Xiaomi kısa bir süre önce Xiaomi SU7 elektrikli otomobilinin “ön lansmanını” gerçekleştirdi. Şirket gerçekleştirdiği bu lansmanla elektrikli araç sektörüne girişini tamamlamış oldu. Xiaomi yeni elektrikli aracı Xiaomi SU7 ile artık akıllı telefon ve AIoT cihazları üretmenin ötesine geçiyor ve otomobil dünyasında önemli oyunculardan biri olmaya hazırlanıyor. Şirket, Xiaomi SU7’yi “tam boyutlu yüksek performanslı eko-teknolojik sedan” olarak konumlandırılıyor. Şu ana kadar öğrendiklerimiz doğrultusunda Xiaomi’nin elektrikli otomobiliyle performans, ekosistem ve mobil akıllı alan sınırlarını zorlamayı hedeflediğini söylememiz mümkün.
Xiaomi, elektrikli aracını geliştirmek ve otomotiv sektörünü yeniden şekillendirmek için kilit alanlara büyük yatırım yaptı ve araştırma/geliştirme faaliyetlerine 10 milyon yenin üzerinde (yaklaşık 1,4 milyon ABD doları) para harcadı. “Aşağıdan yukarıya” yaklaşımını izleyen şirket, yeni elektrikli aracı Xiaomi SU7’nin temelini oluşturan beş teknoloji üzerinde yoğun bir çalıştırma gerçekleştirdi ve bu çalışmaların meyvesi olarak Xiaomi SU7 ortaya çıktı. Bu haftaki yazımızda şirketin açıklamalarına göre Xiaomi SU7 hakkında bilmeniz gereken her şeyi sizler için derledik.
Xiaomi SU7’nin elektrikli motor seçenekleri
Xiaomi SU7’nin Xiaomi tarafından tasarlanan ve geliştirilen HyperEngine V6, HyperEngine V6s ve HyperEngine V8s olmak üzere üç farklı motor seçeneği bulunuyor. Yüksek performanslı bu elektrikli motorlar çift yönlü tam yağ soğutma teknolojisi ve daha iyi ısı dağılımı ve soğutma için S şeklinde bir yağ devresi tasarımına sahipler. Bu gelişmiş tasarım, Xiaomi SU7’nin elektrikli motorların devir, güç ve tepe torku açısından rekor denebilecek raporlara erişmesine olanak tanıyor. V8 ile 8 silindirli geleneksel motorların gücüne atıfta bulunan HyperEngine V8, 27.200 RPM dönüş hızı, 425 kW güç ve 635 Nm tepe torkuyla dikkatleri üzerine topluyor. HyperEngine V8s seçeneği henüz geliştirme aşamasında ve 2025 yılında seri üretimine başlanması ve Xiaomi elektrikli arabalarda kullanılması planlanıyor.
Batarya
Xiaomi SU7’nin pilleri ve batarya sistemi de Xiaomi tarafından geliştirilmiş. Ters Hücre Teknolojisi aracılığıyla geliştirilen CTB Entegre Batarya Teknolojisine sahip. Xiaomi, bu batarya sistemiyle %77,8 batarya entegrasyon verimliliği ve %24,4 genel performans artışı sağlayarak maksimum 150 kWh kapasite ve tam şarjla yaklaşık 1.200 km menzile ulaşıldığını iddia ediyor. Batarya sistemini 14 katmanlı sağlam bir fiziksel koruma sistemi çevreliyor ve sürüş esnasında dengenin korunmasını sağlıyor. Ayrıca soğutma için çift taraflı soğutma çözümü kullanılıyor.
Xiaomi Kalıp Döküm Sistemi
Xiaomi, gövde bileşenlerinin üretimine yönelik T9100 adını verdiği özel bir sistemin yanı sıra Titans Metal alaşım malzemesini geliştirdi. Xiaomi tarafından geliştirilen Titans Metal, yüksek mukavemetli, yüksek esnekliğe sahip, ısıl işlem görmüş bir kalıp döküm malzemesi olarak dikkat çekiyor. Xiaomi’nin kendi geliştirdiği “Çoklu Malzeme Performans Simülasyon Sistemi”, 10,16 milyon olasılık arasından en uygun alaşım formülünü seçerek güç, esneklik ve kararlılığın mükemmel bir kombinasyonunu sağlıyor. T9100 sistemi, Xiaomi’nin elektrikli aracının arka alt gövdesinin 72 bileşenini bir araya getirerek kaynaklı bağlantıların sayısını ve toplam araç ağırlığını azaltıyor. Araç seri üretime geçtiğinde, bu inovasyonun üretim saatlerini %45 oranında azaltması bekleniyor.
Xiaomi Pilot Otonom Sürüş
Akıllı yazılım konusunda uzun yıllara dayalı deneyimini otomotiv dünyasına taşıyor ve otonom sürüşe yönelik birçok yeniliği de beraberinde getiriyor. Xiaomi otonom sürüş için Adaptif BEV teknolojisi, Yol Haritalama Temel Modeli ve Süper Yoğunluklu Doluluk Ağ Teknolojisi olmak üzere üç teknolojiyi kullanıyor. Adaptif BEV Teknolojisi, senaryolara dayalı algılama algoritmalarına odaklanıyor. Şehir içi, yüksek hız ve park durumlarında daha iyi görünürlük için genişletilmiş bir tanıma aralığı ile destekleniyor. Yol Haritalama Temel Modeli, yol koşullarını algılamaya yönelik geleneksel yöntemlerde devrim yaratıyor. Bu, sürücülerin daha makul bir sürüş yörüngesine geçmek için bunları gerçek zamanlı olarak tanımalarına yardımcı oluyor. Tüm bunlar olurken, etkileşim ve sürücü alışkanlıklarına dayalı olarak karmaşık kavşaklarda dahi sorunsuz bir şekilde yol alabiliyor.
Son olarak, Süper Yoğunluklu Doluluk Ağı Teknolojisi, aracın önüne çıkabilecek yayalardan araçlara ve hayvanlara kadar hemen hemen tüm engelleri kolayca tanımlayabiliyor. Engelleri bloklar olarak yorumlayan geleneksel ağlarla karşılaştırıldığında, vektör algoritması tüm görünür nesneleri sürekli kavisli yüzeyler olarak simüle ediyor. Bu, tanıma doğruluğunu 0,1 m’ye kadar iyileştiriyor. Xiaomi ayrıca, park etme için, gerçek zamanlı gözlem ve dinamik ayarlamaya öncelik veren otomatik park etmeye yönelik dünyanın ilk Uçtan Uca Algılama ve Karar Verme Yapay Zeka modelini geliştirdi. Bu yazılım gelişmeleri, NVIDIA Orin yüksek performanslı çipler, bir LiDAR, 11 HD kamera, üç milimetre dalga radarı ve 12 ultrasonik radardan oluşan eşit derecede yenilikçi bir donanım seti ile tamamlanıyor.
Akıllı Kabin
Xiaomi’nin odaklandığı beş temel teknolojinin sonuncusu Akıllı Kabin. Xiaomi, elektrikli aracında Akıllı Kabin ile insan merkezli bir etkileşim mimarisini benimsiyor. Bu, 16,1 inç 3K çözünürlüğe sahip ana konsol, 56 inç HUD, 7,1 inç döner gösterge paneli ve iki tablet cihaz için arka koltuklarda yer alan uzatma yuvası ile araca yansıyor. Xiaomi SU7’nin Akıllı Kabin sisteminde Snapdragon 8295 çipset yer alıyor. Beş farklı ekranı birbirine bağlamaya yetecek işlem gücüne sahip bu çipset, kullanıcıların en üst düzey etkileşim deneyiminden faydalanmalarını sağlıyor.
“Elektrikli Araç Satın Almanın Doğru Zamanı mı?” başlıklı blog yazımız da ilginizi çekebilir.