XCOM 2 İnceleme

0

XCOM: Enemy Unknown ve Enemy Within’de dünyayı uzaylı tehdidin korumuş, adeta tüm gezegenin üzerindeki bir güvenlik ağı gibi kanımızın son damlasına kadar mücadele vermiştik hatırlarsanız. İşte o ilk istilanın üzerinden tam 20 sene geçmiş, defettiğimiz o uzaylılar da… aslında sandığımız kadar da defedilmemiş. XCOM 2, çok enteresan bir tercihle sizin ilk oyunda başarıya ulaşmadığınız bir sonu kabul ederek başlangıç yapıyor. O 20 yılda da uzaylılar iyiden iyiye dünya üzerindeki kıskacını sağlamlaştırmış, ADVENT adını alıp totaliter bir rejim ve sözde iyi niyet maskesiyle dünya nüfusunu kendi çıkarları için sömürmekte. Bu noktada eski ekipten geriye kalanlar toplanıp, ADVENT’in kıskacını kırmak için son bir savaşa girişiyoruz…

03

Bu sefer önceki oyuna göre daha gerilla savaşını benimseyen XCOM’un artık sabit değil, mobil bir üssü var. AVENGER adındaki bir uzay gemisi olan bu yeni üssümüzde yine önceki oyunda olduğu gibi kuracağımız binaları, geliştireceğimiz teknolojileri falan seçerek bir kez daha karşımızdaki uzaylıların teknolojisine yetişmeye, askerlerimizi daha iyi donanımlamaya çalışıyoruz. Ancak tabii ki bir XCOM klasiği olarak görev görev geliştirdiğimiz, gözümüz gibi baktığımız o askerler eninde sonunda %95lik ihtimale sahip bir vuruşu kaçırıp diplerinde duran uzaylıya yem oluyorlar. Bu gibi durumlara hazırlıklı olmak için göreve çıkarttığınız askerlerin sayısını arttırmakta ve hepsini geliştirmekte fayda var.

04

Önceden dünya haritası üzerinden bize korumamız karşılığında fon ve destek veren dünya devletlerinin yerini de direniş güçleri almış bu sefer. Bir bölgede operasyon yapabilmek için öncelikle o bölgenin yerel direniş örgütüyle irtibata geçmiş olmak gerekiyor. Eğer bir bölgeyle henüz irtibat kurmadıysanız ve o bölgenin sınırları içerisinde bir ADVENT tesisi harıl harıl işliyorsa başınız çok ağrıyacak demektir. Zira bu ADVENT tesisleri bu sefer AVATAR adındaki bir projeyi tamamlamak için var güçleriyle çalışmakta. Sizin öncelikli göreviniz de bu projenin tamama ermesini önlemek. Eğer AVATAR projesini gösteren bar tamamen dolarsa, oyun size son bir şans daha tanıyor ve onu da değerlendiremezseniz bir kez daha uzaylılar zafer kazanmış oluyor. O yüzden ne yapın edin, öncelikli olarak çeşitli direniş bölgeleriyle irtibata geçin.

01

Askerlerin kişiselleştirme seçenekleri bu sefer almış başını yürümüş; daha şimdiden internette tonla oyun karakterini XCOM’a başarılı bir şekilde taşıyanları görmek mümkün. (Hele ki işin modlama kısmı da artık çok daha basit olduğu için ilk günden itibaren bunu daha da ileriye taşıyan modlarla karşılaşmak mümkün) Onun dışında asker sınıfları da şöyle bir elden geçip roller açısından iyice ön plana çıkmışlar. Ranger, Grenadier, Sharpshooter ve Specialist sınıflarına ek olarak bir de ileride sıfırdan yetiştireceğiniz ve kendi rütbe ve yetenek sistemine sahip Psi Operative sınıfı eklenmiş.

02

Uzaylılar da bu sefer çok daha çeşitli, çok daha renkli ve çok daha tehlikeli. Üstelik oyun da bu uzaylıları üzerinize balya balya atmaktan hiç çekinmiyor. Siz gıdım gıdım ilerlemeye çalışırken sağdan Berserker, soldan Gatekeeper, karşıdan da Archon çıkarsa hiç şaşırmayın yani. Ancak her ne kadar çoğu zaman durumunuz imkansız görünse de iyi bir planlama ve doğru stratejiyle (tabii ki biraz da şansla) bu durumların üstesinden gelebiliyorsunuz. Oldu da yine de gelemezseniz bir diğer yenilik olarak Skyranger’ı çağırıp zor durumdaki askerlerinizi aç uzaylı sürüsünün elinden kurtarabiliyorsunuz.

05

XCOM 2, gayet başarılı bir yeniden diriliş yaptığı seriyi daha da ileriye taşıyarak iyice doygunluk noktasına ulaştırmış bir oyun. Ana senaryosu biraz pat diye aniden bitse de, ileride geleceği muhtemel ek paket veya ilk oyuna yapılan Long War gibi muazzam modlar sayesinde ömrünün çok uzun olacağı şimdiden aşikar. Eğer XCOM serisine kıyısından köşesinden bulaşmışsanız ya da stratejik derinliği olan oyunları seviyorsanız ne yapın edin, XCOM 2’yi oynayın!

Cevap bırakın