İstanbul’da her geçen gün artan trafik sorunu malum. Bu yüzden artık alternatif seçeneklere yönelmeye başladık. Sosyal mesafe, sürdürülebilirlik ve kolay erişilebilirlik nedeniyle pandemi sırasında bisiklet ve e-scooter kullanımına ilgiyi arttı.
Türkiye’de bisiklet kullanımını teşvik etmek amacıyla yeni bisiklet yolları açıldı.
Bisiklet paylaşım sistemleri de her geçen gün daha çok ulaşılabilir hale geliyor. Öyle ki; e-bisiklet satışlarının 2020’de yüzde 145 arttığı ifade ediliyor. Bisiklet üreticileri, aşırı talebe yetişmekte zorlanıyor.
Hızlı ve daha güvenli
Geçtiğimiz aylarda hem hızlı, hem hafif, hem de daha fazla pil ömrüne sahip elektrikli bisikletler sevenleriyle buluştu. Arabalardaki güvenlik özelliklerinden ilham alan yeni nesil bisikletler, güvenli sürüş konusunda da sürücülere destek oluyor.
Yeni nesil e-bisikletler; düşme, çarpışma uyarısı ve hırsızlık takibine kadar her şey için sensörlerle akıllı telefonlara ve mobil uygulamalara bağlanabiliyor. Bu yeni işlevsellik ile bisikletler, daha hafif ve daha güvenilir. Bu sayede önümüzdeki zamanlarda bisiklet kiralama platformlarında e-bisikletletleri de sıkça göreceğiz. Ayrıca tek kişilik motorlu araçlardan elektrikli araçlara ne kadar çok geçiş yaparsak; hava kalitesi, trafik güvenliği, çevresel etki ve sera gazı emisyonları nedenleriyle çevremize de olumlu yönde katkı sağlarız.
Daha fazla bisiklet yoluna ihtiyacımız var
Sosyal mesafe, güvenli ve daha erişilebilir toplu taşıma arayışı ve sürdürülebilir seyahat önlemleri, hem yerli hem de yabancıların e-bisikletlere olan ilgisini artırdı. Ancak şehirlerdeki bu ani artış, trafik düzenini allak bullak etti. Artık her yerden elektrikli araçlar, scooterlar, motosikletler ve bisikletler önümüze çıkabiliyor. Daha güvenli bir trafik için daha fazla bisiklet yoluna ihtiyaç duyuluyor.
Neyse ki sahiller dışında, şehir içlerinde de bisiklet yolları açılmaya başlandı. Gelecek yıl için erişilebilir, güvenli, zaman ve maliyet yönünden etkin ve sürdürülebilir kent içi ulaşım sistemlerinin oluşturulması için belediyeler çalışmalarını hızlandırdı. Yakın zamanda da bisiklet filolarını yenileyerek, eski hantal bisikletler yerine e-bisikletleri kullanıma sokacaklarını düşünüyorum. Örneğin Chicago, 2022 yılına kadar 10.000 e-bisiklete sahip olmayı planlıyor . Şehrin yüzde 100’üne erişilebilirlik sağlama planında 2020’de 3.500 e-bisiklet kullanıcıların hizmetine sunuldu. Belediyelerin yanı sıra bisiklet kiralama şirketleri de bütün dünyada yaygınlaştı ve kullanıcı sayılarını her geçen gün arttırıyor.
Covid-19 ulaşım tercihlerini değiştirdi
Pandeminin ilk günlerinde evden çalışmaya başladık ve zamanımızın büyük bir bölümünü evde geçirdik. Bu süreçte hayat durduğu gibi ulaşım da durdu. Ancak yaz aylarıyla birlikte açılmalar başlayınca yeniden yollara döküldük. Ancak hiçbir şey eskisi gibi değildi. Tam da bu nokta da bisikletler imdadımıza yetişti. Pandemi sürecinde bisiklete binmek hem aktif kalarak sağlığımızı korumaya yardımcı oldu, hem de daha güvenilir bir seyahat aracı haline geldi. Hala bisiklet kullanmıyorsanız denemenizi tavsiye ederim. Özellikle Büyükada’da kiralayacağız bir bisikletle bisikletliler dünyasına katılabilirsiniz.