Yeni nesil hibrit otomobiller

0

Elektrikli ve benzinli iki motorun birleşiminden oluşan hibrit yani melez araçların piyasada her geçen gün daha da yer aldığını görüyoruz. Bu yükselişin nedenleri arasında sürücülerin ön yargılarını geride bırakması ve çevre bilincinin artması başı çekiyor. Farklı markalardan artan sayılarda hibrit modelleri gördükçe bu teknolojiye olan güvenimiz artıyor. Elbette ülkemizdeki gibi yüksek petrol fiyatlarına karşı hibrit araçların cimri tutumu da ilgimizi artıran unsurlardan biri. Kısa bir süre içinde piyasaya sunulacak üç farklı marka ve model ile hibrit takvimine yakından bakmaya çalışalım.

2015_Hyundai_Sonata_Hybrid_14
Hyundai Sonata

 

Sonata, Hyundai’nin en klasik modellerinden biri. Özellikle yüksek motorlu geniş araç konseptine egemen olan amerikan otomobillerine bir uzakdoğu cevabı gibi yükselen Sonata yine benzer nitelikte bir yükseliş yaşayacak gibi duruyor. Hyundai’nin hibrit Sonata’da en güvendiği konu elektrikli motorun menzili. Hyundai’nin iddiasına göre rakiplerine göre en az %25’lik bir menzil farkı gelecek. Hyundai’nin verimlilik konusundaki ince ayarlarla performansı nasıl artırdığı şu an için açıklanmıyor. Hibrit motorlarda elektrikli kısım benzinli modelden besleniyor. İşte bu aşamada Hyudai fark yaratmış gibi gözüküyor. Fark da hibrit motorun özel bir şarj moduyla rakiplerine göre iki kat hızlı dolduğu biliniyor.

001toyota_rav4_hybrid_f3_4

Toyota RAV4 Hybrid
Toyota’nın her sınıfta hibrit otomobil piyasaya sürme iddiası var. Bu iddia kulağa hoş gelse de oldukça zorlayıcı. Çünkü RAV4 gibi performansı yüksek, dört çeker özellikli ve oldukça benzin yakmasıyla meşhur bir SUV aracın hibride dönüşmesi marka için büyük bir meydan okuma. Ancak söylenti olarak ortaya çıkan RAV4 nihayet yakında piyasada yerini alacak. Aracın kağıt üzerindeki verileri fazlasıyla tatmin edici. 150 beygirlik 4 silindirli 2.5 motora ilaveten 141 beygirlik elektrikli motor bulunuyor. 4×4’e farklı bir tarz katan Toyota AWD (All Wheel Drive) sistemini bu araçta kullanıyor ve sadece arka iki tekerleği kontrol eden 67 beygirlik bir elektrikli motor devreye giriyor. Böylece araçta ikisi motorlu olmak üzere toplam üç motorla gerçek bir beygir patlaması yaşıyoruz. Buna karşın olarak da yakıt tüketimi 100 km’de 8.5 litre civarlarında. Geleneksel RAV4’lerin 12 litreyi geçtiği düşünüldüğünde bu veriler RAV4 tutkunlarını tatmin edecektir. Ancak özellikle daha düşük motorlarla yakıt tüketimi konusunda iddialı olan rakipleri karşısında hibrit RAV4’ün şansının ne derece yüksek olacağını merakla bekliyoruz.

308 R Hybrid - 019

 

Peugeot 308 R Hybrid

Sürüş keyfi, radikal performans ve kontrol altında tutulan tüketimi bir araya getiren ve bu konuda öncü olan Peugeot Sport ilk hibrit kompakt hatchback modelini yarattı. Hibrit otomobillerin sakin yapısına karşın bu araç 100 km hıza 4 saniyede ulaşabilen ve elektronik olarak azami sürati 250 km’ye indirilen bir performans canavarı. Dolayısıyla hibrit ve performans kelimelerini artık bu araç ile yan yana kullanabilir hale geliyoruz. Tüm bunlara rağmen, CO2 emisyonu sadece 70 g / km olması da alkışı hak ediyor.

2015 Nisan ayında tanıtımından bu yana, bir benzinli motor ile iki elektrik motoru birleştiren Peugeot Sport güç ünitesini geliştirilmeye devam etti. 500 hp motor gücü ve 730Nm tork değerlerine, bundan böyle üç sürüş modu (ZEV, HYbrid, HYbrid Spor) ve Peugeot I-Cockpit yardımıyla sürücü tarafından denetlenen Launch Control sistemi ile erişilebiliyor. Peugeot 308 R Hybrid, bu teknolojinin neredeyse resmi rengi haline gelen maviyi çok etkin biçimde kullanıyor. Floresan pigmentler ve cam partiküllerin entegrasyonu ile yoğun bir mavi kullanımı iç ve dış tasarımda kendini belli ediyor. Artık tamamlanma aşamasına gelen aracın bir sürpriz yaparak 2016 yılında piyasada olmasını ümit ediyoruz.

Cevap bırakın