Yeni nesil TV’ler

Yeni nesil TV’ler

0

TV izlememek daha doğrusu TV içeriği tüketmemek son zamanlarda eminim sizin de çevrenizden çok sık duyduğumuz bir ifadedir. Medya takip kurumu Ajans Press tarafından yapılan araştırmaya göre 2006 yılında ortalama günlük televizyon izleme süresi 308 dakika olan Türkiye’de, 2009 yılında 263 dakika, 2012 yılında 234 dakika, geçen yıl ise 214 dakika günlük ortalama televizyon izlendi. Evet özellikle yeni nesil çok fazla TV içeriği tüketmese de TV’ler ekran teknolojisi olarak hala hayatımızın, oturma odağımızın orta yerinde önemli bir yer tutuyor. Sony tarafından hazırlanan “Oturma Odasının Evrimi” raporu kapsamında Avrupa’nın dört bir yanında gerçekleştirilen araştırmalara göre mobil cihazların popülaritesindeki artışa rağmen TV’ler boyutları giderek büyüyerek hayatımızdaki yerini koruyor. Aynı araştırmaya göre günümüzde insanların 3’te 1’i 55 inçin üzerinde ekrana sahip bir TV, %16’sı ise 65 inç üzeri bir set arzuluyor.  Büyük bir TV sahibi olmak o kadar önemli ki, her 10 kişiden 1’i bunu statü sembolü olarak görüyor. Şu anda sahip olduğundan daha büyük bir TV isteyenler ise araştırmaya katılanların neredeyse yarısını (%48) oluşturuyor. 

En iyi izleme deneyiminin TV’de olduğuna inananların oranı %80
Her ne kadar genellikle erkeklerin televizyonun büyüklüğüne takıntılı olduğu düşünülse de büyük televizyonlar, %43’ü daha büyük bir TV seti arzulayan kadınlar için de önemli. Teknoloji TV izlemek için giderek daha fazla yöntem ve ortam yaratırken, izleyiciler programları daha küçük bir cihaz yerine daha büyük bir ekranda izlemenin sağladığı kaliteyi gitgide daha fazla takdir ediyor. Yüzde 80 gibi çok yüksek oranda katılımcı halen en iyi izleme deneyiminin TV’de olacağına inanıyor. Bunun için verilen sebepler arasında %72 ile daha rahat izleme, %60 ile daha yüksek görüntüleme kalitesi ve %18 ile evde etkileyici bir görüntü yaratması yer alıyor. 
 
Bu raporun çıktıları da gösteriyor TV hala günlük hayatın çok önemli parçası. Ancak bu önemini değişen tüketici ihtiyaçlarına cevap verdiği ölçüde koruyacak gibi. Peki tüketici yeni nesil bir TV’den neler bekliyor? Öncelikle araştırmada da yer aldığı herkesin ortak arzusu büyük ekran. Daha büyük ekran tüketici tarafında daha iyi bir izleme deneyimi demek. Ve tabii daha iyi bir çözünürlük. Bugün OLED’leri 8K’ları konuştuğumuz TV pazarında yeni teknolojiler hızla normalleşip standart haline geliyor. Ve tabii belki de yeni nesil bir TV’den en büyük beklentilerimizden bir diğeri daha akıllı olması ve hatta yapay zeka desteği. Bu hafta yeni teknolojileri sunan yeni nesil TV’lerden birkaçını bu haftaki yazımda bir araya getirdim.

Samsung Q950TS QLED 8K TV
Samsung’un bu yılki CES fuarında tanıttığı yeni nesil QLED serisi, Q950TS QLED 8K TV, surround sese, gerçekçi 8K çözünürlüğe ve çarpıcı, ultra ince form faktörüne sahip sektördeki ilk TV. Cihaz, ses, video ve akıllı yetenekleri güçlendirmek için gelişmiş yapay zekâ teknolojisinin gücünden yararlanıyor. Ayrıca, Tizen tarafından desteklenen bir dizi akıllı özellik sunarak tüketicilerin sesli komutları kullanmasını ve Tap View, Digital Butler ve Samsung Health gibi yeni özelliklere erişmesini her zamankinden daha kolay hale getiriyor. Q950, yüzde 99’a yakın ekran/gövde oranı oluşturmak için ekranın çevresindeki çerçeveyi pratik olarak ortadan kaldırıyor. Yaklaşık 3 – 5 metre mesafeden izlendiğinde tüketiciler, çerçevelerin kaybolduğu çarpıcı bir Infinity Ekran etkisi yaşıyor.

Philips OLED805/855 TV serisi
Mayıs 2020’de pazardaki yerini alacak Philips OLED805/855 TV serisi, 9.Nesil Android işletim sistemine sahip. 3.nesil P5 görüntü işleme motoruna sahip OLED modelleriyle geçtiğimiz sene Avrupa’daki ‘En iyi 80 TV’ incelemesinde ödülleri evine götüren Philips TV, bu modellerinde P5 motorunun görüntü işleme teknolojisini Yapay Zeka ile birleştirirek zaten en iyi olan görüntü kalitesini daha da yukarıya taşıyor. Yeni Philips OLED805 (55’’ ve 65’’) ve OLED855 (55’’) televizyonlar HDR 10 ve 10+ görüntü kalitesi ve geliştirilmiş Dolby Vision özelliklerine ek olarak ‘Dolby Bright Mode’ seçeneğine de sahip. Ekstra dört pasif hoparlörün yanında; önde bulunan iki adet 50 W’lık hoparlör, Dolby Atmos kod çözücü ve Virtulizer özellikleri sayesinde ses kalitesi de en üst seviyeye çıkıyor. 

Sony ZH8 8K Full Array LED TV
Sony’nin yeni TV’leri, ZH8 8K Full Array LED, A8 (55 inç ve 65 inç) serisi markanın tescilli teknolojilerinin en iyilerini içinde barındırıyor. X Ultimate Görüntü İşlemcisinin yardımıyla, son derece gerçekçi bir izleme deneyimi için, net ve hassas görüntü kalitesi sunan seride izleyicilere sesin doğrudan ekrandan geldiği hissini veren Sound-from-Picture Reality özelliğine yer veriliyor.Yeni modeller IMAX Deneyimini evinize taşıyan IMAX Enhanced ile, içerikleri tam da yaratıcılarının istediği şekilde sunmaya devam ediyor. Sony’nin yeni televizyonları, aynı zamanda görüntü ve ses kalitesini her ortamda optimize eden Ortam Optimizasyonunu da sahip. Ortam Optimizasyonuna ek olarak, yeni Sony TV’lerde yeni Immersive Edge tasarım konsepti de yer alıyor.

LG OLED ZX Gerçek 8K serisi
CES 2020’de tanıtılan yeni LG OLED TV’ler başta yeni 3. Nesil α (Alpha) 9 AI İşlemci olmak üzere bir dizi gelişmiş çekirdek teknolojisi bulunuyor. 3. Nesil α (Alpha) 9 AI işlemci, TV’nin görüntü kalitesini artırmak ve kullanıcı deneyimini yeni boyutlara taşıyarak film, oyun ve spor da dahil olmak üzere çeşitli içerik türlerine bir dizi özel özellik sağlamak için yükseltilmiş işlem gücünden ve yapay zeka derin öğrenme algoritmalarından yararlanıyor. LG OLED ZX Gerçek 8K serisi, 8K Ultra HD TV’ler için Tüketici Teknolojileri Derneği’nin (CTA) resmi endüstri tanımı tarafından belirlenen katı gereksinimleri aşıyor. 88 ve 77 inç LG OLED modelleri, Uluslararası Ekran Metrolojisi Komitesi tarafından önerilen ölçüm kriterlerini de aşarak yeni CTA 8K Ultra HD sertifikasyonunu ilk kazananlardan biri oldu.

Cevap bırakın