Bugünlerde iş dünyasında özellikle beyaz yakalı çalışanların tartışmasız bir numaralı sorunu bir şeylere yetişememe, kendini farklı bir konuda geliştirme adına ekstra zaman yaratamama ve tabii ki bununla birlikte gelen verimlilik ya da üretkenlik meseleleri. Örneğin yatıp kalkıp konuştuğumuz dijitalleşmenin günün sonundaki esas gayesi nedir diye baktığımızda, büyük resimde yine iş süreçlerini kolaylaştırmak, insan kaynağından, yükselen maliyetlerden yani yine aslında zamandan tasarruf etmek var. Bunun en kestirme yolu da çalışanlar arasında ofis içi ya da ofis dışındaki iletişimi en iyi şekilde organize etmek, farklı departmanlar arasındaki koordinasyonu en doğru şekilde kurgulamaktan geçiyor. Verimliliğin de üretkenliğin de anahtarı bu. Bunun çözümü ise “çalışanlar ne istiyor?” sorusunun cevabında gizli. Çalışanların istediği şey kolaylık. Ve bunun özelinde son yıllarda hemen hemen her işi kolundaki çalışanın gönlünde yatan aslan günlük hayatta kendi özel işlerini çözmek için kullandığı dijital deneyimlerin iş dünyasında da onunla olması. Şöyle açıklayayım;
Hayatlarımızın teknolojiyle evrildiği içinde yaşadığımız çağda artık iş hayatı ve günlük iç içe geçmiş durumda. Hatırlayın, kısa bir zaman öncesine kadar çoğu insanın iş ve günlük hayattaki telefonu farklıydı. Uzun bir süre iş telefonu diye ikinci bir cihazla gezdik. Şirketin kullanmayı zorunlu kılmasından dolayı hala iş telefonu kullananların sayısı azımsanmayacak kadar. Zorunluluğu olmayan için ise gereksiz bir angarya. Çünkü artık herkes basit ve kolay olanı istiyor, tercih ediyor. Kendi hayatında, evinde, dışarıda ya da herhangi bir yerde alışkanlık haline getirdiği farklı deneyimleri ofiste de istiyor. Örneğin evindeki buzdolabının da cebindeki telefon gibi akıllı olmasını istediği gibi işinde kullandığı farklı ekranların akıllı telefonu ile konuşabilmesini istiyor. Ama asıl derdi günlük hayatında kullandığı iletişim araçlarını işte de kullanabilmek. Bu araçlar içerisinde ise son dönemlerde öne çıkan grup mesajlaşma uygulamalarının şirket içi iletişimde giderek yaygınlaştığını hepimiz yakın çevremizden biliyoruzdur.
Günlük hayatta, işte kısacası her yerde WhatsApp
Anlık mesajlaşma uygulamaları içinde en popüler platform olan WhatsApp’ın geçtiğimiz aylarda işletmeler için mesajlaşma servisinin testlerine başlaması bu alandaki ciddi talebin göstergesi niteliğinde. İşte iletişim için Slack gibi nispeten daha profesyonel uygulamalar olsa da genel kullanıcının tercihi arkadaşlarıyla konuşurken kullandığı uygulamayı işte de kullanabilmek. Yani WhatApp kullanmak aslında. Bunu istemekte haksız sayılmaz, çünkü WhatsApp’ın hayatımızda giderek büyüyen yeri tartışmasız.
2014 yılında Facebook tarafından 19 milyar dolara satın alınan WhatsApp dünyanın en hızlı büyüyen iletişim uygulaması durumunda. Ocak 2015 itibariyle dünya uzerinde yarım milyar insan aktif WhatsApp kullanıcısıydı. Temmuz 2017 istatistiklerine göre bu rakam 1,3 milyara ulaşmış durumda. Kullanıcılar WhatsApp’tan bir günde 55 milyar mesaj, 4,5 milyar fotoğraf ve 1 milyar video gönderiyor. Peki rakamların anlattığı gibi dijital dünyada yeri giderek büyüyen ve bununla birlikte hayatımızdaki önemi de her geçen gün daha fazla artan WhatsApp’ı iş dünyasında daha verimli nasıl kullanabiliriz? İş dünyasında da giderek yaygınlaşan WhatsApp’ı verimli ve etkili kullanmak işinizde üretkenliği artırma adını çok önemli olacak, orası kesin. Bu haftaki yazımda WhatsApp’ı işiniz için verimli kullanma adına tüyoları bir araya getirdim..
1.Ekip içi iletişimde kullanımı
Genellikle insanlar yeni seyler öğrenme konusunda isteksiz olduğundan dolayı yeni bir iletişim aracını bir ekibe benimsetmek ve düzenli kullanımını sağlamak zordur. Ancak söz konusu iletişim aracı WhatsApp olduğunda durum değişiyor. Çünkü WhatsApp herkes tarafından kullanılıyor ve öğrenmek için herhangi bir eğitim gerekmiyor. Diğer avantajı ise zaten günlük hayatın bir parçası olduğundan WhatsApp’ınızı düzenli olarak kontrol edin şeklinde bir uyarıya gerek bırakmıyor olması. Bu sayede esposta kullanımına gerek olmayan durumlarda mesajlaşma hızlı ve eğlenceli bir şekilde WhatsApp üzerinden sağlanabiliyor. WhatsApp web sayesinde tarayıcı üzerinden mesaj yazmak da oldukça kolay.
2.Müşteri iletişiminde kullanımı
Farklı araştırma sonuçlarına göre müşterilerin WhatsApp mesajlarına cevap verme olasılığı doğrudan telefon aramalarından yüzde 40 daha fazla. Kimse tanımadığı bir numara tarafından aranmadan hoşlanmaz ancak iş mesajlaşmaya gelince durum daha normal karşılanabilir. WhatsApp üzerinden iletişim ayrıca iletişimi daha samimi bir hale de getirmiş oluyor. Çünkü mail ve telefonda kullandığınız resmi dili WhatApp da kullanmak zorunda değilsiniz.
3.Müşteri desteğinde kullanımı
WhatsApp geniş kullanımı sayesinde müşteri desteğinde önemli bir araç olabilir. Müşteriler müşteri hizmetlerini aramaktansa WhatsApp’tan mesaj göndermeyi daha fazla tercih edeceklerdir. Ancak müşteri sayısı yüksek olan firmalar için WhatsApp’tan gelebilecek mesaj sayısı da bir o kadar çok olacağından WhatsApp’tan destek bu durumda uygun olmayabilir.
4.Pazarlama için kullanımı
Müşterilerle birebir iletişim sağlayan WhatsApp çok güçlü bir pazarlama aracı olabilir. WhatsApp üzerinden müşterilere görüntü, ses, video ve yazılı mesajlar gönderilebilir. SMS ve epostaya kıyasla WhatsApp’ta format kısıtı daha az. Ancak tabii ki bu yöntemi yeni müşteri kazanmak için kullanmak çok doğru değil. Aksine WhatsApp mevcut müşterilerin bağlılığı artırmak üzerine kullanılmalıdır. Eğer tüketicilerinizden ya da müşterilerinizden olumlu cevaplar almak istiyorsanız pazarlama için yaratıcı fikirler bulmanız gerek. Örneğin Colgate bir kampanyasında insanları WhatsApp üzerinden gülüşlerini gösteren fotoğraflar göndermeye davet etmişti.
5.İşte yaratıcı kullanımı
WhatsApp insanlar tarafından yeni iş imkanları geliştirmek ve mevcut işlerini daha az maliyetle devam ettirmek amacıyla da kullanılabiliyor. Örneğin dünyanın farklı yerlerinde pek çok restoran müşterilerine WhatsApp üzerinden sipariş verme kolaylığı sağlıyor. Aile hekimleri de artık WhatsApp üzerinden destek vermeye başladılar. Bu yöntem tabii ki birebir muayenenin yerini tutmaz ancak doktorunuzdan bilgi almak için WhatsApp’ı kullanmak büyük bir kolaylık. Devletin farklı birimleri de dünyanın en popüler mesajlaşma uygulamasını kullanıyor. Örneğin Hindistan’da Delhi polisi tarafından kullanılmaya başlanan WhatsApp ihbar hattına günde 23 binin üzerinde mesaj gönderiliyor.
Görsel kaynak: movilzona.es