirket, 2020 itibariyle, karbon ayak izini azaltmanın mümkün olmadığı yerlerdeki durumu telafi edebilmek için özel projeler gerçekleştirerek iklim değişimine etkisini tamamen azaltmayı hedefliyor.

    106 ton elektronik atığı geri dönüşüme kazandırdı
    Çevreye karşı duyarlı davranarak toplumda bilinç yaratmayı amaçlayan MediaMarkt, mağazalarda tüketiciler tarafından ünitelere geri dönüştürülmesi amacıyla bırakılan telefon, beyaz eşya, televizyon, DVD ve pil gibi ürünlerin tehlikeli kısımlarını ayrıştırarak tekrar kullanılabilir hale getiriyor. Türkiye’de 2009 yılında başlattığı elektronik atık toplama projesiyle, her mağazaya belli büyüklüklerde üniteler yerleştirerek atıkların bu ünitelerde birikmesini sağlayan MediaMarkt, bugüne kadar toplam 106 ton elektronik atık topladı.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN