Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Dijital KültürWordPress Siteniz için SEO kontrol Listesi

    WordPress Siteniz için SEO kontrol Listesi

          İngilizce Search Engine Optimization olarak adlandırılan SEO, Türkçe, üzerinde çalışma yapılan sitenin her türlü arama motoru ile optimize olarak, aramalarda üst sıralara çıkarılmasına yönelik yapılan çalışmaların tamamını kapsar.

          SEO’nun amacı, kullanıcılara yönelik yapılan çalışma olduğundan, arama motorlarında siteye gelen kullanıcıların, sitede aradıklarını kolayca bulması, diğer içeriklere de bakması ve sitede daha fazla zaman geçirmesini sağlamaktır. Gelen ziyaretçilerin sitede aradıklarını bulması, sitenin popüler olmasına yardımcı olacak ve ziyaretçilerin sadık kullanıcı haline gelmesinde etken rol oynayacaktır. Bu çalışma, gerek Google ve gerekse de diğer arama motorlarında site içeriklerinin arandığında daha üst sıralarda çıkmasında etkili olacaktır.

          Site içinde optimizasyon yani uygunluk, SEO’nun olmazsa olmazlarındandır.

          Bir WordPress sitesi SEO kontrol listesinde, aşağıda sıralayacağım başlıklara dikkat edilmesinde büyük yarar vardır.

    H1&H2 Tag’ları Kullanmak

          H tag’ı “headings” kelimesinin kısaltılması olarak geçer ve kod geliştirirken ” h ” harfi ile yazılır. Tarayıcılar site geliştirme kodunda h harfini gördüğünde, bundan sonra gelen metnin büyük karakterle gösterilmesini sağlarlar. Sitede büyük karakterli başlıklar bu kodla gerçekleştirilir. H tag’ları 1-6 rakamları ile kullanılır. h1 tag’ı en büyük, h6 tag’ı da en küçük punto anlamına gelir.

          Bir WorkPress sitesinde, H1 ve H2 tag’ı kullanarak, içeriklerin okunması kolaylaştırılır. SEO tekniğinde tag’lar oldukça önemlidir.

    Sitedeki Fotoğraflara açıklama eklemek

          Sitedeki içeriklerde fotoğraf kullanıldığında, okunma daha da arttığından, fotoğrafların altına açıklama eklemek oldukça önemlidir. WordPress ile web sayfası geliştirirken, içeriklerde kullanılan imajların altına açıklama eklenebilmekte ve böylece SEO uyumluluğu sağlanabilmektedir.

    Küçük boyutlu fotoğraf kullanmak

          Sitede fotoğraf kullanmak, yazı içeriği hakkında bilgi verdiğinden oldukça ilgi çekmektedir. Kullanılan fotoğrafların kaliteli ve yüksek çözünürlükle olması WordPress’in kullanması için önemlidir. WordPress, kullanılan imajı gerektiğinde küçültmek ve gerektiğinde de büyük boyutlarda kullanmak üzere değiştirebilir. Kullanılan fotoğraf boyutunun küçük olması, internet ortamında cep telefonu ya da bilgisayarda yüklenirken fazla zaman almayacak şekilde düzenlenmiş olması anlamına gelir. Düşük boyutlu imajlar daha hızlı yüklendiğinden, site içeriğinin de daha seri açılması anlamına geliyor. İçerik içinde veya başlıkta kullanılan fotoğrafların, çözünürlükten fazla ödün vermeden, daha küçük boyutlarda kullanılması, SEO uygunluğunu sağlayacaktır.

    XML Site haritasını test etmek

          Arama motorları site içeriğini tararken öncelikle site haritasını kullanırlar. Site haritası kısa bir XML dosyasıdır. Bu dosya, temelde bir sitedeki URL’lerin listesinden oluşur. Site yöneticileri, taranacak sayfaların üzerinde daha fazla kontrole sahip olurlar. Arama motorları özelikle site haritası dosyasını kontrol ederek, site içeriği hakkında kendi veri tabanlarını oluştururlar. SEO uyumluluğu konusunda bu dosyanın test edilmesi oldukça önemlidir.

    Uzun olmayan başlık etiketi (MetaTitle) kullanmak

          Meta Title, SEO’nun en önemli bileşenlerinden birisidir. Türkçe olarak başlık etiketi olarak tanıtılabilir. Siteye ait sayfaları ve başlıkları arama motoruna tanıtır. Meta Title etiketi kullanmayan bir site arama motorlarında yükselemez. Bir WordPress sitesinde site başlığı kullanırken, maksimum 300 karakteri geçmemesine dikkat etmekte yarar vardır.

    Hızlı cevap verebilmek

        İnternet kullanıcılarının bir içeriğin yüklenmesi için fazla beklemeye tahammülü olmadığı bir çağda yaşıyoruz.Site içeriklerinin yüklenme süresi ya da yapılan işlemin hızlı şekilde sonuçlanması, ziyaretçilerin sitede kalma süresini de etkileyecektir.  Sitede yapılacak bir işlemin sonucunu kısa sürede görmek, ziyaretçiler için önemli olduğundan, bu konuda sık sık test yapmakta yarar vardır.

    Kısaltılmış URL kullanmak

          Bir içerikte link kullanmak SEO tekniği açısından avantaj sağlar. İçeriklerde link kullanmak aşırıya kaçmamak şartıyla olumlu etki yapacaktır. Site içeriklerinde dışarı link kullanırken linkin tam adresi yerine kısaltılmış adresini kullanmak, görüntü açısından oldukça önemlidir. İçeriklerde dışarı ya da site içinde farklı bir konuya bağlandı yaparken kısaltılmış link kullanmak oldukça önemlidir.

    LSI Keywords kullanmak

          LSI Keywords; yazılan içerikte, ana anahtar kelimenin içinde geçtiği cümle yada kelime grubu kullanılması anlamına gelir. Sitedeki yazının başlığında kullanılan ana kelimenin, içeriğin bir bölümünde kullanılması SEO açısında oldukça önemlidir. Google, algoritmasını sürekli geliştirerek, aranan kelimelere en yakın sonuçları göstermeyi amaçlamaktadır. Bu sebeple, site içeriğini en iyi anlatan anahtar kelime, içerikte en az bir kez kullanılmalıdır.

    Twitter takip için

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN