Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerTeknolojiYapay zeka TV deneyimini nasıl etkiliyor?

    Yapay zeka TV deneyimini nasıl etkiliyor?

    Yapay zeka, teknoloji çağını yaşadığımız bu dönemde, hayatın her alanında en sık duyduğumuz terimler arasında. Gerek iş dünyasını gerekse günlük yaşamı dönüştürecek yıkıcı teknolojiler arasında ilk sırada olan yapay zeka alanında çok hızlı bir gelişme söz konusu. Öyle ki PriciwaterhouseCoopers’ın tahminine göre 2030’a kadar yapay zekanın küresel ekonomiye 15,7 trilyon dolar eklemesi bekleniyor. Peki bu nasıl olacak? Cevap çok zor değil aslında: Tüm kaynakların optimum kullanılmasını sağlayacak yapay zeka teknolojileri ile insan kaynaklı tüm hata ve aksaklıkların önüne geçilmesi bu teknolojin en önemli vaadi. İnsanı ilgilendiren her alanda çok önemli çözümler sağlayacak. Dünyanın ve evrenin anlaşılmasında çözemediğimiz problemleri yapay zeka sayesinde hızla çözeceğiz. Yeni teknolojik keşiflere bağlı yeni ürünler hayatımıza girecek. Kişiye özel ilaç ve tedavilerden tutun da iklim değişikliği ya da açlık gibi tüm dünyayı ilgilendiren sorunlara kadar geleceğimiz için geliştirilecek çözümlerde rol oynayacak yapay zeka dünyayı insanlık için daha yaşanılabilir bir yer haline getirme potansiyeli açısından çok kritik. Bu günler çok uzak sayılmaz. Peki bugün yapay zeka somut olarak hayatımıza nasıl bir katkı yapıyor?

    Çoğunuzun bildiği şekilde yapay zeka bazı markaların son model akıllı telefonlarında özellikle fotoğraf çekme deneyimini başka bir seviyeye taşımış durumda. Yapay zekanın kendine yer bulduğu bir diğer cihaz ise televizyon. Yapay zeka ile TV deneyimi de çok daha konforlu ve keyifli bir hale geliyor. Örneğin evinizde kendi Alexa ya da Ezho uygulamasına sahip bir akıllı TV kullandığınızı hayal edin. Bu aslında hayal değil, gerçekten var. LG’nin yeni modeli ThinQ Alexa ve Echo’yu kullanabiliyor. Derin öğrenme algoritması kullanan ThinQ yapay zeka platformuna sahip. bu sayede kaynak içeriğini analiz ediyor ve optimize edilmiş bir içerik sunmak için ortam koşullarını tanıyor. Sesli komut algılama özelliği, ek donanıma gerek olmadan, sadece uzaktan kumandayla konuşarak gerçek oluyor.

    Yapay zeka ile TV’nizi ve evinizi yönetmek ister misiniz?
    Yapay zeka ile donatılmış ThinQ ya da başka bir TV’de akıllı asistanlarla ses ayarı, kanal değiştirme, arama yapma gibi işlemleri yapmak çok basit. Bununla birlikte akıllı TV’niz aynı zamanda diğer akıllı ev aletlerini de kontrol edebileceğiniz bir merkez görevi görüyor. Bu sayede evinizin aydınlatmasını, havalandırmasını ve bluetooth ile TV’inize bağlanan tüm akıllı cihazlarınızı kontrol edebilirsiniz. Ve bunların hepsini bir yandan izlerken diğer yandan konuşarak TV’niz üzerinden yapabilirsiniz. Ama TV deneyimi sadece ekrandan bir şeyler izlemekten ibaret değil. Yapay zekanın entegre olduğu bir TV ile reklam hedeflemeden diğer teknik uygulamalara kadar TV deneyimi baştan yaratılıyor diyebiliriz.

    Doğru hedefleme
    TV’den izlediğiniz reklamların yaşınıza, cinsiyetinize ya da ilgi alanlarınıza uygun olduğu hayal edin. Bu artık mümkün. 2017 itibarıyla ABD’de yaklaşık 133 milyon TV izleyicisi vardı. Bu yıl bu rakamın 190 milyona yaklaşacağı tahmin ediliyor. Nüfusun yüzde 55’i artık online ve offline davranışına uygun reklamlar görüyor. Yapay zeka ile birlikte gelişen makine öğrenmesi çok büyük verileri izleme ve yorumlama yeteneğine sahip. Program şirketleri pazarlamacıların aynı anda farklı kanallardan reklam vermesine imkan tanıyor. Bu sayede laptop, TV, tablet ya da akıllı telefonunuz üzerinden benzer reklamları görüyorsunuz.

    Yapay zeka reklamcılığı değiştiriyor
    Yapay zekadan önce reklamcıların müşterileri takip etmesi zordu. Ancak bugün teknoloji ile birlikte tüketicilerin davranışları da değişiyor, kullanıcılar sürekli farklı cihazlar kullanıyorlar. Reklamcılar için bu sorunun çözümü tüketicinin farklı cihazlardaki hareketini haritalayan çoklu kanal sistemi.
    Yapay zeka video sıkıştırma ve network esnekliği için de kullanılıyor. Örneğin video sıkıştırma video kalitesini tespit etmek amacıyla kullanılıyor. Network esnekliği ise yayıncı kuruluşların server doluluğunu yönetmelerini sağlıyor.

    TV programlarında yapay zeka
    Diğer endüstriler gibi yayıncılıkta dijital dönüşüme hazır. Kanallarda programlar artık robotik süreçlerle yapılabiliyor. IBM Bilişsel Çözümler Lideri Doug Clark’a göre IBM Watson program üretimi de dahil pek çok süreçte hızlandırıcı görevi görüyor. Bu bağlamdaki iyi projelerden biri 2018 Dünya Kupası’ndan. 64 maçın gösterildiği Fox Sport’daki 320 saatlik yayında Aspera teknolojisi kullanıldı. Watson, Cristiano Ronaldo ve Lionel Messi’nin tüm dünya kupası maçlarındaki gollerinden oluşan bir yayın hazırladı. BBC4 Channel da kanalın 50 yıllık arşivini yönetmek ve arşivden en iyi içeriği derlemek için yapay zeka kullanıyor.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN